< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » gezocht: 30+ ers voor de 1e x zwanger

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
gezocht: 30+ ers voor de 1e x zwanger
30/06/2008 @ 21:34
Lilian33

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
@poukie, ik had in het begin ook dat gevoel, maar in de loop der weken ging het steeds beter ( huishouden, hond uitlaten etc) Op een gegeven moment komt er een ritme in. Komt vanzelf, maak je niet druk want volgens mij heeft iedere moeder dat in het begin.

Verder weet ik nu ook wat soldekes is ( dat komt omdat je het erachter hebt gezet)

Die kilo's gaan er vanzelf af, ik weeg al minder dan voor de zwangerschap en ik heb er niets voor gedaan. Mijn buik is niet meer zo strak dus mischien ga ik binnekort oefeningen doen.

Die prikken ik kan je niet geruststellen want ik ga daar ook altijd met maagpijn naar toe Colin heeft er nu 3 gehad en nu hoeft ie pas weer met 11 maanden dus ik ben er even vanaf...

Lilian

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 13:24
sanne

Dag allemaal,

Effe nog een korte update...

Mijn cerclage is eruit. Leek een beetje op zo'n vuilzakbindertje
Gisteren nog langs het zh voor controle: bh nog potdicht, kindje niet ingedaald en na half uur monitor slechts 1 harde buik die ik niet eens gevoeld heb. Daarna nog bloedonderzoek, uitstrijkje en urinestaal (met sondering verdorie... auw!)

En iedereen had verwacht dat ons kleintje zich omwille van het zwaartegewicht snel zou aandienen, maar nada. Als het deze week niet spontaan op gang komt, word ik volgende week ingeleid (mijn gyn gaat in verlof). Maandag dus allerlaatste echo en dan de datum vastleggen als het nog nodig is...

Greetz Sanne

[Laatst gewijzigd door sanne - 01/07/2008 @ 13:27] - Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 16:55
Lilian33

Sanne, ik wacht in spanning

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 13:20
Bianca

Online Status Bekijk profiel
Hoi allemaal!

Eindelijk heb ik even wat tijd om jullie mijn verhaal te komen vertellen... Wat een bezigheid zo'n kleintje in huis, haha. Gelukkig is de papa vandaag thuis en wil die zich even met zijn zoontje bezighouden zodat ik even wat tijd heb voor mezelf.

Nou, mijn verhaal dus... Ik had geloof ik al verteld dat de keizersnede gepland stond voor 2 juli, maar dat ik bij mijn laatste controle al wat ontsluiting had en een verweekte baarmoederhals. Wel, zondag 22/6 ben ik opnieuw wakker geworden met voorweeën (enfin, dat dacht ik toen nog). Maar na een uurtje of zo drong het tot me door dat ze toch wel iets heviger waren dan de week ervoor en ze kwamen ook redelijk regelmatig (8-10 min). Nog geen reden tot paniek, want 's middags viel het weer een beetje stil. We zijn dan nog naar de winkel gereden om de koets en de maxicosi op te halen en te verwittigen dat ze de geboortelijst stilaan mochten klaarzetten. Maar 's avonds na het avondeten - ik had me net lekker relax voor de tv geïnstalleerd - begon het opnieuw, alleen een stuk heviger dan 's morgens en meteen om de 5-6 minuten. Toen schoot ik toch wel lichtjes in paniek, want ik had het gevoel dat het begonnen was, maar ik twijfelde toch nog een beetje. Mijn vriend was er ook van overtuigd dat het vals alarm was, maar om half 12 's avonds hebben we toch maar besloten om even naar het ziekenhuis te rijden voor een controle.

Aangekomen op de materniteit mocht ik meteen aan de monitor. Natuurlijk liet de eerstvolgende wee een tijdje op zich wachten, hehe, maar even later was het dan toch prijs. Oh, zegt de vroedvrouw, jij bent goed begonnen precies, ik ga eens even onderzoeken of het al gevorderd is. En ja hoor, baarmoederhals was volledig verstreken en ik had een kleine 3cm opening. Nou, zegt ze, ik ga de gyn van wacht opbellen en een kamer voor je klaarmaken want jij gaat niet meer naar huis. Wij dachten nog altijd dat het vals alarm was, blijk ik volop weeën te hebben! Even later komt de vroedvrouw terug binnen met de mededeling dat ze mij gaan klaarmaken en dat we binnen een uurtje mama en papa zijn. Was dat even schrikken zeg! En inderdaad, even later sonde gestoken en we waren op weg naar de operatiekamer. De epidurale viel heel erg goed mee, heb er absoluut niks van gevoeld. Dan mocht mijn vriend erbij en 10 minuutjes later was ons zoontje er al. Goh, wat was ie klein !!! Maar hij deed het meteen heel erg goed. Dan hebben ze hem meegenomen voor verzorging en hij zou op de materniteit op mij wachten. Papa mocht mee, maar even later was hij al terug bij mij met een ingekaderde foto van ons kleintje. Dat vond ik wel heel leuk, want zo had ik ons kleintje en de papa bij me terwijl ik verder werd dichtgenaaid. Intussen wist de gyn me ook te vertellen dat de ligging van mijn placenta waarschijnlijk de oorzaak was van de stuitligging.

Ik ben dan uiteindelijk 5 dagen in het ziekenhuis gebleven, maar was oh zo blij dat ik naar huis mocht! Het was verschrikkelijk warm op mijn kamer (28°), er kwam bijna geen zuurstof binnen en ik had er geen minuut rust! Nu is Dean bijna 2 weken oud, zijn we een weekje thuis en eindelijk begin ik een beetje te herkomen van die slapeloze nachten. Dean doet het erg goed. Hij is zeer alert en een wakker kereltje (voormiddag slaapt ie niet graag). Alleen heeft hij soms nog wat moeite om zijn flesjes leeg te krijgen en hij zou volgens de normen best nog wat meer moeten eten. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat allemaal in orde komt. Ik zelf heb wel nog wat last van mijn buik. Mijn litteken is al mooi genezen, maar net erboven is het nog een beetje gezwollen en gevoelloos. Ik hoop maar dat dat normaal is maar maak mij er toch wel wat zorgen om.

@lieve: zoals je ziet is het toch een keizersnede geworden, maar ik vind het niet erg hoor. Ik was er helemaal op voorbereid.

@sanne: hoe gaat het nu met jou? Nog steeds geen gerommel in je buik? Ik duim voor je dat het nu heel snel gaat gebeuren!!!

Groetjes en tot snel,
Bianca

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 21:10
Lieve

@sanne: we duimen hoor!

@bianca: dat gevoelloze en dat gezwollen erboven trekt weg hoor!
Had ik ook! Al kan ik niet meer zeggen wanneer precies! Wat ik wel leuk voor je vind is dat Dean zijn eigen tijd gekozen heeft. Bij een ingeleide bevalling wordt de datum voor je gekozen vind ik. Maar ja, Hanne kon niet blijvven zitten hé! (dat is overigens hetzelfde met een geplande keizersnede, maar ja ... blijkbaar kan 't ook anders )

Groetjes

Lieve

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 17:10
sanne

@ Bianca, zo te horen heb je toch een vlotte bevalling achter de rug!
Nog even op je positieven komen thuis en dan kan je volop gaan genieten!

Hier nog geen aankomende bevalling. Vandaag op controle geweest en slechts 1cm ontsluiting. Verder alles nog heel stug daar beneden.
Maar woensdag zal ik worden ingeleid, tenminste als mijn bh wil meewerken. Ze gaan met tabletjes proberen de bh te verweken. En dan kan het gaan beginnen! Doen die tabletjes niks, tja dan moet ik terug naar huis. Het is dus nog af te wachten... Hopelijk verloopt alles toch heel voorspoedig. Het is er alleszins het weer voor nu de temperatuur wat lager is

Tot over een weekje hopelijk...

Liefs Sanne

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 16:47
Kim 1975

@bianca .. ooh wat goed dat alles toch goed verlopen is .. en je hebt er eigenlijk toch wel wat van kunnen genieten dan! geniet nu maar van jullie heerlijke spruit hoor !!!

@ sanne .. we duimen dat het allemaal mag gaan gebeuren nu hoor!!!

hoe gaat het met de rest van de dames hier? alles ok?

ons lilli doet het goed momenteel .. ze huilt eigenlijk bijna nooit zonder reden .. al weet ik natuurlijk niet altijd onmiddellijk wat haar reden is .. dat is even zoeken voor een first time mother he hihihi .. Soms kan het dus wel een tijdje aangaan en tjah sommige huiltjes zoals voor haar krampjes .. gaan niet zomaar weg ... ik kan haar alleen maar troosten en de trukjes gebruiken die ik ken enz ..

en ze drinkt goed .. nog steeds fulltime borstvoeding. Volgende woensdag gaan we naar kind en gezin .. en ga ik toch eens vragen hoe een schema eruit ziet om afwisselend fles en borst te geven. Als we gaan verhuizen in augustus is het toch wel handig dat ik niet constant moet zitten afkolven en ook op mijn werk zal het niet zo makkelijk zijn enz ... plus . als ik heel eerlijk moet zijn .. ik geniet er wel van van de voedingsmomenten maar het is toch wel heel energierovend hoor .. Ze heeft in ieder geval minstens twee maandne gekregen en daar ben ik heel blij en trots op. Misschien hou ik het nog wel twee weken extra vol we zien wel .

ze krijgt woensdag trouwens ook haar eerste spuitjes want dan is ze al twee maanden oud ... wat gaat de tijd snel he . pffff amai amai ..

ik ben ook benieuwd hoeveel ze weegt en meet nu ..

een vriendin van mij is bevallen van een jongetje .. stijn en hou u vast ... deze spruit was 56cm en 5 ja ja u leest het goed VIJF kilogram. En dit met een thuisbevalling zonder verdoving dus .. chapeau zene .. :-)

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 20:10
sylvia485

Sanne

Ik wil je heel veel succes wensen en hopelijk gauw je kleintje in je armen.

Ik had op 41weken en 3dagen een vingertop opening, Jasper die nog niet ingedaald was en een baarmoedermond die nog niet verweekt was. Ik heb om 19u00 een tabletje opgestoken gekregen en om 00u00 had ik ineens weeën om de 4 minuten. Dus het kan hoor!! Normaal moest ik om 4u00 en 6u00 nog tabletjes krijgen, maar dat was niet meer nodig. Om 12u43 's middag had ik mijn Jasper in de armen.

Toi toi toi ik duim voor jou!

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 14:41
Kim 1975

Voila we zijn terug van kind en gezin. Ons meisje blaakt van gezondheid zei de dokter. Alles zag er zeer goed uit. Ze heeft haar prikjes gekregen en was eigenlijk heel flink hoor... enkel een beetje huilen bij het prikje zelf maar het was ook snel weer voorbij. Ik ben heel heel erg trots op haar. Ik had het moeilijker dan zij denk ik .. hihihi ..

Momenteel weegt ze 4.550gr en is ze 55.5cm. Ze is dus meer in de lengte gegroeid en niet zo heel veel bijgekomen maar .. genoeg de curve zit nog heel ok! Haar hoofdomtrek doet het ook goed 37.5cm momenteel. Flink he :-)

Verder niet veel nieuws ... ze slaapt nu lekker .. heeft nog goed gegeten daarnet en ik hoop maar dat ze niet teveel last krijgt van nevenwerkingen van de spuitjes. Duimen maar!

knufje kim

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 21:22
Lieve

@Kim: wat goed dat Lili het zo goed doet! En amai jouw vriendin, het kan dus toch nog zwaarder en groter dan Hanne bij geboorte!

Verder gaat alles hier goed! Hanne is al zo'n 4x naar de kinesist geweest en ze doet het heel goed. Wat ze allemaal toch op zo'n korte tijd bijgeleert heeft ... knap van haar!

Groetjes,

Lieve

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 13:26
Poukie

dag dames,
't is hier vrij stillekes op het forum. Iedereen druk, druk, druk...
Met mijn kleine meid gaat alles prima. Ondertussen heeft ze ook haar eerste prikjes achter de rug en het viel al bij al heel goed mee. Wel heeft ze een paar dagen koorts gehad, maar gelukkig was dat snel voorbij.
Ze lacht ontzettend veel en is super actief. We vragen ons soms af waar ze die energie vandaan haalt.

Met mij gaat het iets minder goed. Mijn gezondheid gaat achteruit en na een bloedonderzoek werd met verteld dat ik weer een opstoot aan het maken ben. Gevolg: terug aan de medicatie, maar dat wil dus zeggen dat ik definitief moet stoppen met borstvoeding te geven. En dat valt me eigenlijk toch wel een beetje zwaar.Ik gaf al wel een paar flesjes hoor, maar toch. Het idee om er helemaal te moeten (en dan ligt de nadruk op moeten) stoppen is toch best zwaar.
Nu ja, ik troost me ergens wel met de gedachte dat ik toch mijn best heb gedaan hé.

En hoe gaat met de andere dames?
Sanne? al nieuws?

Sorry voor het korte berichtje, maar 't is alweer etenstijd voor mijn prutske.

Veel liefs,
Poukie

[Laatst gewijzigd door Poukie - 15/07/2008 @ 13:29] - Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 18:08
sanne

Dag allemaal,

Ik kom snel even piepen om te melden dat we donderdag om 15.17u mama en papa zijn geworden van een heel lief zoontje MATTEO .
Hij meet 50,5cm en weegt 3,620kg (beetje minder dan de schatting van onze gyn he!)

We zijn thuis van vandaag dus mijn bevallingsverhaal doe ik een ander keertje wel eens. Ik kan alleen al vertellen dat het een lange en zware bevalling was van 21u, waarbij uiteindelijk de verlostang te pas kwam, 4 knippen en paniek omdat hij bijna gestikt was door de navelstreng om zijn hoofdje. Maar das alweer lang vergeten nu

Ons zoontje doet het ontzettend goed en is een rustig kereltje.

En nu gaat mama nog wat rusten...

Tot later!!

Sanne en

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 20:27
Kim 1975

proficiaaaaattttttt !!!!

dikke knuffels
kim en lilli

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 22:51
sylvia485

Sanne

Een hele dikke proficiat met jullie flinke zoon Matteo, mooie naam trouwens. Nu kan je volop gaan genieten!

Sylvia

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 11:37
Bianca

Online Status Bekijk profiel
Hallo!

Het is hier inderdaad redelijk stilletjes op het forum! Maar eerlijk gezegd begrijp ik dat wel, het is nu eenmaal erg druk met zo'n kleintje in huis. Enfin, voor mij toch alleszins, want overdag slaapt hij niet graag en als hij wakker is wordt hij graag beziggehouden.

@sanne: gefeliciteerd met je kleine jongen!! Hij heeft dan eindelijk toch beslist om te komen, hehe. Op het einde lijkt het een eeuwigheid te duren, hè? Geniet nu maar met volle teugen van het prille moederschap en vergeet niet om af en toe zelf wat bij te slapen!! Ben heel erg benieuwd naar je verhaal, want zo te zien heb je het zwaar te verduren gehad...

@lieve: nou, ik hoop echt dat het nog wegtrekt, want tot nu toe is er weinig verschil merkbaar. Ik heb nog steeds zo'n gezwollen bobbel net boven mijn litteken, mooi is anders, hehe. Gelukkig is de pijn en de jeuk wel goed weggetrokken, want dat was ook geen lachertje. Wat fijn om te zien dat Hanne het zo goed doet trouwens! Waarvoor moet ze nu precies naar de kinesist?

@poukie: wat jammer dat je toch weer een opstoot aan het maken bent... En dat je daardoor moet stoppen met borstvoeding... Maar je mag jezelf inderdaad niets verwijten, je hebt echt wel je best gedaan! En je moet ook aan jezelf denken. Gelukkig doet ze het heel erg goed en zijn die eerste verschrikkelijke prikjes al achter de rug. Dat is iets waar ik zelf niet echt naar uitkijk eerlijk gezegd, ik zie het nu al voor me dat Dean daar niet echt van gaat genieten...

@Kim: amai, wat een flinke meid zeg, enkel een beetje huilen bij het prikje zelf! Ik kan me alleen maar voorstellen dat het voor jou inderdaad moeilijker was dan voor haar. Hehe, dat gaat bij mij waarschijnlijk ook het geval zijn. Heeft ze uiteindelijk niet teveel last gehad achteraf?

Met Dean gaat het trouwens ook goed. Gisteren bij K&G geweest voor de gehoortest, die was gelukkig dik in orde. En hij was ook flink in gewicht bijgekomen: 3kg260 nu, da's 340gr meer dan vorige week. Maar hij eet dan ook alsof zijn leven ervan afhangt! In de lengte was hij niet veel gegroeid, maar lengte/gewicht zijn nu wel mooi in verhouding. Vandaag gaan we wel even met hem naar de osteopaat, want we hebben een zwaar vermoeden van verborgen reflux. We waren al overgeschakeld op AR voeding, maar de laatste dagen lijkt hij toch weer meer last te hebben. Ik hoop echt dat die man hem kan helpen, want het breekt mijn hart om mijn zoontje zo onrustig te zien.

Zo, hij is eindelijk even in slaap gevallen, dus ik ga van de gelegenheid gebruik maken om snel nog wat flesjes af te wassen en te steriliseren. Ik heb trouwens eindelijk een paar foto's op mijn profiel gezet !!

Tot snel!
Bianca en Dean

[Laatst gewijzigd door Bianca - 16/07/2008 @ 11:37] - Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 13:26
Lilian33

Sanne proficiat met jullie zoon !!!!!!

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 16:53
Kim 1975

sanne.. Inderdaad een mooie naam hoor Mateo! Prachtige naam voor een prachtige zoon :-)Ik hoop dat je snel terug op je plooit bent na je blijkbaar redelijk intense bevalling? Laat maar gauw iets weten als het je terug lukt hoor! Maar inderdaad. Nu is rust even veel belangrijker natuurlijk!

Bianca .. Dean ziet er superschattig uit hoor! Ja ons Lilli heeft inderdaad nog een klein beetje last na de spuitjes. Ze heeft 1 dagje zo'n 37.9 gehad maar verder eigenlijk valt het goed mee. Ze is een beetje huileriger dan voordien en onrustiger soms .. maar het is allemaal flink terug op zijn plooi aan het komen. Ze kunnen er tot ongeveer 10 dagen na de spuitjes nog wat last van hebben heeft mijn zus mij verteld dus .. die zijn bijna voorbij nu :-)
Het is niet iets om naar uit te kijken maar achteraf valt het wel mee hoor EN het is natuurlijk voor hun gezondheid he! Zonder prikjes zouden ze veel erger ziek kunnen worden en dat willen we natuurlijk helemaal niet he! Begin augustus moeten we alweer terug en zijn er weer prikjes .. Nu weet ik een beetje waaraan ik me kan verwachten natuurlijk!

@poukie .. veel beterschap hoor! en neen ... neem jezelf niets kwalijk hoor wat de borstvoeding betreft .; iedereen heeft zijn eigen moment en tijd om het af te bouwen he! En wat ze heeft gekregen heeft ze toch maar mooi mee he ! Met flesjes is het eten geven volgens mij ook net zo leuk en intens hoor .. zoals die ukjes met hun grote ogen kunnen kijken :-)

@ lieve.. wat goed dat Hanne zo'n flinke meid is en zo goed vooruitgang maakt! Plaatsje je binnenkort nog eens een nieuw fotootje? Al die ukjes hebben toch zoveel bij te leren op korte tijd vaak he .. Het lijkt wel of ze elke dag weer iets nieuws doen. Daarstraks was ons lilli voor de eerste keer zo wat langer dan een keer aan het geluidjes maken naar ons. Voordien deed ze zo een of twee keer .. aah aah .. maar nu echt een hele tijd .. zoooo lief en leuk. Ik kan niet wachten tot we echt met ons meisje kunnen beginnen praten :-)

@lilian... alles goed met collin? Lang geleden dat we jou hier nog zagen/lazen ook :-) Het is natuurlijk druk voor ons allemaal he.. Ik maak even gebruik van een slaapmoment van ons meisje ... laat de afwas maar even wachten hihihi .. Prachtige foto's van Colin daar trouwens .. een heel leuk mannetje hebben jullie hoor! :-)

Nu ik had even een vraagje. Ons meisje is nu iets meer dan twee maanden al (wat vliegt de tijd he) maar ze schudt zo vaak en zo hevig met haar hoofd heen en weer. Waardoor komt dit? is dit normaal? Heeft iemand hier nogal van gehoord bij zo'n kleine ukjes nog? Ik had wel eens iets gelezen maar eerder bij kindjes vanaf vijf zes maanden ofzo.
Ze doet het ook als ze tegen ons aanligt en dan wrijft ze over onze borstkas en als ze in haar bedje ligt of gewoon bij ons ofnaast ons. Heel snel en hevig heen en weer bewegen .. Misschien maak ik me weer ongerust over niets maar toch even vragen hoor ..

ik ben ook op zoek naar schema's .. hoe zit de dag van de ukjes er bij iedereen uit? Kan je dat ergens vinden wat zo de middenmoot moet zijn? Wie geeft badje smorgens, of savonds wat is het beste? hoeveel voedingen en op welke tijdstippen? Hoe kan je voedingstijden aanpassen enz van die dingen .. weet je wel? Ik zou graag een mooie goeie routine beginnen krijgen zodat we niet teveel moeten veranderen als ik terug moet gaan werken want dat wordt een ingrijpende tijd op zich he!

nog een laatste vraagje .. hoe staat het met jullie kilootjes? Hier zijn er 11 van de 19kg die ik door de zwangerschap ben bijgekomen terug af.... en dat terwijl ik borstvoeding geef... zal toch een beetje minder moeten snoepen om de anderer 8 er ook nog af te krijgen denk ik .. maar die ijsjes zijn zo lekker met het af en toe warme weer he :-)

knufje
kim en lilli

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 22:15
hope

proficiat sanne
Sanne en man!!!

dikke proficiat met Matteo!!

Prachtige naam (was tweede keus bij ons!)

heel veel genieten hé van je kereltje!!!

Dikke zoen

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 19:55
sanne

Hoikes,

ff rap laten weten dat ik al enkele foto's van Matteo bij mijn profiel heb gezet. DE rest komt later zoals ik al zei en dan zal ik ook op iedereen reageren.
Heb nog teveel pijn aan de knippen om achter mijn pc te zitten.

Knuffels

Sanne en Matteo

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 23:23
Kim 1975

prachtige foto's van een prachtige jongen ..

oei .. wat jammer om te horen dat je zoveel last en pijn hebt .. Ben nu echt wel benieuwd naar jouw verhaal ... Maar rust en genees maar eerst heel goed natuurlijk!

Knufje
kim

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >