[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 27/06/2008 @ 19:37 Ay | Bij mijn zoontje dat geboren werd op 34 weken werd vandaag een 'hartruisje' vastgesteld. De kinderarts vertrekt vanavond op vakantie en maandag wordt in de loop van de dag een echografie van het hartje gemaakt om te kijken wat er scheelt... MAANDAG PAS! Fijn. Kan ik een weekend lang ongerust zijn. Zijn er mama's die dit hebben meegemaakt? Ze hebben me niet uitgelegd wat het zou kunnen zijn en wat de consequenties zijn en de dingen die ik op internet vind zijn in mijn ogen allemaal verontrustend. |
| 27/06/2008 @ 20:04 kelly | bij mijn zoontje stelde de huisarts van wacht ook een hartruisje vast. ik ben daarna 3x naar een andere kinderarts geweest en geen een vond dat ruisje terug. hij was toen wat ziekjes en zou daarmee zijn. die huisarts van wacht zei wel dat er dan operatie moest gebeuren op zijn 1j. ikke al in paniek maar heb nog 3x andere mening gevraagd. gelukkig maar, want er scheelt niets met hem ( is nu 8j en kerngezond) hopelijk bij jouw kindje ook veel sucses toch |
| 05/07/2008 @ 12:35 Ay | Open ductus ... Het is wat meer dan enkel een ruisje. Hij heeft een open ductus en zal waarschijnlijk geopereerd moeten worden vroeger of later... uzleuven.be/UZroot/content/Home/wieiswie/diensten/kindergeneeskunde/cardiologie/ziektebeelden/odb/ Op deze link staat eigenlijk een prima uitleg... Tjah, volhouden he, we hebben hierin niet te kiezen. ![]() Ik kijk wel echt uit naar het moment dat hij naar huis mag. |
| 06/07/2008 @ 13:09 maria ![]() | Veel succes met jullie kindje. Wij zijn met zeb (hartpatientje) ook in leuven. Heel tevreden zijn we daarover!!! Gr van ons |
| 06/07/2008 @ 18:17 Ay | a maria voor de operatie zullen we moeten kiezen tussen leuven en gent. Ik hou er rekening mee. waarschijnlijk leuven dus. Welk kindje heeft problemen? de oudste of de jongste? |
| 06/07/2008 @ 18:18 Ay | ok. zeb dus. slordig gelezen |
| 22/07/2008 @ 16:32 | hallo, ik kan jullie n mijn geval alleen maar gerust stellen.. mijn dochtertje is na een vrij moeilijke zwangerschap wel op tijd geboren maar ook zij had last van een hartruis.. ook ik moest even wachten op een onderzoek en wij zaten dan nog met het feit dat haar handjes en de zone rond haar mond en neusje ene beetje blauw werden als ze erg moest huilen, erg beangstigend dus.. maar toen we op onderzoek waren geweest bleek dat ze een gaatje had in haar hartje.. dat zou vanzelf langzaamaan toegroeien, ze moest wel regelmatig op controle.. ze is nu 3 jaar, en helemaal in orde, nergens geen last van!!! Hoop dat het bij jullie dus ook goed meevalt!! trouwens, stel maar goed veel vragen en laat jullie alles goed uitleggen!! Groetjes!! ![]() |
| 16/08/2008 @ 22:13 | hartruis Wij hebben helaas andere ervaringen... ons meisje van een half jaar heeft hart ruis...mij werd ook verteld, niets aan de hand etc... groeien ze wel weer overheen.Ook mijn huisarts was op vakantie en ik moest maar wachten tot hij terug zou komen. Dit hebben wij niet geaccepteerd... en na onderzoek kregen we een verwijzing ter geruststelling..... Nou mooi niet dus... ons meisje hoort bij die 1% waar het wel fout zit... nu heeft ons meisje een gat in de boezems van het hart,.. en dit moet gedicht worden.(zal niet in detail treden). Komt alles uiteindelijk wel goed.. maar zorg ervoor dat je direct wordt doorverwezen en laat alles goed nakijken! want in 99% van de gevallen is er echt niets aan de hand, maar er zijn uitzonderingen!! maar laat je niet door de telefoon afschepen etc.... want door de telefoon kunnen ze niets zien en ze moeten het wel heel serieus behandelen. Het is natuurlijk naar als je krijgt te horen wat wij hoorden, maar na de bahandeling zal ze er ook nooit meer last van hebben... beter nu erbij zijn dan later! succes |
[Reageer]

Hartruis