< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » oost-Vlaamse meiden verenigd

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
oost-Vlaamse meiden verenigd
04/07/2008 @ 14:13
bliep

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Fie, ik duim dat het medicatie snel aanslaat bij jullie drie en dat een verhuis naar het ziekenhuis niet nodig is. Hou jullie taai daar!

Nathalie, bij jullie gaat het gelukkig al beter, en niet te veel slachtoffers van de buikgriep, gelukkig maar!

Nieneke, Nyah heeft dat ook heel erg als ze ziek is dat ze heel aanhankelijk is en heel de tijd bij mij wil zitten. Ik snap wat je bedoelt als je zegt dat je daar ergens wel van geniet!
Brrrr, dat is wel een akelige droom zeg! Daar zou ik ook even niet goed van zijn...

Kristina, hoe is het met Bart zijn keelontsteking?

Hier gaat alles prima. Vanmorgen ben ik met mijn ma en de kindjes naar het shoppingcenter geweest. We zijn maar in 3 winkels binnengeweest, maar ik heb toch één en ander gekocht en een paar kloppen kunnen doen (-50%!)... Nyah heeft zich voorbeeldig gedragen in de winkel, ik was echt fier op haar. Voor de moment ziet ze er wel niet uit, ze heeft allemaal muggenbeten op haar gezicht (één keer de citronella vergeten... ) en omdat ze daar een beetje allergisch aan is, zijn dat allemaal grote rode vlekken nu. Gelukkig jeuken ze precies niet te veel, ze blijft er toch braaf af...

Van't weekend zit ik alleen, mijn ventje vertrekt morgenvroeg naar Werchter. Ik hoop dat het weer wat treffelijk is, zodat ik met de kindjes naar buiten kan!

Groetjes,

bliep

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 14:30
Marijke

Fie, sterkte! Ik zal hier ns n kaarske gaan branden op gaverland opdat jullie vlug genezen!
Deze morgen naar de stoffenwinkel gereden, maar halfweg moeten stoppen omdat quinten moest overgeven ..Hij zei al van smorgens dat hij duizelig was.. nu weet ik niet of dat nu van zijn oortjes komt of echt ziek.. Ik voel me nu ook al niet te denderend, maar heb steken in mijn maag en denk van de drukte, ik heb daar el vlugger last van.. (maagzweerkes krijg ik dan, maar kleintjes dan gelukkig)
En de stoffenwinkel viel dan nog tegen ook .. bijna niets in afslag en ook niet echt mooie stofjes..

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 14:54

Fie, kzit zo met jullie in. kHoop dat het snel betert dat Lukas niet naar het ziekenhus moet hoor. Zorg maar dat jij het ook niet krijgt. En Emma ook een bronchitis zeg, moet zij nie aerosollen? Daar is Lola toch al veel mee geholpen geweest. Wil Lukas nog eten? Heel veel sterkte meid. En hopelijk moet je niet te rap weer gaan werken he.

Bliep, jaja Bart is erdoor hoor. Zijn eergisteren nieuwe tv gaan kopen, is hij superblij mee, is nogal een verschil qua beeldscherpte zeg!

Nathalie, kzal te rap gelezen hebben, dacht dat Abel roodvonk had. Maar allee zoveel te beter as het niet zo ernstig is he. Hoe ist er vandaag mee? En met jou?

MarijkeQJE, jij en Quinten ook niet zo lekker vandaag? Veel beterschap!

Nieneke, raar he hoe een mens kan dromen. Kindjes genezen?

Gisteren ben ik met een collega gaan lopen, tging goed, heb de smaak weer te pakken. Ben eens benieuwd in hoeverre ik dat op de weegschaal ga merken. Vanaf volgende week 2x per week plus 2x infraligne erbij... Moet er van profiteren in de vakantie want eens dat september zal zijn ga ik daar nie meer zoveel tijd voor hebben. Is nu al 6kg af ze, en doet wel plezier als mensen me zien en zeggen dat ik al veel vermagerd ben. Mn schoonmoeder zegt dat het al goed is zo, maar ik wil er nog een stuk of 8-10 af hoor! :-)
Lola staat al flink recht, wil echt kruipen maar gaat nog niet echt, ze eet ook heel goed de laatste dagen en drinkt nu ook water na haar vaste voedingen, in een tuitbeker. Ze vindt da zo leuk dat nijntje erop staat.
Cato is nogal druk de laatste dagen, vooral als er bezoek is moet ze opvallen. Heb haar ne step gekocht op kapaza, ga er straks om, en morgen gaan we waarschijnlijk naar het circus. Ze zal wa doen! Is zo zot van een boekje van Tiny en het circus... Gisteren ben ik met Cato ook nog om schoenen geweest, een paar da ze zelf gekozen heeft, dan nog sandaaltjes voor den trouw van mn nicht, en dan nog schoenen voor mij :-)
Dinsdag moet Bart opnieuw starten met de revalidatie in gent, is nu gelukkig om 9.15 ipv 8u, en daarna kunnen we met ons 2 es naar t stad gaan shoppen se! Eigenlijk mag hij nog niet met de auto rijden maar vorig weekend heeft hij naar ons ouders gereden en vandaag helemaal alleen naar dreamland om... een nieuw ps3-spel. Gelukkig ruilt hij de "oudere" want zou anders wel duur grapje worden! Heb vandaag dan nog een brief gekregen dat ik geflitst ben, de eerste keer op de 10 jaar dak mn rijbewijs heb... 50 euro dus...
En gisteren is een collega 11 (!!!) dagen overtijd bevallen van een zoontje Luka.

allee, goed weekend en heel veel beterschap aan alle zieken!

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 09:58
Fie

gisteren liep het goed fout hier.
lukas had steeds boven de 39,5, met pieken van 41g koorts.
niet naar beneden te krijgen. soms draaide hij helemaal weg.
zoals verwacht kreeg hij de medicatie niet binnen, alles lag eruit.

de dokter is tegen 21u samen met haar man die ook huisarts is
langsgeweest, en lukas heeft een spuitje in zijn poep gekregen.
daarna is de koorts gedaald, maar vannacht weer 41g, dus ik met mijn
matras bij hem gaan liggen en hem in een lauw bad gestoken.
hij heeft geslapen tot 7u, nu geen koorts maar ze komt weer op.
de dokter komt vanmiddag opnieuw om hem een spuitje te geven, in de
hoop hem zo uit het ziekenhuis te kunnen houden.

ik voel me al iets beter, maar ben zo moe want lukas heeft vannacht
echt afgezien, en ik ook natuurijk.
vanmiddag wat slapen, nu wat opruimen...

emma is ook beter, al hoest ze nog veel.
net tweede keer ab gegeven, zou vandaag al moeten beter zijn.
de dokter vindt dat ze veel ruis op haar longen heeft....

kristina, geen aerosol hier voor emma, wel ab want is niet alleen bronchitis, vooral de neus en de keel weer...
ze reageert er wel goed op, op die clamoxyl.

alle, opruimen en eten maken...

doei en fijn weekend allemaal!

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 11:55

Fie, khoop dat het zo mag lukken hoor met Lukas. Gelukkig is Emma al aan de beterhand. Rust maar goed he als je even kan tussen door!

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 14:29
bliep

Hey,

Fie, ik duim ook dat de spuitjes helpen en dat Lukas zich snel weer beter voelt! Gelukkig gaat het met Emma dan toch al de goede richting uit... Zet je ventje maar aan het werk nu en rust zelf maar wat uit hé meid!

MarijkeQJE, hoe gaat het met Quinten?

Kristina, amai, dat gaat daar de goede richting uit met je dieet en oefeningen!! Doe zo voort hé!

Mijn ventje is vanmorgen vertrokken naar Werchter, ik zit dus alleen met de twee kindjes. Gisteren ben ik voor Nyah naar de apotheker mogen rijden, ze reageert allergisch op muggenbeten en toen ik haar 's middags uit haar bedje ging halen, zat haar ene oog half dicht en had ze twee opgezwollen kaken door de beten op haar gezicht. Ik was er echt niet goed van, haar mooie snoetje zo misvormd! Ik mocht er van de huisarts een lichte cortizonezalf aan doen en die lijkt stilaan te gaan werken, ik heb toch de indruk dat het in de loop van de voormiddag gebeterd is... Dat is de laatste keer dat ik de citronella vergeten ben hoor!

Groetjes,

bliep

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 11:14
Fie

effe snel...

lukas heeft het hle weekend inspuitingen gekregen, en de koorts moest weg zijn.
vandaag is hij opgestaan met een rode neus (op zijn neus rode, dikke vlekken)niezen, hoesten...en terug koorts.
na zo'n zware dosis ab mag dat niet van de huisarts.
straks vertrek ik naar het ziekenhuis, hij moet onder de scan, bloedonderzoek en dr Nauds komt langs om te kijken of hij moet opgenomen worden.
emma heeft ook zware koorts, niezen, hoesten, en serieus lijmkes en snotteren.

ik loop de hele ochtend van de ene naar de andere, en verwacht telefoon van de huisarts om af te sprekn wat er moet gebeuren.
ik maak me ernstig zorgen...

ik hou jullie op de hoogte, duim alsjeblieft dat er iets gevonden wordt...

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 11:20
Marijke

Fie, sterkte,hé! We denken hier veel aan jullie!

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 16:25

fie , dat moet erg zijn , hopelijk kunnen ze lukasje helpen in het ziekenhuis

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 19:05
Fie

effe melden dat beide kindjes vandaag zijn opgenomen in het ziekenhuis.
lukas is er heel erg aan toe, ze hebben beiden baxter en medicatie.
het zou om een heel ernstig virus gaan.
lukas is zodanig verzwkt en kan niet meer op zijn benen staan.
emma heeft het minder erg, maar heeft hetzelfde virus en er staat haar hetzelfde te wachten. ik heb laptop mee, ben zeker nog tot dit weekend in het ziekenhuis.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 19:39
Nathalie

Fie wat erg meid... brr... weten ze al welk virus.. en toch hopelijk te doen hoor.. dat het niet te erg is! en emma ook
Kop op he meid.. dat je dat er nu nog bij moet hebben! Hopelijk lukt het wat!
Laat tijdig iets horen hoor hoe de gang van staten zijn...

Bliepje hoe was wechter voor Xavier? Goed zekers.. twas een gpoe program he!!
En hoe gaat het met de muggebeten van Nyah? Hopelijk minder gezwollen!

Kristina aan het lopen begonnen... een gezonde fitte mama
Doe zo verder zou ik zeggen....
En dat is normaal hoor... met cato, bezoek en drukker te zijn... dat is hier altijd... op een anders stukken braver dan dat ze in hun eigen thuis zijn en bezoek ontvangen!!
Hoe was het circus? Ben je gegaan?

Wij zijn gister bij marijkeqje en Co gegaan... en zoals altijd was het weer fijn.. en hebben we veel afgelachen... .
We zijn net zelf kinderen als we samen zijn.
Noah en Quinten zijn dikke maatjes zene... je zou ze moeten bezig zien en horen. En abel en jente die trekken elkaar ook aan en ze gaven er niet om hun liefde te laten zien zene.. kusjes geven en dikke knuffel
En Manu en Evelien hebben samen gezellig liggen spartelen in het park... .

Vandaag zijn de jongens op sportkamp gegaan... ze vonden het reuze leuk.. abel had het moeilijk bij het afscheid, maar zijn grote broer gaf hem de nodige steun.. prachtig om hen zo bezig te zien en abel nam noah echt zo vast en begon zijn hartje te luchten.. zoals wij het zouden doen als we een schouder krijgen... Ben super fier op hen...
Morgen terug se... tis een weekje van 9u tot 12u15

Zo vlug iets eten, heb nbog niets binnen.. tis goe drukjes geweest deze middag met mijn jongens... dat ik mezelf wat achteruit stak ;-)

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 20:59

hey

Fie, heb je net sms gestuurd... zo erg zeg. Hopelijk zijn ze snel weer beter. Ocharme die schaapkes. Lukt het wat voor jou? Als je zelf al moe bent is dat zeker niet alles. als ik iets kan doen laat iets weten he.

verder alles ok met iedereen?

Vandaag ist hier ook nogal wat geweest. Cato was weer enorm tegendraads en kon ons op de duur echt wel kwaad krijgen. We hadden gezegd dat we eens met haar naar de speeltuin zouden gaan, ik was net in de badkamer toen Bart in paniek op me riep. Ik had al gehoord dat Lola aan t wenen was maar ik dacht, papa is erbij. Maar ze huilde zo heel raar, kon precies niet goed aan haar adem geraken. Bart had zich eerst klaargemaakt en intussen was Lola in paracommandostijl beginnen rondkruipen in de living. Hij dacht dat ze iets ingeslikt had waardoor ze niet goed kon ademen, dus ik kom daar binnengevlogen toen hij me riep, en heb ze direct ondersteboven gehouden boven de zetel, zoals ik onlangs gelezen had dat je het beste kan doen in die situatie. Ze huilde nog altijd wa raar, kwamen slijmkes uit mondje, wa op rugje geklopt, en het huilen werd normaler... Denk niet dat ze iets ingeslikt had maar ze slaapt nu minder overdag, veel te plezant om rond te kruipen en te spelen he. Ze was dus ook moe en had honger, want de fles die ze daarna kreeg, kon haar direct kalmeren. Omdat haar gedrag daarna ook weer normaal was, zijn we niet naar de spoed gespurt, maar ga haar toch goed in de gaten houden.

bye

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 11:25

fie meisje toch, zorg ook goed voor jezelf hé , voor je kindjes wordt nu goed gezorgd dus rust maar eens af en toe , je kunt wel bezorgd zijn maar aan een oververmoeide mama hebben ze ook niets hé (kan me wel voorstellen dat het heel moeilijk is)

kristina, amai zal wel verschieten geweest zijn met lola

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 13:34
Fie

de resultaten van emma liggen in dezelfde lijn als die van lukas.
verstoorde levertesten, witte bloedcellen te laag, iets met de bloedblaadjes, te weinig electrolieten...
lukas zijn hele gezicht staat enorm opgezwollen en echt vol met dikke rooie vlekken.
de diagnose luidt voor 75% zekerheid eppstein barr virus, mononucleose of de eerste en ernstigste fase van klierkoorts.
we kunnen dus niets doen, enkel laten uitzieken en vocht toedienen.
de eerste 10 dagen zijn ze het ziekst, daarna nog 5 weken lusteloos, moe, spierpijnen, ...
ik heb al klierkoorts gehad, dus geen probleem voor mij, maar wim.... die voelt zich met de moment ellendiger worden.

het blijft nog wachten op de laatste uitslagen, vandaag een sinusscan ondergaan en sinussen staan heel erg ontstoken en gezwollen.

ikzelf heb een herpes opstoot, mijn mond staat vol koortsblaasjes, reactie op de vermoeidheid dus weer.

deze nacht beide kindjes de hele nacht gehoest, vanmorgen emma een hoestbui gehad en ze kreeg geen lucht meer. de verpleegster heeft haar dan op de rug geklopt en ze is gekalmeerd.
ik heb amper 3u geslapen (en dan nog, he... al die bakskes die tuut zeggen, alarmkes...) maar lukas wil dat mama deze nacht blijft.
hij huilde toen ik zei dat ik naar huisging slapen en dat papa ging blijven, dus ik blijf vannacht weer hier....

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 13:49
Marijke

Fie, net efkes op google gezocht.. wel raar dat ze zeggen hoe jonger hoe minder last ze ervan hebben.. dus dat beloofd voor wim...
Gisteren was ik hier ook niet goed.. Ineens alles zeer.. dacht eerst borstontsteking, maar ik had geen koorts.. alleen overal pijn! En na n dafalgan vooral mn benen, kon met moeite stappen, zo suf.. Deze nacht nog bijna door mijn benen gezakt, deze morgen beter, maar tbegint weer op te komen. Vrees dat t dus van de vermoeidheid is (zat er zaterdag al bijna door en zondag was toch wat te druk voor mij vrees ik). Ben blij dat mn mama straks toch komt en ik hopelijk wat kan rusten, want heb t nodig!
Maar alle... ik denk dan wel.. ik mag eigenlijk niet zo klagen, fie ziet veel meer af!

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 14:08

Fie, amai zeg... t ziet er zo een beetje naar uit dat jullie alle 4 met iets zitten. Hopelijk kunnen de laatste testen uitsluitsel geven of het nu wel degelijk klierkoorts is. Hebben ze vannacht wat kunnen slapen/rusten? Zal wel even paniek geweest zijn bij Emma's hoestbui, beetje zoals Lola hier gisteren...
kHoop dat jullie ziekenhuisnachtmerrie snel mag gedaan zijn want ik weet dat dat zware tijden zijn. Cato was er nogal van gedaan toen ik het haar vanmorgen vertelde.
Take care he meid! We denken aan jullie!

vanmorgen moest Bart dus starten met revalideren, hij was redelijk nerveus, had hartslag van 100 toen we toekwamen daar... maar de oefeningen vielen goed mee dus hij is wel geruster voor de volgende keer. Daarna zijn we nog wat gaan shoppen in Gent, was geleden van toen ik nog zwanger was van Lola! De kindjes waren in mn schoonthuis en zijn flink geweest en heben goed gegeten. Ben ook wa moe, ga wa rusten ze.

doei

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 22:58
bliep

Hey,

Fie, ik denk aan jullie daar!!! Ik leef ontzettend met je mee en hoop dat je kindjes zich snel weer beter voelen, want dit moet ongelooflijk moeilijk zijn voor jou als mama... Dikke knuffel meid!

Nathalie, mijn zus geeft toch nog sportkamp deze week in Hamme, maar ze heeft Noah en Abel niet in haar groep. Ze ging eens kijken of ze hen ergens zag... Als ze daar een leidster zien die Lieve heet en ook een ochtendgroep kleintjes begeleidt, dat is mijn zusje!

MarijkeQJE, oei, dat klinkt alsof jij ook wel wat rust kan gebruiken!! Hopelijk doet het deugd als je mama wat komt helpen...

Kristina, brrr, toch ook efkes verschietachtig met Lola! Heeft ze nog raar gedaan?

Hier gaat alles prima. Aiko is volgens mij nog altijd aan het springen (het duurt wel lang bij haar!), want die heeft de laatste dagen elke avond wel een huiluurtje en dan krijg alleen ik haar stil. Mijn ventje wordt er zot van, maar ja... het zal wel beteren zeker?

Vandaag is Nyah de laatste keer alleen naar de OM gegaan, die gaat nu in verlof tot 4 augustus en dan gaan Aiko en Nyah samen beginnen gaan. Brrrr, het komt echt wel dichtbij nu!

Groetjes,

bliep

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 13:35
Fie

hey

eerst en vooral: bedankt voor de bemoedigende woorden!

de kindjes zijn sinds vanmiddag baxtervrij. emma drinkt goed, lukas eet, maar heel weinig. vanmiddag amper een kwart perzik en wat cola voor suikers.

in lukas zijn bloed is ontdekt dat hij een heel lage weerstand heeft. waarschijnlijk heeft hij dus hetzelfde probleem als ik.
cvs is volgens de dokter waar ik in behandeling ben ook erfelijk in 10% van de gevallen.
ik moet zijn uitslagen meenemen naar dr lambrecht op 29/7 en dan zien we wel...

als alles goed gaat, mogen de kindjes morgen naar huis.
zal blij zijn, want ik ben zoooooooooo moe!

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 14:10

Fie, da wel goed nieuws dat ze misschien morgen naar huis mogen! wel minder dat ze vermoeden dat Lukas ook cvs zou hebben... Hopelijk kan die dokter jullie verder helpen he. Cato heeft al gezegd dat ze nog eens bij Lukas gaat komen als hij beter is :-)

Bliep, Aiko lang last vd sprongetjes? Bij Lola was dat de ene sprong buiten de andere. Binnenkrt die van 8,5 maanden... Zal idd wel pieken als ze allebei nar de om moeten! Geniet dus nog maar vn de laatste weken samen!

Ik heb van gisteren weer zo zeer in mn rug, rechtsboven zo... probeer me te behelpen met zalf en warm kersenpitje en dafalgan tegen de pijn. En zo weinig mogeljk heffen, Lola gaat nog maar Cato best niet. Allee, straks normaal gezien bezoek van collega en haar zoontje van 1j.

doei!

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 15:02
bliep

Hey,

Fie, gedeeltelijk goed nieuws daar. Dat wist ik niet, dat CVS erfelijk kon zijn. Ik wist ook niet dat jonge kinderen er al last van kunnen hebben... Hoe voel je je er zelf bij dat Lukas het misschien heeft?
Ik duim dat de kindjes morgen naar huis mogen!

Kristina, ja, ik heb de indruk dat dat bij Aiko toch wel even duurt zo'n sprongetje. Nyah die had bij haar eerste sprongetjes altijd 1 dag dat ik er niets mee aan kon vangen, bij Aiko is het precies minder intensief maar duurt het langer... (1e sprongetje een dag of 3, tweede een week, nu twee weken?)

Groetjes,

bliep

[Laatst gewijzigd door bliep - 09/07/2008 @ 15:04] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >