< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » sociale (hypotheek) lening te krijgen vanaf drie kids?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
sociale (hypotheek) lening te krijgen vanaf drie kids?
04/07/2008 @ 19:47
mimi

Online Status Stuur bericht
Goedemiddag,

aangezien we voor drie kindjes gaan en momenteel wat krap zitten in ons huisje vroeg ik me af of je al recht kan hebben op een sociale lening (België) vanaf drie kinderen?
Weet er iemand meer over? Hangt dit ook af van je inkomen?

Alvast bedankt voor de info!

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 20:53

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey,

je hebt er recht op. ik heb zelf nog maar een kindje en ik kon een sociale lening krijgen voor mijn eigen huisje te kopen. maar dat was spijtig niet het bedrag dat ik hoopte. ik kon 75000euro lenen (en moest evenveel als een huishuur 435euro per maand af betalen dat de komende 30jaar of 20jaar vanaf mijn vriend officieel bij mij kwam wonen) maar moest nog eens 10000euro extra lenen voor de beginnende verbouwing maar dat ging niet omwille dat de lening op mijn naam alleen stond en ik maar 1000euro per maand verdiende.
groetjes,
sarah

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 22:45
Daisy

Hey,

Mss kan deze site je helpen:

http://www.vlaamswoningfonds.be

Groetjes, Daisy, Wenke en Theije

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 20:48
Connie

hoi wou vragen heb gisteren met een vrouwtje gepraat en die zei alsje in belgie woont en je heb zes kinderen hoef je geel loon belasting te betalen en je krijgt dan een andere hypotheek goedkoper klopt dat
Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 21:31
greet

Hallo mimi,

Wij hebben 4 jaar geleden een sociale koopwoning(zijn nog betaalbaar)gekocht bij een huisvestingsmaatschapij en een lening aangegaan bij de kleine landeigendom.
Het hangt van je inkomen af want wij hadden toen nog maar 2 kids .
weet de site niet juist maar google de naam eens daar waren ander voorwaarden dan bij het vlaamswoningfonds.
Weet wel niet hoe het juist zit als je een privé woning koopt.
Als er nog vragen zijn ....

Groetjes,

Greet

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 08:41
mimi

hey allen, bedankt voor jullie reacties!

Op het Vlaams woningsfonds heb ik al veel info kunnen vinden, beste is idd te wachten tot het derde kindje er is

We zijn niet gehaast om wat anders te vinden maar zo weten we wel wat de mogelijkheden zijn en als je in deze tijden ergens kan besparen dat is dat steeds een goeie tip! Bedankt!

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 10:47
binni

Online Status Bekijk profiel
Mimi,je hoeft helemaal niet te wachten tot je derde kindje er is.In 't Vlaams Woningfonds kijken ze naar de huidige gezinssituatie en naar het inkomen van het gezin.Op basis daarvan bepalen ze het maximumbedrag van de lening,schrijfkosten en schuldsaldo inbegrepen(schijfkosten moet je zelf nog eens benadrukken,want dat kan flink oplopen).Iedere 5 jaar wordt het aflosbedrag aangepast ifv het inkomen,maar van in't begin staat de max.rente al vast,dus daar kan je nooit boven,wat de immobiliënmarkt ook doet.Als je gezinssituatie verandert,zoals bij de geboorte van nog een kindje,moet je dat laten weten en van 1 januari volgend op de geboorte wordt het aflosbedrag opnieuw aangepast,ook als de 5 jaar nog niet om zijn.Dit jaar kregen wij pas een aanpassing,eind augustus wordt ons 4de kindje geboren,wel: 1 januari krijgen wij opnieuw een aanpassing.Vergeet niet om ook de watermaatschappij,electriciteit,enz.te verwittigen.Ze krijgen dat wel automatisch door,maar die gasten kunnen nogal wat uitsteken,dus het kan zeker geen kwaad om ze nog eens extra te pushen.
Een ding van 't Vlaams Woningfonds moet je wel voor ogen houden:veel paperassen en over en weer geloop(veel administratie),maar eens alles in orde, zéér goed als oplossing voor een lening(gezien die vaste max.rente).OK,veel succes!

Vermoedelijke bevalling op 07/09/2008.
Al 51 weken zwanger (127.53% ver), nog 11 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 13:29
Britt

Wij hebben een sociale lening bij de Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen. http://www.vmsw.be vroeger was dat de Vlaamse Huisvestingsmaatschappij.
We hebben deze lening al van voor er nog maar sprake was van kinderen. Je moet wel een groot stuk van je lening aan renovatie besteden en het is een heel gedoe met de papieren maar: je leent wel zéér voordelig. Wij vonden die extra rompslop dus niet zo'n ramp.

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 13:40
s.

Hallo,

Wij hebben sinds twee jaar en een half daar ook een lening lopen.
Ik was toen zwanger van ons eerste kindje.
Ze keken naar het loon van drie jaar terug en aangezien mijn ventje die drie jaar eerder geen inkomsten had omdat hij gestopt was met zelfstandig zijn hebben we een heel goedkope lening gekregen!

We hadden bij immo-theker gaan informeren en daar gingen we moeten 600 euro aflossen op dertig jaar en nu bij vmsw ook 600 euro maar op twintig jaar!!!!Voor compleet hetzelfde bedrag te lenen.
We moesten zowiezo 20000euro bijlenen voor verbouwingen dus was het niet erg dat dat verplicht was bij vmsw.
Dat is dus tien jaar eerder afbetaald en maar goed ook want dat komt dan samen met de kindjes die gaan willen studeren ofzo.
Immo - theker heeft bij ons serieus afgedaan zulle

Wel veel rompslomp gehad maar voor zo een lening hadden we dat graag over.
Groetjes,S
Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 19:15
Connie

ik heb veel aan wat julli hier allemaal vertellen waar moet ik extra opletten voor het emigreren van nederland na belgie alvast bedankt connie
Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 20:02
Britt

Connie dat van geen belastigen betalen vanaf 6 kinderen klopt niet hoor! Voor sociale leningen wordt er gekeken naar inkomen (vb jaarinkomen moet liggen tussen: 7.500 euro en 29.990 euro voor een alleenstaande en 7.500 euro en 44.990 euro voor gezin van min 2 personen) en daarbij soms hoeveel kinderen je ten laste hebt (Het maximum wordt verhoogd met 3.000 euro per persoon ten laste.)

Op http://www.vmsw.be krijg je een beetje een beeld van voorwaarden en mogelijkheden. Maar er zijn verschillende instanties waar je sociale leningen kan aanvragen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]