< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » oefenweeën??

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
06/07/2008 @ 23:58
Steppie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
oefenweeen??
Hallo iedereen,

Ik ben ondertussen 30 weken en heb vreselijke pijn in mijn onderbuik. Het voelt aan als scherpe messteken. Ook heb ik last van lage rugpijn, soms kan ik er zelfs niet van slapen. Zijn dit nu oefenweeën?? Want hoe voelen die eigenlijk aan?? Mijn gyn zei van je voelt dat wel als het komt maar, ik weet niet of dit ze zijn?

Ik ben net terug van een avondje cinema met mijn ventje, maar ik heb er eigenlijk niet op mijn gemak gezeten. Ik had vreselijke pijn in onderbuik (niet continu maar opgaand) en pijn aan de rug. Ook vond ons klein ventje het niet leuk in de cinema want hij schopte nogal veel, waarschijnlijk was het wat irritant die luide muziek enzo

Wat denken jullie?? Hoe voelen weeën aan? En hoe herken ik ze??

Alvast bedankt!!

[Laatst gewijzigd door Steppie - 06/07/2008 @ 23:59] - Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 00:12

hey,

ik denk wel dat wel eens oefenweeen kunnen zijn.
groetjes,
sarah

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 00:24
Steppie

Bedankt Sara voor je snelle reactie. Nu moet ik 16 juli terug gaan voor onderzoek (want vanaf 18 juli t/m 4 augustus gaat mijn gyn in verlof en hij wou mij toch nog ervoor zien) Eens vragen wat hij ervan vind. Ik heb al verschillende keren bandenpijn gehad en weet dat dit gewoon "anders" is. Ik maak me niet echt zorgen, mijn ventje in m'n buik is nog lekker actief genoeg en dat stelt me gerust

Groetjes en voor jou een goede zwangerschap verder

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 08:18
kaya

Online Status Bekijk profiel
hoi steppie

het je bekken kunnen zijn !
ik heb er ook last van en moet er ook pijstillers voor slikken

maar weeen zou kunnen hoor sluit het zeker niet zomaar uit
volg je gevoel dat is altijd het beste

succes

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 09:19
Steppie

Hey,

Kaya bedankt voor je reactie.Ik ga niks uitsluiten nu en zal het zeker vragen aanmijn gyn wat het zou kunnen zijn.

Vannacht heb ik amper geslapen. Continu die pijn in mijn onderbuik en mijn onderrug. Ik wou mij draaien maar zelfs dat lukte niet. Het deed te veelpijn.Ik heb geen bloedverlies gewoon wat geel-achtig slijmverlies. Misschien zou het dan toch wat bandenpijn zijn?? Ik heb het alleen nog nooit zo erg gehad. Nu is het al ietsje beter maar vannacht houdde ik het niet uit van de pijn.

Wie heeft dit ook meegemaakt en weet wat dit is??

Alvast bedankt!!

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 10:44
ellen_

Hoi, ik zou me niet al te ongerust maken hoor, zullen wel oefenweeen zijn, en als je er niet gerust in bent bel dan gewoon effe de gyn op en leg hem/haar uit wat je voelt en dan kan deze je misschien geruststellen...
Groetjes Ellen

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 11:00
Kim

Hoi Steppie,

Ik heb net hetzelfde soortgelijke messteken in onderbuik plus het gevoel alsof de kleine naar onderen duwt.
Heb hier hele weekend plat gelegen omdat de pijn niet meer te houden was, en ja zelfs s'nachts bleef ik er last van hebben.

Voor de moment gaat het weer even beter, maar mn vriendin zei me dat ik me al mag gaan voorbereiden dat het nu wel heel snel kan gaan omdat de kleine namelijk aan het indalen is.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 11:13
mammie

Hoi Hoi,

Het klinkt of je kindje aan het indalen is.. dat voelt echt als messteken onderin je buik die doorstralen naar je rug.
Dat indalen gaat ook gepaard met een soort van oefenweeen, dus dat zou goed kunnen natuurlijk.
Heb je niet het gevoel dat je buik ineens lager is? of heb je niet ineens meer druk op je blaas bijv.?

Bij mij heeft die pijn van het indalen ongeveer een week geduurd en de pijn was ook niet om uit te houden af en toe.
Nu is het kindje helemaal ingedaald en zijn die enorme steken over.

Succes.

Groetjes mammie

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 12:02
kelleke

Online Status Stuur bericht
hey

heb gisteren avond ook ineens heel veel last gekregen. zelfs lopen ging om den duur niet meer... denk dat ze op een zenuw er hoogte van mijn bekken was gaan liggen.was precies een kip zonder kop dat hier rond liep. en dan niet weten hoe ik mij in bed moet leggen en dan begon mijn rug ook nog. het zal bij mij ook het indalen wel zijn denk ik want ik ben deze nacht verschrikkelijk veel keer naar de wc moeten gaan en ik voel net onder mijn buik dikwijl een druk. moet vanavond naar de gyne dan hoor ik het wel.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 15:06
Maike

Hoi hoi,

Het klinkt idd als indalen... Ik heb daar ook ontzettend veel last van. Vooral als hij/zij beweegt. Het voelt als scherpe steken thv je baarmoedermond (althans bij mij). Ook last van de onderrug en soms gaat het gepaard met voorweeen. Ik heb nu sinds een paar dagen een krampgevoel bij mijn darmuiteinde (heel pijnlijk!).
Wat bij mijn soms helpt is een warme douche.

Groetjes Maike

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 18:05
Steppie

Hallo iedereen,

@ Mammie: Ja ik heb het gevoel dat mijn buik lager is en hij schopt ook lager. Maar is dit niet wat te vroeg om nu al in te dalen??

Jullie zijn al 36 weken en verder en dan lijkt me dit normaal maar ik heb nog 10 weken te gaan. Wil dit zeggen dat hij vroeger zal komen ofzo?? En o ja ben vannacht wel om de 2 uur opgestaan om te plassen. Komt dit ook door het indalen?

Groetjes en bedanktvoor de reacties

[Laatst gewijzigd door Steppie - 07/07/2008 @ 18:09] - Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 19:35
kelleke

hallo,

bij mij is het ook idd het indalen dat begonnen is... ligt nog niet volledig ingedaald... heb de raad gekregen van het de komende 3 wkeen ff rustig aan te doen dat het niet te snel gaat en dan mag ik weer alles doen... eindelijk want na bijna 10 weken het rustig aan te hebben gedaan zal ik blij zijn dat ik is goed de grote kuis kan houden.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 23:45
Steppie

Ik heb als ik geplast heb en ik afveeg soms een bruin, soms geel achtig kleur op mijn papier zit.

Wat zou dit kunnen zijn??

alvast bedankt

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 00:51
karolien

Online Status Bekijk profiel
ik vermoed dat hier het indalen ook stilaan begonnen is. kleine ligt nu echt op mijn blaas en heb regelmatig veel last van op- en afgaande menstruatieachtige pijnen, vooral 's avonds en 's nachts...
en voel me sinds 2 dagen nogal ongemakkelijk ...

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 08:20
nele

Volgens mij is jullie kindje inderdaad aan het indalen.

maar maak je niet ongerust.
Ik zit al thuis van mijn 4,5 maanden met voorweeen.moet nog twee weken gaan.

Het kan ook zijn dat de pijn die jullie voelen voortkomt van de baarmoederhals die dunner aan het worden is.ik heb dit ook en bij mijn vorige twee zwangerschappen had ik dit ook.
de ene is er gevoeliger voor als de andere(geen verwijt hoor).

bij mijn vorige twee zwangerschappen heb ik bijna twee maanden met een cm ontsluiting rondgelopen.de eerste was 4 dagen te laat en de tweede 13 dagen te vroeg).nu zit ik dus al lang met voorweeen en weet je wat????hij wil er nog niet uitkomen.pff

moest je je zorgen maken of het gewoon zeker willen weten,dan ga je naar het ziekenhuis en zeg je dat je je zorgen maakt.

de pijn kan ook voort komen van bekkeninstabiliteit.
onze bekken bereiden zich voor op de bevalling,soms is dit pijnlijk.

persoonlijk zou ik jullie de raad geven om alles in orde te maken voor de bevalling,dan kun je wat geruster slapen.
Weten jullie dat je een dafalgan zonder codeine mogen nemen tegen de pijn?zonder gevaar voor het kindje!!!!!
ik doe dit voor ik ga slapen,omdat ik er ook beter van slaap.
bevallingen zijn heel uitputtend,de eerste weken ook,nu al uitgeput geraken is voor niemand niet goed.
en wees gerust,je zal het wel voelen als je de echte weeen hebt,daar slaapt niemand door(zonder epidurale toch niet)haha

groetjes en nog veeeeeeeeeeeeeel succes
nele
ps Seppe is 3,5 jaar
Jelle is 2,5 jaar
Zenith,daar moeten we nog op wachten tot ongeveer 21/07/08
Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 08:22
nele

ps de gekleurde slijmen kunnen een deel van de slijmprop zijn.
die komt er niet altijd in een keer uit en als die er volledig uit is dan kan het nog een week duren.

groetjes
nele en kids
Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 11:29
kelleke

hier ook een uitputtende dag vandaag. heb slecht geslapen, last viel mee behalve het naar toilet gaan. laar ben al heel de morgen zo mottig en zit precies op de zee. dak Yarno maar terug in zijn bed heb gestoken en er zelf ook ben ingekrôpen had zelfs de fut niet om zijn pamper die hij normaal voor het slapen nog draagt aan te doen dus heb hem er maar zo ingelegt maar na 2 uur slapen niks in de broek gelukkig want fut heb ik niet om nu een bed te verschonen. ben er wel niet zo gerust in want bij y had ik dat de week voor ik bevallen ben ook. dus ik hoop dat het nu weer geen voorteken is.

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 08:47
Céline1

Online Status
Eergisteren in bad geweest en toen oefenweeën beginnen krijgen. Precies een grote elastiek rond mijn buik en pijn in mijn rug. Gisteren vroeger gestopt met werken en toch eens naar zh geweest, kwestie van wat geruststelling te krijgen ... Heb blijkbaar een blaasontsteking waar ik niets van heb gevoeld en daardoor zouden de oefenweeën kunnen begonnen zijn... Had nog geen opening (een vingertopje), maar de kleine ligt al behoorlijk ingedaald. Medicatie gekregen en naar huis gestuurd met de opdracht het rustiger aan te doen...

Vermoedelijke bevalling op 18/08/2008.
Al 55 weken en 4 dagen zwanger (138.99% ver), nog 15 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.
Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 09:24
mammie

Hallo,

Steppie, volgens mij is jou kindje echt aan het indalen... door dat indalen moet je nu ook zo vaak naar de wc. zodra je kindje helemaal is ingedaald zul je minder vaak hoeven te plassen en zal de pijn veel minder worden.
Bij een eerste kindje is het heel goed mogelijk dat het met 30 weken al indaald en dat zegt niks over de bevallingsdatum. Bij een tweede daalt hij vaak veel later pas in of helemaal niet, pas tijdens de bevalling.
Dat bruinige slijm komt ook van het indalen hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Zodra het helemaal is ingedaald ( dat kan best even duren ) zul je zien dat je je gelijk beter voelt.
Maar als je je echt zorgen maakt of zorgen blijft maken bel gerust je vk of gyn, daar zijn ze voor...

Heel veel succes en probeer je niet te druk te maken.

Groetjes mammie

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 18:59
Steppie

Hey Mammie,

Bedankt om me wat gerust te stellen. Ik moet volgende week woensdag naar de gyn dus zal ik even wachten. De pijn is al wat geminderd. Ik voel hem wel nog hevig schoppen met momenten. Soms zo erg dat als mijn vriend s'avonds zijn hand op mijn buik legt, hij het gewoon wegschopt. Heel grappig om te zien en voelen. Maar ik heb al gehoord dat als je kind aan het indalen is het minder beweegt. Maar mijn kleine jongen wordt precies nu nog actiever dan het al was. We zullen wel zien woensdag ik hou jullie op de hoogte!!

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]