< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » zwanger worden en diabetes

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
zwanger worden en diabetes
11/06/2008 @ 21:23

Online Status Bekijk profiel
Hey dames,

Sijsje, kom zeker en af en toe nog eens een babbeltje slaan hé!
Zo kunnen wij ook je zwangerschap een beetje volgen.
Ben wel benieuwd hoe het verder zal gaan bij jouw!

Ik moet de 23ste opnieuw naar de endocrinoloog. Ik ben echt heel benieuwd wat het gaat zijn. Hopelijk valt het nog wel mee. Heb de laatste tijd toch wel eens een hogere waarde.
In de voormiddag heb ik mijn insuline echt al voor een heel stuk moeten verhogen. In de namiddag kom ik nu geregeld te laag te staan

Ik heb het me nog nooit afgevraagd hoe het zit met mijn pomp en heel warm weer ... Ik veronderstel dat het toch helemaal geen kwaad zal kunnen, anders hebben ze maar een slecht uitvinding gedaan hé
Ik ken die speciale tasjes dat jij bedoelt denk ik (frio tas ofzoiets?) Ik heb dat nooit gebruikt, enkel om op reis te gaan.

E., ik echt met je mee dat je idd binnenkort voor de 8-weken bij de gyn moet zijn!
Het overgeven is bij mij nu wel helemaal gedaan precies, maar de misselijkheid jammer genoeg nog altijd niet.
Dat begint zo rond 10.00 h meestal. Deze morgend was ik om 6 h, voor ik moest gaan werken, al volop in huis bezig (wat poetsen enzo) want 's avonds ben ik echt niks waard. Altijd heel moe, misselijk,...
E., nog een dag of 10!!! Je kan echt al beginnen aftellen hé.
Ben je er heel veel mee bezig of valt het nog al mee?
Gaan de dagen wat vooruit?

grtjs,
Inge

Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 18:43
Sijsje

Hey,

Hier ben ik dan nog eens!

Inge, wel vervelend dat je zo'n last hebt met je dosissen hé. Gelukkig is 23 juni nu niet meer zover. Ja, ik heb idd zo'n FRIO tas, maar ik gebruik die ook alleen op vakantie hoor. Ik vind het een beetje een lomp geval. Maar ik let er wel telkens op om m'n insuline uit de zon te houden, vroeg me alleen af of dat wel gaat met een pomp. Gelukkig moet je niet meer overgeven, hopelijk verdwijnt de misselijkheid nu ook snel. Oh ja, ik had nog een vraagje: was jouw 12 weken echo inwendig of al uitwendig? Ik heb er geen idee van of ze via de buik al iets kunnen zien. Ik begin al nerveus te worden terwijl ik nog 2 weken moet aftellen, pfff...

E., jouw NOD komt weer dichterbij hé! Heb je al kwaaltjes ofzo? Ik zou het zo fijn vinden als je zwanger zou zijn, maar jij natuurlijk ook hé. Laat ons gewoon positief denken en duimen dat het raak is!!!

Liefs,
Sijsje

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 14:23
E.

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Inge, ik heb geen tijd gehad om veel bezig te zijn met mijn nod, kijk maar naar mijn banner..

Sijsje, leuk dat je toch nog meeschrijft! De vraag was voor Inge, maar ik weet nog dat mijn 12weken-echo bij Louis al uitwendig was, al kan dat soms verschillen van gyn tot gyn en van persoon tot persoon.

Hier ben ik dus vandaag totaal onverwachts ongesteld geworden.. Ik snap er dus absoluut niets meer van, normaal zou ik pas donderdag mijn moeten krijgen!? En 2weken geleden had ik zeker nog geen eisprong, want ik ben de dinsdag nog naar de gyn geweest en toen heb ik pas die pregnyl-spuit gezet ook. Nu ja, ik kan niets anders dan morgen weer met clomid te starten en volgende week vrijdag heb ik al een afspraak bij de gyn, dan kan ik het hem allemaal eens vragen, want nu ben ik een beetje ongerust, een cyclus van 25dagen is toch wel heel kort plots. Pff..

