< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » hoe reageren kleintjes op een broer/zusje?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
hoe reageren kleintjes op een broer/zusje?
05/07/2008 @ 12:32
martine

Hoi allemaal,

Effe een vraagje: ons zoontje van 13 maanden krijgt heel binnenkort een broertje of zusje. Ben wel benieuwd hoe hij daarop gaat reageren. Wat zijn jullie ervaringen?
Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 12:45

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey,

ik ben nu ook nog in verwachting maar keanu reageert er al super op dat hij een broertje krijgt. zo gingen we vorige gaan shoppen en ging hij kledij voor zen babybroertje uitkiezen.
hij zegt het tegen iedereen dat het maar wilt horen dat hij grote broer word.
groetjes,
sarah

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 13:07
Kaatje

hoi Martine,
hier ook zo'n jonge grote broer en we zijn zelf ook erg benieuwd naar de reactie. Wout heeft nl helemaal niet door dat er een baby in mijn buik zit en wat dat dan na de geboorte gaat geven... geen idee!
Ik denk wel dat hij een tijdje lastiger zal zijn, omdat hij aandacht moet delen. En ze kunnen het op die leeftijd nog niet zeggen eh?!

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 14:23
reb

hier net hetzelfde, ben ook benieuwd, Floor begrijpt idd ook nog niet dat er een kindje bijkomt! Denk dat het wel vlot zal verlopen, maar idd aandacht delen zal niet altijd even gemakkelijk zijn.
Tips hoor ik ook altijd graag!

succes allemaal

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 15:35
Petra

Hallo,

Hier zit 15 maanden tussen de twee dochters, dus Jolien was net 15 maand toen Siska geboren werd.
Wij hadden ook wat schrik hoe ze ging reageren op een baby, want hoe leg je een peuter uit dat er een baby gaat bijkomen?
Omdat Siska ook via keizersnede is geboren heb ik dus een week in het ziekenhuis gelegen. Toen Jolien me kwam bezoeken was het dus wenen van begin tot einde, later begrepen we dat dit gewoon door de vreemde omgeving was.
Eens we thuis kwamen hebben we eigenlijk nooit problemen gehad met Jolien, voor haar was het net of Siska hoorde er altijd al bij, geen jaloers gedrag. Soms durft ze wel eens een klap geven aan Siska, maar ik denk niet dat ze nu al goed beseft wat goed en kwaad is (we straffen haar dan wel, maar de volgende dag is ze dit al weer vergeten.
Nu Siska reeds vier maand is, zien we wel dat ze enorm veel aan elkaar hebben, Jolien komt speelgoed brengen, tutje geven, kusje geven, hele verhalen brabelen en Siska blijft heel aandachtig luisteren en lachen.
Er zijn ook moeilijke momenten, als ze gelijktijdig honger hebben of Jolien ook net op dat moment aandacht wilt hebben. Meestal krijgt Siska dan haar eten en probeer ik Jolien af te leiden met iets anders (een koek, vraag ik om een boekje te gaan halen dat ik kan voorlezen of iets anders, een kinderprogramma op tv opzetten,...)

Eigenlijk valt het allemaal goed mee.

Groetjes

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 11:43
Ingrid

Online Status Stuur bericht
hier zullen er nog geen 12 maanden tussen zitten. Ik maak mij eigenlijk geen zorgen, onze Amber zal het toch niet echt beseffen. Voor haar zal dat denk ik de normaalste zaak van de wereld zijn.

Vermoedelijke bevalling op 08/10/2008.
Al 46 weken en 4 dagen zwanger (116.44% ver), nog 6 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 12:11
kelleke

Online Status Stuur bericht
hey

hier gaat er normaal juist 22 maanden tussen zitten, maar ik denk nu wel dat hij er vrij goed op gaat reageren. snapt het wel al een beetje. ik denk dat hij het vooral moeilijk gaat hebben dat mama in het ziekenhuis is snachts en niet thuis. maarja... de papa is er wel é.het ziekenhuis op zich als omgeving gaat hier ook wel meevallen, heeft er zelf al enkele keren in gelegen en kent zijn weg daar dus goed. toen ik aan de monitor moest vond hij het eerder grappig dan raar. heb wel een doos duplo gekocht ( speelt daar graag mee) en die steek ik bij de zus in bed de eerste keer dat hij ze gaat zien en das dan een cadeautje van de zus voor hem.

voor de rest gaat het natuulijk ook wel afwachten zijn hoe hij verder reageerd.is wel vrij zelfstandig en begrijpt wel veel maarja... this toxh altijd een verandering. ook gaan wij de baby in het ziekenhuis eigenlijk door niemand proberen te laten pakken omdat hij dan niet het gevoel zou krijgen dat alle aandacht naar haar gaat. kga er wel commentaar op krijgen maar dat is dan die mensen hun probleem maar.

als er nog iemand mocht zijn met tips om de aanpassing makkelijker te maken... altijd welkom.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 15:31
Dinja

Nigel was ook heel fier op zijn broertje.
Al voor dat hij geboren was koos hij ook kleedjes en speelgoed uit voor kleine broer.

Na de geboorte moest Ryan (was 3 weken te vroeg en ademde niet juist door vruchtwater in de longen) een dagje op intensieve blijven en Nigel mocht hem dus alleen maar door het venster bekijken. Hij was echt heel boos en verdrietig... het was wel "zijn baby" he!

Nu kiest hij nog dingen voor kleine broer en hij gaat ook tegen iedereen zeggen "dat is mijn broer"
Ryan is ook al vrij veel ziek geweest en ik moet er regelmatig mee naar het ziekenhuis. Dan is hij ook super bezorgd hoor...

Moet wel zeggen dat ze nu mekaar ook al wel eens in de haren vliegen

Groetjes,
Dinja

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]