< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » wie ook een zware baby?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De laatste loodjes...
wie ook een zware baby?
07/07/2008 @ 21:53

Hallo,
Ben in februari bevallen op bijna 42 weken van een flinke jongen 4kg020 en 53 cm. Bij mij werd altijd gezegd dat het een klein dikkerdje ging zijn, maar het bleek een lange smalle te zijn.
Alles is prima verlopen! Wel geknipt geweest, maar er weinig van last gehad.
Vandaag is hij 4,5 maandjes oud, en is 71cm lang. Hij weegt rond 7kg. Een lange smalle dus. Zijn eerste twee tandjes zijn in aantoch .. allé hij heeft toch 2 witte streepjes onderaan ... afwachten dus!

Succes aan alle zwangere dames die moeten bevallen!
Groetjes,
Milan en K'tje
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 23:23
Garnaaltje

Online Status Bekijk profiel
Hey,

Net zoals K'tje hier een baby van 53 cm en 4,020 kg bij de geboorte. Ik ben wel een dag te vroeg bevallen, gelukkig maar, want stel je voor wat 't anders was geweest!
Mijn bevalling heeft 15 uren geduurd. Finn is met de vacuümpomp ter wereld gekomen, maar dit kwam vooral doordat hij een sterrenkijkertje was. Hij is op het laatste moment alsnog gedraaid, maar zat te hoog om zonder 'hulpmiddel' te bevallen. Maak je maar geen zorgen en leef vooral toe naar het moment dat je je baby'tje in je armen kan sluiten. Dit is het mooiste wat mij ooit is overkomen.

Succes!!

Garnaaltje

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 23:27
Garnaaltje

En o ja, Finn weegt op 10 weken 6,020 kg en meet 60,5 cm. Nog steeds een grote baby dus. Trouwens, wat ik nog wou zeggen: ik vond het eigenlijk best een geruststelling dat onze jongen zo een flinke kerel was; hij had voldoende reserves en mocht dus zelfs zonder problemen nog een pak afvallen (wat uiteindelijk niet gebeurd is; hij groeide en groeit nog steeds als kool).

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 18:10
mollie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik ben juist terug van de gyne en onze baby weegt dus op 33w en 2d 2kg7-2kg8... dus het word er eentje van meer dan 4kg zei de gyne al en hij/zij heeft ook een groot hoofd...
pfff... ik zag die bevalling zitten maar nu toch niet meer hoor

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 19:02
garnaaltje

bij mij was het net omgekeerd de gyn wou het niet inleiden omdat hij dacht dat mijn dochtertje maar 1,8 kg ging wegen dus ben 13 dagen over tijd gegaan voor de inleiding!!! en wat raad je ze wer geboren met 51,5 cm en woog 3,970 niet echt prematuur he heb hem maar eens boos aangekeken want was 26 kg bij en dan met zo'n warm weer 13 dagen langer moeten wachten pfff.maar ze is ondertussen bijna 3 en kerngezond dus wat wil je nog meer die bevalling was ik direct vergeten eens ik ze in mijn armen had.

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 20:04
miss boesy

ik ben op 7 juli bij de gyn geweest (26 weken 3 d ) toen woog ons meisje
dacht ik 1 kg 100 gr mij vriend zegt dat de gyn een 1 kg 153 gr zei..

de grote heeft ie niet gezegt..allesinds wel dat ons kindje een beetje boven het gemiddelde zit....

maar als ik dat op zoek ...dan zit ons meisje veel boven het gemiddeld...
ik vind 27 weken ; 820 gr
28weken ;1000 gr
29 weken ; 1150 gr

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 20:08
karolien

Onze bink is geschat op 32w5d op 2kg800 en 46cm.
Een flinke brok dus...
Beter zo dan andersom.

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 21:47
Carla

hey

mijn dochter was twee week te vroeg gelukkig maar,want ze woog 4310 gram en was 52 cm.
maar gelukkig viel ze er haast uit geen hechtingen of niks
Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 22:07
lydia_1982

Hallo,

vorige week zei de VK tegen mij dat het 8 a 9 pond zou wegen. Vandaag had ik een andere en die zei 6,5 a 7 pond bij de geboorte. Dat begint er meer op te lijken want mijn zoontje was bij 40w5d 3490. Dus dat is mooi zat. Ik heb gewoon veel vruchtwater dus het is een beetje moeilijk te schatten.

Groetjes Lydia

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 22:18
sanne

Onze zoon was op 36w geschat op 3,800kg. Hij zou ruim over de 4kg wegen met de geboorte... Intussen ben ik bevallen van een babytje van 3,620kg met 38,5w. Ik had ook veel vruchtwater wat blijkbaar een vertekend beeld kan geven over het gewicht.

Succes allemaal!

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 23:35
spruitje

Online Status
vaak klopt de schatting van het gewicht niet, hoe kunnen ze nou aan je buikie voelen hoe zwaar je ukkie gaat worden
ik had ook echt een flinke buik, ze dachten dat ze 8 1/2 pond zeker zou gaan wegen.
maaarrrrr uiteindelijk bleek ik gewoon heeeeeeeeel veel vruchtwater te hebben, bleef maar stromen.
mijn moppie was 3690 gram en 54 cm, zonder hechtingen. was wel een lange bevalling, maar dat kwam omdat ze een sterrekijkertje was.
dussseee don't worry, 9 van de 10 x klopt het gewoon niet. en een klein kindje kan een moeilijkere bevalling zijn als een flinke baby, het zegt helemaal niks.

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 11:56
Maris

Online Status Stuur bericht
Afgelopen week bij de verloskundige was ik flink gegroeit en de kleine dus ook, het kindje is aan de zware kant. Nu krijg ik over twee weken een groeiecho om te kijken of het kleintje wel door mijn bekken gaat passen. Ik ben zelf namelijk erg smal...

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben??

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 13:38
Tiny

Hoe 'smal' je zelf bent heeft er eigenlijk meestal weinig of niets mee te maken.
Er zijn grote, stevig gebouwde dames waar het bekken te smal is en er zijn kleine, fijne dames waar gemakkelijk een baby van 4 kg 'door kan'.

Meestal is het een samenspel van een aantal factoren, alleen afgaan op een bekkenmeting zal een goede gyneacoloog zelden of nooit doen.
Bij mij was het bvb. een combinatie van: grote, stevige baby, smal bekken en sterrekijker.

Wat ik niet wist: als je kleine voeten hebt, heb je meestal ook een smal bekken. Ik heb een 34 ...
Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 13:25
miss boesy

hihi kleine voeten een smal bekken heb ik nog niet van gehoord....

ik heb schoenmaat 43 ...hmmm maar weet niet of een groot of klein bekken heb hoor...

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 15:16
kaya

nou dames
ik kan vertellen dat een grote baby vaak veeel makkelijker gaat dan kleiner

mijn oma is toen bevallen van mijn oom en die was 12 pond !!!!
van de 6 kinderen was hij de makkelijkste heeft ze altijd geroepen
en ook nog de eerste
dus geen nood het komt vast wel goed

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 22:23
lydia_1982

Bij mij zegt de ene VK dat het kind 8 a 9 pond weegt en de ander zegt dat ik veel vruchtwater heb en dat het kind 6,5 a 7 pond weegt. Dus ik zie het allemaal wel wanneer het geboren is. Mijn zoontje woog bijna 7 pond dus ik ga er vanuit dat het niet veel zal schelen met elkaar.

Groetjes Lydia

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 15:18
Mona

Online Status Stuur bericht
De bevalling van mijn oudste (2800 gr/48 cm op 38 wkn) duurde veel langer en deed echt veeeeeeeel meer pijn dan de bevalling van de jongste (een schone 4420 gram/54 cm op 42 weken). Beide zwangerschappen zelfde eetpatroon gehad. We gingen wel verhuizen en verbouwen toen ik 7 mnd zwanger was van kindje 1, wellicht dat die stress en drukte wat invloed heeft gehad.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]