< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » hartslag baby?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
hartslag baby?
06/07/2008 @ 12:16
Just me

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo dames!

Een vraag? Hoe heet zo'n dingetje waarmee je zelf de hartslag van je baby kan horen? Kan je dit in een babywinkel kopen? Hoeveel kost dit ongeveer? Wie heeft er zo eentje? Is dat de moeite om aan te kopen?

Alvast erg bedankt!!

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 12:28
LunaMinoes

Online Status Bekijk profiel
ff voor je aan het googelen geweest.. en daar staat wel wat op
http://www.babydoppler.nl/pag%201.html
en zo staat er nog veel meer op, gewoon zoeken onder angelsound
zo'n doppler heet meestal angelsound, wat het kost geloof rond de 50 euro, ik zelf zou er ook 1 halen maar mijn verloskundige vertelde me dit niet te doen.. waarom omdat het je psychisch in de war kan maken.. meestal omdat je het hartje niet kan vinden, omdat het toch wel enige schade geeft.. en ja er staat bij het geeft geen schade aan je kindje, maar als dat zo zou zijn, dan zouden ze toch om de week bij de gyn of vk het hartje kunnen laten horen, of echo's laten doen? maar dat doen ze niet omdat het schadelijk is. En ze zei, stel dat je het hartje niet vinden kan, zit je gelijk in de stress.. dus ik ben er vanaf gestapt..

[Laatst gewijzigd door LunaMinoes - 06/07/2008 @ 12:29] - Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 13:17
Babyke*

Lunaminoes; het is echt niet bewezen dat die dingen, of echo's schadelijk zijn hoor...

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 13:17
Junior

Hallo,
je bent nu al zo ver dat je je beebje gaat kunnen voelen. Dat geeft meer zekerheid dan zenuwachtig zoeken naar de hartslag vind ik persoonlijk.
Ik zo'n ding bewust nooit gekocht.

Junior

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 14:17
LunaMinoes

@babyke, mijn verloskundige zegt van wel dat dit dus wel schadelijk kan zijn.. hoe en wat voor de rest weet ik niet, maar ik vertrouw erop dat ze weet waar ze het over heeft.

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 14:25
*Wendy*

Ik wil er ook nog eentje aanschaffen, het is ook niet de bedoeling dat je dit om te controleren hoe het gaat, maar om samen iets extra`s te hebben in de zwangerschap, iets leuks! Het wordt ook afgeraden om dit ding te gebruiken als je onzeker bent.

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 15:43
evi

hey,

ik had ook eentje gekocht en ik heb totaal een paar keer gebruikt! in het begin vindt je da sjeik maar dan ligt het daar ook maar hoor van mij! wrm zou dat schadelijk zijn!!!! ze gaan het dan ook niet verkopen hé : Het gebruik van de AngelSounds Doppler tijdens de zwangerschap is zeer veilig.

Het geluid wordt geregistreerd door een ultragevoelige contactmicrofoon en de AngelSounds zendt dan ook geen golven uit.

Het AngelSounds Doppler apparaatje gebruikt ook geen gevaarlijke spanningen (9 volt batterij die meegeleverd wordt) en produceert geen stralingen. Dus kan je het toestel zo vaak gebruiken als je zelf wilt.

Je kan je dus geen enkele zorgen maken om naar de geluidjes van je ongeboren baby te luisteren !

Het AngelSounds Doppler toestelletje is niet gemaakt voor medische doeleinden, maar is wel gemaakt door een medisch bedrijf.

Keurmerk !
Dit AngelSounds product heeft een CE keurmerk.
Het is volkomen veilig en geschikt voor de zwangere vrouw. De AngelSounds Doppler, mag dan ook in heel Europa verkocht worden

http://www.medizon.be
ik heb hier de mijne bestelt via internet en 3 dagen na betaling kreeg ik hem al!

@lunaminous: iedere keer als ik bij mijn vk ga krijg ik het hartje te horen + echo, ik weet niet mss is het anders in BE dan in NL.

ik vind dat ze de mensen nogal erg bang kunnen maken, doe dit niet en dat, maar ikzelf vind als je zwanger bent wil dit nog niet zeggen dat je voor alles moet opletten! nu iedereen voelt zichzelf, maar ik vraag me dan eigenlijk af wat moeten de mensen in afrika of zo dan niet zeggen, daar bevallen ze en paar uur later zitten ze al terug op het land. hier zijn we zeker al mietjes gekomen mja tmoest mij even van het hart srr

groetjes

[Laatst gewijzigd door evi - 06/07/2008 @ 15:51] - Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 15:46
Lesley

Ik heb ook een angelsound, mijn gyne weet hier van en zij heeft nog nooit gezegd dat dit schadelijk zou zijn.
En vanaf mijn 13de week hoor ik het hartje heel zuiver, dus ik heb nooit momenten van stress gehad, eerder van opluchting. Moest ik mijn angelsound niet hebben gehad, had ik een veel stressvollere zwangerschap gehad.
Plus, ons kindje is niet altijd even beweeglijk en dan is het voor mij steeds een geruststelling wanneer ik eventjes op zoek kan gaan naar het hartje en het ook vind. Natuurlijk luister ik geen halfuur aan een stuk hè. Eens ik het hartje heb gevonden, luister ik misschien 10 seconden en dan stop ik er mee.
Ik ben ook van het principe dat als dit echt gevaarlijk zou zijn voor de baby, dat dit al lang niet meer zou mogen verkocht worden.

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 15:56
Babyke*

Je moet weten dat een echo ontstaat door geluidsgolven.
En geluidsgolven zijn zo echt niet schadelijk hoor...
Dan zouden ze toch helemaal GEEN echo maken?

En hetzelfde met de angelsound.. Dan zouden ze hem ook niet
MOGEN verkopen he...?

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 17:43
Sara

Ik denk persoonlijk niet dat zo'n angelsound schadelijk is, het zou inderdaad niet meer verkocht mogen worden als dat wel zo was geweest. Plus ik ken intussen een hoop mensen die het vaak hebben gebruikt tijdens hun zwangerschap en er heel blij mee waren!

Ik heb zelf nooit zoiets gekocht om de simpele reden dat ik mezelf zo'n beetje ken : ik ben heel onzeker of alles nog wel OK is daar vanbinnen. Zelfs nu ik het voel is dat zo, een kindje beweegt nu eenmaal niet altijd evenveel hè...
Ik heb het zelf meegemaakt op 21 weken dat de gynaecoloog zelf de hartslag niet te pakken kreeg, dit was toen omdat het zo'n woelwatertje was en op dat moment constant aan het draaien was, zo bleek achteraf. Ik heb toen een echo gehad en alles was in orde. Ik mag er niet aan denken dat ik zelf met zo'n angelsound de hartslag niet vond (en als de gyn het met zijn doppler al niet kon...), ik zou de muren zijn opgelopen van schrik!

Maar goed, het hangt wat af van je karakter denk ik. Als je dit nodig vindt, dan moet je het zeker aanschaffen. Leuk lijkt het me zeker.
Sara

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 20:44
Lara

Hallo,

wij hebben een doppler via Internet besteld, met verzendkosten was het 37€. Vanaf de eerste keer (week 14) hebben we meteen heel zuiver het hartje gehoord.En ik moet helemaal niet zoeken...
En het is echt fantastisch. Ik had al eens een miskraam gehad en kon niet echt genieten van deze zwangerschap...Nu zweef ik op mijn roze wolk. Al luister ik niet elke dag hoor, als ik eens buikpijn gehad heb of zo dan ga ik luisteren (enkele seconden) en dan ben ik weer helemaal gerust.

Ik en mijn man hebben er al heeeeel wat plezier aan beleefd.

Groetjes

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 17:00
SDS

Die doppler is niet schadelijk, werkt als een microfoon met een versterker. Heb er ook eentje gekocht maar kan het hartje nog niet horen, daar is het nog te vroeg voor

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 18:55
femke hanne

ik luister elke avond heel eventjes naar de hartslag, net voor ik ga slapen. Het is een ritueeltje geworden. En wat zo fijn is, is dat de kindjes kunnen meeluisteren en zo ook hun zusje al eens horen en het allemaal nog meer mee beleven! ik vind het super!
In het begin moet je soms wat zoeken, maar nu vind ik het altijd direct. Ik moet het geluid ook stilletjes zetten want het gaat zo krachtig!
Geniet er volop van!
Mijn gyn zegt ook dat dit geen kwaad kan. Trouwens, ik krijg bij ieder bezoek een echo, en ook dit is niet schadelijk. Maar je krijgt er maar een aantal terugbetaald via de mutualiteit en sommige gyns houden zich daar strikt aan. Maar de mijne kijkt elke keer zeer grondig en kan het op die manier nog beter opvolgen.

Veel plezier!

Vermoedelijke bevalling op 25/10/2008.
Al 44 weken en 1 dag zwanger (110.40% ver), nog 4 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 11:13
Just me

Héél erg bedankt iedereen voor de reacties!

Ik heb er eentje van mijn zus gekregen, die leest mijn gedachten zo een beetje en wist dat ik er erg blij mee zou zijn! En ja hoor, direct gebruikt! Prettig gevoel om dat hartslagje zo te horen, t maakt het allemaal net iets echter! Ik heb sinds enkele dagen wel al wat gevoel in mijn buik, maar wist/weet niet zeker of dit werkelijk de baby is. Nu hoor ik het hartslagje wel ongeveer op die plaatsen waar ik wat voelde.
En voor de papa is dit ook wel super vind ik! Van de eerste seconde dat ik apparaatje uit de doos nam, zat ie langs me! Zooo ongeduldig om te kunnen luisteren! En dat die ogen toen hij het hoorde!!! Alleen al daarvoor ben ik super-tevreden ermee!

Dikke knuffel aan alle dikke buikjes!!

XXX

Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 12:27

doppler
Hoi allemaal ik ben nu ook 17 weken zwanger van mijn eerste ukkie. Heb me ook zo een doppler via internet aangeschaft, omdat ik al eens een miskraam heb gehad ben ik er niet gerust meer op, bang dat het weer mis zal gaan en hoopte met dat ding de hartslag van onze spruit te kunnen horen.Het enige probleem is dat ik niet echt weet waar op mijn buik het (die doppler)te moeten plaatsen zodat ik het kan horen,ik heb al wel eens iets gehoord in mijn buik maar weet niet goed of dat dat ons boeleke zijn/haar hartje was. Kan iemand mij helpen en misschien zeggen waar ik mijn babytje in mijn buikje kan situeren zodat ik niet een halve dag moet zoeken naar het geklop, zodat ik me niet onnodig ongerust hoef te maken :-)
alvast op voorhand bedankt
Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 13:03
Just me

Hey

ik plaats de doppler zo'n een 5 cm onder mn navel en schuif dan van links naar rechts. Het kan zijn dat je ook je eigen hartslag hoort, maar deze is veel trager dan die van je baby. Het kan zijn dat jij nog iets lager moet 'zoeken' want in het begin zit het babytje nog lager. Ik voel hem/haar nu serieus schoppen dus kan ik me daarop baseren. Maar als het een geruststelling is, na een tijdje lukt dat veel vlotter, dan weet je ongeveer waar je moet zoeken en duurt het maar een minuutje. Ik gebruik het ook nog regelmatig (als in 2-3 keer per week), dan voel je je direct geruster als je het hartje goed hoort kloppen. Maar je zeker niet ongerust maken als je het niet meteen hoort hé! Wij zijn geen dokters en het kan dus zijn dat het door jezelf komt als je het hartje niet hoort.

Véél plezier met de zoektocht!

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 23:44

Happytone
Heyla,
Ik verkoop mijn happytone. Bijna niet gebruikt, want ik voel de bebe nu. Is zeker niet schadelijk voor de baby.
Ik verkoop hem voor 40 euro met verzending inbegrepen(belgië).
Is zelfs nog in garantie.

Groetjes en geniet van jullie zwangerschap!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]