Bedankt voor jullie reacties.
M'tje, ik heb het syndroom al een tijdje maar zoals ik zei: met medicatie makkelijk te verhelpen. Rivotril is jammer genoeg een anti-epilepticum en dus heel gevaarlijk als je zwanger bent. Koude helpt een beetje, het eerste wat ik doe, is meestal rechtzitten op boordje van mijn bed en zo mijn voeten op de koude vloer zetten... In mijn voeten trekt het dan wel weg, maar mijn benen daar word ik helemaal gek van :(
Mieren tot ongeveer aan mijn knieën...
Bij mij is het jammer genoeg geen zwangerschapskwaaltje maar wel een erfelijke ziekte. Mijn oma heeft het sinds ze ongeveer mijn leeftijd was. Nu is ze 86, zit onder de zwaarste medicatie die ervoor bestaat en slaapt nog amper. Zelfs een half uur in de zetel zitten, is voor haar al teveel. Het schrikt mij wel een beetje af eerlijk gezegd, maar langs de andere kant weet ik ook wat het is en neem ik de medicatie niet door, maar enkel bij aanvallen. (In de hoop dat die RLS niet te snel gewend is aan de medicatie en dus langer werkt zonder dat de dosis moet verhoogd worden). Mijn vader heeft het ook, maar minder dan ik.
Ik zal zeker de tip van het warm-koud-water is uitproberen vanavond! Hopelijk helpt het wat.
@Lunaminoes: jammer genoeg heeft het bij mij geen zin om te 'hopen' dat ik terug in slaap val, want ik word er 's nachts gewoon van wakker en dan weet ik op voorhand dat het voor een paar uren vertrokken is...