Hey sylvie
Nooit gedacht dat ik hier terug zou arriveren en niet enkel om info te vragen.
Wij hebben geen verhoogde kans, maar wel een kans op Down Syndroom (verhoogd dus weg).
Mijn bloedwaarden + leeftijd waren 1/237 (onder de 250 IS NIET goed).
Bloedwaarde + leeftijd + nekplooi (0,9) was 1/1312. Niet bijster hoog, niet bijster goed, maar hoger dan 250, dus kan erdoor zei gyn.. Stond bij trisomie 13 ook.
Voor trisomie 18 hadden we 1/10.000 (da’s wel goed).
We maken ons al een hele week zorgen en moeten wachten tot 5 sept op de volgende echo (17w). Normaal heb ik nog maar 1 bij deze gyn (heeft er geen in zijn privépraktijk, er moeten altijd extra afspraken gemaakt worden) en nu krijg ik er plots een extra bij. “pour faire plaisir”. Maar ik vrees dat het om te dubbelchecken is. Een vriendin van mij die ook bij hem gaat zegt dat hij er enkel extra doet als hij zekerheid wilt. Bij een van haar 2 dochters had ze dat ook.
Hij zei me 1 kans op 5 (want 250 is ongeveer 1/5de van 1300) dat het een Downsyndroom is. Heb ik dan 1 kans op 5 dat het er geen is? Of ben ik te stom om dat te verstaan?
Ik ben gaan checken op internet en blijkt dat trisomie 21 Down is en trisomie 13 groeiafwijkingen is. En die 1/1312 stond bij trisomie 13 ook.
Er stond onderaan het labopapier: geen verhoogde kans op Syndroom. 80% zekerheid.
Hij wilde zeker geen vruchtwaterpunctie doen en nu zijn we dus super ongerust, soms zit ik stilletjes te huilen achter bureau of op ’t toilet. Ben ik onozel dan? Hij is er wel vorige week eentje verloren met een vruchtwaterpunctie, dus dat was efkes slikken.
Mss is het niet nodig om zorgen te maken en lachen jullie me nu uit, maar vorige week babbelde ik nog 100-uit over de zwangerschap, nu wil ik er niet over horen en stilletjes hopen dat het toch goed komt of nadenken, wat als…
De echo dient om het bovendijbeen te meten. Als dat te kort is, dan hebben we natuurlijk een verhoogde kans…
Kunnen jullie jullie ervaringen hierover nog eens meedelen.
Syvlie, jij had natuurlijk een zéér lage waarde: 1/87, da’s fijn dat alles dan toch nog goed gekomen is.
Sasha