< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » doopsuiker : wel of niet

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
doopsuiker : wel of niet
07/07/2008 @ 12:43
grietje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

ik heb een twijfelgeval ivm doopsuiker. Wat vinden jullie van het wel of niet geven van doopsuiker? Nu ik lust ze totaal niet.

Ik zou graag de centen geven aan een goed doel. Aan een fonds voor kinderharten. Dit komt door het feit dat mijn 2de zoontje gestorven is aan een zware hartafwijking op 22 weken zwangerschap.

Nu zit ik zo wat in een tweestrijd want mijn eerste kindje had wel doopsuiker en dan mijn 3de kindje krijgt er geen bij zijn of haar geboorte. Ik zou wel een pot snoepjes zetten zodat iedereen die komt snoepjes krijgt en voor ons werk ook. Maar zou mijn 3de kindje dat later niet bekijken dan dat hij of zij minder welkom is en dat de centjes naar een goed doel zijn gegaan?

Allé ik weet niet wat jullie denken over doopsuiker.

liefs

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 12:47

hey

ik vind dat er bij een geboorte doopsuiker moet.
vooral ook om de mensen te bedanken voor hun cadeaus, maar ook voor aandenken voor je kindje later.
ik geef er nu wel niet veel geld aan uit, ik neem doosjes en doe het allemaal zelf.
bij robbe kostte mijn doopsuiker amper 75€ , misschien kan je ook voor een goedkope versie gaan en toch een bedrag storten aan het goed doel. dan heb je beiden.
mijn vriendin haar doopsuiker kostte 300 € sorry maar dat vind ik echt overdreven hoor !!!!

groetjes petra

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 13:17
Evy

Hey Grietje,

eerst nog eens proficiat he... Ben echt blij voor je!!

Persoonlijk zou ik het heel goed begrijpen dat jullie geen doopsuiker geven maar de centjes daarvoor geven aan een stichting voor hartpatientjes. En ik denk niet dat iemand jullie daarvoor 'vreemd' gaat bezien. Ze weten immers toch hoe belangrijk dat voor jullie zou zijn. Ik vind het zelfs een heel mooi initiatief want op die manier doet jullie nieuwe kindje iets goeds om Arthur* te gedenken en anderen te helpen en ik vind dat eigelijk zoveel meer waard dan een potje of doosje doopsuikers.

Ik denk ook niet dat jullie kindje later gaat denken 'ik ben minder waard dan mijn broertjes'. Integendeel, door zijn/haar geboorte hebben jullie mss iemand anders met de centen geholpen.

En je kan idd een pot snoepjes zetten voor de kindjes die op bezoek komen ofzo. Een collega van mij had ook een snoepbokaal gezet en zo van die kleine puntzakjes, die de kinderen dan zelf konden vullen.
Dus ook geen geboortesuiker.
Ik vond dat ook niet raar. Het was ook haar 3e kindje en ik vond het eigelijk wel leuk voor de kindjes.

Ik denk dus dat de mensen jullie standpunt heus wel zullen begrijpen.

Wat je ook kan doen is een rekeningnr vermelden van de stichting ipv een geboorterekening.
Ik heb dat ooit op een geboortekaartje gezien waarvan het zusje kanker had, daar stond een rekeningnr op van een kankerstichting. Die mensen hadden wel geboortesuiker voorzien voor het bezoek.

Is mss ook een idee.

veel liefs
Evy

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 19:03
Noortje

Hoi Grietje

misschien is de levensboom iets voor jullie dan?

De levensboom en zijn kleurrijke mandjes zijn afkomstig uit Nairobi, Kenia.
Met deze "suikerbonenboom" vier je niet alleen de geboorte van je eigen kindje; je geeft ook een kind in Kibera, een sloppenwijk in Nairobi, de kans op een beter leven!
Want met de verkoop van één levensboom en 100 mandjes kan een kind in Kenia een jaar lang naar school!

Omdat doopsuiker bla bla dit een lovenswaardig initiatief vindt, gaat de volledige opbrengst van uw aankoop onder dit thema INTEGRAAL naar "de levensboom".
Met andere woorden :elke Euro die u aan de "levensboom" artikels spendeert komt ten goede aan dit initiatief.

Indien u meer info wil over dit initiatief kan u terecht op fairytale.be

Succes
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 19:09
Noortje

Was ik er nog vergeten bij te typen :

ik vind het een heel mooi en nobel initiatief , wat jij graag zou doen, en ik zou je hart volgen daarin
Ik ben zeker dat iedereen je gaat begrijpen hoor
Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 01:09
Superlady

Online Status
Ik vind dit toch een lastige kwestie hoor!
Ik kan begrijpen waarom je zou kiezen voor een storting aan het goede doel, maar of je kind dat ook zo zal zien...??
Wij hebben onze suikerbonen zo geteld dat er zeker nog doosjes over zijn voor ons zoontje, om te bewaren als herinnering. Als de tweede kleine daarna wat ouder is, en die doos vol herinneringen ziet, zal hij zeker vragen:"en waar is die van mij?". Dan kan je gaan uitleggen dat je voor hem geen suikerbonen gedaan hebt maar het geld in de plaats aan het goede doel gegeven hebt.....

Pas op, begrijp me niet verkeerd, IK begrijp je redenen heel goed, maar of je kind dat ook zo zal zien..?? Dat denk ik niet.

Kan je niet beide doen? Zo heeft je kind toch ook zijn suikerbonen, want het is niet zijn schuld dat Arthur het niet gehaald heeft, toch?

Is maar gewoon hoe ik erover denk he...

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 10:52
kitty

Online Status Bekijk profiel
Zou het geen leuk idee zijn om ipv suikerbonen lolly's of zo te geven met daaraan een tekstje over het hoe en waarom geen suikerbonen? Zo kan je én de hartvereniging steunen en iets meegeven aan de mensen. de mensen die jullie kennen, kannen dan toch ook het verhaal van Arthur, en volgens mij zullen ze dat meer als ok vinden.
En je 3e spruit later...ik denk dat die het fantastisch vindt, als je het later uitlegt waarom je het anders hebt gedaan (en hij zo onrechtstreeks andere kinderen heeft geholpen)!
ik vind het een prachtig idee!

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 11:58
Belle

Online Status Bekijk profiel
Ik vind dat iedereen daar vrij moet van zijn om zelf te beslissen wat hij wil. Als Grietje geld wil doorstorten dan moet ze dat gewoon doen.
Precies of haar zoontje of dochtertje zal haar later scheef aankijken omdat ze geen doopsuiker gekregen heeft bij de geboorte.
Geen kind die daar later bij stil zal staan.
Ikzelf zou begot niet weten wat mijn moeder van doopsuiker gegeven heeft bij mijn geboorte. Zelfs van mijn broer en zus weet ik het niet.
We hebben wel nog allemaal 1 geboortekaartje en dat vind ik wel veel meer waard. 'k Vind dat zo'n stomme traditie die doopsuiker.
Zelf ben ik al een tijdje aan het denken wat ik als alternatief kan aanbieden. Ik vind het zo'n zonde van het geld, wetende dat de meeste de verpakking van de doopsuiker toch niet bijhouden. 9 op 10 belandt het na enkele weken in de vuilbak of het moet iets heel praktisch zijn wat dan weer stukken van mensen kost.
Ik bedank daarvoor.
Het idee van die snoepzakjes vind ik wel super.
Denk dat ik enkele grote potten met verschillende soorten snoep zal zetten en dat iedereen zijn zakje zal mogen vullen. Met een mooi kaartje eraan zal dit zeker ook in de smaak vallen.

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 12:06
wondertje

Online Status
Grietje, ik begrijp je volkomen!! Zelf zou ik er ook voor kiezen. Wel zou ik zorgen voor iets van snoepjes voor bij de geboorte. Die lolly's vind ik een super idee. De mensen kunnen die lolly's ook bewaren hé!
Op het geboortekaartje kun je eventueel ook een rekening of zo openen.
Ik zie het zo: je derde kindje krijgt misschien niet echt doopsuikers maar andere snoepjes en als je het dan later uitlegt waarom je het gedaan hebt, zal hij/zij het zeker begrijpen. Ik zie het als het ware als een teken voor Arthur*. Arthur krijgt dan ook zijn geboortegeschenk.
Ik vind het heel nobel dat je met die gedachte speelt!

Hele vele groetjes

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 12:32
Britt

Online Status Stuur bericht
gewoon doen grietje!
Ik denk dat niemand je scheef zal bekijken en ik denk dat je kinde juist trots zal zijn dat hij/zij al iets heeft gedaan voor zijn overleden broertje van de eerste dag dat hij geboren is.

[Laatst gewijzigd door Britt - 11/07/2008 @ 12:34] - Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 19:55
grietje

Hallo,

bedankt voor jullie reacties. Ik had dit erop gezet maar jammer genoeg heb ik dan een miskraam gekregen. Nu gaan we met volle moed opnieuw beginnen. We weten dat het ons wel zal lukken.

Ik vind het een leuk idee van de potten snoepjes met tipzakjes wel leuk. Of een lolly en daaraan een kaartje hangen met vb een tekstje dat de centjes naar een fonds gegaan zijn. (vb de lolly's kan ik ook geven aan mensen die niet op bezoek komen maar toch een kado geven, vrienden van mijn ouders of oude collega's)

Waarom ik dit eigenlijk ook doen. Ik weet het niet. Het geeft me een goed gevoel. Ik ben zelf niet zo voor de typsiche tradities. Mijn schoonzus had totaal geen doopsuiker (al het geld is naar unicef gegaan) en niemand heeft daar iets van gemaakt.

En zoals gezegd, ook hier gaat het doopsuiker de vuilbak in. Wij lusten dat niet en je kan zo alles houden. Je steekt het in een doos en na een paar jaar moet je opruimen en gooi je het ook weg.

En uiteindelijk krijgen de mensen die op bezoek komen (met of zonder kado) een gezellig avond met een hapje en drankje. Ik heb nog nooit iemand scheef bekeken omdat ik een kado gaf en geen suikertje kreeg.Die kado geef ik omdat ik het leuk vind

groetjes

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 21:08
Kaatje

welk kind gaat er nu later zeuren, omdat zijn ouders geen suikerbonen hebben uitgedeeld??
zo kan je op alles wat verzinnen hoor. oei, dan gaat mijn kleinste zeuren omdat de oudste confituur had, en zij niet, en dan kan de oudste zeuren dat de kleinste een babyborrel had, en hij niet...
als jij aan de hartvereniging wil schenken , dan doe je dat gewoon!!

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 21:58
miss boesy

opgepast dat telt meschien niet voor iederreen...
maar wij waren vroeger met 4 thuis....
waar tussen een groot verschil met de twee oudste en de twee jongste...

en bij ons was er daar wel soms discusie over van ;

wat de ene vroeger niet mocht en de andere wel,...
of de 1 mocht,kon toen niet studeren in de tijd....en de andere dan zoveel jaar later wel...
-of de 1 krijgt sint, pasen tot ze 18 en de ander maar tot ze 10 ...

zo heb ik in de tijd nog een programa denk met goedele op tv gezien ;
en het ging over broers en zussen....
*en daar voelde de ene zus zich minder geliefd of de andere doordat er van de 1 het huis vol foto's stond en van de andere zus maar 1 fototje ergens achter de foto's van de andere zus,..
toen de ouders dat na zoveel jaar hoorden ,eigenlijk was het gewoon onbewust dus,...van de ouders maar voor dat meisje toen blijkbaar niet..

je kan inderdaad niet alles exact het zelfde tot op de cent voor iederreen van je kinderen...
maar ik vind dat je wel ergens eerlijk,of evenwichtig moet handelen,....
zo vind ik het soms ook fout als het oudste kind altijd alles nieuw krijgt .......en een jonger kind dan altijd het over erft...

natuurlijk maak je ""doopsuiker "" ook zo duur of jezelf wilt..
al is het nu een beeldje,suikers,een doosje ,snoepjes ...maar zo niks echt niks vind ik dan wel een beetje zielig...zeker als je het bij de ene wel deed en de andere niet.

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 18:25
Lies

Euh, Kaatje en Miss Boesy, ik denk dat jullie nog eens moeten lezen...

Grietje,

Veel sterkte, ik lees in je profiel ook dat je al drie keer erg snel zwanger bent geworden, dus hopelijk lukt dat snel weer.

Lies
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]