< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » Help! RLS :(

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
Help! RLS :(
06/07/2008 @ 13:58

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
help! rls :(
Hallo,

Ik weet sinds vorig jaar dat ik het RLS syndroom heb (Restless Legs Syndrome. Op zich niet teveel problemen: een aanvalleke ofzo per maand en ik had er medicatie voor (Rivotril). Natuurlijk mag ik die medicatie niet meer nemen nu ik zwanger ben en als logisch gevolg daarvan heb ik sinds een week énorm veel last van het syndroom... Ik kan niet meer slapen, wordt 's nachts echt wakker van de pijn en kan niet meer stilliggen... Niet leuk voor mijn partner die er elke dag om 6u uit moet :(
Ik vroeg me af of iemand van jullie misschien tips heeft om het wat te verzachten en verhelpen?

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 23:59
M'tje

Hoi,

Ik heb het syndroom niet, maar gelukkig enkel als zwangerschapskwaaltje.
Wat bij mij een beetje helpt is mijn benen onder warm-koud-warm-koud water te houden, bij de verloskundige hoorde ik dat iemand het fijn vondt om tegen een koude verwarming aan te gaan staan met de kuiten...
Of een banaan eten voordat je naar bed gaat en je benen omhoog leggen.
Verders heb ik ook vanalles al geprobeerd, maar echt weg gaat het niet en als ik er last van heb dan is dat dagen achter elkaar en zo eens 1 a 2 weken niet...
Mijn mannetje heeft een aantal dagen op de bank geslapen omdat ie ook gek werdt van mijn gewiebel, ik heb liever last van vanalles, maar die rusteloze benen is echt iets om helemaal gek van te worden.
Succes meid!

Liefs van ons!

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 07:27
LunaMinoes

Online Status Bekijk profiel
Ik heb dit echter ook al een tijdje,nooit geweten dat hier een syndroom voor was.. laat staan medicijnen Wat ik meestal doe is uit bed en dan de dekens anders om leggen, zodat ze weer wat kouder worden, ik heb er ook bij dat mijn benen "overhit" raken, en slaap dan helemaal niet meer.. Wat ik doe is een trainigsbroek van gladde stof pakken en die tussen mijn benen leggen, dat blijft meestal een beetje koel, of een kussen tussen mijn benen.. en dan gaat het even, en dan hopen dat ik snel in slaap val zodat ik er geen last meer van heb.. maar er zijn ook nachten bij slaap ik bijna helemaal niet.. heel vervelend, of er echt een goede tip voor is? ik heb geen idee, ja jezelf niet gek maken daardoor..

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 11:30

Bedankt voor jullie reacties.

M'tje, ik heb het syndroom al een tijdje maar zoals ik zei: met medicatie makkelijk te verhelpen. Rivotril is jammer genoeg een anti-epilepticum en dus heel gevaarlijk als je zwanger bent. Koude helpt een beetje, het eerste wat ik doe, is meestal rechtzitten op boordje van mijn bed en zo mijn voeten op de koude vloer zetten... In mijn voeten trekt het dan wel weg, maar mijn benen daar word ik helemaal gek van :(
Mieren tot ongeveer aan mijn knieën...
Bij mij is het jammer genoeg geen zwangerschapskwaaltje maar wel een erfelijke ziekte. Mijn oma heeft het sinds ze ongeveer mijn leeftijd was. Nu is ze 86, zit onder de zwaarste medicatie die ervoor bestaat en slaapt nog amper. Zelfs een half uur in de zetel zitten, is voor haar al teveel. Het schrikt mij wel een beetje af eerlijk gezegd, maar langs de andere kant weet ik ook wat het is en neem ik de medicatie niet door, maar enkel bij aanvallen. (In de hoop dat die RLS niet te snel gewend is aan de medicatie en dus langer werkt zonder dat de dosis moet verhoogd worden). Mijn vader heeft het ook, maar minder dan ik.

Ik zal zeker de tip van het warm-koud-water is uitproberen vanavond! Hopelijk helpt het wat.

@Lunaminoes: jammer genoeg heeft het bij mij geen zin om te 'hopen' dat ik terug in slaap val, want ik word er 's nachts gewoon van wakker en dan weet ik op voorhand dat het voor een paar uren vertrokken is...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]