< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » kinderwens wel of niet uitstellen???

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
kinderwens wel of niet uitstellen???
01/07/2008 @ 15:43
ikke

Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee en heb de volgende vraag.
Ik heb een sterke kinderwens, mijn man wil nog geen kinderen. Een half jaar geleden hebben we hierover gepraat en hebben we afgesproken dat we in juni opnieuwe zouden gaan praten. Hij wil wel kinderen, maar wil dit nog steeds uitstellen. Hij zegt dat hij nog wil wachten. Ik wil hem niet onder druk zetten en hoop dat hij op een gegeven moment zelf naar een kind gaat verlangen. Maar ondertussen kan ik aan niets anders meer denken. Ik ben een jaar geleden gestopt met de pil en gebruiken sindsdien anticonceptie. Ik wilde destijds de tijd nemen om te ontpillen. Inmiddels wonen we ook in een eengezinswoning. binnen nu en 2maanden studeer ik af.Werken allebei (vast contract). Financieel zit het dus goed.Het is ontzettend moeilijk niet aan kinderen te denken. Ik heb inmiddels alles gelezen over de zwangerschap en houd al een jaar mijn cyclus bij.Kan iemand mij aub helpen? Wat moet ik doen? Heeft iemand tips? ps ik ben 27 jaar en mijn man 30 jaar.
Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 16:08
wittockske

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Ikke,

Ik heb zowat een gelijkaardige situatie als jij.. Ben ook denk ik al een jaar gestopt met nuvaringen.. Wij gebruiken enkel condooms.. Mijn vriend zegt dat hij graag kinderen wil maar nu nog niet.. Binnen een jaar ofzo.. Ik zit ook veel op dit forum mee te lezen, hou m'n cyclus in de gaten, ben omringd door 's en . Mijn hoofd staat enkel naar kindjes en zwanger worden. We werken ook allebei, huren een huisje met 2 slaapkamers.. We zijn wel nog jong ik 21 en hij 23. Ik kan wel erg goed bij hem terecht om te praten over deze sterke kinderwens en hij begrijpt mij volledig, gelukkig! Ik zie hem erg graag en wil op hem wachten.. Het is alleen erg moeilijk.

groetjes en een

Ellen

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 16:32
ikke

Hoi Ellen,
Dankjewel voor je reactie! Het idee dat ik niet de enige ben in deze situatie lucht op. In onze vriendenkring zijn mn vriendinnen ook zwanger of ze hebben een kindje.sommige zijn zelfs zwanger van de tweede.Ik gun het ze van harte maar ben stiekem wel jaloers. En als ze dan vragen: "denken jullie nog niet aan kinderen?" zeg (lieg)ik atijd dat we daar nu nog niet mee bezig zijn. maar diep in mijn hart denk ik: je moest eens weten hoe graag ik zwanger wil zijn.Ik merk dat ik steeds meer moeite mee heb om een vriendin/familielid te feliciteren als ze verteld dat ze zwanger is.
Ik praat regelmatig met mijn man over kinderen, maar probeer dit de laatste tijd te vermijden want ik weet dat als ik "door blijf zeuren" hij op een gegeven moment zegt dat we ervoor moeten gaan. Maar dat is juist het probleem. Ik wil dat hij net zo graag een kind wil als ik. Ik wil niet dat hij toestemt omdat ik het graag wil. Ik ben bang dat ik een schuldgevoel krijg. Maar van de andere kant wil ik ook niet al te lang meer wachten, ik word er niet jonger op, ga al richting de 30 en het is natuurlijk ook goed mogelijk dat ik niet snel zwanger wordt. pfff...ik weet het niet meer. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

gr Ikke
Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 17:59
ikke

ik hoop dat ik veel reacties en tips binnen krijg hoe ik met mijn situatie moet omgaan.alvast bedankt!
Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 18:11
joopie

Hoi,

Ik heb zelf ook in deze situatie gezeten en ik weet hoe vreselijk moeilijk het is. Ik wilde al in 2002 een kindje maar mijn man had ook zoiets van voor mij nog even niet. Hoe meer ik ging zeuren hoe meer mijn man tegen ging stribbelen. Op een gegevens moment heb ik mij er bij neergelegd en een half jaar mijn mond gehouden. Daarna ben ik mij op andere dingen gaan storten zoals trouwen. Ik heb letterlijk gezegd dat als hij geen kind wilde hij op zijn minst met mij moest trouwen. Gelukkig wilde hij dat wel en de afspraak was toen dat we het jaar erop zouden trouwen en daarna voor kindjes zouden gaan.
Gelukkig kon ik toen al mijn energie in het trouwen gaan storten en pas in de laatste maanden bedacht ik me dat het niet lang meer zou duren voor we ook voor kindjes zouden gaan.

Wij zijn getrouwd op 25 mei 2005 en daarna gelijk voor kinderen gegaan. Maand na maand maar zwanger werd ik niet. Uiteindelijk toch zwanger en pas na 2 miskramen werd ik juni 2006 zwanger en kreeg ik in februari 2007 mijn langverwachtte kindje.......

mijn man heeft wel eens gezegd dat hij nooit begreep waarom ik niet wilde wachten. Maar toen hij zelf ook graag een kindje wilde en ik niet zwanger werd begreep hij dat hij mij daar best verdriet mee had gedaan.

Nu terugkijkend vind ik dat ik hem erg veel tegemoet gekomen ben, ik heb uiteindelijk meer dan 3 jaar op hem gewacht, en daarna werd mijn geduld ook nog 16 maanden op de proef gesteld.

Probeer een comprommie te sluiten waarin jullie allebei gelukkig zijn. Bijvoorbeeld dat jullie in januari 2009 er voor gaan.

Succes

Liefs Joopie

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 18:51
ikke

Hoi joopie,
Bedankt voor je reactie! Het heeft me aan het denken gezet.Ik moest wel even slikken toen ik het las want ik kan me heel goed voorstellen dat als je samen (eindelijk) de stap hebt genomen om voor kinderen te gaan dat het best een harde klap is als het lang duurt voordat je zwanger wordt en al helemaal als je 2 miskramen moet verwerken.Ik weet niet of ik zo sterk ben. Ik vind het al moeilijk om een kinderwens uit te stellen laat staan als het te lang duurt en misgaat. Soms vraag ik me af hoe je als vrouw van een zwangerschap kunt genieten en tegelijktijd ook realistisch bent en bewust bent van het feit dat het mis kan gaan.
Joopi, ik denk dat het inderdaad verstandig is om een comprommie te sluiten.Ik denk dat als ik en mijn man afspreken dat we over een bepaalde periode aan kinderen gaan beginnen ik mijn kinderwens een beetje los kan laten, dat hoop ik tenminste.
Joopie ik heb in vogelvlucht jouw profiel gelezen, ik ben blij voor je dat je zwanger bent van jullie tweede kindje. Ik hoop dat je volop van deze zwangerschap kan genieten!
Liefs ikke
Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 12:40
Poekie

Ik begrijp het ook heel goed. Ik ben nooit een kinderliefhebber geweest (en dat is dan nog zacht uitgedrukt ) maar een 3-tal jaar geleden werd ik steeds milder naar kinderen toe en begon het te kriebelen om er zelf aan te beginnen. Mijn man zag het toen absoluut niet zitten en dus probeerde ik mijn gevoelens zo veel mogelijk te negeren.

Nu is hij na al die tijd toch bijgedraaid en zijn we aan de 2de ronde bezig. Ook omdat ik op een nu of nooit leeftijd zit (vind ik zelf) want ik spring eind dit jaar op tram 3!!!

Ik denk dat iedereen voor zichzelf een nu of nooit leeftijd moet bepalen en ook hoe graag je het wilt. Mocht mijn man niet zijn bijgedraaid dan had ik me daar bij neergelegd omdat ik er echt van overtuigd ben dat het niet lukt als 1 van de 2 er niet 100% voor wil gaan.
Hopen dat hij wel bijdraaid op het moment dat je zwanger bent vind ik erg riskant. Je moet er allebei klaar voor zijn dat je leven toch erg veranderd en dat je niet meer diezelfde vrijheid zal hebben als voorheen. Begin de 20 zou voor mij veel te vroeg geweest zijn maar de leeftijd waarop je er klaar voor bent is voor iedereen persoonlijk hé.

Ik hoop dat je aan mijn verhaal iets hebt.

groetjes

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 09:48
ikke

Ik liet het los....en het vanzelf naar me toe!
lieve mensen! Ik heb deze week met mijn man gesproken en afgesproken dat we wachten tot hij er klaar voor is (circa 1jaar). Ik heb voor mezelf afgesproken dat ik mijn kinderwens los laat tot de tijd rijp is (en geloof me ik heb wel wat traantjes laten vallen want het is niet een knopje dat je om kan zetten). Het leek wel alsof ik rouwde.Maar goed, net toen ik aan het idee begon te wennen dat we waarschijnlijk pas over 1jaar aan kinderen zouden beginnen, gebeurt het volgende. Mijn man vertelde gisteren (uit het niets) dat hij erover heeft nagedacht en dat hij er klaar voor is. Hij zei dat ik moest aangeven wanneer ik er klaar voor ben en ervoor wil gaan!
Ik was een paar minuten stil en kon het niet geloven! Ik was heel blij! Ik heb gezegd dat ik mn scriptie afgerond wil hebben en een andere minder stressvolle baan wil zoeken, en dat we er dan voor kunnen gaan.Ik ben nu gemotiveerder dan ooit en ga gelijk weer aan de slag met mn scriptie en sollicitaties!
ps weet net of het geholpen heeft, maar we hebben deze week samen naar dr phil gekeken en daar ging het over vrouwen die een kinderwens hebben en mannen die deze wens niet deelden. dr phil vertelde waarom hij zelf uiteindelijk toegestemt heeft met een 2e kind. zijn antwoord was: "het gaan voor een 2ekind betekende zoveel voor mn vrouw. ik kan mn vrouw van gelukkig naar ongelofelijk erg gelukkig maken door samen voor n 2e kind te gaan".en dat heeft dr phil gedaan.
Voor alle dames die in dezelfde situaties als mij zitten, wil ik zeggen dat het loslaten van een kinderwens heel moeilijk is en veel verdriet doet.Maar soms is dit tijdelijk nodig om uiteindelijk te krijgen wat je wil. Alles gebeurt voor een reden. Niet alles wat we willen is goed voor ons. en als alles tegen je lijkt te werken is dit misschien een signaal om los te laten en wordt je beschermd.
veel liefs ikke
Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 18:43
wittockske

Hoi Ikke!

Wat fijn dat je man is bijgedraaid. Hopelijk kunnen jullie er snel aan beginnen en heb je binnenkort een mooi met een lief klein als gevolg :)

Succes en hou ons op de hoogte he

Byebye

[Laatst gewijzigd door wittockske - 06/07/2008 @ 18:43] - Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 19:16
joopie

He ikke,

Wat helemaal super dat je man nu besloten heeft toch voor kindjes te gaan. Hoop echt dat het ook nog heel snel raak is voor je en dat je snel kan gaan genieten van een zwangerschap....

Hou ons op de hoogte,

Liefs Joopie

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 20:29
Mama_Kim

hey meis,
wat fijn dat hij het nou toch wil...
niets is mooier dan met een rond te lopen! En het eindresultaat is super!
Ik kan het weten, ik heb een van 4 maanden :D
En ook ik ben jong, maar de kinderwens was al een tijdje aanwezig!

veel succes en hoop je gauw zwanger te zien meis!

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 22:22
elke

Online Status Bekijk profiel
dag allemaal,

ik heb hier alles eens gelezen en ik moet zeggen "ikke" ik ben heel blij voor je dat je ventje van gedacht verandert is. super gewoon.
jou verhaal daar kan ik niet echt over meespreken, aangezien mijn man snel te vinden was voor een kindje. maar nu voor een 2de dat is wel een ander verhaal...daar is hij niet zeker van. als het van hem afhangt komt er geen 2de, maar ik kan tegenwoordig aan bijna niks anders meer denken. hoop dat hij nog bijdraaid

groetjes
elke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]