Groetjes

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 20:59

oooh E. !! Hoe kan dat nou
jammer seg , we waren er alledrie nog zo van overtuigd dat het nu wel eens zover zou kunnen zijn

Sijsje, de twaalf weken echo was bij mij ook een uitwendige echo hoor. Zelfs toen ik op 10 weken zwangerschap in het ziekenhuis was beland hebben ze al een uitwendige echo gedaan.
Echt fantastisch om te zien!

Ik hou mijn pomp ook altijd uit de zon. Ik denk dat het ongeveer hetzelfde is zoals met een spuit. Het is tenslotte net dezelfde insuline dat erin zit hé.

Afgelopen weekend al de babykamer gekocht. Ze staat hier nu nog ingepakt in de dozen, want we willen in de babykamer eerst nieuwe laminaat leggen en schilderen enzo.
Ik ben zo ongeduldig op sommige vlakken

E., hopelijk kan de gyn je duidelijke antwoorden geven op je vragen binnenkort!

Sijsje, die paar weken zullen zo om zijn!

grtjs,
Inge

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 18:59
Sijsje

Hey,

E., wat jammer dat de er opeens zijn! 't Is echt wel vreemd, mss zit er bij jou niet zoveel tijd tussen je eisprong en je menstruatie? Ik vind wel dat je gynae hier wat uitleg over mag geven, want het zou maar al te stom zijn als je op de verkeerde moment geklust hebt. Ja, dat vraagje over de echo was uiteraard ook voor jou bedoeld, ik wilde het er nog expliciet bij zetten, maar zag het over het hoofd.

Inge, leuk zeg, een babykamer! Gaan de twee beebjes samen op de kamer slapen? Jullie moeten nu alles dubbel kopen, zo vreemd! Maar super leuk natuurlijk. Weet je eigenlijk of het een-eiïg is? En zouden jullie het geslacht willen weten?

Ik heb de laatste dagen last van plotse bloeddrukdalingen, best vervelend. Vandaag ben ik weer bijna flauwgevallen. Dat komt door de zwangerschap, maar leuk is het niet, zeker omdat nog niet veel mensen weten dat ik zwanger ben. Sommigen vragen zich dan ook af wat er aan de hand is. Ik kan ook sinds enkele dagen m'n buikje maar moeilijk verstoppen. Ik vind het wel vroeg om nu al een buikje te hebben, maar het heeft ook met m'n darmen te maken. Ik heb namelijk last van constipatie.

Doei,
Sijsje

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 13:07
E.

Hallo,

Dames, bedankt voor de steun he! Had ik jullie al verteld dat ik het heel leuk vind dat jullie hier blijven schrijven ondanks het feit dat de titel van het topic voor jullie niet meer van toepassing is? In elk geval dankjewel..

Inge, leuk, de babykamer al gekocht. Ik heb eigenlijk ongeveer dezelfde vragen als Sijsje: zullen ze samen in 1 kamer slapen? Wil je de geslachten weten? Volop al aan namen aan het denken?

Sijsje, wil jij het geslacht weten? Ik had bij de zwangerschap van Louis nergens last van, behalve af en toe ook een bloeddrukdaling, is soms wel vervelend natuurlijk. Gelukkig mag bijna iedereen wel weten dat je zwanger bent zeker? Of ga je nog langer wachten na je 12weken-echo?

Hier ben ik dus alweer bekomen van mijn menstruatie, volgende ronde is een nieuwe kans he. En vrijdag vertrekken we voor een weekendje centerparcs dus even de gedachten verzetten, genieten van ons zoontje, glaasje drinken,.. en dan vol nieuwe moed naar de gyn volgende week! Hopelijk goed nieuws bij de gyn, zowel voor mij als Sijsje op die dag!
Ik denk niet dat ik hier nog zal geraken tot maandag/dinsdag, dus Inge, alvast succes bij de endocrinoloog maandag!

Groetjes

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 21:03

Hoi dames,

E., we laten je niet zomaar in de steek hoor! We blijven je steunen en voor je . Ik wil zeker en vast weten hoe het verder verloopt bij jouw. En ook de zwangerschap bij sijsje, dus ...

Sijsje, jammer van die plotse bloeddrukdalingen. Lijkt me idd heel vervelend. Ik heb daar (nog) geen last van.

