< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » NOD 2e helft september - wie doet mee?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
NOD 2e helft september - wie doet mee?
04/07/2008 @ 13:54
Barbara

Online Status Bekijk profiel
Yes yes yes .... it's again a baby

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 17:43
Phie

Online Status Stuur bericht
Barbara, dat wordt nog wel leuk, twee meisjes met een jaartje verschil... Heb zelf twee zussen, en is toch anders dan de relatie met mijn broer hoor!
Als ik mocht kiezen, zou'k terug een meisje bestellen, maar heb toch het idee dat àls er ooit een tweede komt, dat het een jongetje wordt... Maar dat brengt evengoed leven in de brouwerij hé

Hier intussen ziekenboeg geweest: drie voedselvergiftigingen: ikke dinsdag, manlief en dochter woensdag (toen ze mijn restantje van dinsdag opaten, ik wist niet da'k daarvan ziek was dus niet weggegooid). Na drie dagen (Aiko gelukkig maar eentje!) waarvan de eerste ferm afzien is iedereen terug op de been, behalve ikke ik blijf maar met maag- en darmklachten zitten... hopelijk niet te lang meer. En over enkele dagen krijg ik dan opnieuw krampjes als mijn ongi eraan komen Ik sta ongelofelijk geblazen, alsof ik drie maand zwanger ben! Pft, nog een weekje aftellen en hopelijk is mijn buikje dan weer normaal...

Groetjes,
Phie

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 10:22
Bar

Alles bonnen hier?
Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 12:27
Phie

waar zitten de andere meiden? heb ik iedereen weggejaagd door terug op 't forum te komen?

hier terug ongi geworden. tja, met die voedselvergiftiging had ik al 't gevoel dat het niet voor deze keer was. soit, we blijven duimen dat het toch nog eens lukt

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 11:30
Babs

alles kits hier, hoor. Laatste weekje werken, dan 2 weken verlof. Vrijdagavond caravantje vullen, proberen nachtje te slapen en dan zijn we weg naar waar de zon schijnt .
Waarschijnlijk Zuid-Frankrijk, Italië.

Barbara

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 09:45
Bar

Babs, gelukzak, eigen caravaantje of gehuurd caravaantje.
Niets vastgelegd dan, omdat de bestemming nog niet vastligt?

Phie, natuurlijk niet, waarom zouden we....

Hier 'beetje' aan't aftellen, ik had nog meer vakantie staan dan ik verwacht had, dus das een dikke meevaller, daarentegen moet ik m'n vakantiegeld weer afstaan, das nu reeds 2 jaar na elkaar, had dit niet verwacht, even checken bij m'n vakbond, dus dat is dan weer n'n groten tegenvaller.

Voor de rest schiet het hier aardig op, het verhuizen van kapperskamer, naar was/kapperskamer is volledig in orde. Ben er zelfs vier op, het lijkt wel een ikea kamertje nu, zo klein, praktisch, 2 in 1
Aan de 2e babykamer zijn we ook gestart, planché ligt er en vanaf deze week gaan we ook schilderen en behangen, van zodra dat in orde is ga ik gordijntjes kiezen en dan laat ik de meubeltjes leveren

Volgende wk dinsdag nog eens een gyne bezoekje, ze volgen elkaar nu korter op, om de 3 weken, ik ben is benieuwd hoe m'n suikertest is verlopen, omdat ik vorige x wel 4 kilo op 6wk was bijgekomen, moest ik een suikertest ondergaan....

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 17:06
Phie

Hey dames,

Babs, intussen al aan de vakantie begonnen zeker? Amuseer jullie alleszins! En hopelijk zit het weer wat mee, maar met de caravan kan je nog alle richtingen uit hé!

Bar, hoe komt het dat je vakantiegeld moet inleveren? Toch niets met de zwangerschap te maken?
Weet je al hoe je de tweede kinderkamer gaat inrichten? Typisch meisjeskamer of toch wat neutraal houden?
Ik heb van een vriendin gehoord dat er tegenwoordig altijd een suikertest wordt afgenomen bij een zwangerschap, bij haar vorige zwangerschap (gelijktijdig met mij) was dat ook nog niet... Ik hoop alleszins voor je dat de uitslag goed is!

Hier niet veel nieuws. Deze week maar twee halve en één volle dag gaan werken omdat de OM op verlof is. Volgende week ook een extra dagje verlof om die reden. Toch fijn, effe wat rustiger aan
Groot verlof is pas eind augustus, en we kunnen helaas niet weg: ventje zijn verlof begint pas op maandag en de maandag erna moet onze dochter al naar school! Toch kijk ik nog effe uit naar evt. een midweekje, dat we er toch eens uit zijn... jammer, ik snakte zó naar een reisje richting zon Maar we zijn van plan het in januari te doen, eens met ons tweetjes een weekje tussenuit... Maar da's nóg zóóóó lang...
Verder tel ik een beetje af naar september: ik ga dan 4/5 werken! Ik neem mijn ouderschapsverlof op ik kijk er echt wel naar uit, woensdagvoormiddag eens voor mezelf, woensdagnamiddag met mijn dochter!

Groetjes,
Phie

Link naar deze reactie
25/07/2008 @ 09:53
Bar

Hey Dames,
Wat is het hier weer rustig...
Hier was afgelopen di bij gyne alles in orde.
De suikertest was oké, dus gezond verklaart.
Babe'je weegt al 1240gr en reeds 37cm, ze ligt dwars in m'n buikje, nog wel even de tijd om te draaien.

Phie, ik moet nog navragen waarom geen vakantiegeld.
Het wordt een echte (pink) meisjeskamer.
We hadden het volgende afgesproken, als het een meisje is, is de nieuwe kamer voor haar, als het een jongen is dan wisselen ze van kamer, omdat onze dochter een vrij neutrale kamer heeft. We moesten wel iets regelen omdat papa het geslacht niet wou regelen, anders konden we niet aan het kamertje beginnen.
Dus mama weet dat onze meid in haar kamertje zal blijven liggen en dat we nu het nieuwe kamertje aan het inrichten zijn voor onze 2e meid, maw de papa weet nog van niets, erger nog, hij denkt dat het een jongetje zal worden, hopelijk niet te fel teleurgesteld.

Babs en Sofie alles oké met jullie, of liggen jullie onder het zonneke?
Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 13:45
babs

Hallo,

hier ben ik terug, bruingebrand en uitgerust.... We hebben de eerste week de tour de France gevolgd (Alpe d'Huez), daarna dicht bij Genève een camping uitgezocht (kindvriendelijk met zwembad en Nederlandstalige begeleiding) en op het einde nog 2 dagen Bastogne (ardennen) bij mijn peter die daar een Chambre d'Hotes heeft.
Mijn ventje is nu nog thuis, dus Tuur kan thuisblijven. Heb juist gebeld, hebben beiden geslapen tot 11.45u. Als hij volgende maand naar school gaat, zal het toch anders moeten.....

Alles ok met iedereen?

Groetjes,
Babs
Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 15:49
Bar

Seg Babs, ik dacht dat jullie geen 2e willen omwille van een slecht slaperke, 11u45 daar wil ik wel voor tekenen zenne

Hier sinds woensdag een meisje met de windpokken, ze staat VOLLEDIG volle pokjes, zielig en ze ziet er vanaf, we hebben van't weekend dan ook geen oog toegedaan en tijdens de dag was ze ontroostbaar, we zijn over de helft
Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 22:31
Sofie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Was jullie kwijt...
Grote vakantie en dus zit Kato hier thuis en heb ik veel minder tijd om te computeren. Ze vraagt nogal veel aandacht... En het was hier ook zo stillekes!

Babs, moet Tuur direct volledige dagen naar school? Als hij zo lang slaapt, hoe laat gaat hij dan naar bed? Slaapt hij nog na de middag en kan dat op school? Zal een enorme verandering zijn! Kato die kijkt er al naar uit. Half juli was ze al aan't zagen om terug naar school te mogen gaan. Volgende week heeft ze nog "safarikamp" (allé zonder overnachtingen he) en dan heb ik 2wkn verlof.

Barbara, hoop dat je ventje niet meeleest want dan zou hij het rap weten. Vanaf wanneer ga je met bevallingsverlof?
En die windpokken, stuur die gerust naar hier, dan is hij daar ook weeral vanaf Hopelijk ziet ze er niet te veel van af... En hoe gaat het met de bolle buik? Niet te zwaar met zo'n klein spook in huis?

Phie, ik heb nooit een suikertest gehad hoor.
Gaat kleine meid 1sept vor het eerst naar school? Spannend he!
Wij gaan trouwens ook niet op verlof. Ik heb wel 2wkn maar mijn ventje heeft zijn verlof al gehad. Reisje zat er dit jaar dus niet in. Maar ga er toch van genieten. BEn nl van plan om de speelruimte van de kribbe te herschilderen. Joepie heb er nu al zin in!

Groetjes,
Sofie

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 14:03
Babs vanop werk

Sofie, Tuur zat in zijn bed van 20u de avond tevoren, dus heeft hij maar liefst 16uren geslapen!!. Om op de andere vragen te antwoorden: hij slaapt niet meer na de middag, gaat de maandag en donderdag een hele dag naar school. Dinsdagmiddag blijft hij bij oma, woensdag is het maar en halve dan en vrijdag is de school om 15u gedaan, dus ook geen volle dag.
Spijtig dat jullie geen verlof samen hebben, voelt toch anders, hé en je kan inderdaad moeilijk alleen vertrekken op reis, hé. Toch, een mooi verlof gewenst en vooral... mooi weer!!!

Barbara, inderdaad had ik gezegd dat tuur geen goede slaper was. Is nog altijd het geval hoor (behalve dan die ene uitzondering vorige maandag). Hij wordt nog veel wakker 's nachts (tuutje kwijt, geen dekens meer, dromen enz.) en dan moet er toch getroost worden.
Hoe is het met de windpokken? Je mag ze ook naar hier sturen hoor!
Alles ok met ? Wanneer moet je nog eens naar gynae?

Phie, ook een groot moment 1 september. Liggen de zakdoeken al klaar? Is toch een hele verandering, hé.

Tuur is momenteel heel geconcentreerd op het potje gaan aan het trainen. Zonderiets (blote poep) lukt het heel goed. Vanaf hij een gewoon broekje of pamperbroekje aan heeft, zegt hij niets en doet alles in zijn broek.

Groetjes,
Babs
Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 21:03
Sofie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Babs, Kato had ook geen zin in zindelijkheid. Wat bij ons heel goed heeft geholpen was een kleine beloning voor een flinke plas (dus niet voor enkele geforceerde druppels). Ze kreeg dan telkens een smartie en vanaf dan ging het heel vlotjes! En voor een kaka kreeg ze dan 2 smarties.
Hadden al vanalles geprobeerd en waren er zeker van dat ze het kon, alleen miste ze motivatie.
En om je nog wat op te beuren, Kato was ook een slechte slaper, nagenoeg elke nacht enkele keren wakker, tot ze naar school ging. We hebben soms nog eens prijs, maar het is enorm verbeterd. Nu zijn slechte nachten eerder uitzondering dan regel. Iets om naar uit te kijken.

Groetjes,
Sofie

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 13:54
babs

Sofie, we hebben geprobeerd met stickers (van Cars), met kleine autootjes, met snoepjes. Nu doet hij alles op zijn potje, maar enkel als hij geen broek aan heeft, dus als hij volledig in zijn blote poep loopt. Vanaf hij een gewoon broekje of pamperbroekje aan heeft, is hij te laat of hij is het vergeten. Wij worden nooit boos, zeggen van volgende keer beter. Als ik hem vraag hoe hij het gaat doen op school, antwoord hij: in mijn blote poep naar school of de juf zal mijn poep wel afkuisen en verse pamper aandoen. Tja, nog effen doorbijten zeker en het zal wel lukken. We zitten nu al zo ver.

groetjes,
Babs
Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 10:32
Bar

Hahahah dames, is wel grappig om lezen jullie verhalen. Staat ons ook nog allemaal te wachten. In 2-voud

Hier afgelopen zondag het 1e verjaardagsfeestje achter de rug, we hadden nog een beetje geluk met het goede weer, veel cadeau'tjes ontvangen, maar zo ontzettend vermoeiend, als het aan manlief ligt doen we het niet meer over, of toch niet zo uitgebreid meer.

Vanavond nog eens op gyne bezoek, ben benieuwd.
Wat ik nu wel heb, en bij m'n 1e zwangerschap niet, is voorweeën en serieus wat harde buiken.
Ben soms wel benieuwd naar de uitgerekende dag, zou het nu weer 5 dagne overtijd gaan?????? Wie zal het weten....
Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 11:58
Nancy

Hallo,

Ik kom hier mee kletsen.
Mijn nod is 9/9.
Heb al 2 kinderen van de maand mei, dus wie weet is augustus wel onze geluksmaand hé.

Veel succes aan iedereen !!!

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 08:30
Bar = werk

Allooooo,

Welkom Nancy....

Met ons meisje alles prima, 1.9kg en 43cm, ze is idd gedraaid maar naar stuitligging , maar we hebben nog even tijd.
Mama moet wel naar haar buik luisteren (meer rusten), zegt de gyne, door de vele harde buiken en voorweeën.

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 14:23
Babs

Die gynae heeft gemakkelijk praten. Meer rusten zegt hij. Makkelijker gezegd dan gedaan met zo'n klein prutsje in huis. En toch is het voor je eigen goed dat ze het zeggen, hé. Dus, je weet wat je te doen staat.... pootjes omhoog en in de zetel Olympische Spelen kijken.
België heeft nog geen medaille, maar onze gemeente wel. Bij het vrouwenwielrennen is de Zweedse Emma Johansson 2de geworden en die woont bij ons in het dorp. Zal eens vragen of ze toch geen Belgische wil worden, ha, ha.

Groetjes,
Babs

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 08:29
Bar

Hahahaahah Babs grapjas, ja Olympische Spelen, ben al eens blij als het eens NIET opstaat bij ons ...
Soms doe ik het mezelf ook aan hoor, neem nog veel te veel werk aan na m'n dagjob, en dan nog wat activiteiten erbij, de laatste 2 wk waren belachelijk druk, maar vanaf morgen (vandaag dus ook nog mega druk) ga ik er de rem opzetten.... vroeger bevallen vind ik nu niet zo'n probleem, maar toch liefst niet vroeger dan +37 wk hoor.
Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 14:35
Barbara

Nou dames, stilte voor de storm?????

Van't weekend gaan m'n ventje en ik een weekendje naar Nederland. Lekker onder ons ge-2, tafelen, relaxen, 'uitslapen' en nog net even alleen voor nr. 2 eraan komt

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >