< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Vader worden/zijn... » is een beetje aandacht echt teveel gevraagd??

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Vader worden/zijn...
is een beetje aandacht echt teveel gevraagd??
05/07/2008 @ 23:42
Anneke!

Online Status Bekijk profiel
hoi,
ik ben nu in de laatste maand van mijn zwangerschap,
zowat alles moet nog in orde gebracht worden
(slaapkamer, suikerbonen, geboortekaartjes, ...)
en mijn vriend schijnt te denken dat er tijd genoeg is daarvoor
daarbovenop is hij ook altijd weg of met auto's ofzo bezig,
alles schijnt goed te zijn om niet alleen bij mij te moeten zijn..
vraag ik echt teveel aandacht?
het enige wat ik wil is dat hij tenminste een beetje mee beslist over de geboortekaartjes enz.
en steeds zegt hij dat hij zich daar wel eens mee zal bezig houden samen met mij. het probleem is dat we gewoon nooit meer samen zijn,
alleen dan, voor de rest zegt hij dat hij mij genoeg ziet maar dat is dan steeds met vrienden bij enz en dan praten we er toch niet over.
heb hem gisteren gezegd dat ik het echt wel beu was om zo met hem te leven en dan heeft hij het even proberen bij te leggen en was hij wel heel lief, wou hij echt zijn best doen.
maar vandaag was het alweer om zeep..
ben ik te emotioneel omwille van mijn zwangerschap of zouden jullie hier ook zot van worden??
x
anneke

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 10:28
Selena

Hey anneke,

Is inderdaad niet fijn dat je vriend zo reageert maar ik wil nu niet brutaal klinken maar het kan zijn dat je nog moeilijk een drukker gaat vinden voor je geboortekaartjes hoor! Ze moeten die zelf bestellen bij de uitgeverij en nu met de vakantieperiode zijn er vele in vakantie!

Ik zou zeggen neem het volledig in eigen handen en doe dit voor jezelf en je kindje ook al is het niet fijn! Ik heb ook alles alleen moeten doen dit omdat de papa vrachtwagenchauffeur is en heel de week van huis is!!!

Groetjes van ons.

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 11:58
Anneke!

we zouden de kaartjes zelf drukken hier thuis...
anders zou het inderdaad echt wel tijd worden
maar om het te drukken zou ik graag al een naam weten (aangezien die vanvoor op het kaartje komt) zodat we de voorkanten al kunnen drukken..
maar andere mensen zeggen ook dat ik beter zelf alles in orde kan maken
als hij vrachtwagenchauffeur was zou ik het begrijpen, probleem is dat hij helemaal geen werk heeft en eigelijk heler dagen thuis zit en niets doet dus als hij dan nog geen tijd kan maken..

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 21:51
Lilian33

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik heb ook zowat alles alleen gedaan. Mijn man heeft wel de meubels in elkaar gezet, het kamertje zelf was al klaar. ( vorige bewoners, en ook onze smaak). Ik heb hem zoveel mogenlijk overal proberen bij te betrekken, maar stond er uiteindelijk alleen voor. Sinds de minuut dat onze zoon geboren is, is hij met hem bezig( Als ie niet hoeft te werken ) Luier verschonen, wassen etc etc. Ik bedoel te zeggen dat het niet hoeft te betekenen dat ie niet geinteresseerd is. Ik kan me goed voorstellen dat je gefrustreerd bent want ik kon er ook niet tegen als iets niet klaar was. Alvast succes met je bevalling !

Liefs Lilian

[Laatst gewijzigd door Lilian33 - 06/07/2008 @ 21:53] - Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 09:51
Marijke

Mijn ventje was ook niet zo geinteresseerd tijdens de zwangerschap, mee naar de gyn gaan heeft hij bijna nooit gedaan (1 of 2 keer maar en 1 van die 2 keren is onze afspraak verzet). De suikerboontjes en de kaartjes kiezen heeft hij een klein beetje meegedaan, maar niet vol enthousiasme. Buik insmeren, voelen als de baby stampte (als hij dan eens kwam voelen dan stampte Vince niet meer)...allemaal niet of bijna niet gedaan.
Maar na de geboorte is alles compleet veranderd: van zodra Vince geboren was heeft hij zicht ontpopt tot SUPERPAPA.
Direct pampertjes verversen, Vince in badje doen, flesjes geven, mee bezig zijn, spelen, knuffelen ... echt schattig om ze samen bezig te zien.
Misschien gaat dit bij jou ventje ook zo zijn!

Groetjes

Marijke

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 21:26
miss boesy

de zin ; een vrouw voelt zich mama al vanaf de het begin in de zwangerschap ,en een man voelt zich pas papa alst kindje geboren is....
en die zin lijkt voor velen te kloppen,...de meeste papa's valt hun ""frank"" bij de geboorte....en dan heb je nog andere papa's die zo een beetje bang zijn met een echt klein boeletje maar dat betert dan vanaf een paar maand...

nujaaa hier kies ik ook alles zelf welke kamer,wat voor de doopsuikers,de kaartjes.,wat op de geboortelijst..eja blijkbaar vind hij alles,goed,..

kmoet wel zeggen eenmaal dat ik alles gekozen heb,dan gaat ie wel mee naar de drukker ,of naar de babywinkel ....en als ie iets lelijk vind zou hij het wel zeggen,..

de kamer zijn we eindelijk aan gestart want hier denkt het ventje ook nog veel tijd te hebben
(maar je mag dat vooral niet onderschatten als je ook nog gaat werken,want dan heb je eigenlijk maar 2 dagen tijd en geen 7 dagen per week )
,..maar er moet echt nog van alles gedaan worden nieuwe vloer,plafond,elektriciteit,behang,verven...

-buik insmeren doet ie ook maar zelden ,..

-meegaan naar de gynecoloog doet ie dan weer wel en graag !!
en dan is ie altijd trots...en als ie kan vertellen van zwanger zijn,of het geslacht is ie nog eerder of ik,...

maar al die spulletjes zoeken en doen de meeste mannen doen dat niet graag,..en eerlijk hij zou toch dingen kiezen die ik niet wil,...
en verstand van wat ,wat is en wat je nodig hebt heeft ie ook niet...
zoals rompertje,body,de maten enzo ...een vrouw is daar toch raper mee weg...

ik ben al blij ,als hij ze best gaat doen eenmaal het geboren is ,maar dat denk ik wel

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 11:11

Hallo,

Hier ook een mama die alles alleen heeft gedaan sinds zwangerschap ... meubels kiezen, geboortelijst samenstellen, kaartjes kiezen + tekst, suikerbonen kiezen, cadeautjes voor meter en peter ... bij de gyn op controle, prenatale sessies, noem maar op. Mijn vried is zelfstandige in de bouw, vroeg weg en laat thuis. Ons zoontje is nu 4,5 maand. Spelen doet hij nu wel met ons zoontje, maar meestal geef ik de flesjes, fruit en groentenpap en badje heb ik tot nu toe alleen gegeven.
Ook voor zijn producten en eten doe ik het alleen. Zaterdagen is om beurt 's een vrije moment, hij voor zijn sport, ik om 's te gaan shoppen of ander. S'avonds in de week wilt ie ook wel opletten op ons zoontje, maar ja, hij moet dan enkel nog een fles geven en in bedje steken.
Ach, het is nu eenmaal zo, een beetje spijtig, had verwacht dat hij er meer ging mee bezig zijn. Maar ja we zijn ons huisje aan t verbouwen .... en sinds mijn zwangerschap kan ik ook niet veel meer helpen .... ik ben er wel van overtuigd dat hoe ouders ons zoontje is, hij er wel meer mee bezig zal zijn, zie ook met zijn dochtertje ui vorige relatie.

Geef de moed niet op hé ... en zoals velen zeggen, interesse zal wel komen met de geboorte hé!

Veel moed en succes verder met je zwangerschap!
Groetjes K'tje
Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 15:48
milo

Ik heb ook veel zelf geregeld maar er was één ding die mijn man toch heeft mee beslist: de naam! Hij was daar eigenlijk degene die het voortouw nam.

Gyn bezoek? Enkel als het een echo was (heb 4 echo's gehad) De laatste heeft hij niet kunnen meegaan want hij was in het buitenland. Anders ging hij ook niet mee. Waarom wel? Om te zien hoe ze mij wogen en om naar de toontjes te luisteren? Vond dat wel stom dat hij daar verlof voor zou moeten nemen. Hij kon dat best gebruiken na de bevalling.
De kaartjes, geboortelijst... dat was allemaal goed voor hem. Hij ging wel mee maar zei op alles ja. Tenzij hij het echt lelijk vond Zo ook met onze trouw hoor. Alles was goed voor hem.

Sommige mannen zijn nu eenmaal zo. Ik begrijp dat je hormonen door je lijf gieren en dat je graag wat aandacht hebt. Mijn man zei vaak dat ik wat minder met de zwangerschap moest bezig zijn maar hoe doe je dat??? Jij ondergaat al die dingen, een man niet. Hij kan nooit begrijpen wat een lichamelijke invloed zoiets heeft. Je brein focust alleen maar op 1 ding: de baby. Dat heeft een man niet.

Vergeet ook niet dat papa worden ook niet te onderschatten is. Veel mannen moeten ook wennen aan de nieuwe status als vader en de verantwoordelijkheden die erbij komen kijken. Zij bekijken dat anders. Kan ik wel goed voor mijn gezin zorgen? De zwangerschap begint ook maar pas reeël te worden wanneer je buik begint zichtbaar te worden en dan hebben ze mss het gevoel dat er nog veel tijd is (9mnd)

Probeer je niet te druk te maken over deze dingen maar je rustig voor te bereiden op je bevalling.

succes alvast!!

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 08:12
dromertje

Ik denk dat dat wel typisch mannelijk is. ( Natuurlijk zijn er uitzonderingen. )
Wij zijn aan het proberen voor ons 1ste nu en ik ben er van overtuigd dat hij ook zo zal zijn. We zijn pas getrouwd en daarvoor heb ik ook alles moeten regelen dus ja, ...
En eigenlijk als ik eerlijk ben met mezelf vind ik het goed zoals het is. Soms is het inderdaad veel werk, maar dan kan je wel volledig je zin doen en als hij commentaar geeft zeg je gewoon "ik had jouw mening gevraagd, maar jij reageerde niet dus heb ik het dan maar beslist en als je dat zo erg vind, help me dan met kiezen als ik dat vraag, dan kunnen we samen beslissen". Die van mij weet dan dat het zijn eigen fout is en vloekt dan op zichzelf. En een volgende keer als ik hem dan vraag, "kom je even kijken of je dit goed vind?" staat hij zonder zeuren bij mij om mee te beslissen.

Je moet je ventje op de juiste manier aanpakken hé. Ik weet dat die van mij zo reageerd, misschien is dit een tip...

Hopelijk komen jullie er ook uit. In ieder geval veel succes ermee en ook succes voor de bevalling hé!

Groetjes,

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]