< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Oktober 2008-Club » uitgerekend oktober 2008, wie ook?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Oktober 2008-Club
uitgerekend oktober 2008, wie ook?
03/07/2008 @ 09:42
Luna

Online Status
@Liesbet, is het koppeltje aan het bouwen? dan kan je bijv. een kruiwagen vol zand en het geld daartussen in verstoppen (eventueel nog in condooms als geintje)
Of een mooi schilderij maken van alle muntstukjes...wel veel werk he :)
Als me nog iets te binnen valt laat ik het je weten.

Amai maar een grijs dagje vandaag in tegenstelling tot de vorige dagen, vandaag nog maar eens aan de slag voor ons
Het voor-ontwerp is klaar voor geboortekaartjes, ik ga zo eens kijken, ben heeelll benieuwd!

Morgen of overmorgen dan EINDELIJK de kinderwagen bestellen... en dit weekend aan onze dressing beginnen zodat onze kleren uit de kinderkamer zijn, kunnen we daar ook beginnen.

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 12:00
Louise

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Belle, die 3D echo's zijn echt wel heel duidelijk, fijn hè
Luna, wij zitten ook met ons kleren in de kinderkamer, wij zouden ook nog een dressing moeten plaatsen... maar eerst op vakantie en wat genieten en dan er terug (rustig) invliegen.
Liesbet, mmmm, misschien dat van Luna, vind ik wel een leuk idee of als je het echt erger wil maken de centen in een blik doen en dan in een beton klompje laten gieten. Dan moeten ze nog kappen. Of een heel grote karonnen doos, daar een kleinere in en dan nog een kleinere en zo tot het kleinste formaat waar dan in de kleinste doos de munten liggen. Maar je moet dan telkens elke doos inpakken in papier met strik. Dus dan denk je waaaauw grote cadeau, je doet het papier eraf de doos open en zit er weer een ingepakte doos in. Soms kan het zijn dat je wel 20 dozen moet openen...
Als er mij nog iets binnenschiet laat ik het weten.
Zo, weer een weekje verder, morgen 26 wk dan mag ik zeggen ik zit in men 27ste week, wwwoouuw nu komt het dichtbij.
Maar eigenlijk ben ik blij dat ik een beetje kan beginnen aftellen.

Tis 12u ik ga mijn broodje opeten.
Tot straks ofzo..

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 17:34
hope

Online Status Stuur bericht
Amai liesbeth al helemaal klaar. MIjn vriend heeft gezegd dat eind augustus hier thuis alles in orde moet zijn. Dan kan ik in september de doopsuiker en de enveloppe nog doen. Dus er moet nog heel wat gebeuren allé ja. De kamer nog verder schilderen en dan de meubeltjes gaan halen en in elkaar zetten. We weten al wat we willen dus dat duurt niet zo erg lang. Wieg nog een beetje schilderen en eens bekijken dat de bekleding nog goed is. Box staat al klaar allé in de plastiek nog. Badje hebben we al, buggy ook staan hier in de veranda dus kunnen gebruikt worden. Komt allemaal wel goed heb er een goed ook op.

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 17:52
TILLY

Hoi meiden
Effe geleden hé.. Als het goed weer is dan zetten we de pc minder snel op en vertoeven we meer buiten. Ik ben woensdag terug op controle geweest.De echo is goed verlopen. Ons beebje weegt nu 704gr en is zo een 29cm groot.Hij/zij ligt mooi met het hoofdje naar beneden en met het rugje rechts van mij het poepje onder mijn ribben en de beentjes links. Beebje heeft nog steeds lange benen. Ik ben nu 24 weken en volgens de echo komen de beentjes overeen met 25 weken en 5 dagen.
Ons prutske heeft heel de echo liggen slapen en trok zich nergens iets van aan.
En maandag mag ik weer gaan werken. Moest het zijn dat het niet lukt kan ik nog steeds aan de alarmbel trekken.
Dus gedaan met het rustige leven.
Oh ja en ik ben ondertussen een goede 5kg bij gekomen..
Mijne schat is ziek van dinsdag. Koorts en een keelontsteking. Daarvoor heeft hij antibiotica gekregen maar vandaag was hij zo draaierig dat hij bijna flauw viel. Dus vanavond terug bij de dokter..
Op 22/07 gaan wij een 3d/4d echo laten doen in Kortrijk. Hopelijk dat hij meevalt want woensdag lag ons beebje steeds met het gezichtje tegen de placenta en de gyn. zei dat het dan bijna niet mogelijk was om mooie beelden te krijgen.
Groetjes

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 10:03
hope

Hey Tilly hopelijk lacht jullie kleintje dan eens mooi naar jullie hé.

Ik moet vrijdag terug naar de gyn, ben eens benieuwd of ons kindje al gedraaid is. Vorige keer lag het dwars hoofdje recht, ruggetje op mijn blaas en beentjes links. Hopelijk is het gedraaid want hoe later dat gebeurt hoe moeilijk waarschijnlijk en een keizersnede zie ik niet echt zitten precies maar ja wat moet moet hé.

ALlé ik zal eens in actie schieten met schilderen. tot binnenkort

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 17:04
Luna

Online Status
hey dames...ik ben gister ook weer op controle geweest, alles was goed maar heb WEEERRR geen echo gehad, is geleden van de 20-weken echo...volgende keer doet hij een 3D echo, maar dan ben ik 31 weken ppffff
Hij heeft me wel tot aan de bevalling thuis geschreven, veel rusten en rug sparen...maar ben aan het twijfelen om augustus toch te gaan, september heb ik jaarlijks verlof gepland. Zo heb ik het moederschapsverlof volledig na de bevalling om bij ons kindje te zijn!

Verder is mijn vriend, as we speak, aan de dressing bezig dus volgende week kan de kinderkamer in een leuk kleurtje gestoken worden en ingericht.

We zijn ook gaan kijken voor de kinderwagen...we geraken er nog steeds niet uit ; de Quinny Buzz 3 of de Maxi Cosi Mura 3...hebben jullie al een kinderwagen gekozen?
Anyway, ik ga nog wat research doen...fijn weekend!!!

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 21:19
CC

Hallo dames,

Hier ook van de week naar de gyn geweest en alleen een inwendige echo van mijn baarmoedermond, ben erg benieuwd naar de lengte en het gewicht, maar over 3 (inmiddels 2 1/2) weekjes krijg ik wel een uitgebreide echo.

Het kamertje is klaar, met oude meubeltjes en een paarse wand met een zilvere muursticker van bambi. Binnekort het matrasje en de lakentjes ophalen.

Wij hebben gekozen voor de Bloom Joolz kinderwagen, allleen komt er binnenkort een limited edition met een jeans uitvoering voor de reiswieg en daar zijn we op aan het wachten.

Wel de leuke dingen allemaal!!

Fijn weekend

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 10:20
hope

Wij hebben een Xadventure gekocht bij BABY-DUMP in Eindhoven kreeg je een gratis autostoeltje bij (maxi cosi), dit hebben we dan wel verandert naar een echte van het merk MaxiCosi en dan moesten we een beetje opleggen. Is een leuke winkel aan zeer redelijke prijzen. Ook ons badje komt van daar. Je krijgt er ook een pakket als je de eerse keer gaat en als je een kamer koopt krijg je een box gratis bij en 50 euro extra korting (zogezegd om je benzine terug te betalen) echt de moeite vond ik. OOk van kleedjes heb je er veel keuze, heb alvast hemdjes meegenomen.

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 18:40
hw

Online Status
Wij hebben ook alle grote spullen (babykamer, kinderwagen, kolfapparaat, maxicosi) bij de Baby-Dump gekocht/besteld, is ons goed bevallen want ze zijn goedkoop en hebben inderdaad veel leuke kortingsacties.
Wij zijn uiteindelijk toch voor de EasyWalker gegeaan (ipv Quinny Speedi), omdat deze een veel ruimere mand heeft, goed wendbaar en stabiel rijdt én als beste koop uit de test van de Consumentenbond kwam.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 09:41
Louise

Hoi meiden,

Ik heb morgen nog een echo, heb dit extra gevraagd omdat ik donderdag nog op vakantie vertrek. Ben ook is benieuwd of de kleine gedraaid is, 2 weken geldeden lag ze nog met haar hoofdje naar boven. Maar was nog niet erg, het kan nog altijd draaien tot 33 weken.
Hebben jullie dat ook dat jullie kindje zoveel beweegd? Ik mag mijn buik niet aanraken of ze begint te bewegen.
Die harde buiken is goed verminderd, enkel als ik niet optijd ga plassen of als ik te snel draai in de zetel of van vermoeidheid. Morgen ga ik ook een inwendig onderzoek laten doen naar de baarmoederhals. Verder heb ik soms toch wat last van rugpijn boven en onder.

Luna, ik heb de quinny buzz gekozen, ik vond die wel leuk. Ze hebben mij ook de bugaboo aangeraden omdat ik klein ben en die bugaboo is ook aan de lage kant, maar eigenlijk vond ik dat meer een poppenbuggy en zeker als mijn man erachter stond was het te lachwekkend. Hij moest hem bukken voor te rijden, echt geen zicht.

Wij gaan uiteindelijk na de vakantie in augustus aan het kamertje beginnen. Eerlijk gezegd heb ik eerst even nood aan wat vakantie,uitrusten,relaxen,niks doen,batterijtjes opladen voor de laatste trimester. Eigenlijk is alles wel zo goed als rond. In augustus gaan de laatste dingetjes gebeuren nl: afwerking geboortelijst,kamertje,laatste afspraak voor de kaartjes en de suikers. Dus ik denk dat ik dan toch wel nog optijd ben met alles.

Hebben jullie soms ook die bandenpijn of groeipijn? Ik voel echt zo een paar dagen niks en dan een dag of 2 dat oprekken, zo'n zeurderig gevoel links en rechts..

Zo, ik ga nog wat verderwerken, want moet nog veel gedaan krijgen voor woensdag.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 13:16
hope

WIj willen eind augustus in huis alles af hebben, alles klaar staan.
Dan is er enkel nog de kaartjes, doopsuiker en het afmaken van de geboortelijst. Ik hoop dat ik in oktober niets meer hoef te doen, want je weet nooit als het te vroeg komt hé.
Ik hoop dat we vrijdag het geslacht weten dan kunnen we onze proefdruk voor het kaartje ook laten maken. Als we het dan niet weten omdat de gyn het net als de vorige keer niet kon zien, zullen we een ander kaartje moeten kiezen vrees ik. Want die moeten tijdig besteld worden.
Doopsuiker om uit te delen gaan we zaterdag kiezen en in september maak ik deze zelf klaar, als het wat frisser begint te worden. Alhoewel het nu ook niet super heet is, maar ze voorspellen een warme zomer dus ja, nog even wachten.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 16:55
miss boesy

hoi liesbeth,
een idee voor je muntstukjes...

als ik geld geef als kado probeer ik er altijd iets leuks mee te doen ;

een paar ;
-een snoeppot gevuld met badconfetti en daartussen het geld
en dan nog een lintje enzo aan de pot

-een vaas ->met munstukken

-een geldboom maken ,een vals boompje of plantje ...en geld briefjes inhangen ,in de pot kun je munstukken doen,...

-briefgeld in een ballon

wel opletten dat de mensen door hebben dat je geld er tussen zit he ..!!

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 08:58
Liesbet

goeimorgen iedereen

effe een egoberichtjee want ik krijg mijn ogen niet goed open . ik heb de laatste tijd nachtmerries die uiteindelijk resulteren in paniekaanvallen. Compleet met hartkloppingen en hyperventilatie. Ik geraak dus echt niet bijgeslapen en juist nu is het natuurlijk superdruk zowel thuis als op 't werk.

Tot later

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 14:12
Louise

Hoi meiden,

Ik ben vandaag nog op controle geweest, had dit gevraagd voor ik op vakantie vertrok om toch wat gerust te zijn. Heb het hardebuiken verhaal uitgelegd en blijkbaar heb ik een supergevoelige baarmoeder, die elk trekje laat voelen. Ze heeft dan extra gekeken (inwendig) naar de baarmoeder en baarmoederhals, mijn hals was 6cm en potdicht, dus het zijn geen erge harde buiken, maar gewoon een kwaal die ik er moet bijnemen. Dus eigenlijk een opluchting....
Verder was ons meisje op haar tenen aan't zuigen dan weer op haar duimpje, jaja dat zijn trekjes van mama, want ik deed dat als baby ook mijn tenen in mijn mond steken en duimen!!!

Liesbet, oei zeg dat is minder zo'n paniek, en je mag je al niet opwinden heb je eens vertreld. Doe het toch maar rustig aan, en ja die dromen daar kan je niet veel aan doen hè.
Morgen mijn laatste werkdag, ik kijk er zo naar uit...vakantie! 4weken nogwel.

Zo nu nog maar even doorbijten om men werk gedaan te krijgen.

Groetjes,

mama &

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 21:07
miss boesy

hihi me meisje weegt al 1 kg en 100 gr
iets boven het gemiddeld

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 12:45
Luna

Online Status
@Liesbet, erg voor je dat je paniekerig bent en hyperventilatie hebt, ik ken dat ook...heb je er al eens aan gedacht om zwangerschaps-yoga te doen? Leren ze technieken om weer rustig te worden, mag je nog bijv. wandelen, fietsen, zwemmen? bewegen helpt ook meestal...en rustig en diep ademen als je paniek voelt...ik hoop dat het je helpt en dat je je snel beter voelt!

@Lousie, fijne vakantie

IK heb gisteren toch in Genk de 3D echo gehad, was niet de vrouw maar dr. Jaspers...hij heeft dat geweldig gedaan, de volle 40 minuten alles laten zien, uitleg gegeven, gemeten, hartje laten horen enz...
Tis zeker een meisje, ze weegt 1239 gram en naar meting van hoofdje en been ben ik iets verder dan gedacht, vandaag dan 28w4 of 5 dagen...dus voor 28/09 of 29/09...maar die paar daagjes zal het ook niet maken.
Tis zooooo een mooie baby
Alles zag er gezond en wel uit, hoofdje lag al naar beneden en placenta lag ook niet meer te laag...dus alleen maar goed nieuws!!!
Ze geven een cd-rom mee van het volledig onderzoek, wat foto's en ik had een USB-stick bij waar hij nog eens 100 foto's opgezet heeft...echt GEWELDIG!!! de papa krijgt dit dinsdag als verjaardagskado, gewikkeld in een t-shirt van "daddy's little girl"

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 19:21
evi

hey

het wordt hier eigenlijk wel stil! Niet?

@luna: och zo lief, ja die papa's kunnen we verwennen hé.
ikzelf heb ook al iets gaan halen voor bij de geboorte te geven aan de papa. het wordt van ons een jongen en mijn man is een trouwe club brugge fan. ik heb een pyjamake gaan halen in de kleuren van de club met opschrift Fan since i was born, en dan nog zo'n klein poloke. echt lief en kweet zeker dat het mijn ventje iets zal doen!

Ik vind het eigenlijk wel vlug gaan hoor nog een goei 12weken en mogelijk hebben ons kleintje in de armen! waar is de tijd van nog 40weken te gaan

groetjes

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 19:36
Liesbet

Sorry dames dat ik niet reageer, maar ik heb momenteel geen tijd om alles bij te lezen.

Wij zijn vandaag naar de vroedvrouw geweest. Onze weegt nu 1kg en 76 gram dus ietsjes zwaarder dan normaal (maar dat is toch maar een schatting) en hij had lange benen (tja mijn ribben zullen het geweten hebben ). het was de eerste keer dat Arne meeging. Het eerste deel heeft hij braaf in de gang gespeeld (bloed trekken enz) en nadien his hij komen kijken naar de echo. gelukkig nam de vroedvrouw echt haar tijd om hem alles uit te leggen enz. hij heeft echt genoten vandaag.

Zo nu ga ik nog even in de zetel liggen en dan eten maken. tot maandag

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 12:04
Luna

Online Status
@Evi, OH COOL zo een voetbal-shirtje, als wij een jongen kregen zou mijn vriendje dat ook SUPER vinden...maar voor een meisje, hhmmm.
Heb wel een oranje tutje met HUP HOLLAND HUP (vriend is NL'er)...zo schattig...ja met voetbal kunnen we de papa's wel bekoren denk ik ;-))

@Liesbet, hoe gaat het nu met je, ben je al wat rustiger?

Ik voel me blijkbaar redelijk de laatste dagen...alleen als ik veel gedaan heb kan ik aan het einde van de dag bijna niet meer lopen van de rugpijn. Vandaag B-day party van mijn vriend, gisteren-avond alle inkopen gedaan, nog ff naar hier en nog ff naar daar...op het einde kon ik wel huilen van de pijn en vermoeidheid. Heb goed geslapen en vandaag gaat het weer goed, ga het wel rustig aan doen (hhmm met een party voor te bereiden ;-)) anders haal ik vanavond niet!

Fijn weekend iedereen en t'is hier inderdaad ENORM RUSTIG, is iedereen lekker met vakantie ofzo??? Ik hoop het voor hun want het weer hier is maar K**

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 14:33
CC

Hey,

De kwaaltjes komen he!

@Liesbet; vervelend he die dromen en hoe je lichaam daar op reageerd en je hebt dan nog een drukke job en 3 kindjes rond lopen. Mijn gyn heeft als advies gegeven om op je linkerzij te slapen ipv op de rug. Bij het slapen op de rug heb je eerder kans op hartkloppingen etc.

Sterkte ermee en fijn weekend allemaal!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >