< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Wie is er ook bezig voor de 1e??

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Wie is er ook bezig voor de 1e??
08/07/2008 @ 09:53
Marie

Online Status
Zwanger of niet ?
Hey iedereen,
Ik weet niet meer wat ik moet denken ... ben ik nu zwanger of niet ? Wij zijn sinds mei met de pil gestopt, normaal moest ik mijn regels doorkrijgen op 30 juni, maar ik het ze nog steeds niet. Vorige week woensdag een test gedaan maar deze was negatief. De dokter opgebeld en die vertelde mij dat het kan zijn dat mijn eisprong later was (door het stoppen met de pil) en dat we het misschien nog niet konden zien ... nog eventjes afwachten zei hij. Gisterenavond toch maar bloed gaan laten trekken .... vanavond mag ik bellen voor de uitslag ... spannend !
Zijn er hier mensen die dit ook hebben meegemaakt ? Een negatieve test, maar toch zwanger ?
Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 10:16
Sanne

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi marie,

Ik heb dat niet meegemaakt, maar het kan heel goed dat je cyclus weer op gang moet komen na het stoppen met de pil. Dat heeft even tijd nodig. Natuurlijk hoop ik voor je dat het meteen raak ik! Geef je lijf wel even de ruimte om te 'ontwennen'.
Laat ons wel de uitslag weten!!!!!

Liefs, sanne

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 12:22
Missy

Online Status Bekijk profiel
Marie het kan ook dat je een onregelmatige cyclus hebt he. Ik had dat ook. Ik hoop dat je zwanger bent. Laat iets weten.

Hoe is het met de rest? Lang geleden he! Sanne, Saarsie, Xena alles ok???

Met mij is het nu goed

Morgen echo dan weten we het geslacht zeker

oef

spannend

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 15:08
fropsel

Hoi meiden

Wou toch effe 't volgende laten weten.

Ons eerste echte kindje kondigt zich nu toch ook aan.
Ben ondertussen 22 weken zwanger en we verwachten ons babietje rond 11 november dit jaar.
Heel erg spannend allemaal. Ik heb het moeilijk om ervan te genieten en dat vind ik jammer.
't Zal voorbij zijn voor ik het weet en zonder dat ik er blij om ben geweest. We zijn gelukkig maar heel heel heel erg angstig en dat gevoel gaat maar niet over.

Ik weet niet of ik nog veel zal komen meepraten. Jullie hebben ondertussen al vanalles meegemaakt waar ik niet van af weet.

groetjes
F.
Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 15:25
Sanne

Welkom terug fropsel, en een dikke dikke proficiat!!!!!
Maakt niet uit of je veel of weinig van ons weet. We zijn er gewoon!
Dus ook voor jou. Laat ons ook wat meegenieten. dat genieten komt heus wel. Die angst mag er ook wel degelijk zijn, het blijft altijd spannend tot op de dag dat je kleintje geboren wordt en erna wordt het volgens mij niet minder. Meid, praat lekker met jullie kleintje, dat heeft hij/zij heus wel door. Jullie slaan je er gewoon goed doorheen!!!!!!!Lekker blijven komen. Laat ons tegen je aantetteren dat je het geweldig doet enzo, als er maar iets doorkomt, dat is toch geweldig?

Je bent meer dan welkom hier hoor! Het komt er soms bij mij ook niet van alles bij te lezen/houden, maar binnen no time ben je weer wat bij. Moet ook leuk blijven he

Ik ben super blij voor je in ieder geval!!!!

Liefs, Sanne

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 19:15
Marie

Online Status
Hey, heb net met de dokter gebeld ... mijn hcg was negatief. Geen zwangerschap. Het zou te mooi geweest zijn, we zijn pas 1 maand aan het proberen ... Nu maar hopen dat de natuur zijn werk doet en dat mijn regels doorkomen. En dan terug proberen hé.
Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 20:43
Simba

Welkom Daf en Marie!! Proficiat Fropsel!!

Hey, ben naar de gynea geweest en die andere is ook wel een goede. Kben er tevreden over, kdenk dat ik daar ga blijven gaan. Hij heeft mijn bloed genomen, wou kijken voor een eventuele zwangerschap of buitenbaarmoedelijke zwangerschap om zeker te zijn. Heeft inwendig echo gedaan, maar zag geen cystes en alles was goed. Hij denkt geen zwangerschap, maar wou zeker zijn, omdat je dat nu nog niet goed kunt zien. Het zag er toch naar uit dat de bloeding die ik gehad heb, mijn maandstonden zijn. Hij zag nog geen eitjes zitten, dat was wel raar... Ik moet nu mijn themperatuur bijhouden en volgende maand daarmee terug. Morgen bellen voor bloeduitslag.

groetjes
Simba

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 09:06
saarsie

Fropsel: eerst en vooral een dikke proficiat. En welkom terug he. Leuk je nog eens te horen.

Marie en Daf: voor jullie ook welkom; en hopelijk zijn jullie snel zwanger he.

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 10:30
Missy

Hey Fropsel

Wel lang geleden ja! Een dikke proficiat. We zijn ongeveer even ver zwanger dan!

Je kan hier altijd terecht meid!

Simba hopelijk ben jij de volgende he

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 15:10
fropsel

Hoi

Missy, ja. Ik ben uitgerekend voor 11 november. Vandaag 22 weken en 1 dag zwanger.

Mijn gevoel is dubbel. Enerzijds spreek ik graag over dit kindje en anderzijds durf ik er toch niet te veel over te spreken uit angst dat ik er aan gehecht geraak. Ik wil mezelf de pijn besparen van alweer eentje te verliezen al weet ik wel dat de kans klein is. Maar toch, wat er niet is kan je niet verliezen ook he.
Klinkt misschien raar en klinkt waarschijnlijk nog vreemder als je 't uit mijn mond direct zou horen terwijl je naar mijn buik kijkt...je ziet duidelijk dat er iets is. Maar ik slaag er wonderwel in om lichamelijk van geestelijk te scheiden en nog steeds niet echt te willen beseffen dat ik zwanger ben.

Groeten
F.
Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 17:49
Simba

Hallo Fropsel, ik heb je verhaal eens gelezen op je profiel. Amaai, ik begrijp dat je ongerust bent, je hebt al heel wat meegemaakt. Maar nu ben je al zover, dus tkomt wel goed meid!!

Ik heb vandaag gebeld, maar nu moet ik nog een week wachten op de uitslag van mijn bloed. Maar ik kon mij niet houden en heb zwangerschapstest gedaan en deze is negatief. Nu weten we dat alweer hè! Vanmorgen verschrikkelijk veel witverlies gehad, nog nooit zoveel gehad. Toch raar hè wat er met mij allemaal gebeurd...pff...

groetjes
Simba

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 18:06
fropsel

Simba

het is zo aarts moeilijk om er 'gewoon' mee om te gaan he. 't Is bijna niet mogelijk om de gedachte 'ik wil zwanger worden' van je af te zetten he.
Tegen mij zeiden ze: je mag er niet aan denken, maar in één adem ook: heb je al de temperatuurmethode geprobeerd?
Tegenstrijdig.
Het enige waar ik verlichting in vond (en jij blijkbaar ook) is als ik onder begeleiding was bij de gynae en raar maar waar, net die maand waren wij opnieuw zwanger. Was dat omdat ik het wat rustiger bekeek en het gevoel had dat iemand me hielp... ik weet het niet.
Ik weet wel dat het gewoon niet gaat om er niet over te denken..
hoe kan je nu blij zijn als het enige wat je echt blij maakt een babietje zou zijn (en dan in mijn geval liefst nog zonder zwanger te wezen).

Alle anderen: jullie doen het blijkbaar goed. Sanne en Saarsie.. het begint te korten he.

F.
Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 20:18
xena

Dag dames,

Fropsel een dikke proficiat hé meid! En ik ken je gevoel, ik heb vorig jaar ook een miskraam gehad, en ik kon het ook niet van gelukkig te zijn bij mijn zwangerschap, had veel te veel schrik dat er iets misliep. En zoals ik kon lezen op je profiel, heb je ook last van bloedingen? Had ik dus ook, ik direct naar spoed, en dacht ohnee, een tweede miskraam, maar dat is dus goed gekomen, en ons meisje is gezond en wel geboren!

Missy, jaja je bent al in de helft hé meid! Nog eventjes se, en dat kleine ukje word geboren!

Marie, bij mijn zwangerschap had ik dus wel degelijk een negatieve test. Ik teste zo'n vier dagen later opnieuw, toen was ik denk ik al een kleine twee weken overtijd, en jaja het was prijs! Dus kan altijd, als je een lange cyclus hebt, dat je negatief test.

Sanne, daar zou ik niet meer aan begonnen zijn hoor! aan teennagels lakken, zoveel moeite dat dat kost!

Saarsie, jaja mis mijn buik nu al. Dus geniet er nog even van! voor je het weet is hij weg!

Hier is alles in orde! Ons Amy-lee weegt ondertussen 3,5 kg. héhé. En de borstvoeding verloopt héél goed. Ik kan het niet beter wensen.

Groetjes Xena

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 21:42

Hey dames

Fropsel een dikke proficiat meid! Ik snap u houding wel nu ik je verhaal volledig gelezen heb... amai dat is inderdaad een tocht vol met hindernissen. Maar je ziet maar waar een wil is, is een weg.

Marie en Daf welkom dames en veel succes!!!

Hier niet veel bijzonders te vertellen. Ons mie groeit als onkruid!
Gisteren met haar naar de babymassageles geweest, ze zou daar rustig van moeten worden en beter slapen... amai ze heeft de hele dag geslapen maar dan 's nachts natuurlijk wakker. Net ook weer toegepast... hopelijk heeft ze een betere nacht nu.

Oh die zwangerschappen gaan hier nog sneller als toen ik zelf zwanger was... Geniet nog maar van de rust dames want het is binnenkort gedaan (en zij die er 's nachts nog niet niet uit moeten om te gaan plassen... geniet van uw volledige nachten want ook dat kan sneller gedaan zijn dan wat je verwacht)

Groetjes
Zwaps

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 11:22
Missy

Hey dames

Hier gisteren echo gehad en ben er niet geruster op geworden.

Het kleintje lag in stuit, dus helemaaal verkeerd om alles goed te kunnen meten. Zo kon ze de voetjes niet zien en een deel van het hartje. Pfff nu moet ik over 5 weken terug.

Ook geen foto's afgedrukt, omdat hij/zij gewoon gedraaid lag en kon geslacht ook niet zien maar dat is mijn laatste zorg. Hoop gewoon dat alles ok is. Gewicht was goed 380 g. Alleen die paar dingen die ze niet kon zien moet ik terug gaan op 13/8. Zo lang wachten nog.

Ik vraag mij af draait het kleintje vaak of blijft hij/zij lang in dezelfde positie. Hoe lang duurt het eer hij/zij goed ligt. Allemaal vragen die ik stommerik weer niet heb gesteld omdat ik zo teleurgesteld was. Ben even down nu.

Fropsel ik kan je begrijpen ik ben ook een persoon die nooit te blij kan zijn. Maar dit moet je gewoon doen. Je moet genieten meid. Het is nog maar 4 maanden. Je zal spijt krijgen als je eenmaal bevallen bent. Probeer toch maar hoor. Ondanks je nare ervaringen dit is een andere zwangerschap met een andere baby. Je moet het de nodige aandacht en rust gunnen meid. Doe je best. Stilletjes lukt het je wel.

Alle andere dames? Maken jullie het goed?

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 11:34
saarsie

Missy: uw kindje kan nog veel draaien hoor. Ik geloof zelfs dat dat nog kan tot 37 weken of zo (dat weet ik wel niet zeker); maar toch behoorlijk lang hoor.
Ik denk dat ons kindje rond jouw periode ook in stuit lag; maar is ook weeral even geleden gedraaid hoor. Daar zou ik me zeker nog geen zorgen om maken.

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 14:04
fropsel

Missy

Geen zorgen meid. Op 18 weken lag onze baby ook in stuit en kon je ook niets zien. Drie weken later lag het helemaal gedraaid, met hoofdje naar beneden. Ik vroeg toen ook of dat stuitje niet erg was en de gynae zei doodleuk: mevrouw, uw kindje zwemt in uw buik. Dus geen nood he. Het kan zijn dat het vandaag al weer helemaal anders ligt. Dat is ook oa de beweging die je voelt.
En als ik zo voel, dan draait het veel bij ons. Op het einde wordt het moeilijker om te draaien omdat er dan minder plaats is, maar het kan nog. Maak je echt maar geen zorgen. Dat komt allemaal goed.

Ik doe mijn best om ervan te genieten. Dat gaat soms beter en soms minder goed.

groetjes
F.
Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 17:44

Hey Missy... de andere dames hebben gelijk. Tot 36 weken heeft de baby normaal plaats genoeg om nog te draaien dus alles kan nog.

Groetjes
Zwaps

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 12:21
Simba

Hey Fropsel, jij schrijft neer wat ik precies voel, echt waar!! En ik begrijp je zeer goed dat je zo ongerust bent over je kleintje, nog even volhouden en ze ligt in je armen.

Missy, jammer dat je het geslacht niet weet, maar voor de rest is toch alles goed. Maak je geen zorgen over dat draaien, ik ken iemand waarbij het nog gedraaid is 2 weken voor de bevalling!!

Hier afwachten op de testen van bij de gynea, maar tzal wel niets zijn. De steken in mijn onderbuik zijn er nog altijd!!

groetjes
Simba

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 14:32
Nerana

ook voor de 1e
Hoi allemaal!

Ook wij zijn bezig voor een kindje!
Vind het allemaal erg spannend! Soms te!

Groetjes Naomi

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >