< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's uitzet » superkopen/miskopen

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's uitzet
superkopen/miskopen
18/06/2008 @ 18:12
Marijke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik weet nog iets leuks/handigs: de bijtringetjes van Tommee Tippee!
Vince vond ze superleuk!
Eerst de rode en de groene en iets later een witte met blauw met rammelende bolletjes in.

Ook de lepeltjes van Tommee Tippee zijn heel goed, voor als je op termijn met groentenpapjes begint (ze verkleuren als het eten te warm is).

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 19:53

Hoi

Aanrader

zo'n badje op een voet en extra emmer om water weg te gieten.
Eetstoel van pericles
heeeeeel veel kleurrijk speelgoed...

Miskoop

tricot slen, onhandig en zit niet goed

grtjs

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 13:09
reb

leuke reacties!
Dacht zelf ook nog aan iets:
een looprekje van v-Tech! mijn dochter amuseert er zich al mee vanaf ze 6maand is, en nu nog steeds!!

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 19:00
nien

Eigenlijk wel grappig dat wat bij de een een superkoop was, bij de ander een miskoop! mijn tricot slen was laatst 2 dagen in de was, heb hem echt gemist! en met een babybjorn kun je me écht geen plezier doen...

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 20:54
Jacinta

Mijn miskopen:
- Luiertas (nauwelijks gebruikt, onhandig)
- Dekentjes en lakentjes voor wiegje en bedje (de baby woelde teveel, we zijn overgegaan op slaapzakjes)
- Badjasjes (we drogen de baby af met hydrofiele doeken en daarna trekken we gelijk haar kleertjes aan)
- Babyboek om zelf foto's in te plakken (ik heb de foto's in een digitaal fotoboek laten afdrukken; gelijk ook exemplaren voor opa's en oma's.)
- Alle bad- en verzorgingsspullen van Zwitsal (mijn dochtertje was er allergisch voor)
- Zoogcompressen (niet nodig gehad)
- Babykammetje en schaartje (haarborsteltje was voldoende)
- Babysleutelhangerset van Fisher Price (te dik voor een baby onder de zes maanden om vast te pakken)

Mijn tips:
- Kleertjes van de Hema: mooi, goedkoop, te wassen op 60 graden en mogen in de droogtrommel
- Rainforest wipstoeltje van Fisher Price. Heeft ze met veel plezier ingezeten sinds ze zeven weken oud is en zit er nu (half jaar oud) nog elke dag in.
- Activity-knuffel van Lamaze
Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 19:10

Mijn superkopen waren:
- tricot slen draagdoek (hoewel enkel voor ons eerste kindje gebruikt)
- Tummytub emmerbadje
- stoffen knisperboekje van hema
- Bobux slofjes
- inbakerdoek Pacco!
- meegroeistoelen

Miskopen:
- kleine slabben
- parasolletje voor op onze Quinny (het pastte er niet op!)
- Draagmand van de Quinny
- kamerjasjes
- slaapzakje dat enkel bovenaan opende (lastig om ze in te krijgen!)
- pyamaatjes die je onderaan niet voldoende kon openen.

Ik lees hier veel over de bumbo seat. Is dat dat zitje waarmee je e kindjes geforceerd kunt laten ziten als ze dat eigenlijk nog niet kunnen? Brr ... ben ik echt niet voor hoor! Bij ons werd dat in de winkel zelfs afgeraden door de verkoopster! Net zo min als die lopertjes waarmee je een kind kunt laten lopen als het lichaampje daar nog lang niet klaar voor is.
Wat wij ook nooit gekocht hebben (en we konden echt perfect zonder!) zijn:
- zo'n soort van babycook
- overtrekken voor het verzorginskussen
- voetenzak voor de buggy/maxi cosy (wij wikkelden een zacht fleecedeken rond de beentjes)

Groetjes,
Galadriel

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 20:22
ikke

Online Status Stuur bericht
superkopen nog gevonden:

grote badhanddoeken met kapje in het midden bovenaan, uit ikea, vind ze nergen anders, die kleinere versie waar een kapje inzit in een hoekje zijn ze op enkele maanden uit. tegenover die van ikea, ons zoontje is er nu nog gek van!!

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 12:31
Illie

update

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 13:49
kersje

Wat ik heel veel (heb) gebruik(t):

- draagmand (Pericles, kan in de wagen ook bevestigd worden)en reisbedje als hij wat groter was (we gingen echt overal naartoe met hem)
- tetradoeken (voor vanalles en nog wat)
- zo'n lang voedingskussen (tijdens de zwangerschap om te slapen, in het begin om borstvoeding te geven en dan om achter hem te leggen toen hij nog gemakkelijk omviel en nog niet goed kon zitten, nu als poef met extra overtrek in de living)
- speelmatje met boog over (heeft hij veel onder gelegen en ik legde hem er ook onder in zijn wippertje)
- badstoeltje (vanaf hij zelf kon zitten, dan kon ik mezelf ook wassen terwijl hij in bad zat zonder dat hij omviel)
- draagdoek (tricot slen)
- rietjesbeker van Nuby (vanaf een jaar)
- Isis handkolf van Avent
- borstcompressen van Chicco
- hangmatje Koala
- plastieken slabbetjes met zo'n bakje eronder (herbruikbaar en het gemorste wordt erin opgevangen)
- babycook

Wat ik nooit gebruikt heb:

- papflessen
- oefenbeker van Difrax (met zo'n uitsparing)
- tut (of speen)
- borstel of kam (mijn zoontje heeft nog steeds geen haar, hihi)
- krabwantjes
- neuspeertje

Wat ik me voor deze baby zeker extra ga aanschaffen:

- cosleeper (anders moet ik hem steeds uit zijn mandje halen om 's nachts eten te geven, met een cosleeper ligt hij gewoon naast ons)

Ik denk dat het bij iedereen anders is... je kan best afwachten en zien wat je nodig hebt, en dat dan gaan halen...

Groetjes,

Kersje

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 14:02

wat voor ons tot nu toe al superkopen waren:

- meegroeiwandelwagen met draagmand van chicco (kan ook in de auto + bodem van draagmand kan ook recht gezet worden)
- kleertjes van Hema
- kleertjes van Zeeman
- lodger bunker, ons zoontje ligt hier supergraag in + is lekker warm en kan lang gebruikt worden
- tutjes van bibi
- knuffeldoekjes
- slaapzak met en zonder mouwtjes
- parkmobiel van belle en bo
- babysense matjes voor ademhaling (sinds we ze hebben slaap ik veel geruster en durf ik hem op een andere kamer te leggen)
- een trekpop van dreambaby (ze hebben daar ook een enorme knuffel van ong 1 meter van, een groenachtig rond beest)
- zo iets waar je de tut aan bevestigt en dan op de kleertjes kan vast maken (weet niet hoe dat heet)

miskopen:

- kruippakjes van carrefour, heeft hij nooit aangehad, vond ze niet echt goed zitten
- denk dat we tot nu toe nog geen andere miskopen hebben

Groetjes

Link naar deze reactie
12/10/2008 @ 20:22
venda

ff een up goed topic

Link naar deze reactie
13/10/2008 @ 00:20
Sara

Online Status Bekijk profiel
Tot nu toe zijn mijn superkopen de volgende :

- speelmat met speelbogen en knuffeltjes eraan (wij hebben de Kick & Play van Tiny Love). Dacht dat ze dit pas op 3 maanden zou kunnen gebruiken omdat ze dan pas naar dingetjes zou gaan grijpen maar eigenlijk leggen we haar er al onder van toen ze 5 weken oud was en echt begon rond te kijken. Nu is ze 9 weken oud en het is fantastisch te zien hoe ze naar die diertjes lacht en ertegen "vertelt".
- Lodger Bunker, gebruiken we in de Maxi Cosi als het wat kouder is.
- kleertjes van Hema, passen heel goed, goedkoop en best leuk!
- badcapes. Ik dacht het te doen met gewone handdoeken maar zo'n kapje is toch best handig. Ze vond het maar niks om uit bad genomen te worden, maar als je haar er meteen inwikkelt en dan effe dicht tegen je aandrukt heeft ze het meteen lekker warm.
- slaapzakjes met en zonder mouwen
- tutjes van Avent. Ik dacht dat ze het zonder tutje ook wel kon redden, maar je merkt al gauw dat ze daar rustig van werd en het bleek een zegen om haar 's avonds in slaap te krijgen.

Miskopen

- tricot slen, simpelweg omdat ik eigenlijk een vrij rustig en tevreden kindje heb. Ik zou niet weten waarom ik haar in een draagdoek vaak dicht bij mij zou moeten dragen... Komt ook bij dat ik sinds mijn bevalling sukkel met mijn bekken en onderrug dus die draagdoek kan ik max 30 minuten verdragen en dan wordt het te zwaar. Daarom neem ik bij elke uitstap de wandelwagen mee.
- teveel kleertjes in maat 56, zijn snel te klein dus niet teveel van nodig. Ook heb ik geleerd te letten op de opening voor het hoofdje, heb een superleuk truitje maatje 56 bvb waar na 2 weken haar hoofdje niet meer door kon terwijl ze een gewone hoofdomtrek had van 34,5 cm bij geboorte...
- kruippakje dat niet open kan onderaan
- overtrekken voor de waskussens, ze plast nogal eens in die fractie van een seconde dat er net geen pamper onder haar ligt en dan kan je die er helemaal aftrekken en andere op doen enz. Een gewone handdoek is minstens zo handig en stukken goedkoper.

Link naar deze reactie
13/10/2008 @ 09:21
Merriejane

Waar wij heel tevreden van zijn:
- lodger bunker (zalig warm)
- hydrofiele doeken van de Hema (wassen, drogen en gemakkelijk te strijken)
- waspoeder Le Chat (ruikt lekker en is super zacht)
- speeltapijt met bogen
- kleertjes van Bakkaboe. Leuke kleurrijke kleertjes en helemaal niet duur. Ze verkopen dat merk bij Van de Ven Fashion in Nederland.
- cape voor meisjes. Heel handig om vlug naar de winkel te gaan ofzo. Moet je gewoon over het hoofdje trekken en zit je niet met mouwen te kullen.

Wat we niet gebruiken:
- soort babycook (hebben we enkele malen gebruikt, maar was vlug stuk. We kunnen het zonder dat alles ook klaarmaken)
- de producten die ik op voorhand van Nivea had gekocht. We gebruiken gewoon een stuk zwarte babyzeep van de apotheker, net als de babyolie. Misschien dat we die niveaproducten voor onszelf gaan gebruiken ;-)

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 23:09
Marge

Online Status
Vond dit een interessant topic toen ik zelf al die keuzes moest maken dus ook even mijn bijdrage leveren:

Superkopen?
- Hydrofiele doeken: die in felle kleurtjes van Dreambaby om mee te nemen. Allerlei witte (sommige oud en versleten) voor thuis.
- Pericles buggy en draagmand: kan vastgeklikt worden in de auto. Zo kan je kindje altijd doorslapen, je moet hem/haar niet verleggen. Supervering ook.
- Mijn prachtige luierzak van Petunia Pickle Bottom.
- Handdoeken met kapje.
- Fisher Price ding dat figuurtjes op het plafond projecteert en muziekjes speelt.
- Babybedje Hermelin van Ikea. Niet duur en heel leuk in een fel blauw kleurtje. Bovendien kan je er de ene kant afhalen eens ze zelf in en uit bed kunnen klauteren.
- Speeltapijt Tiny Love. Als hij met zijn voetjes stampt maakt het geluid, er is een spiegeltje, de randen kunnen omhoog, past in het park, allerlei leuke dingen om te grijpen en in zijn mond te steken. :-)
- Luiers van Carrefour. Even dun als pampers maar minder lekjes met borstvoedingsstoelgang en minder pipi-geur. De nieuwe van Delhaize lijken ook goed, maar nog maar net in huis en nog maar eentje geprobeerd.

Miskopen?
- Badje en staander: 3-4 keer gebruikt. Daarna ging Arjen mee met mij in bad of soms eens onder de douche.
- Veel te veel verzorgingsproducten gekocht op voorhand. Gebruik uiteindelijk alleen de badproducten (shampoo, soms eens badolie, badschuim als papa met zoontje in bad gaat). Dus geen talkpoeder, zinkzalf, enz.
- Pyamaatjes in sponsstof met voetjes voor de eerste weken. Was daar toen veel te warm voor. :-)

Twijfelgeval?
- Relax van Plinky (Dreambaby): Ziet er leuk uit, draagt handig, goed om van in het begin in te liggen, een beetje te wiebelen en soms (in het begin) in slaap te vallen MAAR als je hem wat rechter zet zakt je baby helemaal onderuit. Ideaal om in te liggen, maar dus niet goed om in te zitten...

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 23:41

Hey hey

Hier ff mijn goede en slechte (impulsieve) aankopen...

Superkopen:

- Pericles Evolution
- Rainforest schommel
- Bloom eetstoel
- Angelcare
- Mobiel
- Autostoel Recaro
- Parklegger
- BabyBjorn buidel
- Borsteltje en kammetje (veel haar :p)

Miskopen:

- Badje (veel te klein, of zij veel te groot :p)
- Fopspenen (heb er een 15, maar ze tuttert niet)
- Spuuglapjes
- Kousjes voor pasgeborenen
- Luieremmer (veel te snel vol)
- Diverse papflessen (ze krijgt bv en wil er enkel van tommee tippee)
- Doodoo (interesseert haar weinig)
- Tricot Slen

Natuurlijk zijn er dingen die je niet op voorhand kunt weten hé...

Wat betreft het borsteltje, je kan dit gebruiken om het hoofdje te masseren, krijgen ze minder snel last van melkkorstjes.

Kus,

Nathalie

[Laatst gewijzigd door Nathali3 - 14/10/2008 @ 23:44] - Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 09:02
Els296

Hier volgende superkopen

- Pericles Evolution buggy en draagmand... Het is super dat de draagmand in de auto kan. Als je dan wat verder moet, hoef je die kleine pruts niet altijd in de maxi - cosi te duwen.
- Lodger wrapper : ik had een katoenen versie voor de zomer (is er net van dit jaar) en nu ook een fleece voor de winter. Ons kleintje heeft er altijd al in geslapen! slaapzakje aan, lodger errond, lakentje erover en slaapje doen!
- Flesjes van Tommee Tippee! Super om overgang of combinatie borstvoeding te doen. Van zuigverwarring, geen sprake!
- Speeltapijt Tiny Love (alle speelgoed bijna van Tiny Love is super!)
- Autotapijt Tiny Love : is een leuke kikker met spiegel en speelgoed om tegen te trappen voor in de auto. Gevolg : jij kan je beebje in het oog houden in de achteruitkijkspiegel, beebje kan lekker spelen! En hier doet Sten er steevast een praatje mee. Hij houdt van zichzelf in de spiegel!
- Tja, voor ons kleertjes van Petit Filou. Deze vallen klein in maat 50, maar aangezien wij een smal ventje hebben, waren deze super bij z'n geboorte
- Hier de doodoo-beer wel een succes! Ligt bij hem in bed van zodra hij thuisgekomen is en hij valt er altijd mee in slaap. Hij wordt er super rustig van!
- Productjes van Mustela : geuren lekker en zijn super voor de huid!
- Een tutpopje van Peppa: Sten's Steun en toeverlaat! Ik vind het vooral goed dat je ze kan blijven krijgen is alle kleuren. Als ie dan is kwijt is, dan valt dat al bij al nog mee
- Kleertjes van het merk Feetje : superkleren, superpyjama's en vrij goedkoop voor die kwaliteit!
- Babyfoon Super Nova : wij hebben een kreunertje en onze vorige babyfoon ging bij elk geluidje af. Deze alleen als hij echt brabbelt of huilt. Veel beter voor mijn nachtrust
- Nachtlampje van Chicco, maakt allemaal leuke geluidjes, verschillende lichtjes,... Kon je bij Baby walz bestellen. Hij eet er 's avonds altijd z'n papje bij. Ik zet het blauwe lichtje op en dan hoor je de zee ruisen. Oogjes dicht, binnen de minuut...
- schroefspeentje van Beaba : een speentje dat op elke plastic flesje past, spa, evian, aldi, appelsap,... Makkelijk voor als je onderweg bent en je kleintje wilt drinken! Heb het nog niet gebruikt, want Sten drinkt alléén maar melk. Maar vond het toch knap handig dingetje!

Miskopen
- Veel korte broekjes, tis hier nu niet echt ne prachtige zomer geweest hè...
- Zwitsal productjes... Parfum parfum parfum... Als je echt wilt dat je baby lekker ruikt, koop dan de cologne en doe het op zijn/haar kleertjes. Hier kreeg Sten er uitslag van.
- Tetradoeken worden hier weinig gebruikt, maar een echte miskoop vind ik het nu wel niet... Makkelijk als je een kleintje hebt dat vaak spuugt.
- Veel slabbetjes met koordjes om te strikken. Tis veel makkelijker met een velcro of een drukknopje, vooral als je zo'n slaapkopje hebt. Ze komen binnenkort wel van pas, maar nu vind ik er weinig aan.
- De babyfoon van Babymoov : iedere keer storing, een belletje iedere keer als hij ging uitzenden, veel licht, ik werd 's nachts wakker van de babyfoon. Hij ging elke keer af als er een auto voorbij reed,of de trein,... En we wonen nu niet bepaald dicht tegen de weg... Ik was meer wakker door de babyfoon en als ik dan ging kijken lag Sten lekker slaapje te doen.
- Maxi Cosi Fix voor op de buggy. Pff ik zet de maxi cosi nooit op de buggy. Ons kleintje zit daar zo in geduwd vind ik altijd. Hij houdt ook helemaal niet van in de maxicosi zitten. Dus als ik weg ga, neem ik meestal de gewone buggy of de draagmand.
- Tutjes... Ik heb hier alle merken van tutjes liggen, maar m'n kleintje wil geen enkele. Het merk 'mijn duim' ligt em veel beter. Spijtig, maar ik ga em niet dwingen. We bekijken het van de zonnige kant, ik moet nooit opstaan om een tutje te geven.

Succes!

Groetjes
Els

Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 10:47
Anneke

idd héél leuke topic

aanraders bij ons :
-tricotslen
-doomoo
-slangenkussen ( doomoo) voor als ze willen zitten
-lodgerdeken ( dik en dun)

miskopen
-quinny speedi xs ( vliegt buiten na de winter)
-luieremmer ( zit snel vol en stinkt toch)
-avent luiertas ( teveel vakjes, lijkt veel in te kunnen maar zit altijd vol)
-kleine slaapzakjes, tegen dat ze ze aandoen zijn ze al te groot

niet aangekocht wegens niet echt nodig
- babycook, een stomer en mixer doen hetzelfde en heeft bijna iedereen in huis ( microgolf dient ook om te stomen)
- immense babykamer. We hebben gewoon een bedje gekocht & een kast zonder een fortuin aan de kinderkamer uit te geven. Als ze later groter zijn krijgen ze een definieve kamer naar hun zin.

Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 10:59

superkopen:

quinny speedi xs
babybjorn
lodger bunker
autostoel hema
eetstoel ikea (zit altijd in onze auto, zet makkelijk op en neemt weinig plaats in beslag)
trip trap eetstoel (voor thuis)
kamertje ikea (lekker goedkoop evengoed als elk ander)

miskopen:

flesverwarmer (gebruiken altijd micorgolf)
tuutjes (duim is lekkerder)
badje (gaat mee in grote bad of douche veel leuker)

Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 12:59
petra

Superkopen :
*wipstoeltje Chicco - heel veel gebruikt
*Tiny love activity center voor box - is duur maar blijft boeiend
*Slabbers met mouwen van Koeka - nooit vieze mouwtjes
*Bobuxjes - zitten lekker en geen zweetvoetjes
*Muziekmobiel Tiny love - mooi en kleurrijk en mooie muziekjes waar je niet zot van word.
*Onze Quinny freestyle wandelwagen - heel veel gebruikt
*Kleertjes van Petit filou - onze zoon is tenger en groot en deze passen tenminste fatsoenlijk
*Rompertjes van Hema - blijven mooi
*Luiertas van Samsonite - veel plaats in en leuke uitvoering (pignuin)
*Babyfoon platinum van Tommy - handig in gebruik

Miskopen :
*donkebruin koeka boxlegger - geeft heel fel af!
*Elektrische kolf avent - niet handig, beter dubbelzijdige gekocht.
*Badje op staander - was Vic liever in het grote bad
*Flesverwarmer Avent - eer dat ding op temperatuur is amaiii
*Producten van Nivea - ons manneke kreeg er een erg droge huid van

Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 13:46
Caroline

Online Status Bekijk profiel
Hello,

superkoop:

- doomoo seat, want in zo een relaxje zit ons kleine meid nog niet goed, ze is nog te klein. 's morgens zet ik haar op tafel bij ons aan het onbijt in haar doomoo seat, 's avonds bij de tv ...
- tetradoeken en washandjes
- badcapes
- mustella producten (vooral coldcream en wasgel)
- body's met knoopjes om vooraan te doen (petit bateau), om over het hoofd te trekken vind ik echt niet aangenaam bij zo een kleine pruts
- pyjama's met knoopjes van voor, heel handig voor 's nachts de luier te verschonen
- lodger
- angelcare babyfoon
- dekentjes van de hema, lekker zacht
- tiny love mobiel en speeltjes
- difrax nagelset
- neuspeertje
- fysiologisch water

miskopen
- flessenverwarmer (geef borstvoeding, kan mss nog van pas komen)
- sterilisator
- cosi sleep (gebruik ik niet)
- tutten want ons meisje duimt
- zwitsal verzorgingsproducten, mustella is veel beter
- zet geen knuffels en rammelaars op je lijst, want je krijgt er hopen!
- ook geen kleren 50 en 56 op lijst zetten best want sommige mensen brengen deze echt heel heel laat en dan kunnen ze er niet meer in.

Greetz

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >