< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Oktober NOD - Juni-kindje; doe je mee?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Oktober NOD - Juni-kindje; doe je mee?
04/07/2008 @ 19:49
gordijntje1406

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Maike: het slapen van christian gaat eigenlijk nog hetzelfde.ik heb wel ontdekt dat hij het heerlijk vind om in de draagzak te gaan bij mij of mn man.dan wordt hij helemaal stil,kijkt ie even een tijdje rond en valt vervolgens heerlijk in slaap.hij gaat nog steeds erg laat slapen en ik ga nog steeds vroeg eruit met hem..

Gisteravond had christian zn laatste voeding om 10 uur gehad en hij kwam vanmorgen pas om 6 uur!!!8 uur ertussen dus en dus heerlijk kunnen slapen!Dat had ie tot nu toe nog niet gedaan.was wel erg lekker.k was namelijk ook vroeg naar bed gegaan omdat k erge hoofdpijn had.alleen kon dus na de voeding van 6 uur wel mn bed uit met die kleine.maar ach vanmiddag weer even geslapen hihi

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 09:52
Kidnurse

Het is hier weer een beetje stilgevallen precies! Hier ook niks speciaals te melden, behalve dan dat we vandaag 1 maand getrouwd zijn ! Kan al tellen hé

Liefs
Joke

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 12:47
Lies

Hoihoi,

ja, volgens mij ligt iedereen in het weekend in het zonnetje ipv achter de pc! Gelijk hebben jullie hoor, ik ga straks ook naar buiten (om dan weer lekker binnen te gaan in de fitness waar ik helemaal geen zin in heb...)

Joke: gefeliciteerd met je eerste maand!

Hier ook niets bijzonders, de groene dagen zijn voorbij... Dus nu is het wachten geblazen, 'joepi'.... Gelukkig zijn de komende twee weken erg druk, en vertrekken we dan op reis (=NOD!), morgen en overmorgen gaan we ook soldenshoppen, dus misschien (heel misschien!) vallen die wachtweken nog wel mee .

Fijne zondag allemaal!
Lies

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 21:03
gordijntje1406

oeeehhh k ben morgen voor t eerst alleen met de kleine.man moet weer aanhet werk.eerlijk gezegd zie ik er wel tegenop.maar dan vooral tegen de avonden omdat christian dan steeds zo huilerig is.en danny werkt vaak s avonds!!hoop dat ik t allemaal ga kunnen.moest net al huilen.gewoon emoties die eruit moesten.maar denk ook wel beetje omdat k er tegenop zie om t straks alleen te gaan doen.maar mocht me niet druk maken van man want ik doe t prima zegt ie...maar ja alleen is toch anders natuurlijk

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 10:31
Lotte79

Arina, geen zorgen maken meisje, je zal dat zeker en vast fantastisch doen!

Morgen afspraak met de gyneacoloog. Spannend. Ik hoop dat alles in orde is.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 12:51
Lies

Hoihoi,

Arina, hoe is het meegevallen tot nu toe? Kan me voorstellen dat je er wat tegen op kijkt, maar probeer het allemaal heel ontspannen te beleven/doen ook al huilt Christian of heb je het gevoel dat het helemaal fout loopt... Soms zijn er nu eenmaal moeilijkere dagen, maar je bent ongetwijfeld een fantastische mama!

Lotte: ik duim voor je, maar 't zal wel in orde zijn, niet?

Gisteren van een van mijn beste vriendinnen te horen gekregen dat ze zwanger zijn van hun tweede (na 1j2m!), dus nu kriebelt het hier natuurlijk nog veel meer om ook zwanger te zijn! We hebben het al vaak tegen elkaar gezegd dat het zo leuk zou zijn, met z'n tweetjes, wie weet komt het deze keer ook echt uit...!

Spannend allemaal!

Lies

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 14:55
Maike

Hoi meiden,

Arina, ik snap je bezorgdheid! Ik vind het ook een hele enge gedachte om dadelijk (soms alleen) voor een kleintje te moeten zorgen. Maar heb vertrouwen in je eigen kunnen en dan lukt het helemaal. En als je er een keer doorheen zit dan is dat ook niet erg...

Lies, ik duim voor je dat het deze keer meteen raak is en blijft!

Ik wilde jullie even om advies vragen... Mijn kies is afgebroken en daarvoor moet ik eigenlijk naar de tandarts. Nu werd me (tijdens een tandartsbezoek bij 10 weken zwangerschap) afgeraden om nog naar de tandarts te gaan tijdens de zwangerschap. Dit zou niet goed zijn voor het kleintje volgens de tandarts. Ik heb geen last van mijn kies maar ik ben ontzettend bang dat ik dadelijk in het kraambed last krijg en niet naar de tandarts kan! Dat zou ik echt heel erg vinden...
Wat denken jullie dat het beste is?

Nog zoiets... wilde vandaag lenzen aan laten meten. Pff... KAN NIET omdat je sterkte onder invloed van hormonen niet constant is. Geadviseerd wordt om dit pas 9 maanden na de bevalling te doen! Wat een kl*tezooi. Zit ik nog dik 9 maanden aan die bril vast!!

Liefs Maike

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 20:22
Lies

Hoi Maike,
wat die kies betreft: ik zou er sowieso mee naar de tandarts gaan, al was het maar dat ze hem voorlopig vullen of maken tot na de bevalling. Als hij afgebroken is, is dat volgens mij een teken dat hij misschien niet sterk genoeg en heb je sowieso meer kans op een gaatje, wat het, hoe langer je nog wacht, alleen maar erger maakt. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ze, in deze 'moderne tijden' geen oplossing hebben voor zwangere dames?!
(Maar de tandarts is nooit leuk, dus succes!)

En wat je lenzen betreft: ik had er nog niet van gehoord, maar kan het me wel voorstellen dat je zicht wat beïnvloed wordt door de hormonen. Maarrrrr! Ik heb zelf ook lenzen (en bril voor 's avonds) maar heb mijn lenzen altijd erg goedkoop gekocht, bij Pearle (heel vroeger) en (nu) Trioptic (=belgië) maar ook bij Hans Anders. Lenzen en product kosten me iets van een 10€ per maand ofzo (nu bij trioptic maar 7).
Bovendien zijn het maandlenzen, dus wissel je toch elke maand. Als je dan na een maand de lens te sterk/zwak vind, kan je toch gewoon een andere sterkte nemen? Bij al deze opticiens doen ze ook een oogmeting normaal, dus volgens mij hoef je echt geen 9 maanden te wachten hoor!
't zou natuurlijk wel kunnen dat je sneller last krijgt van je lenzen tijdens je zwangerschap ofzo.

Mijn mannetje en ik zijn vandaag even gaan shoppen, en in de Hema kon ik er echt niet aan weerstaan.... : wij hebben ons eerst kruippakje gekocht! 't is zo schattig en mini mini klein!
Natuurlijk weten we nog niet of we zwanger zijn, maar ooit zal het er toch van komen!

Lies

[Laatst gewijzigd door Lies - 07/07/2008 @ 20:28] - Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 07:50
gordijntje1406

nou gister is me behoorlijk zwaar gevallen. Hij heeft heel veel gehuild,weinig geslapen en hij spuugt erg veel. dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen...
Daarbij moest ik af en toe zelf ook huilen.denk dat het alles bij elkaar is:weinig slapen,kind wat veel huilt en niet weten wat je moet/kan doen.Hij krijst echt heel erg. is dan helemaal overstuur,heeft dan zelfs traantjes!! wordt helemaal rood en warm.weet niet zo goed of dit normaal is... bah bah weet niet wat ik moet doen...

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 08:24
Lotte79

@Maike: een verdoving bij de tandarts is ten zeerste afgeraden tijdens de zwangerschap. Maar ik zou toch eens naar de tandarts gaan om te kijken of hij iets kan doen zonder verdoving. Als je zegt dat je geen pijn voelt, dan kan hij misschien voor een tijdelijke oplossing zorgen. Ik had een vriendin die net hetzelfde heeft voorgehad als jij, maar zij heeft effectief moeten wachten tot na de bevalling. Niet zo fijn maar beter zelf een beetje pijn hebben dan dat je beebje er iets aan overhoudt hé.

Wat de lenzen betreft: ik wist dat ook niet maar ik ging zaterdag ook voor nieuwe en daar vertelden ze mij juist hetzelfde. Hormonen beïnvloeden je zicht. Ik vond al dat ik minder goed zag, maar daar valt voorlopig dus niks aan te doen. Wat een mens allemaal moet meemaken hé...

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 09:00
Maike

Hoi dames,

Nou, ik moet zo naar de tandarts. Ik heb gisteren even gebeld met de verloskundige en die vertelde me dat ik de kies gewoon kon laten maken. Ook het verdovingsmiddel kon geen kwaad. Dus ik heb een afspraak gemaakt....

Tja, en vwb de lenzen... Ik heb me erbij neergelegd dat ik gewoon even moet wachten. Ik heb een cylindrische sterkte dus dat maakt het zowiezo wat lastig. Doe het dan nog wel even met mijn brilletje.

Arina, kop op meid! Vraag iemand je gezelschap te houden en praat wel over je gevoelens en onzekerheden.

Liefs Maike

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 12:46
Kidnurse

@Maike, hoe ging het bij de tandarts?? Ik ben ook moeten gaan wegens een slechte kies in het begin van mijn zwangerschap en was er ook niet zo blij mee. MAar de tandarts zei dat dit helemaal geen kwaad kon! Het is zelfs slechter om niet gaan (volgens mij) want als die kies gaat ontsteken, dan je je tandvlees enzo, dan kan dat koorts geven en dat is pas slecht voor je beebje!

Ik voel mij vandaag absoluut niet goed, ppffff, ben weer misselijk, heb enorm maagzuur en precies beetje last van mijn darmen?! Heb ook een hoest en wat keelpijn . Misschien iets aan het broeden!, Gelukkig heb ik de luxe dat ik 'gewoon' in mijn zetelke kan blijven liggen......

Liefs
Joke

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 15:10
Maike

Hoi hoi,

Het ging goed bij de tandarts... Kies is weer gemaakt! De verdoving is net uitgewerkt, gelukkig!
Het ziet er naar uit dat je de griep krijgt, Joke. Ik heb het vorige week ook gehad. Beetje vervelend maar gelukkig was ik er ook snel weer vanaf.

Arina, hoe gaat het met je?

Liefs Maike

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 20:47
gordijntje1406

Hier gaat het zowaar een dagje aardig goed.Christian heeft vandaag blijkbaar een goed dagje.. Vanmiddag was ik nog even bij mn moeder en hij was heel erg lief en heeft zelfs liggen slapen in zijn wipstoeltje.thuis heb ik m zn voeding gegeven en hij is daarna zowaar als n wonder in slaap gevallen en ligt nu op bed en ben dus even aan t genieten van de tijd voor mezelf,zolang als het duurt.
Aankomende dagen in man ook weer vrij dus das wel lekker.maar vandaag heb ik tot nu toe weinig te klagen,gelukkig

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 22:24
Lotte79

Wij hadden vandaag weer controle bij de gyn. Alles was in orde. Beebje wou wel het gezichtje niet tonen dus ze heeft niet kunnen controleren of er geen hazelipje was. Dat zal hopelijk de volgende keer wel kunnen.
Zoals eerder gezegd willen wij het geslacht niet weten, maar mijn man en ik denken allebei dat we het toch gezien hebben. Ik denk dat het een is... Tja, we kunnen er volkomen naast zitten natuurlijk want aangezien ik de gyne heb gezegd dat we het niet wilden weten heeft ze er niet specifiek naar gezocht en zeker niet duidelijk getoond. Blijven gissingen dus. Spannend.... nog 18 weekjes wachten ...

Arina: zie je wel: je doet het gewoon fantastisch!

Maike: fijn te horen dat alles weer in orde is met je tanden. Tandpijn is zeker en vast niet leuk!

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 08:50
Kidnurse

@Lotte, wat goed dat de echo in orde was en tja, soms kunnen ze inderdaad ferm verstoppertje spelen hé!

@Arina, als jij rustig blijft zal de baby ook wat rustiger worden! Komt wel goed! En, inderdaad af en toe niet te trots zijn om even hulp te vragen meid! Zo' hoort' het

Ik voel mij vandaag weer stukken beter!? Heb dit al een paar keer gehad, zo een dagje ertussen dat ik echt geen mens ben, ik voel dan ook altijd vanalles in mijn buik. Ik wijt het aan het feit dat ons beebje op dat moment misschien een evolutie doormaakt en dat mijn buik terug meer moet uitzetten bvb??!! Weet het niet......de keelpijn komt volgens mij van het overvloedige maagzuur ben gisteren dan ook een fles Maalox gaan halen en dat helpt wel. Ben deze ochtend al actief geweest, heb gestofzuigd en ga nu nog strijken! Moet ervan profiteren nu ik mij goed voel

Liefs
Joke

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 10:06
Lies

Goeiemorgen dames!

Ik pak het lijstje nog maar een keer, want volgens mij zijn we niet meer up to date!

- Jelana, 't laatste wat we van je hoorden is dat je zwanger bent, heb je dus maar aan het juiste lijstje toegevoegd, volgens je banner ben je nu 6 weken ver, dus ik hoop dat alles super goed gaat!
- Mijn Nod en leeftijd nog even aangepast.

Iedereen duimen voor (oh jee, wat wordt dat lijstje kort!)

Lies, 28 jaar,B, MK aug 2007, 1e kindje, NOD 18/07
Silmarien, 23 jaar, NL, 8e ronde na MK, 1e kindje, NOD 26/07
kaat, 34 jaar, B, MK nov 2007, 1e kindje, NOD 27/07

Zwanger:

Maike, 25 jaar, NL, 3e ronde, 1e kindje, uitgerekend 31-07-2008
Sanne, 29 jaar, NL, 14e ronde, 1e kindje, uitgerekend 12-08-2008
Stimpy,26 jaar,NL,5e ronde,2e kindje, uitgerekend: 19/09/2008
Vlechtje, 29 jaar,NL 6de ronde, 2de kindje, uitgerekend 5/10/2008
Sientje,29 jaar,B,17e ronde,2e kindje, uitgerekend 10/10/2008
Joke, 35 jaar, B, 7e ronde, 2e kindje, uitgerekend: 17/10/2008
Lotte79,28 jaar,B,8e ronde,1e kindje, uitgerekend 10/11/2008
Nens,26 jaar,NL,7e ronde,1e kindje, uitgerekend: 26/11/2008
pukkel,28 jaar,nl,17e ronde,2e kindje,uitgerekend:31/12/2008
Ikke,26 jaar,B,6e ronde,1e kindje, uitgerekend: 14/01/2009
Jelana, 26 jaar,B, 1e ronde na MK, 1e kindje, UITGEREKEND ???

Bevallen!

Musje, 25 jaar, NL, 10de ronde, 2de kindje, 23/05/2008, Julyan Raphael.
Arina(gordijntje1406)21jaar,NL,2e ronde,1e kindje, 11/06/2008, Christian Benjamin.

@ Arina: ben blij dat het een betere dag was gisteren, geniet ervan, en moest je 't nog niet doorhebben: je doet het supergoed hoor meid!

@ Lotte: fijn dat de echo zo goed was! Ik weet nog niet of ik het geslacht zou willen weten, maar ik denk dat, als ik een vermoeden heb, ik het zou 'moeten' weten!

@ Joke: keep up the good work!

Hier niets bijzonders, gezellig wachten...

Lies

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 12:03
pukkel

hoi dames

ben ik weer eens alles gaat goed hier alleen nog snel moe,ik lees nog altyd mee hoor maar vaak geen puf om te reageren

jelana van harte meid ik wens je een zeer voorspoedige zwangerschap toe

verder niks nieuws hier ong een weekje terug van vakantie we hebben het super fantastisch gehad wil weer terug maar helaas....

sterkte cvoor de w8tende komt goed weet ik zeker ik duim voor jullie

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 16:24
Jelana

Lies, 28 jaar,B, MK aug 2007, 1e kindje, NOD 18/07
Silmarien, 23 jaar, NL, 8e ronde na MK, 1e kindje, NOD 26/07
kaat, 34 jaar, B, MK nov 2007, 1e kindje, NOD 27/07

Zwanger:

Maike, 25 jaar, NL, 3e ronde, 1e kindje, uitgerekend 31-07-2008
Sanne, 29 jaar, NL, 14e ronde, 1e kindje, uitgerekend 12-08-2008
Stimpy,26 jaar,NL,5e ronde,2e kindje, uitgerekend: 19/09/2008
Vlechtje, 29 jaar,NL 6de ronde, 2de kindje, uitgerekend 5/10/2008
Sientje,29 jaar,B,17e ronde,2e kindje, uitgerekend 10/10/2008
Joke, 35 jaar, B, 7e ronde, 2e kindje, uitgerekend: 17/10/2008
Lotte79,28 jaar,B,8e ronde,1e kindje, uitgerekend 10/11/2008
Nens,26 jaar,NL,7e ronde,1e kindje, uitgerekend: 26/11/2008
pukkel,28 jaar,nl,17e ronde,2e kindje,uitgerekend:31/12/2008
Ikke,26 jaar,B,6e ronde,1e kindje, uitgerekend: 14/01/2009
Jelana, 26 jaar,B, 2e ronde na MK, 1e kindje, maart 09

Ik ben er nog hoor, en we zitten al aan de helft van de beruchte 12 weken, haha
Morgen nog eens bloedprikken en dinsdag naar de gyn. oh, ik ben zo ongeduldig en hoop dat alles goed gaat.
Ik heb nergens, maar dan ook nergens last van (misschien een beetje moe?). Mijn borsten tonen ook niets speciaals.
Weer afwachten hé

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 17:45
Lies

Hey Jelana,
blij dat je er nog bent!

En maak je maar neit teveel zorgen over dat 'niks' voelen hoor. Een vriendin van mij heeft bij haar eerste zwangerschap enkel de 3 laatste maanden last gekregen van maagzuur en bandenpijn, daarvoor niks, nada! Geen dikke(re) borsten, nooit misselijk, geen rara geuren of moe... Ondertussen is haar dochtertje al 1,5 en is het tweede op komst!

Ik duim voor goeie HCG-waarden!

Lies

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >