< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Opa/oma zijn/worden » wie past er op ?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
25/06/2008 @ 09:09
ann

Even een vraagje ..als jullie eens een avondje weg willen met tweetjes gaan de kindjes dan naar oma of laten jullie iemand anders oppassen? Sinds ons tweede kindje is geboren, heeft oma nooit geen tijd meer. Het is dan ook heel erg lang geleden dat we nog eens weg zijn geweest. Ik zou er zo graag even tussen uitwillen. We krijgen wel een een voorstel van een nichtje op op te passen maar ze is nog maar 15 en ik weet niet of dat te vertrouwen is.
Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet maar we moeten wel iets bedenken anders kunnen we nooit meer iets doen.
Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 14:45

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey,

bij komt mijn jongste zus geregeld oppassen en zij is er ook nog maar 15. maar op die leeftijd zijn ze al volwassener van gedachte dan dat sommige denken.
en zeker in het geval van mijn zoontje moet dat wel. hij heeft namelijk een zeer ernstige vorm eczema en mijn zus kent zen medische verzorging van binnen en buiten. daarvoor ben ik wel blij. ook pastte zij indertijd op mijn zoontje en mijn ex stiefdochter.
groetjes,
sarah

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 22:55
Angela

persoonlijk zou ik mijn kindje niet achter willen laten bij iemand van 15.maar dat is gewoon mijn mening.ik zou er geen goed gevoel bij hebben.ze zijn immers zelf nog kind.wat dat betreft heb ik echt geluk gehad.mijn ouders hoef ik maar te bellen en ze komen bij mij thuis oppassen en t maakt ze niet uit hoe laat we dan thuis komen.
Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 11:11
yukie

dag dames,

wij zijn na 2,5 maand ook een keer avondje weg geweest was wel effe anders zeg.

maar ik zou gewoon bij mijn ouders of bij mijn broer en schoonzus achterlaten.

heb liever iemand die volwassene is die goed met kindje om kan gaan.

groeten
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 16:21

Online Status Stuur bericht
hallo,

bij ons past een meisje uit de buurt op zij is bijna 14 maar is overdag ook vaak bij ons en redt zich prima met de kindjes en mocht ze er echt niet uit komen wonen haar ouders in de buurt en kunnen die altijd even helpen ....ook heb ik altijd de mobiel mee zodat ze me kan bellen mocht ze er mee aan zijn

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 17:47
Kaatje

tot nu past de oma op, maar eigenlijk vind ik dat niet zo ok...
wij hebben nu het geluk dat 1 van de verzorgsters van de kribbe ook oppast, en die kent onze oudste al natuurlijk! En ze is opgeleid voor kindjes, en ze is al in de 20... ideaal!! we gaan dat dus gauw es proberen...

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 23:29
Marijke

Bij ons passen de oma's op.
Soms mijn mama soms mijn man zijn mama.
Bij mijn mama kan Vince soms ook blijven slapen, en als mijn man zijn mama oppast komt ze bij ons thuis babysitten tot we thuis zijn (we maken het dan ook nooit extreem laat).
Als de meters tijd hebben (ze hebben het nogal druk met de job) dan passen ze met alle plezier een dagje/avondje op onze kleine man.

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 21:00
Nathje

Hoi,

Ik heb het echt getroffen met mijn tante (2de jongste zus van mijn vader). Ze heeft zelf 3 kids waarvan de jongste nu 10 is. Eigenlijk wou ze graag een vierde, maar manlief wou niet... Ze vindt het dan ook fantastisch dat wij nu een kleintje hebben en we kunnen er altijd terecht (dag en nacht). Mathis is altijd enorm vrolijk bij haar en wordt er ook in de watten gelegd!
Ik zou persoonlijk een meisje van 15 niet meteen vragen om te komen oppassen... Als ik aan mezelf denk op 15, dan weet ik het wel

Groetjes,

Nathalie

[Laatst gewijzigd door Nathje - 11/07/2008 @ 21:00] - Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 00:05
dieke 9Maand Moderator

Hey ann

Jij kent je nichtje zelf het beste. Ik vind 15 niet automatisch te jong. Het hangt af van de persoon zelf. Onze oudste jongens hadden waar wij vroeger woonden een vaste babysit. Zij was 16 toen ze de eerste keer kwam oppassen (toen hadden we wel nog maar 1 kindje). De eerste keer gingen we ook maar heel eventjes weg en zo bouwden we dat op naarmate het vertrouwen hoger lag.

Je kan bv. ook beginnen met zelf je kindje nog te slapen te leggen voor de nacht zodat oppas niets hoeft te doen dan babyfoon int oog te houden. Dat moet iemand van 15 die een beetje verantwoordelijkheidszin heeft, echt wel kunnen.

Groetjes

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 14:00
kelleke

Online Status Stuur bericht
bij ons komt er een babysit van reddy teddy op de kindjes passen... die meisjes krijgen een "opleiding" voor ze het mogen doen en ik heb er eigenlijk nog geen probleem mee gehad. wij zijn meestal maar weg eens hij slaapt dus eigenlijk veel moet ze niet meer doen.alleen als hij weent ff naar boven.

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 15:06
hw

Online Status
Heb zelf veel opgepast, en met sommige ouders (meestal ouders met een eerste kindje die nog nooi oppas gehad hadden) heb ik wenmomenten afgesproken. Eerst gewoon een uurtje met het kindje terwijl de ouders erbij zijn, de volgende keer gaan ze een half uurtje weg, de volgende keer weer iets langer etc. Veel ouders vinden het begrijpelijkerwijs toch wel heel prettig om met eigen ogen te zien dat het allemaal goed gaat. Als je twijfelt, is dat misschien een optie.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]