Ik heb de laatste tijd al wel veel meer insuline nodig. Straks zit ik aan het dubbele!
De laatste tijd wel meer dan eens een te hoge waarde gehad. Maak me toch wat zorgen hoor. Maar het is natuurlijk wel wat uitzoeken hoeveel te bolussen enzo, maar toch... Ik wil me ook niet direct te hoog instellen. Zit nog altijd met die ziekenhuiservaring in mijn hoofd

Onze kindjes zullen de eerste paar jaar idd samen op een kamer komen. We hebben dus maar 1 babykamer moeten kopen met een extra bedje.

We hebben onze bouw en verbouwplannen nu een paar jaar uitgesteld. Dus zolang zullen ze een kamer moeten delen. We hebben nog wel een kamer over, maar die is eigenlijk toch net iets te klein.

Wij willen het geslacht wel weten. Maar we gaan het wel stil houden voor de rest.

Namen hebben we al. Vond het wel moeilijk seg, 2 jongensnamen en 2 meisjesnamen. Maar uiteindelijk hebben we toch namen gevonden waar we beide weg van zijn.

Ik heb het eerder waarschijnlijk verkeerd gezegd, maar ik moet pas woensdag bij de endocrinoloog zijn. Maandag weer naar de gyne.

Jullie ook succes bij de gyn!!!!

E., veel plezier in Centerparks! Geniet er ten volle van. Je hebt het verdient.

Sijsje, reisplannen deze zomer?
Verder alles ok met de zwangerschap?

Grtjs,
inge

Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 10:41
Sijsje

Heyhey,

E., uiteraard blijven we hier gewoon verder praten, het is zo gezellig. Het maakt ook niet uit dat we zwanger zijn, het is gewoon fijn om er samen over te kunnen praten omdat we allemaal ook diabetes hebben. Een zwangerschap of zwanger worden is daardoor toch nog iets anders dan bij anderen, dus ik ben blij dat ik jullie hier ben tegen gekomen. Natuurlijk hoop ik dat je ons snel kan vervoegen en dan zijn we met z'n drietjes zwanger, hihi, dan zijn we in totaal met 7 op dit topic! Ik hoop dat je aan het genieten bent van je weekendje Centerparcs, kan deugd doen hé! Wij willen het geslacht wel weten, en we gaan het niet verborgen houden, dus jullie mogen het ook weten. Alleen de naam zal een geheim blijven. Ja, we moeten blijkbaar op dezelfde dag naar de gynae, spannend! Ik hoop dat we allebei goed nieuws krijgen. Als die echo goed is, gaan we het aan iedereen vertellen, want het is soms vervelend om een excuus te moeten verzinnen voor niet drinken of dingen die je niet mag eten. Het wordt echt tijd dat we ervoor kunnen uitkomen!

Inge, vreemd hé dat je insulinebehoefte zo plots toeneemt. Nu weet ik ongeveer wat te verwachten, da's wel handig. Ik zit nog steeds met minder insuline nu dan voor de zwangerschap. Ik heb gelezen dat dit de eerste drie maanden normaal is, en daarna gaat het stijgen. Ik hoop dat alles OK is bij de gynae en de endocrinoloog. Gaan ze een nieuwe echo maken? Moet je eigenlijk vaker op controle als je een tweeling verwacht? Wij gaan wel op reis, maar we moeten nog boeken. En jullie? Met de zwangerschap alles OK denk ik, voor zover je dat kan weten hé. Ik heb helemaal geen aanwijzingen dat er iets mis is: geen bloedverlies of krampen gehad, enkel een gespannen onderbuik, maar dat zal wel normaal zijn. Omdat alles zo goed lijkt te gaan, zou ik het wel extra erg vinden als er nu iets niet in orde zou zijn. Dan heeft m'n lichaam me echt wel in de steek gelaten... Maar we gaan ervan uit dat alles goed is, hé, positief denken. Nog een klein weekje aftellen!

Veel liefs,
Sijsje

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 15:30

Hallo,

Wij kiezen er wel voor om het geslacht geheim te houden. Gewoon om het spannend te houden denk ik

geen echte reisplannen dit jaar. Misschien een weekje naar de Ardennen of Luxemburg met de caravan, maar dat is nog niet zeker.
In augustus heb ik wel 2 weken verlof genomen, maar mijn ventje maar 1 week. Hij wil zoveel mogelijk opsparen om na de geboorte langer dan de 10 dagen waar hij recht op heeft thuis te zijn.
Vindt ik wel fijn! En we willen hier thuis ook nog vanalles in orde krijgen dus ...

E., jullie nog verlof gepland?

Ik heb idd ook gelezen dat de insulinebehoeft vanaf de 16e week toeneemt. Daar ben ik bijna, dus het zou best kunnen hé.
De laatste 3 maanden zou de behoefte dan weer afnemen.

Dat is het handige hé, alledrie suikerziekte, zo kunnen we tips en ervaringen uitwisselen.

Ergens wel lastig dat je niet constant kan volgen of alles wel goed verloopt he. Net zoals je zegt, geen klachten of aanwijzingen dat er iets misloopt, dus positief blijven!
Ik heb morgen jammer genoeg geen echo. In juli wel weer de 20 weken echo. zolang alles goed blijft verlopen en zolang ze niks speciaals opmerken is er niet meer controle dan bij een zwangerschap met 1 kindje.
Ik zal alvast blij zijn dat mijn volgende echo geweest is

E., hoe was centerparks? Heb je er wat van kunnen genieten?

grtjs,
Inge

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 14:14
E.

Hallo,

Eerst en vooral bedankt allebei voor de lieve woorden.. Ik vind het ook wel aangenaam om andere meiden met diabetes te kennen, en het is nog mooi meegenomen dat jullie leuke dames zijn..

Inge, het zal inderdaad moeilijk geweest zijn om 4 namen te kiezen. Wij hebben gewacht voor de naamkeuze tot we het geslacht wisten en toen hebben we nog, tot bijna vóór de bevalling, getwijfeld.
Hoe was het bij de gyn maandag? En veel succes vandaag bij de endocrinoloog! Hopelijk alles in orde bij beiden..

Sijsje, ik hoop dat je vanaf vrijdag tegen iedereen kunt uitroepen dat je zwanger bent, is altijd zo'n leuk nieuws om te brengen he.

Centerparcs was super leuk, Louis is braaf geweest en heeft enorm genoten en wij dus ook.. In het zwembad heeft hij zich wel eerst een uur vastgeklampt aan mij vóór hij durfde loslaten en genieten, maar na een uurtje wou hij niet meer uit het "grote bad".. De batterijen zijn weer opgeladen, voor even toch..
Wij gaan nog een weekje weg in augustus naar Bretagne.

Groetjes

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 20:30

Hoi dames,

E., tof dat het zo fijn was in centerparks!!
Je kan er maar van genoten hebben. En augustus zal er ook snel genoeg zijn

Heb laatst nog eens gepolst bij mijn vriend, en hij vindt de namen nog alijd perfect. Ik ga het nog jammer vinden dat ik maar 2 van de 4 namen zal kunnen gebruiken

Maandag bij de gyn was alles ok. De babytjes zitten mooi op schema.
Volgende maand een uitgebreide echo. Gaan ze gelijk een dvd maken. Lijkt me wel heel leuk.

Bij de endocrinoloog was het ook perfect. Mijn gemiddelde was 5,4, had ik nooit verwacht. Natuurlijk komen daar veel hypo's bij te pas .... waardoor ik veel moet eten, en zo moet ik toch mijn gewicht wat in het oog houden. Er is al 4 kg bijgekomen

Sijsje, alles ok?

Beiden heel veel succes bij de gyn!!!
Hou me op de hoogte hé

grtjs,
Inge

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 23:05
Sijsje

Hey meiden,

Inge, wauw, wat een mooie waarde! Ik ben er helemaal jaloers op. Ook een enorme geruststelling waarschijnlijk, dan weet je ook dat je geen risico loopt door je diabetes. En fijn om te horen dat met de kindjes alles goed gaat. Wat hebben ze dan gedaan als je geen echo kreeg? Naar de hartjes geluisterd? En je gewicht, ja, dat zal ook wel sneller gaan met een tweeling hé. Bij mij is er nog niets bij, maar ja, ik eet minder dan voordien door de misselijkheid. 'k Zal maar niet klagen dat er nog niks bij is...

E., haha, superschattig van Louis! Was hij al eerder gaan zwemmen of was het de eerste keer? Hij zal wel onder de indruk geweest zijn. 'k Ben blij dat jullie ervan genoten hebben, nu zijn de batterijen weer even opgeladen. Kiezen jullie deze maand opnieuw voor de pregnyl spuit? 'k Ben eigenlijk wel benieuwd wat je gynae te zeggen heeft over die vroegere eisprong, dus laat zeker iets weten!

Met mij alles nog prima, al begin ik wel wat nerveus te worden voor vrijdag. Ik moet om 17u gaan, dus een hele dag zitten stressen. Ik ga die avond niets meer kunnen laten weten, want we moeten daarna meteen naar een verjaardagsetentje. Jullie hoeven dus niet ongerust te zijn als ik niets meer schrijf, 't zal voor zaterdagochtend zijn. Hopelijk met goed nieuws... E., ook voor jou zal ik duimen!

Liefs,
Sijsje

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 15:25
E.

Hallo,

Inge, amai, wat een mooie waarde! Is het niet normaal dat je iets meer bijkomt bij een tweeling? Als je de 4 namen zo leuk vindt, kan je misschien nog eens voor een tweeling gaan later he? Ik ben eigenlijk ook benieuwd wat je gyn gedaan heeft als je geen echo gekregen hebt? (ik had bij Louis iedere 4weken een echo)

Sijsje, ik duim voor vanavond hoor!! Hopelijk alles in orde dat je het kan uitroepen dat je zwanger bent.. Ben benieuwd naar je verslag. Louis was al gaan zwemmen hoor (iedere keer dat we op reis/weekend gaan), maar hij is geen grote durver en dus moeten we nogal geduldig zijn met hem, maar ik vind het best schattig..

Vandaag bij de gyn geweest en weeral "goed nieuws": er zit weer 1 follikel klaar, vanavond dus pregnyl-spuit zetten en zondag klussen.. Hopelijk is het deze keer raak, want volgende cyclus is mijn gyn in verlof, dus zal ik geen clomid nemen, ik zou wel bij een vervanger mogen gaan, maar heb daar geen zin in.. Van mijn vorige cyclus (25 dagen) zei hij dat ik een korte luteale fase moet gehad hebben, niets om mij zorgen over te maken.

Goed weekend!

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 21:22

Hey dames,

De gyn heeft bloeddruk genomen, gewicht gemeten, even een gesprekje gehad over hoe ik me voelde, of alles goed gaat en dan toch even een kleine echo .
De babytjes groeien mooi gelijk op. Deze keer was het de eerste X dat ik ze mooi naast elkaar kon zien. de vorige keren hadden ze precies nog plaats zat, maar dat is blijkbaar toch aan het minderen nu
Ze waren beiden een 15 cm, de hoofdjes een 3 cm breed. Gelijk het zou moeten zijn zei hij.

Dat ik moest opletten voor m'n gewicht is iets wat mijn endocrinoloog zei. Hij had zo'n schema'tje waar ik nu net iets boven het gemiddelde uitkom (weeg nu 67 kg). Maar idd, zoals jullie zeggen. Dat schema'tje is gebasseerd op 1 kindje, niet op 2.

E., goed nieuws hé!! Weten jullie zondag weeral wat te doen
Ik superhard met je mee dat het deze ronde raak is!!!!

Sijsje, was bij jouw alles ok? Kan je het nu van de daken schreeuwen?

Kreeg gisteren te horen dat mijn schoonbroertje zijn vriendinnetje per ongeluk heeft zwanger gemaakt. Ik weet dat het niet mooi van me is, maar ik was om te ontploffen. heb er gewoon bij geweend
Om een lang verhaal kort te maken; mij schoonbroer is verslaafd ??geweest?? aan de drugs. Vorig jaar opgepakt door de politie omdat hij een laberatoriummetje had thuis (woont nog bij zijn ouders) waar hij zelf vloeibare drugs maakte. Heeft dan een tijdje in de gevangenis gezeten, dan in een afkickcentrum (waar hij werd geschorst omdat hij betrapt was op het gebruik van drugs). Is zich dan niet meer gaan aanmelden wanneer het moest met het gevolg dat hij nu heel der dagen thuis zit, dag in, dag uit op zijn bed ligt. Niet werkt, een berg schulden heeft en geen rotte frank (trekt ook niks van dop ofzo) Zijn vriendin (19 jaar) werkt wel. Zijn proces komt er nog aan, dus misschien weer de gevangenis in ...

Eerlijk gezegd vindt ik dat er massa's mensen zijn die veel meer recht hebben op een beebje dan zij. Zoals jij E.

Misschien reageerde ik ook wel zo omdat we zelf bijna 2 jaar hebben moeten proberen eer het zover was. Ik had echt zoiets van; NEE, nu is het ons moment! Egoïstisch hé

Maar goed, hun kindje wordt verwacht eind februari, enkele maanden na de onze, dus hebben ze er toch een neefje/nichtje bij waar ze fijn mee zullen kunnen spelen.

Precies genoeg geklaagd en gezaagd hier hé

Tot snel!

grtjs,
Inge

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 10:45
Sijsje

Hey dames,

Alles was dik in orde bij de gynae! Ons ukje is 57 mm groot, perfect op schema. Het hartje klopte perfect en alle organen zijn aanwezig. De nekplooi was 1,0 mm, dus beter kan eigenlijk niet. We hebben heel veel echo's mee naar huis gekregen, je kan daar echt alles op zien (zoals de twee hersenhelftjes). 't Was een enorme opluchting, nu kunnen we eindelijk gaan genieten en aan de wereld vertellen dat we zwanger zijn!!!

Inge, wat een verhaal van je schoonbroer! Djeezes, ik kan me echt wel best voorstellen dat je er niet blij mee bent. Ik kan me inbeelden hoe je je voelt: dit is nu jullie moment en dan komen zij het zo 'verpesten'. En wat je zegt is idd waar, er zijn zoveel mensen die moeilijk zwanger worden en bij hen lukt het dan ongewenst... De wereld is toch niet eerlijk. Als ik het zo hoor, hoop ik maar dat alles goed komt en dat ze het kindje een goede thuis zullen geven. Maar goed, bij jou was alles weer prima bij de gyn, dus goed nieuws hé. Heb je eigenlijk al veel zwangerschapskleren gekocht? Ik ga volgend weekend met de solden eens rondneuzen denk ik, kijk er al naar uit.

E., super nieuws dat er een eitje klaar zit! En ik had het ook al gedacht van die luteale fase, wel een geruststelling waarschijnlijk dat het niets anders is. In elk geval, geniet van het klussen ! Nu begint voor jou dan weer die vervelende wachtperiode, ik begin nu alvast te duimen, want ik vind dat jullie het nu echt wel verdienen. Je wacht al zo lang, dus ooit moet het toch eens lukken.

Daag!
Sijsje

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 15:04
E.

Hallo,

Inge,wat een verhaal van je schoonbroer! Ik gun iedereen zijn kind, maar hopelijk is de baby toch gewenst en gaan ze er goed voor zorgen! Zijn vriendin is niet verslaafd (geweest), hoop ik? Het lijkt me toch een lastige situatie. En je reactie is volkomen normaal hoor!

Sijsje, ik ben zo blij dat alles in orde was bij de gyn, nu genieten he!! Al tegen veel mensen verteld ondertussen?

Hebben jullie al babyspulletjes gekocht?

Hier moesten wij van de gyn op zondagmorgen Louis wat langer laten slapen en dan klussen, maar dat leek ons een hele onderneming (wekker zetten, extra stressfactor, echt heel "georganiseerd",..), dus hebben we zaterdagavond geklust . Op zondagmorgen deze keer goed mijn eisprong gevoeld, denk ik, dus vanaf nu weer 2weekjes afwachten he...

Groetjes

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 11:19
Sijsje

Hey,

E., ik geef je groot gelijk dat jullie op zaterdagavond hebben geklust, het moet ook nog een beetje leuk blijven hé! En ik ben er zeker van dat zaterdag of zondag geen verschil maakt, die zwemmertjes vinden hun weg wel. Hopelijk is er eentje bij dat z'n weg goed vindt en het eitje binnendringt. Ik duim! Nu moet je nog een weekje aftellen, weer spannend hé!

Ik heb nog geen babyspullen gekocht, ik ga wachten tot we het geslacht weten denk ik. Eind augustus moeten we voor de 21-weken echo en dan zullen we het weten. Hoe je het ook draait of keert, de meeste spulletjes (kleertjes) zijn toch uitgesproken voor een jongen of voor een meisje. Plus, die volgende echo is ook weer belangrijk hé, als daar alles in orde is, kan je ervan uitgaan dat je een gezond kindje krijgt. Stel nu dat dan iets heel ernstig mis is, dan zou het stom zijn om al veel spullen gekocht te hebben. Nu ja, we gaan er natuurlijk wel vanuit dat alles in orde is, dus ik zal het waarschijnlijk niet kunnen laten om al eens iets te kopen.

Inge, met jullie alles OK?

Ik ben deze week bij de endocrinoloog geweest en alles was dik in orde: HbA1c 5.6 (ben ik heel blij mee!), ijzer OK en nog steeds toxo-negatief. De gynae was wel grappig vorige week: hij was aan het overlopen wanneer ik waarvoor moest komen en hij zei dat ik voor een suikertest moest komen in de 27ste week. Ik zei: euhm, ik denk dat ik de uitslag daarvan al wel ken, is dat nodig? Ah nee, zei hij dan, bij jou is dat natuurlijk niet nodig. Hij was het even vergeten!

Veel liefs,
Sijsje

[Laatst gewijzigd door Sijsje - 05/07/2008 @ 11:20] - Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 14:20
E.

Hallo,

Sijsje, leuk dat alles goed was bij de endocrinoloog en wat een goede HbA1c-waarde he!! Ik ga vrijdag ook mijn waarde nog eens laten checken, want ik moet volgende week vrijdag weer op halfjaarlijkse controle bij mijn endocrinoloog.
Grappig van je gyn dat hij je nog een suikertest wou laten doen! Nu ja, die specialisten zien zoveel mensen op 1 dag, dat we moeilijk kunnen verwachten dat ze alles over ons onthouden he.
Ik ben ook maar kleertjes beginnen kopen na de 20w-echo hoor, gelukkig maar want op 16w dacht de gyn aan een meisje.. (hij zei er wel bij dat hij niet 100% zeker was) Ik kleed Louis toch graag stoer mannelijk..

Inge, lang geleden toch, hopelijk alles ok??

Hier verder alles rustig, nog een weekje wachten, spijtig genoeg kan ik nog niet in de toekomst kijken..

Groetjes

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 21:35

Hey dames,

Alweer even geleden dat ik hier ben geweest...

E., dat weekje zal snel voorbij gaan, ben ik zeker van
Ondertussen doe ik niks anders dan hoor.

Sijsje, fijn dat alles zo goed gaat. Goede waardes hé.

Wij hebben ook nog bijna geen babyspulletjes gekocht, op wat sokjes en mutsjes enzo na. We wachten ook nog even tot we het geslacht van onze beebjes weten. Ben zo benieuwd!

grtjs,
Inge

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 11:54
Sijsje

Hey dames,

E., het wordt weer spannennd voor jou hé! Voel je al iets? Weet je al wanneer je zou testen? Ik duim volop hoor! Oh ja, en ook veel succes bij de endocrinoloog hé volgende week!

Inge, fijn dat alles nog steeds goed gaat. Wanneer zouden jullie het geslacht weten? Wij eind augustus pas, nog zo lang...

Hier gaat alles ook nog prima, ik begin nu echt een buikje te krijgen. Ik heb al enkele zwangerschapswinkels geplunderd in de solden.

Wij vertrekken morgen voor een weekje naar Frankrijk, dus ik ben er even niet. Ik hoop dat we hier allemaal zwanger zijn als ik terug ben!!!

Veel groetjes,
Sijsje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >