Vorige reacties:
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
< vorige pagina | volgende pagina >
< vorige pagina volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 09/07/2008 @ 10:05 Nancy78 | Hihi, Ellen heeft me op paar minuten geklopt - we waren blijkbaar samen aan t schrijven Z had gisterenavond niet veel gedronken dus was er om 1u vannacht ook. Maar ze had ook kakpamper toen - ze heeft al enkele dagen diarree. Wel snel terug in slaap gevallen. Om 3u30 opnieuw gehuil uit haar kamer, bleek opnieuw kakapamper, na verversen en wat knuffelen is ze opnieuw snel ingeslapen. Oef! Maar dan had Mat hias (onze jongste logies) de deur van ons berging laten openstaan (had dorst en blikje drinken gehaald). Gevolg: ons twee dames (poezen) waren muisstil naar boven gekomen en sprongen op ons bed. Dus tegen 4u30 weer wakker en Z wakker geworden van miauw'kes in gang toen ons dames naar beneden gebracht werden door B (waren niet akkoord) - Grrr - dus dan terug Z in slaap sussen. Ze heeft dan wel tot 8u geslapen. Had ook toen pas door dat ze haar handje bijna volledig in haar mond aan t steken was en aan het jammeren. heb er dan tandengel aan gedaan - misschien daardoor diarree?? Doei nans |
| 09/07/2008 @ 10:16 vero | Ellen, hier is dat ook. En dat is met periodes. En time-out is een goede oplossing. Het gooien is nu wat minder maar het is erg geweest. Nans, hoe heb jij Z ingebakerd eigenlijk? Had jij zo'n speciale bakerzak/doek? Of gewoon met 2 aparte doeken? Ik ga morgen aan de vroedvrouw eens vragen of dat bij ons een oplossing kan zijn. Onze kleine miss hier doet niet liever als na haar voedingen 's nachts wakker zijn en huilen. en dan is ze niet echt makkelijk stil te krijgen. Overdag gaat dat dus wel. Dan zou ze aan de borst in slaap vallen. en 's nachts maar krijsen. Dan is de enige oplossing ze in de draagdoek leggen en er zo terug mee in bed kruipen. maar echt aangenaam is dat ook niet voor mij. Plus: ik wil de komende maanden zo écht wel niet blijven slapen. Leen, T heeft nu ook niet zo'n moeilijke naam en die zegt die nu pas helemaal juist. het was altijd Tosjiash. Het zal er ook wel wat van af hangen of je een goed pratertje hebt of niet. Y is nu wel een goede prater maar niets zegt dat dat bij een 2de ook zo is natuurlijk. Sanne, L lijkt echt wel een beetje op H. Dat zal zijn omdat ze allebei zo donker haar hebben zeker? best wel raar om te zien. en H heeft ook van die lachjes. Onbewust natuurlijk maar wel leuk om te zien. oei, net telefoon gehad. ga dit nu toch al doorsturen. en mij dan is klaarmaken want heb met mijn mama afgesproken. |
| 09/07/2008 @ 11:33 Rien | Ik heb de, voor mij, meest bizarre droom ooit gehad!!!!!!! Ik gaf borstvoeding!!!!! IK!!! En ik voelde zo echt echt stuwing en van die dingen, man man man ik werd er gewoon wakker van. Dat komt heel zeker door die pasgeboren baby'tjes hier. Sanne, dikke merci voor het mooie geboortekaartje!! |
| 09/07/2008 @ 11:58 vero | hahahahaha rien toch! Schitterend! wij zetten T in de gang als hij het te bont maakt. Gisteren begon hij dan ook tegen de deur te slaan maar we hebben niet gereageerd. Wij hebben ook zo'n slim kereltje dat zijn straf gewoon aanvaard. Hij doet dan gewoon stout verder en gaat dan in de hoek of in de gang. En koppig is hij ook want hij wil er dan ook niet uitkomen. Als we vragen of hij braaf gaat zijn zegt hij neen en dan blijft hij gewoon in de gang staan. De lodger heb ik deze nacht geprobeerd en dat heeft effe geholpen. Maar bij de laatste nachtvoeding dus neit meer. Ik heb mij trouwens zo'n zomerlodger aangeschaft. ik had nog die dikke fleece van bij T en nu heb ik eentje met katoenen voering en dunne fleece langs buiten. ideaal voor iets warmer weer. Want die andere lodger was echt wel te dik met het warme weer van vorige week. en als de KA zegt dat ze al bewust kunnen lachen dan geloof ik vanaf nu dat mijn little miss sunshine al écht lacht! ![]() |
| 09/07/2008 @ 12:55 Rien | ja, echt onnozel toch he want ik kan niet weten hoe stuwingen voelen, maar het voelde wel levensecht! ![]() Ivm naam met 'r' in .. Pien, Leen en ik waren op dat moment nog maar alleen bij Pien. Leen, mogen ze de naam weten? |
| 09/07/2008 @ 15:28 Nancy78 | ja, leen, mogen ze (we) het weten??? please please please ![]() Vero, inbakeren heb ik ook van mijn VV geleerd. Poepsimpel. Je hebt twee tetradoeken en twee veiligheidsspelden nodig. Je legt ene doek 45° gedraaid (punt van een hoek komt als driehoekje boven hoofd) en andere er gewoon horizontaal op. eerst bindt je eerste tetradoek strak aan rond buikje (je wikkelt die gewoon, je hebt nog geen spelden nodig). Dan neem je rechterpunt van tetradoek en trekt die diagonaal langs je baby en stopt die onder t poepje. De andere punt (linkerpunt) haal je nu ook aan en steekt die diagonaal aan rechterkant vast. Hier steek je (ter hoogte van rechterbilleke) een veiligheidsspeld zodat het zeker blijft zitten. De tweede veiligheidsspeld komt ter hoogte van het borstkastje om beide kanten aan elkaar vast te maken. Eigenlijk wel moeilijk om te beschrijven... hoelijk snap je er iets van ![]() Griet, de tupperwa re is binnen! Ellen, die doos van jou bestel ik nog na, maar ik zal eerst eens mijn brochure moeten nemen en je mailen hé, want ik bestel maar als je zeker bent dat prijs oké is en je die wil. Ik heb echter momenteel fut niet om die te zoeken Ben precies toch meer moe dan ik dacht vanochtend Ben al naar kine en winkel moeten gaan en dan soep gemaakt en opgeruimd en nu dus alweer pijnlijke steken in mijn bekken - damn S, dat is eigenlijk 4/5 dat je dan werkt hé vanaf september (of oktober?) - Wel leuk hé! Die peuterpuberteit, amaai, we gaan nog ons peren zien precies. Z is nu wel onder de indruk van gestraft worden maar dat blijft blijkbaar helaas niet ![]() Morgen is ze dus anderhalve week thuis, de creche sluit even, om dan nog één week te openen en dan weer sluiten hele maand augustus... Ze zal content zijn, ons msiejse, om tijdje te mogen bij mij zijn. Gelukkig krijg ik veel hulp want het is nu wel redleijk moeilijk voor mij om voor Z te zorgen Ellen,ik heb van Z wel een video met de echo's maar heb die nog nooit bekeken, alleen het feit dat dat nu niet kan, is niet leuk. Sanne, vré merci voor het kaartje! echt heel mooi!!! Ik ga nu wat rusten en een dafalgan nemen Nans |
| 09/07/2008 @ 15:54 Sanne | Hallo, J. is deze week nog thuis. Volgende week gaat hij 2 dagen naar de crèche en dan zijn ze een week toe. Hij blijft daarna 2 dagen per week gaan, de rest van de week blijft hij thuis. Met zijn slaapritme valt het wel goed mee nu. L. begint aan haar nacht rond 23u30. Ze wil dan de eerste keer eten rond 3u30 en slaapt dan verder tot 7u, dan terug eten en dan slaapt ze door tot 9u. Dan wordt J. ongeveer ook wakker en begint onze dag. 's middags slaapt hij ongeveer 2 uur en dan ga ik ook rusten met L. Hopelijk lukt dit volgende week ook nog zo als ik alleen ben met die 2 bengels. Ik had gisteren en vandaag weer enorm veel bloedverlies. Ik maakte mij wel wat zorgen en de vv is even langsgeweest. Ze vindt niet direct een oorzaak, dus nog even afwachten en... vrouwemantelthee drinken. Ik dacht... daar gaan we weer met de thee ![]() Vrouwemantel hebben we hier in de tuin staan, dus ik mij meteen een pot gezet en 2 grote tassen gedronken, amai zeg, binnen de 10 minuten had ik naweeën van mijn baarmoeder die begon samen te trekken. Zo'n effect had ik nu echt niet verwacht van zo'n thee ! ![]() Ik ga mijn mening daarover moeten herzien denk ik ![]() In ieder geval, het helpt want het bloedverlies is weer goed geminderd nu. Tja, peuterpuberteit, met momenten kunnen we er hier ook van meespreken. Hier helpt de hoek wel nog gelukkig, en ook negeren. |
| 09/07/2008 @ 16:18 Rien | amai Sanne, zo een effect zeg!!! Heb gisteren nog gelezen (of is het een bakerpraatje?) dat anijs goed is voor krimpen baarmoeder en melkproductie (misschien vandaar mijn droom??!) |
| 10/07/2008 @ 10:18 Leen | hallo allemaal Fie, je staat er goed op, vakantietime joepie. heb niet veel tijd, moet een paar dringende vertalingen doen. Sanne, bedankt voor 't mooie kaartje, echt zonnig en zo mooi dat L. al kan lachen zeg. Vero, hopelijk vlug resultaat met het inbakeren. Ellen, je doet zeker niets verkeerd, is nu eenmaal een fase, volhouden en negeren, meer kan je niet doen denk ik. Y. heeft ook een tijdje gegooid met vanalles en nu soms nog. ze slaat ook dikwijls, ze weet goed dat dat niet mag. en tot voor kort zei ik haar na één keer als je het nu nog eens doet, vlieg je in de hoek, maar nu zet ik haar er direct in. gisterenavond kwam ze uit bad, ze wil er zelf uitkruipen, ik zet haar daarna op 't kussen om haar af te drogen en ze geeft me een mep in mijn gezicht. heb haar gewoon direct opgepakt en in de hoek gezet. ze begon dan te klagen dat ze kou had, heb haar laten staan. daarna zei ze dan dat ze het niet meer ging doen en kreeg ik een kusje. ik hoop dat dat er ook uit gaat hoor. en nu verderdoen, tot later |
| 10/07/2008 @ 10:29 Rien | Ja leen, dat direct reageren vind ik eigenlijk wel een goeie! geen 2e kans geven, want ze testen je dan toch uit he. ik ga dat onthouden! |
| 10/07/2008 @ 10:39 Leen | zeg, ik heb hier al het geslacht verklapt en een paar weten naamvoorkeur al. ik moet toch niet alles verklappen hé. ![]() ![]() |
| 10/07/2008 @ 10:52 vero | ik denk eigenlijk ook dat ik het nog weet. Is het een langere naam als Y? 3 lettergrepen? Hier een redelijke nacht gehad. ze heeft geslapen van iets na 23u tot 3u. Dan wel wakker tot iets na 4u. Terug daar rond 6-7u maar dan wel direct verder geslapen. Nu heeft ze wel iets anders gevonden: ze weigert te drinken van mijn linkerborst die nu dus op springen staat. Hier is het meestal 3 waarschuwingen en dan gedaan. tenzij het echt iets is dat hij goed weet of dat echt niet door de beugel kan. |
| 10/07/2008 @ 11:30 Leen | Vero, tot voor kort was het bij ons ook tot drie keer en dan in de hoek, maar voor slaan zet ik ze er nu direct in, hopelijk leert ze het dan vlugger af. neen, de naam heeft maar twee lettergrepen en 6 letters, toch zoals ik ik hem graag geschreven zie staan. je hoort er wel maar 5. een naam die Sanne hier nog noemde hoor ik ook wel graag en vind ik ook goed passen bij Y. |
| 10/07/2008 @ 12:02 Leen | pff, ben hopeloos achter met mijn vertaling, nog 3 bladzijden te gaan, en de vertaler die het moet nalezen doet vandaag zijn laatste dag. er komt alsmaar vanalles tussen, allé, maar voortdoen. ik zal mij een stukske chocolade nemen voor wat extra energie,hihi |
| 10/07/2008 @ 12:30 Rien | *Zucht* al de 2e keer op rij dat F heel de tijd gehuild heeft bij de OM. Enkel niet bij het eten ... . Is dat eigen aan een baby van 10 maanden? Het was dan nog zijn laatste dag bij haar ... 1 augustus naar de creche .. daar zie ik nu natuurlijk mega tegen op. |
< vorige pagina | volgende pagina >

zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?

En ik voelde zo echt echt stuwing en van die dingen, man man man ik werd er gewoon wakker van. 

Gelukkig betert het wel! Ze kunnen dat blijkbaar regelmatig wel eens hebben en in de opvang zeggen ze dat dat hun zelfstandigheid uittesten is: eens kijken wie de baas is en hoever ze kunnen geraken met hun willetje te tonen. Toegeven is dus het slechtste wat je kan doen... En altijd consequent zijn, ook tussen beide ouders want N probeerde dat dus echt uit: van de een naar de ander lopen!