< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » mama's Geel

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
06/07/2008 @ 22:04
Belle

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey allemaal!

hier is alles terug een beetje op z'n plooi aan't geraken. Het is nog steeds gigantisch druk, maar we hebben EN krijgen hulp!

Zowel in juli als in augustus kunnen we rekenen op een jobstudent op onze dienst. Dinsdag is de eerste begonnen en zij valt heel goed mee! Ik vertrouw haar helemaal. Ze gaat dat goed doen. Op die manier kan ik toch al wat werk weggeven. M'n collega heeft in het begin van het jaar ouderschapsverlof aangevraagd en dat gaat nu woensdag in, voor vijf weken... Hadden we toendertijd geweten dat dit project eraan zat te komen, had hij dat zeker NU niet aangevraagd, maar soit, we moeten erdoor! En nu kan ik toch al wat aan de jobstudent geven!

EN vanaf 16/07 begint er iemand nieuw op onze dienst! ZAAAALIG! Dan zie ik ook weer ineens dat nieuwe project zitten! De voorbereidingen hiervoor worden momenteel volop getroffen en tegen het einde van dit jaar starten we hier effectief mee. Dus we kunnen de nieuweling gelukkiglijk nog een beetje op de hoogte brengen van wat hem (en ons natuurlijk) te wachten staat! Toen ik dat vrijdag hoorde, was ik echt wel heel blij! Het gaat dus beteren!

Maar toen ik daarnet DAANTJE op tv zag, dacht ik ineens: "waarover heb ik nu eigenlijk te klagen?". Inne, dat moet echt een prachtige dag voor Daantje geweest zijn! Voor één dag een echte brandweerman, met een echt uniform en een echte brandslang! Hij genoot er zichtbaar van! En ook de mama, papa en zelfs Ferre liepen te genieten! Het doet me iets om dat te zien! Ik hoop dat alles vanaf nu voor jullie echt wel beter gaat gaan! Jullie hebben de laatste tijd al zoveel miserie gehad. Daar mogen jullie nu toch wel echt van gespaard blijven! Maar jullie houden je echt sterk! Chapeau!

Liesbethje, ik heb momenteel niks nodig van Tupperware, sorry. Weet je dat een vriendin van me in februari een demo gegeven heeft en ik heb daar toen een paar dingen besteld. Maar we hebben nog geen tijd gehad om het te gaan afhalen in Overpelt, bij m'n vriendin thuis. Hebben wel atlijd iets te doen.

Na lang twijfelen hebben we uiteindelijk dan toch maar een midweekje vastgelegd. We gaan niet al te dikwijls op reis en nu met Norah erbij is het allemaal toch wel spannend. Maar dus uiteindelijk hebben we een midweekje geboekt in Nederland. Het is maar van maandag tot vrijdag en het is maar in Nederland, maar ik zal toch blij zijn als ik er eens tussenuit kan zijn. Ik wou dat het al 25 augustus was! Dan zijn we weg.

Maar nu eerst nog goed doorwerken de komende weken! Te beginnen vanaf morgen!

Groetjes en tot de volgende!
Belle.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 19:46
safirke

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Inne, 'k heb Daantje dan wel niet op tv gezien maar vandaag stond er wel 'n heel artikel over hem (en onrechtstreeks dus ook over jullie) in de GVA. Ik vond het enorm ontroerend en Ferre stond er ook zo mooi bij te blinken. Dat moet voor Daan 'n droom geweest zijn die uitgekomen is...
Wel mooi dat er zulke organisaties als Make-a-wish bestaan, he...

Liesbeth, volgens mij heb ik ook jouw Jasper vorige week op tv gezien bij 1000 zonnen? Dan moet je je snel haasten naar de klapstoel van dat programma en deze stond toen bij de uitkijktoren in Herentals...en er was in elk geval 'n manneke dat ofwel Jasper was ofwel zeer sterk op hem leek

Belle, tof om te lezen dat jullie werksituatie verbeterd is!
Dat lijkt me ook niet onnodig zo te lezen, he...
En 'n midweekje Nederland...waar ga je juist? Kan me idd ook wel voorstellen dat je er al naar uitkijkt.

Liesbethje, wrs te laat gereageerd maar heb geen tupperware-attributen nodig hoor. 'k vind dat ik al meer dan genoeg plastieken potten en dozen heb
Maar hopelijk heb je toch nog kunnen verkopen?!

Hier is ons ventje vorige week ook alweer 2 jaar geworden en dat hebben we goed gevierd! Duplo-blokken + aanhorigheden en auto's en ons manneke is content dus z'n gezichtje sprak boekdelen
Dan ook nog eens bij K&G geweest en jawel hoor...Thijs heeft 'n enorme groeispurt gedaan tgo. de vorige keer en is nu dus al 92cm groot. Was fel boven het gemiddelde blijkbaar...
Dan in januari 2009 nog 'n laatste keertje gaan (2,5 j.) en dan is het afgelopen met K&G voor ons.

Enfin, 'k ga nog wat strijk wegwerken en dan nog eventjes lezen.

Tot nog eens

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 21:27
Liesbeth

Inne: ik ga morgen op ’t werk de gva erbij nemen zodat ik het artikel van Daantje ook kan lezen.

Ellen: het was inderdaad Jasper. Vorig jaar mocht hij elke dag naar de strandstoel kijken en daarna moest hij gaan slapen. We hadden afgesproken dat hij er met papa naartie mocht rijden als de stoel dichtbij stond. Dit jaar was dezelfde afspraak gemaakt. Ik was donderdag gaan zwemmen en was juist op tijd thuis. En ja hoor, de stoel stonf in Herentals. Hij er met papa naartoe. We wisten dat ze niet eerst gingen zijn maar het was de bedoeling dat hij het gewoon eens kon meemaken. En trots dat hij was dat hij op TV kwam !!! (en wij ook hoor)
Geef Thijs nog dikke verjaardagszoenen van ons.
Duplo is hier ook een groot succes.

Belle: Fijn dat jullie hulp bijkrijgen op ’t werk. Dat kwam geen dag te vroeg hé.
Een midweekje weg... zalig!!! Echt iets leuk om naar uit te kijken.

Liesbethje: heb je nog genoeg verkocht? Ik las je vraag enkele dagen geleden maar had toen geen tijd om te reageren en heb ook niks nodig.

Baki: Tof dat je een leuke job gekregen hebt. En gefeliciteerd met je trouwplannen.

Jasper heeft er een sportweek opzitten en vond het weer reuze. Vandaag ging hij naar de Bengelbende en heeft er een echt bloemstukje gemaakt.
Mats is zijn laatste dagen bij de OM aan 't doen. Het zal raar zijn als ik daar niet meer moet zijn. Ik ben er dan 4,5j bijna dagelijks gekomen en dan is het een periode die afgesloten gaat worden.
Wat worden onze jongens groot...

Geniet van jullie vakantie,
Liesbeth

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 21:43
Liesbeth

Inne: ik heb juist op jullie site het verhaal van zondag gelezen en het RTV verslag gezien. Ik kreeg er tranen van in mijn ogen Wat straalde hij. Het moet voor jullie allemaal een ongelooflijke gebeurtenis geweest zijn. En dat verdienen jullie dubbel en dik na wat jullie al samen meegemaakt hebben en nog mee zullen maken. Hopelijk voor de toekomst natuurlijk alleen maar postief nieuws.

Liesbeth

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 20:41
Nessie

Hey dames, ik ook nog eens. Lang geleden weer hé. Maar het is ook zo druk. Ik lees wel eens bij, maar reageren komt er dan meestal niet meer van.

@ Inne, ik krijg altijd de gazetten van mijn ouders, dus ik lees het nieuws altijd enkele dagen later als ik geluk heb om er tijd voor te vinden. Vandaag was ik weer aan het bijlezen en zag ik het artikel ook. Ik dacht meteen dat het jullie Daan was, en zeker nadat er Ferre in vermeld werd. Hopelijk was het voor jullie allen een heel mooie gebeurtenis, al zal het ook emotioneel moeilijk geweest zijn. Hoe ziet zijn toekomst er nu uit? Staan er nog behandelingen gepland?

@ Safirke, nog een gelukkige verjaardag voor Thijs, wel wat laat, maar toch nog gemeend hoor.

Hier gaat het allemaal zijn gangetje, even een update van de laatste week:

Hier dinsdag naar K&G geweest met Jinte, ze woog 4.930kg en was 58.5cm lang. Voor slechts 4 voedingen te eten, komt ze goed bij, dus niet naar mijn voeten gekregen daarvoor haha. Spuitjes hebben we een weekje uitgesteld owv de gastro die gepland stond.
Die gastroscopie is dus gisteren gebeurd. Pff, zielig als ze zo'n klein meisje in zo'n groot bed wegrijden naar de ok ze. Maar goed dat we het hebben laten doen, want bleek dat ondanks de medicatie de slokdarm en maagingang toch goed ontstoken zijn. Nu stoppen met zantac en overgaan naar de zwaardere medicatie, losec. Over een weekje op controle om te kijken of het beter gaat en de resultaten te horen van de stukjes die de ka heeft laten onderzoeken. Voorlopig echt nog geen beterschap met die Losec, dus gaviscon komt er ook nog aan te pas. Haar oogjes zien bijna de hele avond rood van het zuur dat naar boven komt.

Allé, ga verder de was opvouwen voor de tv.

dada!!!

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 17:10
Sofie

Online Status Stuur bericht
hallo allemaal!

Hier nog een kersverse mama uit Geel.
Ik ben op 11 juni bevallen (3 weken te vroeg) van een flinke dochter, Ilana, 52cm en 3925g in het ziekenhuis van Geel. De eerste dagen ging alles perfect. Ik mocht ze meteen mee op de kamer nemen, BV ging goed. Maar 2 dagen later ging hdet bergaf. Ze begon geel te zien. Maar de KA zei steeds maar om af te wachten. Dat was vrijdags. zaterdags zag ze nog iets geler, maar KA wou afwachten. Tot zondags, toen ze zo geel als iet zag. Er werd direct bloed bij haar getrokken en ze werd meteen onder de lamp gelegd op mijn kamer. Tot de bloeduitslag bekend was: ze had een bilirubine van 20 terwijl ze maar 13 mocht hebben. Ze moest meteen naar de neonatologie en moest op een verwarmd bedje liggen onder 2 grote lampen met een infuus. Ze was te veel afgevallen, kreeg blijkbaar niet genoeg vocht binnen Gelukkig was 's avonds de bili gezakt naar 19, maar ze was zo suf als maar zijn kon!. Ben dus gestopt met BV. Een paar dagen later ging het gelukkig weer beter. Ik had in het ziekenhuis ook aan de kinderarts gevraagd of haar tongriempje moest geknipt worden. Die zei van niet. Eenmaal thuis kwam de vroedvrouw en die zei meteen dat dat moet geknipt worden. Dan zou ze beter kunnen eten. Dus ik meteen afspraak gemaakt bij een NKO-arts. Het tongriempje was geknipt en idd ze dronk veel meer en krachtiger. Ben dus heel boos op de KA.Had zij dat in het ziekenhuis meteen gedaan, had ik niet moeten stoppen met BV, had ze veel beter kunnen drinken. En ze had haar meteen onder de lamp moeten leggen, dan waren er niet zoveel problemen geweest.

Maar ja, gebeurd is gebeurd. Gelukkig is alles ok nu. Ze heeft wel wat last van reflux. Ze gaf nogal vrij veel terug, vaak ook overgeven en de laatste dagen sliep ze totaal niet meer overdag. Gelukkig sliep ze 's nachts nog heel goed. Ze was totaal uitgeput en toch kon ze niet slapen. Morgen ga ik een osteopaat contacteren. Want de KA heeft motilium en zantac voorgeschreven. Dat helpt precies wel wat, maar als het hielp moesten we dat constant blijven geven en daar zie ik tegenop. Nu al meteen zo'n klein lijfje volproppen met een hoop medicamenten, ben er geen voorstander van.
Heeft iemand van jullie ervaring met een osteopaat?

Voor de rest gaat alles perfect. Ze groeit goed, komt goed bij en momenteel slaapt ze overdag terug goed. Hoewel ze de laatste dagen niet zo goed eet. Ik denk dat het ligt aan de medicatie (in combinatie met het warme weer).

Voilà, dat was het voorlopig. Doei!

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 19:51
Nessie

@ Sofie, welkom hier, Ook al heel wat meegemaakt de laatste weken precies. Maar ze had wel een mooi gewicht bij de geboorte, dus gelukkig wel wat reserve hé.
Hier ervaring met refluxbaby's. Ilian hebben we een jaar Zantac gegeven, bij hem hielp het ook goed. Jinte is een iets moeilijkere patiënte. Zantac was niet sterk genoeg en na een gastroscopie is Locec gestart. Dat helpt wel beter, dus blijven geven. Gaviscon gaven we ook nog na elke voeding, maar daar zijn we nu 2 dagen mee gestopt en het is te doen. We zijn met haar ook 3 keer bij een osteopaat geweest, maar het heeft hier niet geholpen.
Hangt volgens mij echt af van de oorzaak van reflux hoor. Is het een blokkage ergens, dan zal het baten, maar als het echt de maagingang is die niet ontwikkeld is, kan dat niet door die behandelingen verholpen worden hoor.

Ondertussen zijn we ook weer van pap veranderd, na de soja met nutriton, overgeschakeld naar Nan AR, maar nog steeds veel krampen. Nu dus een dieetvoeding, nutramigen. En het lijkt wel te helpen. Ze is precies veel contenter en kan al veel beter slapen overdag. Allé, nog enkele dagen afwachten of het zo blijft, dan pas juig ik. Donderdag terug naar de ka.

Ah ja, nog groot nieuws, Ilian is zo goed als zindelijk!!! Een hele week geoefend en bijna geen ongelukjes meer. al moet hij er nog wel eens aan herinnerd worden, anders vergeet hij naar het potje te gaan. Tijdens het slapen en uitjes nog wel een pamper voor de zekerheid. Kaka was wel een probleem, maar vandaag is ook dat gelukt!

Groetjes!!

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 13:08
Baki

Er is hier weer een hoop verandert!
Ik ben uiteindelijk toch niet rond brussel gaan werken maar ik werk hier in Geel. En we verhuizen niet naar de kanten van Leuven maar we verhuizen volgende week naar Zammel! Dus nog altijd in Geel!
Deze week wordt ons Constantyntje al 5 maanden! Wat wordt hij toch groot he!

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 21:24
Liesbeth

Met de rapte spring ik hier efkes binnen maar heb niet veel tijd.
Baki: waar ga je wonen in Zammel? Ik heb er tot 8j geleden gewoond en mijn ouders wonen er nog.

We hebben er een super vakantie opzitten. Het enig nadeel is dat er nu 3 overvolle wasmanden staan te wachten om gesteken te worden.
Mats is uiteindelijk zindelijk geraakt en hij zegt ook wanneer hij naar het toilet moet (of hij gaat gewoon alleen). Net op tijd want volgende week start hij op school. Hij is de laatste weken echt groot geworden: groot bed, overdag geen pamper, kleed zich zelf aan, geen tutje meer.
Jasper is vandaag voor de 1e keer gaan voetballen en dat zal vanaf nu elke woensdag zijn en vanaf eind sept regelmatig wedstrijdjes op zondag.

Hoe is het met jullie allemaal?

Ik ga er nu snel vandoor,
tot snel

Liesbeth

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 22:13
Baki

@ liesbeth: Wij gaan op de Veerleseweg wonen.
We zijn nu druk bezig met poetsen en morgen en zaterdag gaan we al meubels en zo verhuizen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]