< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Opa/oma zijn/worden » Djeezes!! Ruzie omwille van meterschap

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Opa/oma zijn/worden
Djeezes!! Ruzie omwille van meterschap
19/06/2008 @ 13:35
*tiamo*

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Heylaba!!!

Yaiden slaapt,ik bezig me mijnen afwas en mijn was en kwas een broek aan het wegsteken waar ik nie mer in kan....en valt er mij geen verhaaltje in over mijn schoonmoeder???

Zoalsk al npaar keer vertelde,ze draait en keer iedere frang,en mager is ze ook al niet.
Vorig jaar juni,moesten wij naar een huwelijk.Ik had toen zwangerschapskledij gekocht,eigenlijk ne miskoop want die broek kon ik na een maand al niet meer aan (zat gene rekker in).
Mooie rode linnen zomerbroek,dus ik draag die de zomer gewoon door.
Wij gingen daar langs en ik had die broek aan.Komt die naast mij zitten en zeg ze 'man das een mooie broek!'
Waarop ik gwn antwoorde,ja iss,jammer dat ze bijna te klein word.

wat ze daarop zei vnd ik nog erger dan schooien!!alle ja tkwam zo over he!

..." te klein?wa gade daar dan mee doen als ge der nie meer inkunt?ge gaat ze toch nie in stukken snijden of zo he?Wa ben je me die broek dan van plan,kvind wel een enorme mooie zenne"........

Hahaha tarara waaropk gewoon heb geantwoord datk ze zou wegsteken omdat we van plan waren nog kinnekes te kopen,en dak zo zot nie ben van een broek datk 3 keer aangehad heb in stukken te snijden...en ik kon het niet laten sarcastisch te zeggen da ze ze toch zo graag zou hebben.
Liever in stukken snijden dan aan da mens geven!!

Ma das echt een schooimens,erger dan een klein kind en nooit genoeg!

Zo had ik hier 15 man zitten vorig jaar met mn verjaardag,had een chocoladetaart of 2 gehaald en gateau fruit weet ik veel wat ik soms meebrengn,khou da nie echt bij.
Der was nog 1 stuk chocoladetaart over,en ik en mn schoonzus en chocolade = verslavend!
Dus ik vraag aan Maaike,van delen we da stuk nog?kvind zo dom om da weg te doen.
Wij eten da op......al goed en wel
14 dagen later komen mijn lelijkouders hier binnen,en ZIJN VADER vertelde me doodleuk in haar plaats dat ze er de ganse weg over gezaagd heeft dat zei da stuk chocloadetaart nie meer heeft gekregen he!(en tstond zeker al 2 u op tafel)
Kging er niks van gezegd hebben moest ze het genomen hebben,mo dan achteraf me zo'n verhaaltjes afkomen,sorry zenne!
Die krijgt van mij gewoon geen stuk taart meer.

voila sie.....
O ma van die verhaalkes hebk er 1001 zenne.
die zijn plezierig om te vertellen,omdak er zelf gewoon plat van tlachen van lig.

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 14:03
Dreamer*

Online Status Bekijk profiel
*tiamo*: nou ik heb even je eerste verhaaltje gelezen. Afschuwelijk hoe bemoeizuchtig mensen kunnen zijn. Bij mij was dat niet waar.
Als de vader zei (de peter) dat hij dat niet meer wou zijn, nou dan schreef ik m er lekker voor uit en kon die stikken. Zo simpel is dat. En dan eens zien wie komt terug gekropen.
En wat je schoonmoeder betreft, ik heb ook zo een. En die zal ook echt NOOIT meter worden van een van mijn kinderen.

succes

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 14:06
Dreamer*

Online Status Bekijk profiel
Oh ik lig echt plat van het lachen, sorry hoor.
Ik wil niet lachen met je problemen, maar ik herken het gewoon zo goed he!

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 15:04
annemarie De Schepper

tiamo: wat een verhaal. Herken me er wel in.

Heb ook zo'n probleem met mijn schoonmoeder.
Ze heeft in de winter gezegd dat we slechte ouders zijn. Dit kwam doordat wij geen verwarming hebben op de slaapkamer (zijn nog druk bezig met verbouwen) en margaux haar handjes waren iedere ochtend zo koud maar ze wou ze niet onder de lakens steken. Ze zei dan dat we wilden zeker dat ze ook dood ging (we zijn een kindje verloren op 16 weken zwangerschap. Dit was een moeilijke beslissing).
Ze zei zelfs dat de kat van mijn schoonbroer beter verzorgd was dan margaux.
Ze zegt dan wel alleen maar tegen mijn vriend. Ben er al zo boos op. En dan altijd dat doorsteken tegen mijn vriend dat we er wel eentje kwijt zijn. Alsof ik het daar niet moeilijk mee heb.

Ik moet altijd mijn mond houden van mijn vriend om de vrede te bewaren. Heb al zo vaak op het puntje van mij tong moeten bijten.
Maar als ze zo iets van ons engeltje zou zeggen tegen mij dan zou ik toch mijn mond niet houden.

Overlaatst waren we gaan eten voor vaderdag en margaux begon toen goed te stappen. Ze kroop ook nog eens graag en wij lieten ze kruipen. Ze beslist nog altijd zelf of dat ze stapt of kruipt. Maar nee toen ze weer wou kruipen trekt mijn schoonmoeder haar heel de tijd aan haar armen om haar op haar benen te laten staan zodat ze toch zou stappen. En ik maar mijn tong kapotbijten.

Over stappen op blote voeten is ze ook al zo tegen. Hier thuis loopt ze altijd blootsvoets. Enkel als we ergens naartoe gaan heeft ze schoenen aan. Nu zei ze dat dat ook niet goed was om met blote voeten op een tegelvloer te staan. Ik zei dat ik dat wel geloofde dat dat goed was en zij dan weer awel ik niet. Heb mij omgedraaid en weggegaan. Gelukkig gingen we toen toch juist weg.

Nu zouden wij haar ook als meter moeten kiezen. Ben er zo tegen en heb het al zoveel keer gezgd tegen mijn vriend dat ik dat niet wil maar het enige dat hij kan zeggen is: ben je daar nou weer. En dan moet ik dus weer zwijgen. Maar als zij meter zal worden dan ga ik daar voor de rest van mijn leven moeilijk mee hebben.
Ze bemoeit haar nu al genoeg met margaux laat staan als het haar eigen metekind zou zijn.
Met mijn schoonvader heb ik geen probleem. Heb bewust gekozen om hem peter te laten zijn van margaux. Het is een erg gemakkelijke vent die soms zelf niet luistert naar mijn schoonmoeder.
Ben blij dat ik dat hier allemaal eens kan zeggen want het ligt zo erg op mijn lever. Met mijn vriend kan ik er gelijk niet goed over praten ook al weet hij hoe erg zijn moeder is maar vanaf dat ik begin over dat meterschap gaat het niet meer iets te zeggen tegen hem.

Ik beslis eigenlijk nog altijd zelf over ons kind en neit omdat zij dat zo wil.

Vele groetjes
Annemarie

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 15:50
*tiamo*

Annemarie,welkom !!

Ik herken ook veel in je verhaal meisje.
Alles best weten ed.Ik heb mijn schoonmoeder al es geantwoord op zo'n dingen,en twas gewoon bondig.
"Jij hebt je tijd van opvoeden gehad,nu is het mijn beurt.En ik zou het aprecieren moest je me zelf laten uitvissen wat wel en niet goed is,al doende leert men!"
Nu..niet dat ze ermee stopte ze,maar ik heb het gezegd en dat lucht ook op.

Maar wat ik niet begrijp is de reactie van je man.Ik weet niet hoe ik me zou voelen als ik me niet begrepen zou voelen door hem,dus begrijp ik dat het voor jou best wel lastig is!
Het is toch jouw kindje ook!Jullie zijn er met twee,en moeten zo'n beslissingen dan ook niet met 2 worden genomen?
Hopelijk kan je er echt nog over praten,want iets meedragen waar je zeker niet achterstaat vindk gewoon nie correct.

En dan is het idd lelijk dat ze het doorsteken van jullie engeltje.Niemand maakt zo'n keuzes!niemand gewoon.

over het meterschapprobleem bij mij:
De dag dat ik dit topic startte,had Dieke blijkbaar hetzelfde probleem,maar wou dit topic niet boycotten en is een andere gestart.
Ondertussen is ze bevallen van een engeltje...en dit heeft me enorm maar dan ook enorm getroffen.
Ik las het en zei tegen mijn vriend het volgende.Niemand is vrij van wat de natuur beslist,moet je dit lot ondergaan,dan zal je het moeten doorstaan.ik ben vrij nuchter in die dingen.
MAAR,ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik het niet meemaak en niet moet meemaken (wens ik trouwens niemand toe)
Maar wat als er iets gebeurd????Dan staan ze daar schoon he met al hun principes,tradities en ruzie omwille van tmeterschap.En o wee als ze dan met hangende pootjes zouden terugkomen zenne!

(da moeten ze nu trouwens al nie mer proberen,als ik zeg gedaan ist een lijn eronder en da blijft zo)

grtz
Lindsey

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 15:55
*tiamo*

trouwnes,mij schoonvader is ook zo'n aanhangseltje van mijn schoonmoeder zenne.
Kbegrijp nie da dieje daar al 35 jaar mee getrouwd is.
Maar tis zijn recht partij te trekken voor zijn vrouw,en die uitlatingen tegenover ons ivm meterschap en principes en blabla die hij tegen mn vriend zei....150% zeker van dat ze het hem opgedrongen heeft.

Ti'is nen domme mens in mijn ogen,want door haar grilletjes en willetjes is hij mee de dupe van alles en ziet hij nu ook zijn kleinkinderen en zoon nie meer.
Alst hem wa kon schelen zou ie ertegenin gaan.

Wete zelfs,ze wonen op 25 min rijden van ons (autostrade)
Zijn werk ligt op 500 meter van ons deur.
Denk ja dat ie na zn werk es vlug binnenspringt voor de kleine???
Neen,da mag nie van madam,want hij heeft dan zn kleinkind gezien en zei niet !en da kan niet he volgens haar..we weegschaal zou uit balans zijn.

Da ze blijven waar ze zitten!!ze zitten daar best vanal :d

IUk zie trouwens dat je van Poelkapelle bent.
Ik ben ginds mijn hond gaan halen (de beekhoeve,niet ver van is het nu amerikaans of duits kerkhof)
en wij zijn van plan binnen hier en 2 jaar ons huisje te verkopen en langs de kanten van langemark,ieper...te gaan wonen.

[Laatst gewijzigd door *tiamo* - 19/06/2008 @ 16:16] - Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 18:45
annemarie De Schepper

hoi,

Ja woon in poelkapelle. Woon hier zelf nog maar van augustus vorig jaar. We zijn al zo'n 4 jaar aan het verbouwen. Vind het hier wel rustig en aangenaam.
Zelf kom ik eigenlijk van roeselare. Van waar ben jij?

Ik woon gelukkig een eindje van mijn schoonmoeder. Zo kan ze niet zomaar langskomen. Het is zo'n 25 minuten rijden (de gewone baan).

Vele groetjes
Annemarie

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 19:29
*tiamo*

Hey

Ik Woon in Harelbeke,maar ken roeselare op mn duimpje omdatk 1jaar verpleegkunde heb gestudeerd in IC Dien.

Wij wonen nu zon goeie 25 min rijden van mijn schoonouders af,als we naar daar verhuizen word da meer dan een uur rijden voor hen.ZAAAAALIG
Nu,veel komen ze niet,en ik dank god en de rest da schoonmama lief niet in de auto kan rijden!!
Mijn moeder en vader wonen op zo'n 5 minutjes van hier,en das ook nie ceht al da zenne eerlijk gezegd.
Die twee zijn nu 7 jaar gescheiden en leven als kat en hond,De een komt zijn gal spuwen over de ander en ik heb er ook zowel mijn buik van vol want alles komt op mijne nek terrecht...Mijn broer die in Staden woont moet em da al nie aantrekken.

En das dus tleven da wij ook willen...ons huis,ons plekje,ons kruisje bij manier van spreken (ieder huisje heeft zijn kruisje)
en geen miserie meer van anderen die we ons moeten aantrekken.

Watk nog kwijtwou over je verbouwingen.
Het huis waar wij in wonen hadk op mijn eentje gekocht nog voordat we samenwaren.ik was toen 20..en ik had een mooi aanbod datk heb meegenomen.Je kan je voorstellen dat we in gene villa wonen he!
en da hoeft voor mij ook niet.
Maar we zijn ook aan het verbouwen,stukjes en beetjes..en boven hebben wij totaal geen verwarming,zelfs zit boven nog enkel glas!
Wat wij doen als het koud is,is een half uurtje vooraleer we gaan slapen boven een elec. vuurtje aansteken zodat het warm word.Yaiden in zn bedje,wij in zn bedje,en hij heeft de warmte mee..
idem voor ons.
Ok,zijn handjes waren deze winter soms ook koud,maar hij had er geen last van,kwam er niet van wakker en zijn lichaampje was altijd mooi warm!

Soms denk ik maar...in dit husi hebben ze vroeger ook kinderen grootgebracht,er was ook geen verwarming ed...maar die zijn er toch ook gekomen.
Tis maar hoe je ze het gewend maakt...of ben ik verkeerd hierin?

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 22:18
annemarie De Schepper

Hoi,

Ic dien ken ik ook. Heb daar de 3 jaren uitgedaan en dan in 2004 afgestudeerd.

Ken dat hoor ouders die als kat en hond uit elkaar zijn gegaan. Mijn ouders zijn nu al zo'n 12 jaar uiteen en ze praten niets tegen elkaar en alles gaat via advocaten. Gezellig is anders.

Kan wel geloven dat het lastig is als je ouders kwaad praten over elkaar bij jou. Dat heb ik gelukkig niet.

Mijn vriend heef dit huis gekocht toen ik nog op school zat. Zat toen in het 1ste jaar verpleging. Hij heeft dit helemaal alleen gekocht. Toen ik een jaar gaan werken was begonnen we te praten over een huis dat ik zou kopen. Bijna 3 jaar geleden heb ik dan 1 gekocht in het centrum van roeselare. Er is ook nog redelijk veel werk aan maar we hebben de keuken en badkamer vernieuwd en 2 jaar geleden daar in getrokken. Er is nog wel veel werk aan en door de verouwingen daar wonen we nu in poelkapelle alhoewel ik feitelijk nog in roeselare woon en mijn vriend in poelkapelle. Dat zal niet meer zo lang duren en dan woon ik hier toch definitief.
Ja die handjes die koud zijn zolang dat ze er geen last van hebben en niet van wakker worden kan het geen kwaad (wat mijn schoonmoeder ook beweert). Inderdaad ze hebben vroeger ook zonder verwarming alles moeten doen en ze zijn ook groot geworden.
Denk zelfs dat je weerstand beter ervan komt.
Margaux draagt bv enkel in de winter een muts. Mijn vriend is dat zo gewend van een muts te dragen dat als hij eens geen aandoet op een regenachtige dag dat hij de dag erna een snotvalling geeft. Ik heb nooit muts gedregen en ben bijna nooit ziek.
Dus met blote voeten lopen en ze niet zo teer maken doet ook veel aan hun weerstand. Ook al is mijn schoonmoeder er grandioos tegen. Maar ja zij liep vroeger in blote voeten en haat zonen mochten dat dan niet doen. Dat versta ik dan toch niet.

Goed zal je laten
Ga gaan slapen
Vele groetjes
Annemarie

Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 17:17
liesje25

Online Status Stuur bericht
hoi,
schoonmoeders, al die verhalen zijn zo herkenbaar!
ik begin er ook last van te krijgen,en de baby is er nog niet eens.
ik ben wel een beetje bang tegen dat mijn zoontje geboren is.

een voorbeeldje: als we samen gaan winkelen en ik neem iets vast voor de kleine is het nooit niet warm genoeg! ze zegt dan altijd 'je bevalt wel in de winter hé'.
maar binnen in huis is het toch altijd lekker warm? of vergis ik me hier in? volgens haar moet ik alleen sponsen hemdjes met langemouwen en sponsen pyama's kopen.

nog een voorbeeldje:
overlaatst vroeg ze of we al namen hadden,mijn vriend hoort graag axel en ik zei dat dan ook.
zei antwoordde direct dat het niet mooi was.
ze mag haar mening hebben,maar een week later belde ze me op om te zeggen dat ik het bij haar zoon maar uit zijn hoofd moest praten ,want ze vind het echt geen mooie naam!
hoe durft ze!
en ik vind de naam wel heel mooi,en ben blij dat mijn vriend die naam had gevonden.
nu gisteren zag ik mijn schoonbroer,en die wist al direct van die naam en zei dat hij het ook niet zo mooi vond. dus wist ik al dat ze achter onze rug erover hadden zitten praten.

sorry voor mijn lange uitleg,maar soms wordt het me te veel,of verbeeld ik het me maar?

Vermoedelijke bevalling op 15/10/2008.
Al 47 weken en 2 dagen zwanger (118.27% ver), nog 7 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 12:58
miss boesy

hallo tiamo ,..

pff al dat moeten zeg ;wat erg he..

wij kiezen ook wel altijd ,de doopmeter en peter in de family....
maar bij ons zijn dat meestal de broers of zussen ..

omdat je bij ons als tante of nonkel geen kado's geeft rond verjaardag,kerst aan de kinderen van zussen of broers..anders komt er daar geen einde aan...
ben je dan wel doopmeter of peter ...dan geef je enkel aan dat kind ..

ouders ,of schoonouders die zowie zo al oma ,opa zijn ,en dus zowie zo op ieder feestje ook aanwezig zijn,verjaardag ,kerst,...
en die dus in de meeste gevallen ook aan alle kleinkinderen al moeten kado's geven ...
vind ik dan raar dat die persee nog eens willen peter of meter extra zijn,...

kado's moeten wel niet !..maarja dat word toch meestal wel gedaan he,...

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 10:11
*tiamo*

Heylaba!!!

Kben hier nog es terug se.

Alles goed met al die slechte schoondochters hier??

Miss boesy en liesje 25 welkom!

Hahaha ba neen je verbeeld je dat niet liesje 25!Jullie moeten een naam zoeken waar jullie je goed bij voelen,niet hun!
Hier ook enorme comment gekregen zenne op de naam.
Weet je,mijn broer zijn zoontje van bijna 2 kan Yaiden zijn naam beter uitspreken dan mijn schoonouders.Bij hun is het nog steeds "jeeeeden' of 'jaaaaaden'.
In het moederhuis kwam ze naar mij en zei ze 'en moest het een meisje zijn,hoe ging ze dan noemen?"
Khad zoiets van da zeggek niet want als we een meisje hebben....
Haar anwtoord was "moja ge moet mo nen andere naam zoeken en zegt hem he"
grrrrrrrrrrrrr!!

Nu ook,ivm die ruzie...verplicht meter,verplicht hun keuze getuige.Kheb ze kortaf gevraagd OF we wel de naam zelf mogen kiezen,of is da ook hun verplichting en recht da te kiezen?

Zelfs toen ik zwanger was van Yaiden heb ik haar es gevraagd of ik in het vervolg niet op gynecologisch onderzoek bij haar moest..want ze wist het toch allemaal beter.
Ze had zelfs het lef mij te vragen of ons beebke wel 2 armkes,2 beentjes,2handjes...had...Want anders zouden we da moeten laten wegnemen he!

Mijn "probleem" is dan datk alles watk denk eruit smijt,tot grote ergernis van haar.
Alle,ik zal het anders zeggen.zie mag alles zeggen wat ze denkt,maar van een ander kan ze het dan niet verdragen.

Zaterdagmorgen is mijn vriend nog es moeten gaan omdat de keuringskaart van zijn wagen daar was toegekomen.

Ze had dus nog het lef om te vragen of "hij er me mij nog had van gebabbeld om haar toch nog meter te laten worden".
Heo durft ze!! da zit mij uit te schelden voor alles wat slecht is tegenover mijne vriend,ruzie te maken tot en met en dan denkt ze dak mij nog es ga overpeizen zeker?haha tarara.

En wees nu eerlijk,ikzelf zou nu moeten zo doen,ruzie maken ed omwille van een meterschap (wat al moeilijk is om me voor te stellen want ik zou da totaal mijn kinderen nie aandoen daarvoor contacten te breken),en uiteindelijk bedenkt mijn schoondochter zich voor de minste miserie dak toch meter zal worden.Ewel ik zou me daar dus bar slecht bij voelen he! datk die mensen door ruzie en dergelijke gedwongen heb mij tot meter te bombarderen.

Da ze blijft waar ze is!!
Kben toch zo gelukkig zonder gans da gedoe!

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 10:52
goopybike

Hey Tiamo,

Eigenlijk ben ik wel fier op de titel van 'slechte schoondochter'

Dat wil toch alleen maar zeggen dat we ons niet op onze kop laten zitten.
Ik ben ook zo'n flapuit, en dat is bij mijn schoonmoeder ook al dikwijls in het verkeerde keelgat geschoten. Zolang je bij hun maar 'ja-knikt' ben je bij de goei! Durf je een eigen mening te hebben, dan zit er een ferme knik in de kabel!

MIjn ventje is gisteren ook nog eens tot bij z'n ouders gereden, maar heeft er niks over gezegd.
Zaterdag vertrekken we met de kids voor 14d naar Italie, daar had ze ook weer commentaar op dat da niet verantwoord was om 'zover' op vakantie te gaan. Zij geraken nog niet aan onze Belgische Kust, dus zijn ze superjaloers dat onze 3 kids al meer in het buitenland geweest zijn dan hun

Goh, ben zo content dat ik van de 'wicht' af ben Had 5 jaar eerder moeten gebeuren.

Grtz

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 14:12
annemarie De Schepper

hoi,

Ben ook wel content met de titel van slechte schoondochter. Wouter zegt vaak dat ze me wel graag heeft maar daar heb ik zo mijn twijfels over. Ze heeft veel liever mijn schoonzus omdat ze zelf eens belt naar mijn schoonmoeder en ze kan zo gatlekken niet te doen. Heb geen goesting om dat ook te moeten doen.

Heb er met wouter nog eens over gepraat en blijkbaar heeft hij het wel moeilijk ermee dat ik iedere keer begin over dat meterschap. Hij wil enkel de vrede bewaren maar ik zei dan tegen hem dat zij wel al die dingen achter mijn rug kan zeggen en dan zo poeslief doen in min gezicht.
Heb geen zin om zo'n achterbakse trut meter te laten worden hoor. Mooi doen in mijn gezicht en ondertussen slecht praten achter mijn rug.

Goopybike: Bij mijn schoonmoeder moet je ook enkel ja knikken en als ik dan eens iets durf te zeggen zit het er ferm tegen. Dus ja moet eigenlijk erg veel op mijn tong bijten gewoon omdat wouter toch wel de vrede wil bewaren.
Ze doe nog altijd niet gewoon tegen margaux ondertussen dat ze nu wel 14 maand is. Soms lijkt het alsof ze nog maar net geboren is als ze ze weer eens ziet. Ik erger mij daar dood aan en wouter ook. Hij moet dat soms gaan bespreken met zijn vader zodat hij dan eens met mijn schoonmoeder gaat gaan praten om haar gedrag een beetje aan te passen want als je dat rechtstreeks tegen haar zegt kan het allemaal niet zijn. Alles wat zij zegt is waar en wat iemand anders zegt kan niet zijn.
GRRRRRRRRRR

Vele groetjes
Annemarie

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 14:32
M.

dag dames,

we zijn terug van onze vakantie, er is hier ondertussen al veel afgekletst zie ik, de problemen met de (schoon)ouders blijven maar duren
aangezien wij een weekje weggeweest zijn heb ik me niet veel kunnen ergeren, hou wel al men hart vast voor zaterdag
dan is het verjaardagsfeestje van mijn en moeten mijn moeder en Laurine haar doopmeter samen zitten
de meter maakt er geen probleem van maar mijn moeder olala dat zal weer wat zijn
of ze gaat ze straal negeren of ze zal wat drinken en er tegenaan gaan
heb al op voorhand gezegd tegen men man dat ruziemakers aan de deur zullen gezet worden!

he zeg en al die commentaren op de namen iedereen kiest toch zelf wat ie graag hoort zeker
wij hebben nooit over namen gesproken tegen onze ouders maar moeder liet wel duidelijk merken wat ze wel en niet graag hoorde, net of dat me zou tegenhouden!

tiamo, gaat het lukken om voet bij stuk te houden denk je?

goopybike, wij vertrekken binnen een paar weekjes ook naar italie voor 2 weken, ik weet ook dat ze t liever van niet zouden hebben maar meestal wuiven we dat gewoon weg
je hebt groot gelijk dat je er even tussenuit gaat!

annemarie, wil je vriend dan wel dat zijn moeder meter zal worden?
en wat een rotte commentaar, zeker als je een mk hebt gehad, dan zeg je toch geen zo'n dingen
in de winter hadden laurine haar handjes ook altijd koud, ze blijft nooit liggen onder de dekens, tja daar gaan ze echt niet dood van en je kunt ze precies niet vastbinden ook hé!

ga jullie even laten, snel nog even wat verder werken

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 08:54

hoi hoi iedereen,

wat een gedoe zeg!! Bij ons zijn het niet de grootouders die zo zijn maar de vrouw van mijne man zijn broer, mijn schoonzus dus.

Bij Luca heeft zij voor heel wat ruzie gezorgd in de familie en zei ze tegen ons dat we zeker haar man niet moesten nemen als peter omdat die dat toch maar zou doen om zijn broer een plezier te doen. Ik dus serieus op mijnen teen getrapt maar heb hem er onlangs mee geconfronteert!! Nu blijkt dat daar niks van aan is en dat hij dat nooit gezegd heeft.

Nu heb ik mijn schoonzus terug goed zitten door hem als peter te vragen ( ook wel een bewuste keuze hoor, hij zal een goede peter worden ) Natuurlijk mijn schoonzus zo jaloers als de pest en ze kan echt niks verdragen.

Voor de rest is mijn schoonzus wie ze is, lief int gezicht, een heks achter je rug, jammer he maar het is zo. En zo krijg je soms ook je schoonmoeder tegen omdat zij er altijd in slaagt om haar dingen te doen geloven die absluut niet kloppen. Ik heb geleerd dat ik die persoon daar dan mee confronteer waar zij bij is en dan staat ze met haar mond vol tanden, dus misschien een tipje.
Maar ik moet dan wel van mijn hart een steen maken want dan ben je eigelijk zelf ook grof bezig, maar zo stopt die onzin.

Succes voor jullie allen en ik hoop dat het snel beter mag gaan want zulke situaties krijgen je klein he

xxx Tante fien

Vermoedelijke bevalling op 23/11/2008.
Al 41 weken en 5 dagen zwanger (104.33% ver), nog 1 week te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 11:40
goopybike

M, hoe is het feestje van Laurine geweest, toch geen gewonden gevallen???

Hier is het op schoonouder-gebied heel rustig. We zijn pas terug uit Italie en mijn man heeft gewoon een sms-je gestuurd dat we terug in het land waren.
Ik denk dat ze eindelijk beseffen dat het op deze manier het makkelijkst voor iedereen is!

Ga mijn patatjes opzetten, tot later!

dada

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 20:23
*tiamo*

jelleba

Tijd om nog es een postje te doen he!
Goopybike,uw schoonouders kennen het woord besef!!! whaaaa PARTY!
Hier niet dus.
Tis mij iere al were tweekske geweest zenne.
Maandag is mn vriend beginnen over en weer mailen met zn zus ivm den trouw...haar man is zijn getuige,en omdat we daar zeker niet 'choco' zouden staan moesten we zeker zijn of ze kwamen,om anders nog van getuiige te kunnen veranderen he.
Ze komt dus niet..ah neen e,ze kan da nie daar scheinhielig komen doen en hare vent getuige laten zijn terwijl HAAR DIE EER TOEBEHOORDE.ohgot ge zou er toch compassie mee krijgen he??
Van de ene mail naar de andere waarin ik werd uitgemaaktt voor rotte vis nie te doen.
Zelfs het zinnetje dat het toch "o zo gezellig was toen mijn vriend nog bij zijn ex was" stond er letterlijk in.
Haar moeder die ganse dagen zit te wenen en al zo'n dingen.

Jah...als ge boe roept tegen da mens begint die te wenen,dus ik kannet me volledig voorstellen!

Als wij bij ons beslissing blijven (zijn moeder geen meter,zijn zus geen getuige) dan moet mn vriend maat trouwen zonder zijn familie.Dan moet hij maar verderdoen met mijne kant en met vreemden,en moge hij gelukkig zijn...met de woorden erbij dat hier de wegen scheiden dus.
Dus ze komen niet naar den trouw omdat ze niet schienheilig kan doen tegenover haar man ivm de getuige,en ze komen niet naar den doop omdat ze het niet moeten zien dat iemand anders in hun plaats meter staat te spelen van ons kindje.(da ze blijven waar ze zijn jong!)

Al goed en wel...Ik heb er ook naartoe gemaild (kon me echt nie meer houden jong!)..ik kreeg terug!!!.....ze heeft mij niks te zeggen!! en daaronder ne gansen tralala hahahahaha.
Ik heb ze wel duidelijk gemaakt,dat als ze niet scheinhielig kunnen komen doen op ons huwelijk,en ook niet op den doop,dat ze hun dan ook niet aan een geboortekaartje moeten verwachten of een verwittig dat ik ben bevallen...want dan moeten ze bij de geboorte ook niet scheinheilig aan mijn deur komen staan he!!Of bennek verkeerd hierin?
Maar da is dan weer laag bij de grond van mij..Natuurlijk.

Wat zijn ze toch zo'n engeltjes daar,ze zouden ze heilig moeten verklaren!!

Nu vanmorgen kreeg mn vriend een sms van zn vader.
"verkeersboete toegekomen,komen halen"
Alle hup,ik ben dus geflitst geweest vorige week en de boete is ginder toegekomen.Lennyy stuurde terug dat m zaterdagmorgen derom ga gaan,waarop hij terugkreeg
'en kmoe vragen van ma vo de kleinen mee te brengen".

Ik sta dus al gans den dag weer op ontploffen e!
Ik wil niet dat ie em meeneemt.Ze zetten bij manier van spreken hun zoon buiten,weigeren na zijnen trouw te komen,na den doop van zn kinderen omdat ze hun zin nie krijgen,mo dan moet ie wel springen als ze plots de kleinen willen zien...en ook na al hetgeen ze mij hebben verweten en gedaan!! NOPE!! OVER MIJN LIJK

Maar de laatste keer dat m geweest was had ze aan de deur gezegd van "breng je m volgende keer mee aub?"
mijne vent me al zn compassie...toenk zin gezicht zag vanmorgen zei ik van 'wilde m meepakken mss?"
Antwoord ==== kwetet nie=====
Bennek nu helemaal pissed!

Kheb het gezegd,ze kunnen nog geen efforke doen voor uwnen trouw nen dag,en gij moet plots wel springen met ons kind na ginds!Da ventje kent die mensen niet en kzie ze hem alweer bepotelen zenne,ze ga em zien en ze ga beginnen wenen tkreng!
Als ze m willen zien he,wel da ze dan na den trouw komen e,dan gaan ze tventje zien...!!

AAAAARGHHHH
Hij heeft de namiddag,ben s benieuwd wat et zal worden vanavond als m thuiskomt.

Voile,weeral es wa frustraties van me afgeschreven sie.

Tis trouwens al gans de week datk regelmatig harde buiken krijg...van me op te jagen denk ik.Moet nu buscopan innemen om te laten ontspannen daarbinnen alst nodig is...en da al door die familie!!

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 11:29
evi

heyla,

ewel ewel, dan der nog mensen zijn die dezelfde mening delen, tis geloofk ne geschenk vanut de hemel!!!

tiamo: vent kzon ze nog e beetje shupn wi
kweet nie mer wien dat eur schoonmoeder e kletse gegeven et mo vent zou ik in haar schoenen willen staan!!!

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]