< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Van O-Vlaanderen en ook aan 't proberen voor 1e kindje???

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Van O-Vlaanderen en ook aan 't proberen voor 1e kindje???
03/07/2008 @ 21:39
lienemien

Online Status Bekijk profiel
Flairtje, 24 juli lijkt misschien nog ver weg ... maar het zal er toch rap zijn hoor. Blijf jij maar lekker rusten, wij zullen je hier op tijd en stond wel entertainen en je ventje zal je wel lekker verzorgen. Ik duim alvast dat baby B zich goed vastklampt aan de mama en eind dit jaar/begin volgend jaar gezond en wel geboren wordt. In ieder geval de moed niet laten zakken en op tijd je hart luchten dikke van mij

Irene, tja die hoofdpijn, ik weet precies wat je bedoelt. Ik zei het je laatst nog dat ik daar zoveel last van had hé. Ik probeer ook zo weinig mogelijk dafalgan te nemen hoor. Ook al kan het geen kwaad voor het kindje, ik wil dat toch beperken. Hopelijk heb je er niet te veel last meer van en kan je je lekker ontspannen.

Mel, wees gerust, wanneer m'n beebje wordt geboren krijgen jullie allemaal een geboortekaartje van mij thuis opgestuurd, als jullie dat zelf ok vinden natuurlijk of op z'n minst een digitale versie per e-mail. En da's een belofte waar ik me graag aan houdt
Ik vind gewoon dat we hier een heel fijn groepje hebben. We delen nu al meer dan een half jaar lief en leed met elkaar, en ik zou ook na de bevalling hier willen blijven kletsen
Ik heb echt veel aan onze babbeltjes en ik ben blij dat ik hier altijd terecht kan als het goed of minder goed gaat.
By the way, als er onder jullie toevallig zijn die geïnteresseerd zijn om een ontwerpje laten te maken voor een kaartje als je iets in je hoofd hebt of een mooi voorbeeld op internet hebt gezien, let me know ... ik doe niet liever dan kaartjes en website's te ontwerpen/ontwikkelen. Ben d'r een klein beetje aan verslaafd
en natuurlijk doe ik dat wel gratis en voor niks voor de dames hé, 't zo al duur genoeg als je alles moet laten maken van doopsuiker tot kaartjes!

groetjes,

Lienemien

[Laatst gewijzigd door lienemien - 03/07/2008 @ 21:52] - Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 14:53
jokske

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
flairtje,
Er is nog altijd hoop hé, op 24/7 zal je meer weten, das de dag waarop ik mijn hsg test heb, zit nu al te bibberen!

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 16:53
lienemien

hey joske, 't is te hopen dat die hsg-test niet meer nodig is hé meisje ;-)

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 17:03
jokske

dat vind ik er ook van!!!

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 18:36
Tessa

Hey dames,

Ik lees nog steeds iedere dag mee vanop men werk, maar daar kan ik moeilijk reageren want het is razenddruk en ik kijk dan ook maar enkele secondjes om te zien wat nieuws er is van jullie.. Nu was het weer lang geleden dak gereageerd had dus neem nu even tijd voor jullie..

@ Ratje en Jokske voor jullie ben ik al een hele tijd aan het laat ons hopen dat Juli voor jullie vruchtbaar is..

@Mieke ben blij voor je dat je met de misselijkheid al wat kan omgaan, kan er je niet veel raad ingeven want had dit niet zo neig..Oja en dat buikje dat kan zeker hoor, kijk maar naar mij, bij mij zie je het al héél goed, maar heb wel het gevoel dat het stabiel blijft nu

@Irene.. Wat lijkt het me leuk om zo al die baby spulletjes op de lijst te leggen, zo al echt te gaan shoppen, want het begint voor jou echt te korten hé.. Ik wou dak ook al zover zat.. nog eventjes geduld hé.. Ban blij voor je dat alles goed was met de baby en tja die 'nieuwe' kwaaltjes die horen er nu ook eenmaal bij.. Maar het moet leuk zijn om je baby al te voelen hé..

@Lienemien net zoals jou en de rest zou ik jullie ook niet meer kunnen missen, als ik een vraag heb of zit ik met iets dan zijn jullie er voor mij, vind dit echt super.. Dat je kaartjes ontwerpt das echt de max, ik heb totaal nog geen idee in welke stijl ik wil gaan van kaartje,maar heb wel al een idee over het doopsuiker. Ik ga geen suikerbonen nemen, ik wil volledig iets anders.. Dat blijft uiteraard een verassing, maar als ik raad nodig heb, dan vraag ik het je..

@Flairtje er is precies toch een héél klein beetje hoop.. Ik blijf een kaarsje branden dat het met baby B toch nog goed zal komen. Ik leef met je mee en ik hoop net als jou dat het vlug 24 juli is..

Met mij gaat het wel, last van de hormonen, ben men vent precies zo beu als ik weet niet watHeb geen zin om te vrijen.. Dus das wel minder, maar heb mezelf voorgenomen om me te herpakken en het gezellig proberen te maken, want dit moet voor hem niet gemakkelijk zijn.. Anderzijds is ook hij verandert en zichzelf niet meer.. Pfff denk dat we elkaar zot maken . Begin nu last te krijgen van een nieuw kwaaltje, hoofdpijn.. Das spijtig, want net nu is het superdruk op men werk, mijn collega is ontslaan en alles komt op mijn nek en dat zal nog tot augustus duren, dan komt men andere collega uit zwangerschapsverlof..Dus stressen..
Maar voor de rest valt het wel mee, heb het hartje woensdag nog eens gehoord en het ging nogal tekeer ze

Geniet van jullie weekend allen samen..

Tesje

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 18:37
patatje2

Online Status Stuur bericht
flairtje, ik duim ook mee! Hopelijk komt alles toch nog goed met het ene baby! je verdient het hoor meid.

Mieke, zou wel kunnen hoor dat je het al begint te zien. bij mij begint het nu, eindelijk , ook wat.

irene, hopelijk is die hoofdpijn snel over. in welke paradisio ben jij geweest als ik vragen mag?

lienemien, heb je voorbeelden van kaartjes die je al is gemaakt hebt? ik zou graag iets doen met mijn hond erbij. maar heb totaal geen idee hoe dat aan te pakken want het moet nog wel wat mooi zijn.

hier gaat alles wel goed. ben blij dat het week-end is.

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 20:27
irene

patatje, ik ben in de paradisio in nieuwkerken geweest, dat is net achter de hoek en gemakkelijk voor als we wat vergeten zijn, maar ook wel moeilijk om er weg te blijven, ik moet me heel erg inhouden om er niet elke dag te gaan kijken of ik niets vergeten ben en welke andere schattige dingen er nu bijgekomen zijn...

tessa, ik heb van in het begin geen zin meer gehad. je voelt je ellendig of moe en dan is dat het laatste waar je aan denkt... en je man beu zijn heef niets met hormonen te maken, tzijn gewoon mannen en die hebben rare trekjes
ik erger me ook meer aan dingen waar ik me vroeger niet aan ergerde, vooral omdat ik graag wil dat bepaalde dingen al gedaan worden waar hij niet aan begint. pffff hier is nog zoveel te doen dat ik niet meer kan doen en dan zie je dat liggen, mijn groententuitje bvb, ik kan de sla al niet meer herkennen van het onkruid hmhm...
wij nemen ook geen suikerbonen, ik denk dat onze optie van jenevers van rubens goedkoper zal uitkomen. 1,5 euro per flesje. ben er alleen nog niet uit of ik er een etiket ga opkleven of kaartjes aan een lintje hangen.
en dan voor de kindjes snoeppotten waar ze zelf uit kunnen vissen, ben alleen nog aan het denken of ik per letter van de naam van ons prutske ne pot zou nemen of niet. dan kan op elke pot een letter staan.

lienemien, bedankt voor het aanbod, maar dorie toch we hebben al net iemand gevonden en betaald die voor ons gaat tekenen. ik hoop eigenlijk ook dat hij het kaartje tekent zoals ik mij had ingebeeld.

de hoofdpijn gaat gelukkig weg na een uurtje, ik leg ijs in mijn nek of een natte washand op mijn hoofd en dat helpt blijkbaar wel.

gisteren zo een beetje in paniek geschoten, want ik dacht dat ik alles onder controle had, de kaartjes, doopsuiker, de naam, de lijst, borstvoeding geven, het thuisblijven, de kleur van de babykamer, de gordijnen, de meter, de peter,... vragen mijn schoonouders mij of ik mijn kamer al heb geboekt in het ziekenhuis en welke puflessen en cursussen ik ga volgen... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
heb gelukkig hier al wat antwoorden gekregen van mama's die al mama zijn. ik volg op dit moment kiné en heb nu nog 12 beurten staan, goed voor 12 weken en ik zal daar wel mijn prenatale lessen krijgen... en verder vertrouw ik er op dat de vroedvrouw mij zal bijstaan als ik bevallen ben en heb de mama en schoonzus hier in de buurt. maar toch, twas verschieten... je doorgaat die zwangerschap en als niemand je wat zegt denk je dat je niets speciaals kunt doen.
er zijn trouwens heel wat mensen die zeggen dat die zwangerschapsyoga even goed is als puflessen en dat je tijdens de bevalling vaak van nature dingen doet.

meiden geniet van een leuk weekend. en ik geniet ook heel veel van praten met jullie. mijn vriend lacht altijd als hij me weer op de site ziet gaan, mannen!!! ze kunnen ons niet zo goed begrijpen als wij vrouwen nu elkaar kunnen begrijpen.

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 21:04
lienemien

@ Tessa: de hormoontjes kunnen je soms idd in rare buien brengen hé. Bij mij valt het al bij al nogal mee. Maar ik merk wel dat ik soms wat overgevoelig ben. Ik huil sneller als het me wat moeilijker afgaat ... En wat het vrijen betreft ... daar mag ik eigelijk toch niet over klagen hoor. In het begin van m'n zwangerschap was het mijn vriend die het even niet zag zitten omdat hij dat toch maar raar vond. Na 4 weken onthouding zijn z'n gevoelens daar gelukkig over veranderd
Maar als ik moe van 't werk thuiskom, dan is het ook noppes hoor ...
M'n vriend is wel hard bezig met de zwangerschap hoor. Eind deze gaan we de kamer in orde maken, hij is met geweld boeken over zwangerschap en baby's aan het lezen en vertelt me dan (soms verwonderd -> schattig) wat hij allemaal is te weten gekomen. Leuk trouwens dat je nu het hartje van jullie kindje kan horen wanneer je maar wil ... dat moet echt fijn zijn! Wanneer is nu je volgende afspraak bij de gynae?

Patatje: ik wil je per mail altijd eens wat voorbeeldjes doorsturen hoor. Stuur me een mailtje op moobmoob at live dot be
en dan heb ik gelijk je e-mailadres waarnaar ik de voorbeeldjes kan sturen.

Irene: goed dat je iemand gevonden hebt voor de kaartjes hoor. Ik dacht trouwens dat je iets met karikatuurtekeningen wilden laten maken hé ... daar had ik je toch niet mee kunnen helpen hoor, want da's nog een kunst op zich hé. Wij zijn er nog niet uit of we echt suikerbonen gaan nemen. Ik vind die gepofte rijstkorrels in allerlei kleuren ook wel leuk ...
Seg, en moet jij een kamer boeken in het ziekenhuis voor je bevalling? Ik heb dat aan mijn gynaecoloog gevraagd de eerste afspraak dat we hadden, maar ze zei me (omdat ze zelf in 't ziekenhuis van bornem ook werkt) dat ik daar niks voor moest doen.
Echt puflessen ga ik niet nemen, ik vertrouw erop dat de ademhalingsoefeningen van het yoga me gaan helpen tijdens de bevalling. Ik heb wel vanaf september 6 infolessen in het ziekenhuis met een vroedvrouw en tijdens twee lessen komt er een halfuurtje een kinesiste langs. Maar verder ben ik niet echt iets van plan hoor.

Allé, ik ga dit gigantisch lange bericht afsluiten en ik wens jullie ook een heel goed weekend allemaal. Hopelijk valt het weer morgen wat mee, want we krijgen volk en ik heb alles voor buiten (in zo'n tuintent) voorzien ... dus gietende regen is echt niet welkom!

groetjes,

Lienemien

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 09:37
irene

dag meiden,

frustratie allom... mijne vent besloot deze nacht om 12u om zijne moto wa op te frissen, heeft een bus rood gedoe laten vallen, rode vlekken op het terras en op demuur die we er niet meer uitkrijgen...
logisch toch dat we die mannen soms beu geraken. voor mij piekt het echt wel, want alles wat hier in dit huis gedaan is is allemaal door mij betaald, omdat ik hier eerst woonde. het huis hebben mijn papa en ik tot op de muren gestript en dan alles opnieuw opgebouwd. het terras ligt er nu het tweede jaar en kan er al een jaar niet meer opzitten omdat zijne moto er staat...en de roestvlekken enzo kon ik nog door de vingers zien, maar achterhet 20ste ongelukje met die rode verf en het nu geen spatten meer zijn maar echt grote vlekken sta ik redleijk op ontploffen en heb zin om die moto op e-bay te zetten
ik weet het het is maar materieel gedoe,maar toch, hij spreekt overtegels uitbreken en te vervangen, maar kan mij niet inbeelden dat hij het even goed gaat leggen als de professionele man die dat is komen doen. en ten tweeden...hij heeft hier nog genoeg werk te doen dat eerst moet gedaan worden dat ik mij al kan inbeelden dat het er de eerste jaren niet van zal komen...en je kan echt niet naast die vlekken zien

ach ja

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 13:29
Tessa

Hey dames,

@patatje ben blij dat ooj alles goed gaat bij jou, niet teveel last van kwaaltjes zoals misselijkheid en moe zijn??

@ Irene ik ga ook bij paradisio mijne lijst leggen ook in sint-niklaas, das de grootste dacht ik hé.. Bij mij is dat een eindje rijden dus de verleiding is niet zo groot . Jenevers is ook wel origineel, ik had gedacht aan m&m's misschien niet zo origineel, maar ik lust geen suikerbonen, ook geen jenever en mém's vind ik wel lekker maar ik zou het in een originele verpakking willen doen. Mijn collega die had een reep chocolade, dat is ook wel de max, dus ben nog aan het twijfelen en het kaartje moet daar dan toch wat op trekken hé, pfff het is niet gemakkelijk, maar heb nog wat tijd hé.. Wanneer ben jij daar mee gestart? Over die puflessen, ik heb daar ook nog niet over nagedacht, ik ga binnenkort wel naar de kiné want heb al last ben bekkeninstabiliteit dus moet me laten behandelen, ik zal het met haar eens bespreken. Zou ook graag lessen in het zwembad doen, denk dat dat wel rustgevend is.. Dat moet ik allemaal nog bekijken.
Ik kan me voorstellen dat die moto je de creeps geeft, ik kan me er volledig in inleven, ik zou ook zot worden, maar zoals er al gezegd is mannen zijn anders dan ons. Wij verwachten sommige dingen waar ze geen belang aan hechten. Wij gaan de badkamer vergroten maar omdat onzen boven nog niet af is zie ik het niet zitten, ik heb schrik dat het niet af zal zijn in december. Hem kennende, die laat alles aanslepen, ok hij werkt wel veel, maar zijn verantwoordelijkheid nemen dat slaat hij soms eens over . Ik heb me hepakt en proberen alles positief te bezien en deze morgend hebben we gevreëen en het was best wel lekker . Dus alles is terug goed huize Tessa

@Lienemien hey wat leuk dat je ventje er zo mee bezig is, wij gaan normaal tijdens ons verlof de kinderkamer in orde maken, ook daar wil ik iets speciaals maar ik weet ook niet wat, ben totaal niet creatief, maar ja ik kan niet alles hebben hé Het is idd leuk om het hartje te horen wanneer we willen, maar we proberen er niet in te overdrijven, 1 keer per week meestal, en de laatste keer hoorden we het echt duidelijk. En als ik correct ben duurt het bij mij ook niet te lang meer vooraleer ik hem/haar ga voelen, ik kijk daar enorm naar uit. Mijn volgende afspraak is 25 juli ik kijk er héél erg naar uit, en we weten dan wat het gaat zijn, ik hoop alleen dat er de dag ervoor ook goed nieuws komt.
Over die kamer boeken enzo daar heb ik nog niet zo mee bezig geweest, dat zijn allemaal vragen voor men volgende gynea bezoek..

@Mel ben blij dat er voor jou ook goeie vooruitzichten zijn..

Het is feest in dendermonde, met allerhande optredens, ik ga samen met men beste vriendin eens naar het stad vanavond en vanavond ga ik naar de dancing waar ik werkte. Ik ben daar nog niet geweest sinds ik zwanger ben en ik wil zo graag iedereen nog eens zien.
Voor de rest heb ik wat last van hoofdpijn en meer bandenpijn dan anders, maar dat zijn goede tekens hé..

Veel liefs en een dikke knuffel voor iedereen..

Tesje

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 19:07
patatje2

hey meiden,

Lienemien, heb je mailtje gestuurd.

tessa, af en toe ben ik smorgens wel eens misselijk en heb ik braakneigingen maar al bij al valt het wel mee.

Irene, hoe is het met de vlekken? mijn ventje liet zijn taken de laatste tijd ook wat aanmodderen maar we hebben dit week-end is goed gepraat en hij heeft hem goed herpakt. eigenlijk is het wel een schatje .

ik heb hier weer iets voor gehad waar ik niet goed weet wat mee te doen! was met mijn hond aan het spelen (goed wild) en in plaats van haar speelgoed te nemen zat ze er een beetje naast in mijn vinger. Niet erg, heeft wat gebloed maar ben toch ongerust ivm tetanus. dus heb naar dokter gebeld maar die was er niet en vervanger wist het niet goed. je mag de spuit enkel in erge gevallen krijgen en ze vond ook niet terug wanneer ik de laatste keer spuit gekregen heb. dus die zei dat ik eens naar de gyn moest bellen. daar was geen gehoor meer! kan wel naar de materniteit bellen maar is dat wel nodig. zitten er hier verpleegster die weten of ik toch best een spuit krijg.

sorry voor het gezaag hoor

groetjes

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 07:52
jokske

Patatje, leuk je nog eens te horen, !

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 11:48
irene

de vlekken staan er nog grandioos op... gelukkig hebben we hem kunnen overtuigen dat hij die tegels niet moet gaan uitbreken en vervangen, dan gaat dat terras er helemaal niet meer uitzien. hij gaat deze middag proberen met een speciaal product en de hoge druk reiniger... ben gelukkig niet thuis als hij dat gaat doen, kzou mij alleen maar druk maken als het niet zou lukken.
ga op babybezoek deze middag bij een vriendin, nu het verlof is heb ik tijd om dat allemaal te doen natuurlijk.

verder is alles hier in orde, het lijkt of die buik met de dag groeit. en het leuke is dat je nu de baby al ziet bewegen,zo af een toe een goed schupke waar mijn buik van omhoog gaat. heb vooral 's avonds veel last, niet weten hoe ik moet liggen, maar ook rond mijn navel, precies of dat boeleken enorm aant uitrekken is. maar tblijft leuk. ik doe dan wat yoga-oefeningen die ik mij nog kan herinneren en dat verlicht echt wel wat.

groetjes

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 12:32
Mama!!!

Dames bij welke gyn gaan jullie nu weer ?

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 12:35
jokske

proficiat mama van anouk

[Laatst gewijzigd door jokske - 08/07/2008 @ 12:35] - Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 12:36
Mama!!!

dankjewel

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 17:41
irene

proficiat!!!!

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 18:01
Mieke

Proficiat mama van Anouk!

Hoe staaat het hier eigenlijk voor de rest met de kwaaltjes? Die misselijkheid die ebt zachtjes aan wel wat weg, maar de laatste tijd slaap ik gewoon bijna niet meer. Elke nacht rond hetzelfde uur word ik wakker en lig ik te draaien en te keren, dan lukt het om nog is een kwartiertje of een half uurtje te slapen maar niet veel meer en dan uiteindelijk sta ik maar op. Anders maak ik Tim misschien wakker. Overdag kan ik natuurlijk de hele dag doorslapen dan he

[Laatst gewijzigd door Mieke - 08/07/2008 @ 18:04] - Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 18:43
mel

proficiat

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 18:47
jokske

mieke, das al vroeg dat je niet meer kan slapen s'nachts.
Bij mij waren dit de laatste 2 maand zo...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >