< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » (net) zwanger omgeving scherpenheuvel-zichem??

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
(net) zwanger omgeving scherpenheuvel-zichem??
07/07/2008 @ 18:53
Leen

Online Status
@Anne: borstvoeding is in het begin effe doorbijten!! Veel succes en ik hoop dat de rechterkant snel beter wordt! Maar dat jullie meisje het zo goed doet, is wel motiverend om door te gaan hé?!

Hier loopt alles zijn gewone gangetje: er zit weer structuur in de dagen en nachten .Wel gemakkelijk om eens iets te plannen, als je weet wanneer je melk moet geven!

Doe het allemaal nog goed hé!
Leen x

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 21:31

Online Status Bekijk profiel
Wij zijn vanavond bij de huisarts op controle geweest.
Alles is in orde en we hebben ook het hartje horen kloppen. Nu zijn we weer wat geruster, want zo een maand zonder enig teken van leven is eigenlijk wel lang.
Nu weer een maand wachten en dan echo! Kijk er nu al naar uit!

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 21:45

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Lcke: had je je kindje een maand bijna niet meer gevoeld??
Leuk dat alles goed gaat!!
xx

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 00:18

Ik voel ons kindje nog niet bewegen, ik ben net 16 weken zwanger.
Onze huisarts zei dat je bij een eerste kindje het meestal pas voelt bewegen rond 20 weken.

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 10:47
Leen

Online Status
@LcKe: das gerustellend hé! Een maand kan toch wel lang duren zo! IK had zo'n Angelsounds gekocht, da ik af en toe zelf is kon luisteren naar het hartje. Eerlijk gezegd heb ik die ni lang gebruikt (van 12 weken tot 20) want op 18,5 weken heb ik voor de eerste keer beweging gevoeld (heel licht gekriebel) en dan moest ik ni meer naar het hartje luisteren hé!! Dan was ik zo al gerust, als ik maar beweging voelde!!! Nog enkele weekjes wachten! Das echt een héél leuk gevoel om beweging in je buik te voelen!!

Leen x

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 14:29

hellow,

ik kom hier ook net dit onderwerp tegen. Zit zoveel opt forum te neuzen en nu pas vind ik dit hier.
Ik ben dus van Testelt, 22 jaar en samenwonend me de vriend 23 en verwachten ons eerste kindje in december. Zit heel de dag thuis want heb geen werk opt moment. Juist einde contract toen ik ontdekte dat ik zwanger was. Altijd blijven zoeken, maar de eerste weken te ziek geweest om echt te kunnen solliciteren. Nu dat het eindelijk beter gaat zeggen ze al sneller nee tegen een zwangere madam he.
Achja probeer er ook ni teveel van wakker te liggen :)

Nu vroeg ik me ook af of er feitelijk veel onthaalmoeders in de buurt zijn. Moet daar echt wel eens werk van maken of we gaan nog in de problemen komen, als ik na de bevalling werk vind.

voila zal nu maar eventjes stoppen
groetjes
Ice en co

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 15:43
Leen

Online Status
Welkom Ice!
Ik zou best al eens informeren bij het OCMW, dan kom je op een lijst terecht en enkele maanden voor de opvangdatum krijg je dan een lijst van de beschikbare onthaalmoeders (zo gaat het hier in laakdal toch). Voor crèches moet je zelf eens langsgaan, maar die hebben wel lange wachtlijsten (soms meer dan een jaar) dus daar is het misschien al te laat voor nu... Ik zou er in ieder geval wel heel snel werk van maken, want er zijn heel weinig vrije plaatsen!! Veel succes, en een goeie zwangerschap gewenst!

Leen x

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 18:23

@ Lcke: ja sorry das ook waar.. ik ging er maar vanuit dat je je kindje al voelde omdat ik al op 10 weken iets voelde. Ma das ook een heel andere zwangerschap he
Kan me dat voorstellen dat het lang wachten niet leuk is en onzekerheid naar boven brengt.. Zeker als je je kindje nog niet voelt.
Ik ben blij dat ik elke 2 weken kan gaan.
Maar goed dat alles al goed verloopt bij je

@ Ice: ook een welkom van mij! en proficiat met je zangerschap.
Dat is minder leuk van je werk, en das wel ambetant als je zwanger moet soliciteren omdat je dan gemakkelijker een "nee" krijgt.
Zij bezien dat dan helemaal anders en jij hebt net nu hard werk nodig..
Ik hoop dat je gauw werk vind en opvang! Zeker direct werk van maken wat opvang betreft want het zijn lange wachtlijsten en heel moeilijk om iets te vinden!! Ik heb mijn zoektocht via ocmw en Kind & Gezin gedaan. Die helpen je daarbij.
Veel succes!

[Laatst gewijzigd door Méline - 08/07/2008 @ 18:25] - Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 19:24

Ook wegens mij van harte welkom ice :)
Testelt is niet zo ver van Rillaar é en we zijn allebei voor december uitgerekend: spannend!

Leen: kheb al meer gehoord dat het zo leuk is om je kindje te voelen bewegen, dat het bij mij ook maar rap zo ver is!

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 21:42
Lieke

Méline, Ice welkom hier! Leuk nieuwe streekgenoten!!
Ik woon in Diest...

Lcke, dat is een hele geruststelling hè, als je dat hartje nog eens kunt horen! Nog eventjes en dan voel je je beebje regelmatig! Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik de eerste bewegingen rond 19 weken en bij mijn 2de rond 14-15 weken dacht ik?!

Anne, mooie fotootjes van je meisje!! Die borstvoeding loopt wel los, volhouden!!

Leen, fijn dat er wat meer structuur in komt, dat is natuurlijk in het begin altijd wat ver te zoeken hè... maar dat lost uiteindelijk zichzelf wel op!

Els, Ella heeft bij ons ook vanaf het begin in haar eigen kamertje geslapen, vooral om het haar gewoon te maken en natuurlijk ook om zelf wat beter te kunnen slapen... Nu bij het 2de weten we het nog niet goed... want de slaapkamer van Ella en ons beebje liggen vlak naast elkaar, en wij slapen een verdiep lager... dus mss ons beebje in het begin toch op onze kamer leggen, zodat Ella er 's nachts niet te veel wakker van wordt? We zullen nog wel zien...

Maandag voelde ik me de hele dag niet goed, veel harde buiken, rugpijn,... ik dacht oei al weeën? Maar het voelde wel anders dan bij Ella. Voor alle zekerheid vroeger gestopt met werken en even langs het ziekenhuis, aan de monitor gehangen. Nu bleek ons ventje zijn hartslag veel te hoog te gaan, hij had een hartslag tss 170 en 200! De vroedvrouw was er niet gerust in, ze dacht dat ik koorts had of een blaasontsteking...bleek niet zo te zijn. Ze heeft dan maar naar de gyn gebeld (aan andere dan de mijne, want die is tot 14/7 in verlof). Ik mocht dan toch naar huis... 2 uurtjes later krijg ik terug telefoon van die gyn, ik moest dadelijk naar het ziekenhuis komen, ik moest een nachtje daar blijven. Ze zouden me een aantal keer tijdens de nacht aan de monitor hangen... Mijn man opgebeld (die was aan het werk), opvang voor Ella geregeld (bij mijn schoonouders) en dan naar het ziekenhuis... na verschillende keren aan de monitor gehangen te hebben bleek alles toch in orde te zijn! Gelukkig maar! Ik heb me enorm ongerust gemaakt!

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 00:04

dag iedereen!

Lieke: Dat zal ook wel een hectisch moment geweest zijn
En je zal waarschijnlijk geen oog toe gedaan hebben in het zh. Wel goed dat je zo opgevolgd werd en dat alles ok is aan de monitor. Wat een geruststelling he!
Jij bent van Diest.. ik van Tielt-winge. Ni zo ver he Waar ga je naar zh??
groetjes

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 08:23
Lieke

Méline, ik ga in Diest naar het ziekenhuis, ik ben daar ook van mijn dochterje bevallen... ben ook heel content van het personeel daar, echt supervriendelijk. En omdat het er zo klein is, is het het eigenlijk ook rustig.
Jij gaat in Leuven bevallen zeker?!

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 15:49

Ja in ghb.. Was eigenlijk niet bewust gekozen hoor. Iemand raade mij daar een prof aan en ben dan daar op die manier terrecht gekomen.
Uiteindelijk ben ik bij een andere gyn de eerste keer moeten gaan en ben daar zo content van dat ik daarbij gebleven ben.
En nu achteraf gezien is het goed dat ik daar ga want voor tweelingen is het daar het beste ziekenhuis!! Had een heel ander gedacht over GHB. Vond dat daar een medische molen waar je als nummerke bezien wordt, maar het is echt helemaal het omgekeerde! Toch op materniteit enz.. BEn zeer tevreden en ze vangen je daar perfect op!
Waar gaat de rest van de dames bevallen??
xx

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 10:30
Leen

Online Status
Hallo!

Hier gaat alles gewoon verder! Cisse doet het nog steds goed, slaapt de nachten door (minimum 7 uur aan een stuk) en brabbelt er op los! Ook zijn benen wordenheel actief: hij duwt altijd zijn poep omhoog, of zichzelf... Is gisteren tegen de bedrand gebotst, en dat deed wel efen pijn, misschien toch maar een kussen of zo achter steken?? Parkomrander is er af omdat hij dan beter kan rondkijken...

@Lieke: da's wel effe spannend geweest! Jullie kindje mag wel komen nu, maar het mag ook nog even blijven zitten hé! Zolang het maar gezond is, zeggen we dan!
Maar in ieder geval: een vlotte bevalling gewenst, als het toch al zover zou zijn!!

@Méline: Ik ben ook in Diest bevallen en was er ook heel content van, hele lieve verpleegsters! Alleen rusten lukte niet zo goed, maar da lag ni aan het ziekenhuis (wel aan onze Cisse en aan't bezoek. Hij sliep 's nachts ni, en in de namiddag als ik kon rusten was er altijd bezoek... Dus ik denk ni da ik volgende keer 5 dagen daar blijf. denk da ik sneller naar huis kom (als het mag en kan) en dan kraamhulp vraag, en de vroedvrouw. Die was ook keilief bij onze Cisse en als er iets is (vb nu mijn draadjes van de knip) kan zij dat ook altijd verzorgen en nakijken enzo...
Maar GHB is ook goed natuurlijk!! Ons mama werkt daar trouwens, wel ni op de materniteit.

Allé, 't is weer etekestijd voor onze kleine, ik hoor hem nog ni, kan misschien nog even rekken dan!

Dada, Leen x

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 12:34
Lieke

Leen, Cisse doet het goed zo te lezen! Goh hij is ondertussen ook al 3 maanden, wat gaat dat toch snel hè?!
Ik loop nog altijd rond... maar naar 't schijnt is het 18 juli volle maan, dus wie weet.... dan worden de meeste kindjes geboren hè?!... Ella is ook bij volle maan geboren, dus wie weet ons ventje ook! Ik hoop er wel een beetje op...
De 18de moet ik trouwens naar de gyn, dus mss dat zijn inwendige controle een handje helpt... en anders is het gewoon verder afwachten hè?!

Ik heb gisteren mijn laatste dag gewerkt, dus nu zijn we thuis tot half november...

Anne, hoe gaat het met Elien?

En... met alle zwangeren?

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 19:00

hey!

Leen W.: ooh hoe schattig zeg van je kindje! Is wel super dat die al zo goed doorslaapt 's nachts! hopelijk lukt dat binnenkort bij mij ook
Zal wel veel schelen voor jou als ze al wat langer slapen...

Lieke: jep meestal heeft een volle maan echt wel een invloed he! hou me der ook voor vast, want garantie heb ik dan last..
En de 1ste augustus is het zonne-eclips maar hier niet te zien in BE spijitg genoeg. Dat geeft ook nogal een invloed..

xxx

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 21:59
Margriet

Ik ben hier al een tijdje aan het mee lezen. Ik ben van Schoot-Tessenderlo, vlak bij Okselaar-Scherpenheuvel. Ik ga bevallen in Diest bij Dr. De Schilder.
Ik ben zwanger van ons 2de kindje. Alles verloopt goed. Dinsdag eindelijk nog eens op controle. We hebben een dochterje van 17 maanden, die nu eindelijk haar 1ste stapjes begint te zetten.

Ivm. de volle maan: vlak voor de geboorte van Helena ben ik gestript. Het was ook volle maan, dus ik dacht écht dat het zou beginnen. Maar helaas, ik heb nog een aantal (lange dagen) moeten wachten.

Méline, wat een mooie foto's en echo's. Ik bewonder je om wat je allemaal alleen hebt doorgemaakt.

Groetjes,Griet

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 22:20

hey Margriet!

Welkom en dank je wel
En valt je zwangerschap wat mee?? weet je het geslacht al?
Je zal je handen wel vol hebben als je dochtertje begint rond te dabberen..
groetjes

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 22:32
*anne*

Hey!

Het is weer even geleden dat ik hier nog ben komen piepen. Margriet, welkom hier!

Over het algemeen gaat het vrij goed hier. Elien is een zalig dochtertje. Ze is heel rustig en content. En 's nachts gunt ze ons een goede nachtrust. Echt geweldig. Ze is zo een schatje.
Het enige wat moeilijk loopt is de voeding. Ik heb nog steeds enorme kloven en de borstvoeding blijft dus heel erg pijnlijk. Ben vorige week naar de dokter geweest en blijkt dat Elien spruw heeft en dit zorgt er ook voor dat mijn kloven niet kunnen genezen. Nu ben ik ons beide al een week aant behandelen met daktarin maar nog geen beterschap dus morgen terug naar de dokter. Heb de indruk dat haar tong nog witter is geworden. Dat zit dus niet mee.
Haar aanhaptechniek aan de borst is ook niet goed en ze heeft wat moeite om goed te verteren. Daarvoor ben ik eens langsgegaan bij een ostheopaat en die heeft wat blokkades gevonden en deze wat proberen los te maken. Merk nu wel al wat verbetering. Zaterdag gaan we nog eens terug en de kans is groot dat het dan opgelost is. Die blokkades komen waarschijnlijk omdat ze een tijdje in aangezichtsligging gelegen heeft in de buik waardoor enkele zenuwbanen gekneld waren.

@Lieke: Bij mij heeft de volle maan geluk gebracht. Hopelijk bij jou ook! Vallen de laatste loodjes wat mee?

@Meline: Ik ben in Gasthuisberg bevallen en ik ben er heel tevreden van. Ze bekijken je inderdaad niet als een nummerke, maar heel persoonlijke aanpak ondanks de grootte van het ziekenhuis. Zowel bij de gynaecoloog als op materniteit.

Groetjes

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 12:31
Lieke

Margriet, welkom! Mijn man is ook afkomstig van Schoot-Tessenderlo! En ik ga ook bij Dr Deschilder, vandaag op controle zeker?
Ik moet vrijdag nog eens langsgaan, ben benieuwd!

Anne, goed dat Elien zo goed slaapt! Alleen spijtig dat de kloven nog niet beteren, is idd heel pijnlijk hè... heb daar ook veel last van gehad! Hopelijk betert het snel!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >