[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 07/07/2008 @ 12:07 kristel | Kan er iemand mij uitleggen wat toucheren precies is? Hoe doet men dat? Klopt het dat er dan vingers in de baarmoedermond worden gebracht? (ouch!) |
| 07/07/2008 @ 13:22 melissa | Ik denk dat het nagenoeg onmogelijk is om zonder pijn getoucheerd te worden. Het inbrengen van de vingers (ja, meerdere!) voelt aan alsof je vagina opengesperd wordt. Slik! Dat valt al bij al nog relatief mee als je wat wijd bent. Maar hetzelfde onderzoek gaat een stapje verder net voor de bevalling. Ze voelen dan aan de baarmoederopening en dat is ronduit pijnlijk. De vingers worden vervolgens in de baarmoedermond geduwd om te bepalen hoe ver deze openstaat. Ouch! Ik zie er nu al tegenop voor mijn tweede bevalling! |
| 07/07/2008 @ 13:40 Karin | ik vond t helemaal niet pijnlijk.met sex gaat er toch ook wat in je vagina? ![]() ze voelen idd aan je baarmoedermond.die steekt een vingerdiepte 2 a 3 cm in je vagina uit.ze hoeven weinig te doen om daaraan te voelen.het kan wat gevoelig zijn.bij mij niet overigens.ik voel er zelf ook dikwijls aan.als je ontsluiting hebt kunnen ze er idd iets met de vingers in.dat voel je wel,maar ik vond t niet pijnlijk. |
| 09/07/2008 @ 06:35 hailey ![]() | hey ik vind het eigelijk niet zo pijnlijk! ik denk dat het vooral belangrijk is dat je je vagina volledig ontspant! groetjes ![]() |
| 09/07/2008 @ 10:05 Silke | Ik vond het toucheren niet echt pijnlijk maar wel erg onaangenaam. Heb de 2 dagen erna ook licht bloedverlies gehad... groetjes Silke |
| 09/07/2008 @ 10:14 Cinke ![]() | Ik vond het toucheren ook niet echt pijnlijk. Direct nadien had ik wat bloedverlies, en 8u later lag men zoontje op mijn buik ![]() De gyn mag dit deze keer nog eens doen ![]() |
| 11/07/2008 @ 12:48 Aukelien | Het toucheren was een van de dingen waar ik enorm tegenop zag voor mijn eerste bevalling. Maar het viel gelukkig alles mee. Als je je goed kunt ontspannen dan voel je er bijna niks van (geen pijn bedoel ik dan). Mijn verloskundige had hele kleine handen dus dat was wat lastiger om te toucheren. De gyneacoloog in het ziekenhuis (waar we tijdens de bevalling terecht kwamen) had juiste hele grote handen. En ik kan je echt iemand met grote handen (lees: lange vingers) aanraden Maar helaas heb je die keuze niet.... |
| 15/07/2008 @ 16:44 Anoniem | Ik ben getoucheerd vooraleer ik opening had en ik vond het vreselijk pijnlijk. Het leek wel of er een heel hand in verdween (alhoewel dit wellicht niet zo was) :-( Ik voelde er minder van als ik aan het bevallen was, maar goed, dan is de andere pijn zo aanwezig dat je denk ik niks anders meer KAN voelen. |
[Reageer]

Wat is toucheren precies?