[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 20/06/2008 @ 13:05 xxx | bij het az st-niklaas moest ik toch enkele uren wachten hoor na mijn kz. |
| 20/06/2008 @ 13:12 christa | hoi, zelf heb ik van mijn eerste een ks gehad om een andere rede en ga dit voor mijn tweede baby ook nodig hebben. maar een stuit kan nog steeds draaien. toen ik in mijn opleiding vroedkunde een ks mee mocht maken omdat het een stuitligging was was de gynecoloog heel verrast dat bij de insnede van de baarmoeder de arm van de baby te voorschijn kwam. Hij vroeg aan de toekomstige mama achter het groene doek "gisteren avond op de echo was het toch een stuitligging hé, en de mama bevestigde zijn vraag maar ze vertelde ook dat ze de ganse nacht beweging had gehad en eigenlijk niet had geslapen" met andere woorden de baby was tijdens die nacht voor de ks nag helemaal andersom gaan liggen. Dus alles is nog mogelijk ook voor jou en je baby'tje |
| 20/06/2008 @ 13:48 Marleen | Ik heb geen problemen gehad met de ks. Ik heb er wel voor gekozen om onze kinderen (2x ks) direct uit de operatiekamer te halen. Het is daar zo kou dat ik niet wilde dat ze te veel zouden afkoelen omdat ik ze zo nodig op mijn borst wilde hebben. Later op de kamer hebben de verpleegsters nog wel gevraagd of ik het wilde, maar van mij hoefde dat niet zo. Ik vond het goed zo, zeker omdat ik ook nog bv gaf en de kleine tijdens de kz met een tang gehaald was en last kon hebben van d'r hoofdje. Ik wilde haar niets steeds aan en uitkleden |
| 23/06/2008 @ 09:58 Wizzy | Ik ben in StNiklaas bevallen met een keizersnede. Dit is heel goed meegevallen. Het was niet gepland maar was erg vlug voorbij. Ik was bijzonder tevreden over de vriendelijkheid van de verpleegsters en vroedvrouw die me is bijgestaan. 'sAvonds rond 17u keizersnede en de dag erop kon ik al uit m'n bed. (wel moeilijk maar tging). Ik heb wel enkele weken erna erge last had van buikspierpijn. Lachen bijvoorbeeld was pijnlijk. De eerste nacht is m'n bazeke bij de verpleegsters gebleven omdat ik niet uit m'n bed kon. MAar de dagen/nachten erna was hij bij mij. groetjes trotse mama |
| 07/07/2008 @ 11:15 Sentje vanaf werk | Hey iedereen Bedankt voor de reacties!! Ons meisje ligt nog steeds in stuit en zelfs met haar poep in mijn bekken dus draaien reken ik niet meer op en bereid me voor op de keizersnede volgende week donderdag. Ik probeer aan de tijd erna te denken, maar als ik aan de keizersnede denk heb ik het gevoel dat er een steeds sneller rijdende trein op me afkomt en ik kan helemaal niks doen om het te stoppen en kan enkel blijven staan. Zolang ik denk aan mijn meisje en dat ze gaat geboren worden is het ok, maar snachts wordt ik toch vaak wakker dat ik erover lig te piekeren. Ben ook enorm bang voor de epidurale, maar totale narcose is echt geen optie!! Dan maak ik helemaal niks mee!! Ook 2dagen blijft de epidurale zitten en zolang ze er in zit mag ik niet eten en drinken. Dat eten is niet erg, maar dat drinken lijkt me verschrikkelijk!! Ook het feit dat ik dan 2dagen mijn meisje niet uit haar bed kan halen als ze huilt maakt me enorm droevig. Het is idd makkelijk en praktisch dat je kan plannen wanneer het allemaal gaat gebeuren, maar toch ben ik zo bang voor de operatie zelf!! Je krijgt er idd iets moois voor terug en daar concentreer ik me dan ook op, maar toch hoe dichterbij het komt, hoe "banger" ik word. Ik ga idd thuis zeggen dat het 2u later is gepland want ik wordt al zenuwachtig als ik denk aan de mensen die zitten wachten tot de telefoon rinkelt... ![]() |
| 07/07/2008 @ 22:12 @nneke | Over die keizersnede moet je je echt geen zorgen maken hoor. Ik heb zelf een spoedkeizersnede gehad. Hierdoor had ik op voorhand wel gegeten. Ik heb geen al te sterke maag (ben tot 17 weken goed misselijk geweest). Maar van de keizersnede ben ik niet misselijk geweest. Je mag inderdaad als de epidurale nog steekt niet eten omdat je darmen stil liggen. Ik mocht echter kiezen of dat bleef steken of niet. Ik heb wel stiekem gedronken en heb daar niets van geweten. Mijn moeder is een fles water voor haarzelf gaan vragen omdat ze voor mij geen kreeg. Het is inderdaad wel het beste om niets aan het thuisfront te vertellen. Bij mij wist iederen dat ik op controle moest en dat het niet goed ging en dan duurt wachten heel lang. Succes en een wolk van een baby gewenst!! |
| 07/07/2008 @ 22:52 Marleen | Succes donderdag. Waarom mag je 2 dagen niet eten. Hier was het 24 uur maar omdat het zo goed ging (ik zat na 12 uur al rechtop in het bed) mocht ik een bakje vla en waterdrinken mocht vanaf het begin al met kleine slokjes |
[Reageer]

Keizersnede