< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » onverwacht zwanger van zevende kindje

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
onverwacht zwanger van zevende kindje
26/06/2008 @ 09:14
Wen370

Online Status Stuur bericht
een dikke proficiat karen en we duimen allemaal mee dat alles goed zal gaan met je kindje!
hier komt er na ons 3e normaal nog een 4e, maar dan zal het gedaan zijn hier. hebben de plaats er niet meer voor, er zullen al 2 kinjdes samen moeten slapen, neit dat dat een ramp is, heb ik ook altijd gedaan met mijn zus. hebben een nieuwe auto gekocht omdat er een 3e bij komt en daar is plaats voor 7 personen (dacia logan) maar goed, ik zal al wel gelukkig zijn met 4 kinderen, een drukke sfeer zal het al zijn he. ik heb ook altijd van een groot gezin gedroomd maar ja het moet op alle vlakken haalbaar zijn he. zitten ook met een vrij hoge afbetaling voor ons huis. maar goed, we bekijken het natuurlijk kindje per kindje he. maar ik vind het alvast prachtig een groot gezin.

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 15:44
ikke

Amai, hoe doen jullie dat zo'n groot gezin ? Ik zou het in ieder geval niet aankunnen. Gaan jullie nog buitenshuis werken en hebben jullie eigenlijk ooit nog een beetje tijd voor jezelf ?
Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 18:35

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
@ ikke,

het is een kwestie (denk ik) van routine en regelen .
ik heb weinig tijd voor mezelf maar geniet er dubbel en dik van.

zou zeggen als je uit de streek ebnt kom gerust eens een dage langs dan merk jezelf hoe dit allemaal verloopt :).

@ wen ja dacia logan die kochten wij vorig jaar in aug aan inderdaad een zeven zit haha.
de onze is nog steeds nieuw maar heeft binnenkort een plaatsje tekort :)

fijn dat jullie nog regelmatig berichten

groetejs nic

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 16:11
Leen

Hey Maxnic,

Ondertussen ben je alweer over de helft, wat gaat dat vlug !! Hoe gaat het met je ? Hopelijk niet al teveel last van je been en je rug ? Tja, dat zijn zo van die klachten die je er *gratis* bij krijgt hé... Ik ben best benieuwd naar de naam die je bedacht hebt. Is het een even unieke naam als van je andere kinderen ?? Ik zit me al de hele tijd af te vragen hoe je de naam van je jongste zoon uitspreekt. Ik vind het echt een toffe, wa
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 16:20
Leen

Oei, te vlug op verzenden gedrukt blijkbaar!
Ik vind het dus een toffe, wat futuristische naam maar vrees dat ik hem verkeerd zou uitspreken. Oh ja, en ook benieuwd naar het geslacht natuurlijk ! Kun je zwijgen ?
En Maxnic, voel je de baby al bewegen nu ? Is toch altijd heel bijzonder, dat echte contact door de buik heen, of het nu je eerste, je tweede of je 7e babytje is...

Karen, hoe is het met jou ? Kom je hier nog eens langs ? Wanneer ben je uitgerekend ? Weten de andere kinderen het al ? IK vond dat zo prachtig, hoe onze grote kinderen meegeleefd hebben met mijn zwangerschap van ons 4e kindje. En nu: hoe gek ze op haar zijn. Dat is echt onbetaalbaar, vind ik.

Wen, met jou ook alles OK ? Wij hebben de Dacia ook nog overwogen maar uiteindelijk hebben we een Citroën Jumpy gekocht. Voordeel is dat die een heel grote kofferruimte (zeg maar laadruimte!) heeft, maar wel maar 6 zitplaatsen. Toch wel handig voor op vakantie want voor 6 mensen heb je heel wat gerief mee hé (alleen al voor de baby: kinderwagen, stoeltje, reisbedje,...)

Allez, ben ermee weg. Hoor jullie nog wel hé !

Leen
Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 09:27
Wen370

met ons gaat alles prima, volgende week laten we een 3d echo doen en ben zo benieuwd, dit zal de 1e keer zijn.
onze auto rijd prima en voorlopig hebben we ook nog een grote koffer ruimte. zodra de laatste bank ook gezet wordt hebben we ineens een heel stuk minder maar ja, daar wordt dan wel een mouw aan gepast he.
vandaag 27 weken, hier gaat het ook snel maar het mag nog sneller gaan, ben weer zo nieuwsgierig en tegelijk ook telkens bang dat die kleine er wel lang genoeg gaat inzitten enzo... zwanger zijn is een mooie maar voor mij toch ook telkens bange belevenis, je weet nooit wat er mis kan gaan he. maar goed, we moeten natuurlijk positief blijven denken he. en ja, als ons 3e kleintje er is dan is dat ook weer op een wip het babay zijn voorbij en wordt het groter en groter, veel te snel en dan komt het verlangen naar een 4e ook weer boven. we gaan deze keer toch proberen om te wachten met een 4e hoor. ik hoop nu ook wat langer dan 2 maanden bv te gaan geven en dan zitten we wel even 'veilig' en hoef ik niet te denken wanneer de goede moment is voor een kindje als er al een goede moment bestaat
ik wou dat ik die gedachte even uit mijn hoofd kon zetten maar das nogal moelijk en als ik hier dan de vele banners zie staan bij 1 persoon zijn die kriebels er weer. maar ik ben al zeer gelukkig natuurlijk als ik ook dit 3e wondertje gezond op de wereld zal gezet hebben.

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 11:27

hoi,

hier gaat alles vlotjes, voel heel af en toe vlindertjes zalig is dat hé.
moet op controle de 23 juli en op 5 aug krijg ik in het franse landsgedeelte een 3d ben super benieuwd, is de eerste keer.

vroegr deden ze dit in het gentse ook maar ze zijn daar om welke reden dan ook gestopt.

de kleinste zijn naam spreek je gewoon zärgon uit de ¨staan er voor de luxe haha.

de volgende naam is voor mij zeker maar men ventje is nog niet volledig overtuigd.
het geslacht is nog steeds ons geheimpje (op beste vriend,vriendin en oudste dochter na).
eind van de vakantie zullen we, denken we ,de kids inlichten.

men been is wel super dik en blauw maar echt aan rust komen we niet toe, alhoewel het vrij vlot gaat .
lauwrenz is op vakantie voor 14d in Schwarzsee zwitserland en komt 1 nachtje naar huis dan richting chiro kamp voor 6d

camerône is op chirokamp amaai zo klein en toch perse op kamp willen is even slikken hoor.

ik mis de routine de kids maar gun het hun van harte hoor.

wen : ik hoop ook echt dat ik minstens 38w kan uitdoen maar is een twijfel geval, de laatste 2 komen zo'n 3.5w tevroeg en waren mini-mensjes maar ik blijf duimen hoor.
men been begaf het meestal naar het einde toe, het vohct stroomde er echt uit en dan grijpen ze in hé.
maar allé ook mini-mensjes worden groot, als ik de kleinste nu zie is die al een flink kereltje.

groetjes nic

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 12:44
Wen370

dan zal het bij jou al een beetje rustiger zijn met een paar kids op reis. dat kan ik geloven dat het raar is zo klein en dan al zoveel daagjes weg van mama. maar ze amuseren hun waarschijnlijk reuze.
hier is de eerste op 38 weken geboren en de 2e op 39 weken, maar ja toch is er een beetje die angst he. en ook 'moet' ik 37 weken halen want ik wil opnieuw thuis bevallen.

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 20:19

he wen370 leuk thuis bevallen een vriendin van me beleefde dit al 2x voor ons is dit met mijn medisch verleden niet weggelegd (trouwens alle 6 de bevallingen werden ingeleid) dus voor alle veiligheid van de baby en mezelf beval ik in het ziekenhuis :)

morgen zalig uit eten met ventje en de 3 thuisblijvende kids naar de chinese wok kan daar echt super van genieten, je eet rustig aan iedereen wat ie wil en is echt prijselijk zie er naar uit :)

greats nic

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 06:16
Karen

Hoikes iedereen, met mij gaat het prima hoor, ook de baby en de kids voelen zich opperbest(het is immers vakantie)...
Heb vandaag een dagje vakantie, we moeten naar Leuven voor de controle van ons Kato(heeft een hartafwijking en een pacemaker), is gewoon routine...
Vanaf de 21ste begint mijn echte vakantie, maar vanaf maandag is papa al thuis en kunnen de kids gewoon thuis blijven, anders gaan ze naar de speelpleinen terwijl we werken zijn.Want tja, ik ben nog zo'n gek mens dat full time werkt.
Ook ik ben van al onze kinderen thuis bevallen, ik kan dus niet vergelijken maar vind het heerlijk om gewoon in je eigen omgeving te zijn/blijven(hoopp dat ik nooit met weeen moet vertrekken naar het ziekenhuis)
maak er een fijne dag van

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 07:57
Wen370

waauw karen, al 5 keer dan, das super mooi he! soms denk ik het ging vorige keer zo goed en vlot dat ik de volgende keer misschien toch naar het ziekenhuis moet maar nu zie ik dat het niet zo hoeft te zijn. ik ben bij de 1e in eht ziekenhuis bevallen en dat vind ik neit zo erg, ik wist toen ook helemaal nog niet wat een bevalling juist inhield enzo he.

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 22:04
Jamy

Online Status
Leuk, al die lange banners....zo is de pagina snel vol
Ik zou zelf ook graag een groot gezin willen hebben, maar denk niet dat het ervan komt. Mn man wil het bij de tweede laten...Ik ben nu 32 weken zwanger van nummertje 2. Maar kben content zo hoor, ben allang blij dat het er 2 mogen zijn!

Jamy
Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 18:17

@ jamy schiet lekker op hé die zwnagerschap , ja twee kids is ook al mooi he en wie weet ooit .
ken je het geslacht van de baby al of hoe je die liever geheim ?
je plant uiteindelijk keer per keer een zwangerschap hé, (alhoewel in ons geval niet altijd haha)

greats nic

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 21:27
Jamy

Online Status
Ha, bedankt voor de leuke reactie.
We hebben nu een meid en als ze t goed gezien hebben krijgen we er een jongen bij, dus dat is mooi he. Hebben we van allebei eentje.
XX
Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 12:17

fijn van elks eentje he jamy (koningswens noemen ze dat hé) .

hier is het vrij rustig lauwrenz vertrekt vanavond vanuit Zwitserland(schwarzsee cm-kamp) richting huis rond zeven uur morgenvroeg halen we hem op.
daags nadien vertrekt hij op chiro-kamp.
gisteren kregen we telefoon ivm camerhône ze vind het zoooo leuk op chirokamp dat ze nog een extra weekje wil blijven, pf men hart bloed zulle, men hart zeg neeeeeeeeeee maar men verstand wint en zegt : " geef dat kind de kans op plezier en er kamp he .mama zijn is soms hard hé .
heb al eindeloos kaartje geschreven, tekeningen gemaakt en verzonden mja ze worden echt groot hé.
denk bij de kleinste dat het vooral is omdat het enkel meisjes zijn ze word niet geplaagd zoals ze hier soms doen he (grote broers héééé)

de zwangerschap verloopt vlot toch pieker ik vaak, voel de baby niet zo vaak in het verleden had ik altijd vrij ehvige babytjes en nu niet maak me soms ; onnodig; ongerust, ....zou alles wel goed zijn, beweegt het wel genoeg ....
daar ik een buikwandcorrectie kreeg voel ik ze meestal rond 16w aan nu voel ik de baby amper een drie viertal keer per week.
moet op controle de 23ste ben benieuwd de 3 jonsgten gaan mee.
bij de 3d gaan de 2 oudsten mee zo heeft ieder eens kennis gemaakt met ons kleine wondertje .

greats nic

ps straks op bezoek bij de dochter ben benieuwd of ze echt nog een extra weekje blijft of ze meekomt hoop het laatste maar laat er vrij van keuze :)

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 12:31
Wen370

bij mij is dit 3e kindje ook veel rustiger dan de vorige 2, maakte ik mij in het begin ook wel al eens zorgen over, bij 26weken schopje ons 2e kindje mij al veel pijnlijke momenten, maar dit kindje nog steeds niet, wel voel ik het al veel regelmatiger. het zwemt hier nog steeds alle kanten op want ik voel het nog steeds overal schopjes geven.

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 09:36
Wen370

en wou je dochter nog blijven??

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 20:44

@wen370 haha ik onthou eindelijk de cijfertjes die achter de naam staan haha.
ja in volle overtuiging, we kwamen aan op het kampterrein en ze riep :"mama, waar is men valies want ik blijf nog eventjes hééé".
had deze nog even in de wagen laten staan, je weet nooit hé, haha.
ze geniet met volle teugen, de ligging is prachtig overal heupelende meisjes, veel vriendinnen van er en 2 vroegere juffen die kookouder zijn.
fijne nette kamers, douches en een ligbad, een grote knutselruimte, toffe coole muziek en een heel speeldomein wat zou ze nog meer wensen.
geen broers die er plagen ....
verbaasde me erover hoe zelfstandig men (kleine !) meisje is, bed en valies super netjes tiens tiens , mja be ook een beetje een controle en oprommel freakje ssstttt.. ze heeft het dus van geen vreeden.

hoewel toegegeven met zo'n groot gezin het vaak heel veel werk is om alles steeds netjes te houden, de wasmand en strijkmand leeg te wensen, de keuken en badkamer te laten blinken .......... is een grote druk die ik uiteindelijk mijn eigen opleg maar het lukt.

soms slagen men gietzwarte haren grijs uit als ik rommel zie maar ik leer stilaan te slikken en de andere kant op te kijken .
ben dit een beetje aan men lichaam verplicht want men been en buik krijgen het sinds 3d behoorlijk lastig.

voel me ontzettend draaierig (lag helft van de dag op de zetel kon gewoon niet) en het buiknet en navelnet wringer tegen, de baby groeit en schopt ertegenaan denk ik.

een dag indeling is zoooo verbazend dat ik met een a4 papier niet toekom en in razendsnelle tijd .

mama hé soms super vrouwen, sociale assistentes en dan nog vrouw wezen haha .

lauwrenz kwam doodmoe, zonder stem, kapotte voeten en een snotvalling van zijn zwitserland avontuur, ie sliep van half negen 'sochtends tot half vijf , plofte in de zetel keek wat tv, babbelde wat bij met vrienden en kroop onder de wol om iets na tien.
vanmorgen om zeven uur al vertrekkens klaar voor het chirokamp.
alles reeds gewassen en gestreken om om half tien half slepend zich naar de auto te begeven en op kamp te vertrekken tot zondag.
dan komen men zoon en dochtertje gelukkig eindleijk terug thuis .
gaan we lekekr oliebollen en appelbeignets bakken :)

hoe gaat het met jullie allemaal ?

groetjes nic

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 07:57
Wen370

ondanks dat alles blijft het een gezellige, drukke boel he.

das leuk he dat je dochter het daar zo naar haar zin heeft en je zoon zal het misschien toch wat moeilijk hebben nu met zo weinig rust tussendoor, maar ja als ze ervoor kiezen.

vanavond hebben we een 3d echo, ben zo benieuwd, hebben we nog nooit gehad bij 1 van de andere 2 kinderen, vind het echt spannend. ook hoe het kindje zal liggen al denk ik dat het nog steeds constant rond zwemt en hoe groot enzo

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 09:25

@wen370 laat je dat ook doen in zo'n 9monthsstudio? (te waterloo , heb daar een afspraak op 4 augdacht eerst de 5e maar zag een dagje verkeerd )

kozen voor een eerste kennismaking, informeerde daar vorig jaar naar was een studio te gent toen maar kostte 125€ en vond dat vrij duur nu kan het al voor 50€ hé.

duim voor je dat de baby goed ligt laat iets weten hé .

greats nic

ps ben je van B of Nl ?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >