< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » pil en migraine

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
pil en migraine
06/07/2008 @ 11:17
marijke

Ik heb eens een vraagje. Ik had voor mijn zwangerschap redelijk veel last van migraine. Ik had steeds last in de stopweek. Ik ben dan overgestapt naar de minipil op aanraden van gyne zodat ik geen stopweek meer heb. Toen ik zwanger was, is mijn migraine gestopt, maar ondertussen ben ik 4 maanden geleden bevallen en sinds ik mijn pil terug neem, begin ik terug last te krijgen dus ik ben vrij zeker dat het door de pil komt. Herkent iemand dit probleem en zijn er nog andere opties? Ik ben al aan het denken om sowieso te stoppen met mijn pil en dan moeten we maar voorzichtig zijn want ik wil nog niet meteen terug zwanger worden, maar dat is toch ook niet ideaal.
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 12:11
Poekie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik nam altijd , op aanraden van mijn arts, "Merck Elisa" en heb zelden migraine gehad met dit merk. Wel met andere merken die ik daarvoor nam, soms tot 3 aanvallen per week.

groetjes

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 12:15
ikke

hallo,
Ik kan je alleen vertellen dat sinds ik gestopt ben met de dianepil, mijn migraine voorgoed is verdwenen maar rosasea in gezicht erger is geworden.
ikke
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 21:32
Fee

Online Status Bekijk profiel
Ik heb telkens in de stopweek van de pil migraine en depri enzo. Het kan dus heel goed aan de pil liggen! ik ben nu op aanraden van de arts met een andere begonnen,hopelijk helpt het
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 21:44
Ellen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ja de pil heeft wel degelijk invloed op migraine!

Ik heb al jaren enorme migraine. Ik kreeg vaak aanvallen die dagen duurden. Ik moest hiervoor medicatie nemen en ben enkele keren onder de scanner gemoeten hiervoor.

Sinds begin dit jaar ben ik met de pil gestopt en heb sindsdien geen enkele migraine-aanval meer gehad!
Mijn dokter vind dit een mirakel, voor mij ligt de oorzaak bij die verdomde pil!

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 07:50
Emma

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Ik ben al jaren migraine-patiënt.Na mijn bevalling ben ik toen ik stopte met borstvoeding weer aan de pil gegaan.En merkte toen ook in mijn stopweek eigenlijk een weeklang migraine.Ben uiteindelijk naar mijn HA gegaan en die zei dat dat pilmigraine was.Ik had drie opties zei hij.Pil doorslikken en dan eens in de paar maanden een stopweek...maar dan heb je het ook in die stopweek...geen optie dus.Helemaal stoppen met de pil en geen voorbehoedsmiddel....of stoppen met de pil en een spiraaltje laten zetten.En dat heb ik gedaan.Geen pilmigraine meer en zit veel lekkerder in mijn vel.
Heb nog wel migraine...maar dus niet meer in mijn stopweek.Maar met medicatie is dat te beperken.
Ik zou eventjes naar je HA gaan en het met hem/haar eens over hebben.
Succes!!

xxEmma en Milan
Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 08:31
marijke

Ik ga eerst nog eens stoppen met mijn pil zodat ik zeker ben en als het dan idd blijkt dat migraine terug weg is dan ben ik zeker en ga ik eens een afspraak maken bij mijn gyne wat eventueel andere opties zijn. Ik neem sowieso al Cerazette (minipil) en die moet je gewoon doornemen en in het begin hielp het, maar ik denk dat ondertussen mijn lichaam dit alweer gewoon is. We zullen zien en ik hou jullie op de hoogte.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]