< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » Moeilijke momenten doorkomen

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
Moeilijke momenten doorkomen
05/07/2008 @ 15:58
Nouki

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Leentje, brul het maar uit van frustratie! Absoluut! En ik ga ook niet met bemoedigende woorden afkomen want dat helpt toch niet. 'k Leef met je mee

Mel, ik heb vorige week ook mijn goedkeuring terug gekregen van de mutualiteit. 6 IVF's. Stapje dichter nu, hé Ben er wel blij om, het geeft nieuwe moed en hoop.

Hel1, dag 18 is zeker laat maar als je bloedwaarden nog neutraal waren dan zal het wel juist zijn dat je dan pas terug moet komen. Heb nog meerder verhalen gelezen van late en lange cyclussen. Hopen dat het donderdag beter is, hé

Hier verder niets nieuws. Zou donderdag zoiets aan de pil moeten beginnen. Heb alweer heel de week bruin/roosverlies dus zal eens blij zijn een maand aan de pil te zitten en niet dat 'vuil' te moeten hebben

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 22:16
Leen

Mel,Nouki,bedankt voor jullie steun,het doet me echt goed.'k Ben ongelooflijk diep gegaan vrijdag.Ik was echt op,compleet gefrustreerd.Ik durf het bijna niet te vertellen maar ik ben helemaal geflipt.Vreselijk om jezelf zo tegen te komen...
Wij hebben belist toch nog een 5de poging te doen,om te tijd tot de IVF te overbruggen en een korte cyclus te hebben.Hopelijk kan ik die teleurstelling beter aan want dit is echt de laatste voor IVF.
Wel raar,'k ben vandaag al ongesteld geworden,15d na de IUI terwijl vorige keren,zonder utrogestan,na 16d.Dinsdag weer bloedafname.
Nouki,terug aan de pil,'t is een heel raar gevoel maar 't heeft idd ook zo zijn voordelen.Goed dat ook jouw goedkeuring in orde is!
Mel,tot wanneer moet je nog aan de pil?

Leen x

BEVALLEN
weentje, 1e kindje, een dochter!
Frutella,28, 1e kindje, een zoon Ruben! 24/03/08
greetje, een dochter!

ZWANGER
Anneke,27j,na 3 jaar voor 25/07/2008
Wendy,NL,27 jaar,voor 06/09/2008, 10-7 om 16.50 uur hartje luisteren
Bieke,B,28,na 18 maanden proberen = uitgerekend op 25/09/2008
Anne,NL,32 jaar,uitgerekend 8 oktober 2008,eerste echo: 18/02

BIJNA ZWANGER(?)
mel,B,24j,18de ronde, aan de pil, onze eerste ICSI komt eraan, spannend...
Hel1,B,29j,3/07 echo en FM, hopelijk nu een ei!!
Nouki,B,35j, alles tesamen 4j bezig, 1ste IVF midden augustus
Leen,B,bijna 27j,2 jaar bezig,4 IUI's mislukt,8 juli bloedafname voor poging nr 5
Tamsie,B,21jaar

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 11:32
Tamsie

leen een megadikke knuf, en eronderdoor gaan, we kennen het hier hoor, dus een moedige beslissing om toch door te gaan.
aan al de rest ook een megadikke knuf, ik dnek vaak aan jullie en ik hoop dat alles vlug goed komt voor iedereen
dikke knuf
tamsie

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 18:51
Hel1

hey Leen,
ik zie nu pas je berichtje, wat vreselijk jammer! Toch even zeggen dat, hoewel jij dat niet altijd ziet, ik je een super-sterke madam vind! Vrijdag er helemaal onderdoor, en nu al de beslissing genomen om terug verder te doen, straf hoor! jij blijft maar doorgaan, recht naar je doel! Ik kan me heel goed je frustratie voorstellen, en dat je er dan onderdoor gaat lijkt me vrij normaal hoor. Mensen die niet in de mmm zitten hebben er geen idee van wat dit met je doet. ikzelf ben sinds een paar maanden gewoon steeds vaker mezelf tegen gekomen, hoewel ik normaal altijd zo sterk ben, ook nouki schreef dat ze vaker huilt,... moet ik nog verder gaan? iedereen hier heeft zo van die momenten, en 4 iui's na elkaar is ook al helemaal niet van de poes!

dikke
Hel 1

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 19:15
laika

hallo,

ik ben hier nieuw, 2 weken geleden heb ik tehoren gekregen dat wij mogelijk geen kindjes kunnen krijgen van ons 2. Bij mijn vriend zijn er namelijk totaal geen zaadcellen terug gevonden.

Pas op 28 juli moeten we terug gaan zodat ze nog enkele verdere testen kunnen doen om te kijken of er een obstruktie zou zijn of dat er via een bioptie van een stuk zaadbalweefsel toch nog zaadcellen gevonden kunnen worden.

In dat geval zouden we met IVF nog zwanger kunnen worden van "ons kindje"...

Het is raar als je juist even een check-up doet en je daarna te horen krijgt dat je misschien een donor kan nodig hebben. (ik weet trouwens zelf nog niet hoe ik daar tegenover sta) je ziet je wereld dan wel eventjes ineenstuiken.

Maar goed, volgens onze G. hebben we nog kans dat ze iets vinden. Wel is zeker dat ze er niet op de natuurlijk weg zullen geraken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 20:05
mel

hoi laika welkom bij ons is het ietsje anders, mijn vriend heeft wel wat zaadcellen maar niet goed van vorm en bijna onbeweeglijk dus in augustus starten we met ICSI, veel succes en ik weet dat zo een nieuws hard aankomt

hel1 ik vind dat jij perfect verwoordt hebt hoe wij ons soms voelen, veel succes hé

leen ik vind het ook heel moedig van je om nog een 5de IUI te doen, hopelijk gaat de tijd zo wat vlugger voorbij want als je met niks bezig bent kan de tijd heel traag vooruit gaan, zoals bij mij nu, ik kijk er zo naar uit hé maar ben ook heel bang en onzeker en zenuwachtig want wat als het na 6 keer niet lukt hé, vandaag krijg ik die gedachte maar niet uit mijn hoofd maar morgen zal ik mij wel al wat beter voelen, nu ben ik het eventjes zat

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 21:12
Leen

Mel,ik kan me heel goed voorstellen dat de tijd traag vooruit gaat voor je.Tot wanneer moet je nog de pil nemen?Ik hoop zo dat het een succesverhaal wordt bij jeBedankt voor je lieve woorden.
Laika,welkom hier.Wat een moeilijke beslissingen waar jullie voor staan...Ik zit niet in die situatie maar ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je snel verdergeholpen kan worden.
Hel1,bedankt,jullie steun doet me echt deugd,mijn zelfvertrouwen is smelt elke keer mee met de hoop op positief nieuws.De beslissing om door te gaan komt vooral van mijn vriend,ik twijfel nog steeds.'k Heb vannacht heel de tijd liggen piekeren over hoe het verder moet,'k heb amper geslapen.'k Vind het zo moeilijk,hoe ver moeten we gaan?Hij denkt dat we spijt gaan hebben eens we weer wat verder zijn en waarschijnlijk heeft hij gelijk,zo maanden stilliggen is ook niet makkelijk want als we nu niets doen liggen we tot half september stil.
Jij moet donderdag weer naar de gyn zeker?Veel succes alvast
Tamsie,ook jij bedankt en leuk dat je nog eens komt piepen.Ik ben helemaal niet moedig hoor maar ik denk altijd een maand niets doen is weer een maand ouder worden.Leeftijd is heel belangrijk voor mij,Dat komt vooral doordat ik een nakomer ben,ik wou wat jaren inhalen.Hoe gaat het met jou?Lukt het om wat afstand te nemen?Veel sterkte hoor.

Morgen weer bloedafname en normaal 's avonds weer beginnen spuiten.Pff,'k hoop dat we een goeie beslissing genomen hebben,wie weet hoe ga ik op deze teleurstelling weer reageren?Dan is er alleen nog maar IVF,iets waar ik nog steeds over twijfel.
Pff,'t zit ons niet mee hé meiden,we zitten in 't sukkelstraatje en er lijkt maar geen eind aan te komen,het is al maanden geleden dat er nog iemand zwanger geworden is

Leen x

BEVALLEN
greetje, een dochter!

ZWANGER
Wendy,NL,27 jaar,voor 06/09/2008, 10-7 om 16.50 uur hartje luisteren

BIJNA ZWANGER(?)
Leen,B,bijna 27j,2 jaar bezig,4 IUI's mislukt,8 juli bloedafname voor poging nr 5
Tamsie,B,21jaar

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 23:20
Nouki

Leen, ik weet nog dat ik maaaaanden geleden tegen mijn vriendinnen zei dat ik nooit aan IVF zou beginnen. Ik had in het verleden die IUI's al gehad en nu moest het weer opnieuw en ik wou gewoon niet verder dan die stap gaan. Nu dat IUI geen oplossing biedt was ik heel snel toch overgestapt op de beslissing om IVF te doen. Ik begrijp dat je twijfelt omdat je ergens gewoon hoopt dat het via IUI nog lukt. Jij had het ook al moeilijk om van de 'natuurlijke' manier naar IUI te gaan dus IVF zal zeker niet gemakkelijk zijn. Maar ik denk wel dat je, eens je voor die stap staat, de moed wel vindt om verder te gaan. Maar zover is het nog niet, hé. Hopelijk kan je deze 5de iui goed doorkomen en moet je geen teleurstelling tegenkomen. Als het wel is dan mag je je nooit verwijten dat je beter die 5de keer niet had gedaan. Je weet nooit op voorhand welk de beste beslissing is, hé...

Laika, jij zal het ook niet gemakkelijk hebben. Ik heb helaas geen ervaring met 'geen' zaad hebben maar kan me voorstellen dat dat een grote klap moet geweest zijn. Zoiets verwacht je nooit, hé. Ik hoop dat het gauw 28 juli is!

Mel, ik heb hetzelfde als jij. Ik kijk er enorm naar uit om aan IVF te beginnen maar die druk die erbij hoort van die 6 keer, hé, pff Als het dan niet is dan is het NOOIT! Ik kan me dat niet voorstellen. Ik had vroeger nooit gedacht dat ik ooit voor deze dingen zou staan. Ik stelde me nu al lang voor met een groot gezin We sleuren elkaar er wel door, hé...

Hel1, jij ook veel succes op de FM

Hoe is het met de anderen hier? Tamsie, fijn je nog eens te 'lezen'. En de zwangeren? Nog nieuwtjes?

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 20:13
Leen

Nouki,ik zal wel IVF moeten doen maar zo voelt het aan "moeten",het is dat of helemaal geen kans op kinderen hebben.Ik zie het nog steeds niet zitten,net zoals ik nog steeds geen goed gevoel heb bij IUI.Ik vind het vreselijk dat anderen ons eventueel kindje maken en niet wij.Ons sexleven lijdt er ook serieus onder,om eerlijk te zijn,er is er gewoon geen meer.Het is stom maar het lijkt alsof het geen nut heeft sex te hebben als ik er toch niet zwanger van wordt terwijl dat er vroeger helemaal niets mee te maken had.Het zou ook gemakkelijker zijn moesten we meteen met IVF kunnen starten hebben,die maanden ertussen maken het alleen maar moeilijker.En Nouki,we moeten eerlijk zijn,deze IUI haalt geen bal meer uit,ik doe het vooral voor mijn vriend.

Ik heb het weer vreselijk moeilijk,ik zie het weer niet meer zitten,ik weet niet meer wat ik moet doenIk weet het,het is afgezaagd...

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 20:19
mel

hey leen ik begrijp je momenteel maar al te goed, zie het ook eventjes niet meer zitten, heb echt het gevoel alsof ik kopje onder ga, ik heb normaal gezien veel geduld en ben positief maar het loopt toch ook op z'n einde hoor, binnenkort onze eerste echte kans op een kindje en ik ben enorm bang voor de teleurstelling, met clomid was het anders, toen kon ik nog zoveel proberen maar ICSI is het laatste hé

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 20:27
Leen

Mel,dikke,het wachten duurt gewoon vééééél te lang.Je bent niet concreet bezig dus ga je piekeren,da's heel normaal vind ik.Waarom moet het ook allemaal zo lang duren?Je hebt al heel veel geduld gehad en je bent heel sterk,je hebt al veel tegenslagen moeten verwerken,of je nu minder hard hoopte of niet,je draagt ze met je mee.De gedachte dat dit de laatste stap is maakt ons allemaal bang,je bent niet alleen,we zijn er voor je!

Leen

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 20:35
mel

dank je leen, we gaan elkaar er wel door helpen, het is spijtig dat het op deze manier moet gebeuren maar daar kunnen we spijtig genoeg niks aan veranderen, ik hoop dat we in 2009 naar iets anders mogen aftellen

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 20:41
Leen

Ik ga zeker mijn best doen om jullie er door te helpen,voor iemand anders is het makkelijker dan voor mezelf.
Ik hoop zo dat we dit jaar nog goed nieuws krijgen Mel,en dat we in 2009 eindelijk ons wondertje in de armen hebben

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 22:23
Nouki

Mel, Leen
Het is moeilijk, hé, ik weet het. Ik kan er ook zo kwaad om worden soms. Ik vraag me ook af waar ik het aan verdiend heb dat het maar niet wil lukken en dat de die of de die nog maar eens zwanger is of bevallen?
De ene dag ben ik het, de andere dag iemand anders hier. We voelen ons allemaal met momenten wel helemaal verloren, hé. Gelukkig kunnen we tegen elkaar wat komen zagen

Leen, die sex... da's hier niet anders, ze. Bij mij is de sex ook alleen nog maar voor de voortplanting precies. En als er eens een rustmaand is dan zou je denken dat je op dat gebied meer gaat genieten van sex maar neenee, dat blijft op dat laag pitje staan.
Helaas... Maar blijkbaar is dat normaal, heeft bijna iedereen in ons geval dus ik maak me geen zorgen. Dat komt allemaal nog wel eens terug.

Hel1 duimen voor een mooi eitje morgen

Hoe is het met de andereeeeuuuuhheeen??? Het is hier stillekes voor de rest? Aan het genieten van de vakantie?

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 13:29
Hel1

ff snel vanop't werk
hallo,
ik ben dus vanmorgen op FM geweest, er was nog niks voldoende groot te zien. Nu moet ik om 13.30 bellen, als mijn bloedwaarden nog niet goed zijn, starten we terug met clomid
groetjes
Hel1

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 17:51
Hel1

nog ff vanop 't werk
hey,
ik heb juist gebeld, ik moet vanaf vandaag tem maandag 2 tabletjes clomid nemen, en dinsdag terug op FM. Ik was er helemaal van verschoten, ik had deze cyclus dus al opgegeven, de gyn nog niet blijkbaar, zodus,...
nu met de 2 voetjes op de grond blijven en hopen dat de clomid aanslaat.
Later meer,
groetjes
Hel1

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 18:13
Wendy

BEVALLEN
greetje, een dochter!

ZWANGER
Wendy,NL,27 jaar,voor 06/09/2008, 22-7 controle

BIJNA ZWANGER(?)
Tamsie,B,21jaar

hey lieverds, ik ben er nog steeds hoor.. maar ik vind het wel heel moeilijk om hier nog verhaaltjes neer te typen. alsmaar dat positieve nieuws en die verder-lopende banner... ik schaam me er gewoon voor. en dat meen ik oprecht. ik hou het daarom kort: pukkie is gedraaid. hij ligt nu goed, dus met het koppie naar beneden. gelukkig maar want anders moesten we gaan nadenken over een keizesnede... mijn ijzer is wel veeeeel te laag, en ik moet dus aan de tabletten. verder nu elke 2 weken controle.
sterkte meiden, weet dat ik giga met jullie meeleef en elke teleurstelling bezorgd me kippevel. ik duim superhard op supergoed nieuws voor jullie allemaal!!!
x
wendy

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 18:26
mel

hey hel1 de clomid zal wel werken hoor, veel succes hé

wendy amai nog 8 weekjes, je moet je zeker niet schamen, je hebt er ook lang genoeg mogen op wachten, goed dat je baby gedraaid is, geniet nog van de komende weekjes hé

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 20:08
Leen

Hel1,da's uiteindelijk vrij positief nieuws hé,die clomid zal zeker wel iets teweeg brengen hoor.Het zal wel even schrikken geweest zijn dat er nog niets te zien was maar 't is goed dat je gyn je cyclus toch nog op gang wil brengen.Wanneer moet je dan terug,dinsdag?
Ikvoor je!
Nouki,ik hoop dat het ooit nog goed komt maar 'k ben daar toch wel bang voor.Doen we er wel goed aan verder te doen,misschien hebben we dan ooit wel een kind maar geen relatie meer?
Voor jou begint het aftellen stillaan,binnen een maand is het al zover!
Wendy,goed nieuws dat jullie kleintje zich gedraaid heeft,een keizersnede is ook niet alles.Sorry als ik je de indruk geef dat je hier niet meer mag schrijven,da's zeker niet mijn bedoeling.'k vind het heel lief dat je zoveel rekening met ons houdt.

Leen x

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 21:55
Hel1

Hey Wendy, leuk je nog eens te 'lezen'. Je hebt toch helemaal niks om je voor te schamen! Misschien lijkt het weleens alsof we jaloers zijn op iedereen die zwanger is, maar we weten allemaal, zoals mel en leen ook al aangaven wat jij hiervoor hebt moeten doormaken! tof dat het beebje gedraaid is, is weeral een hele last minder hé!
dames, de sex, goh ja, mijn hoofd staat er ook niet altijd naar, maar de laatste tijd lukt het allemaal weer wat beter. Het gaat bij vlagen, de ene keer heb je idd zoiets van: waarom, het haalt toch niks uit, de andere keer sta ik daar niet echt bij stil. Wij maken er intussen grapjes over, dat helpt ook wel.
Hou de moed erin,
groetjes
Hel1

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >