< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » 11 maand(6 weken te vroeg) trek zich nog niet op

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
11 maand(6 weken te vroeg) trek zich nog niet op
06/07/2008 @ 10:03

Online Status Bekijk profiel
Mijn zoontje van 11 maanden (wel 6 weken te vroeg geboren)
doet nog geen enkele moeite om te kruipen of zich recht te trekken!
Waar hij zit blijft hij zitten en voor de rest gebeurt er niets.
Ik probeer het te stimuleren maar als ik hem op zijn buik leg komt hij niet vooruit of achteruit, als ik hem op zijn beentjes wil laten steunen steekt hij ze half de tijd gewoon licht vooruit ipv naar onder.
Wie heeft er tips om dit goed te stimuleren.
De meest gesteld vraag die we nu krijgen is: kan hij nog ni stappen?
Best wel frustrerend omdat op een vroeggeboren kind zo snel een 'stempel' opgeklapt is he! Ik zou het liefst hebben dat hij zijn leeftijdsgenootjes volgt maar heb nu het gevoel dat hij met zijn grove motoriek toch traag is. Wordt er qua motoriek rekening gehouden met zijn 'gecorrigeerde' leeftijd wat dan neer komt op 9,5 maand maar dan zou hij toch ook al meer moeite moeten doen?

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 11:28

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey,

mijn zoontje is 8 weken te vroeg en heeft ook achterstand..
alleen had hij geen moeite met het optrekken en dergelijke.
maar via het ziekenhuis kreeg hij fysiotherapie.
ik raad je aan met een kinderarts er over te praten want misschien is een tijdje fysio wel de oplossing.
verder stimuleerde ik zijn spiertjes door er veel op te wrijven soort massage.

ook deed ik vaak speelgoed op de grond (bv een bal) legde ik hem op zijn buik en uiteindelijk begon hij uitzichzelf te tijgeren.
maandje later begon hij met kruipen hij was toen ong 11 a 12 maand(gecorriceerd 9 a 10 maand).
met 14 maand(gecorriceerd 12 maand) liep hij.

alleen is mijn zoontje prematuur/dysmatuur dus volgens het ziekenhuis was hij gezien zijn verleden nog aardig snel met die dingen..

succes hoop dat je er wat aan hebt.

[Laatst gewijzigd door madeleine - 08/07/2008 @ 11:30] - Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 21:08

Mijn zoontje is op 36 weken geboren en stond ook pas op zijn 1jaar en 14 dagen oud zelf recht. Lopen deed hij pas op 19 maand. Dus geen zorgen maken zou ik zeggen.
Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 14:46
finn

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
qua motoriek moet je tellen met de gecorigeerde leeftijd en lopen op 18 maand is ook bij gewoon geboren kindjes geen echte uitzondering. Anders eens langs de KA gaan om zeker te zijn.Onze kindjes (12 weken te vroeg) worden hiervoor speciaal opgevolgd, maar dat is enkel voor extreem premturen. Wij moeten de eerste keer gaan als ze gecorrigeerd 4 maanden zouden zijn, terwijl ze er dan in het echt al 7 zijn.

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 12:42
anonimous

Online Status
OOk sommige op tijd geboren kindjes doen dat nog niet met 11 maanden. Gewoon blijven stimuleren en uitdagen, komt ineens vanzelf!

Don't worry...

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 21:17
Mama Jessy en Aylin

Hallo,
Ons Aylin is nu 10maand een half en trekt zich pas sinds vorige week enkel op de knietjes. Kruipen doet ze nog niet, wel achteruit schuiven, rollen doet ze niet (hiervoor ben ik naar de ka geweest) maar ook dat is geen probleem omdat ze voor de rest wel goed ontwikkeld. Sommige kindjes doen dat gewoon niet. Ze staat wel al een paar weken recht (als je haar bij de handjes rechttrekt) en dat vindt ze super, ze stapt nu ook al voorzichtig aan het handje (enkele pasjes, erg wiebelig) Ze is met 38w4dagen geboren dus gewoon op tijd. Maar inderdaad, ieder kindje volgt z'n eigen ritme, ons Aylin heeft veel stimulatie nodig want anders is ze een beetje luidat hebben we al even in de gaten ondertussen. Ze heeft het graag makkelijk!!
Bij prematuren moet je inderdaad altijd rekening houden met de gecorrigeerde leeftijd en dus is het geen probleem dat hij dit nog niet doet.

Succes en gewoon lekker genieten van je kindje.
Een vriendin van me haar dochter is 2 weken ouder en zou niet liever willen dat even te ruilen, lekker even rust zegt ze dan, ze loopt de hele dag achter haar dochter aan!!
Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 08:26
danielle

Online Status
goedemorgen iedereen,
mijn jongste dochtertje is zich maar een dikke maand geleden beginnen optrekken en dan was ze 15 maand, dus ik zou me niet echt ongerust maken het ene kindje is wat sneller als de andere, en nu kruipt ze al rond ook ze heeft percies een spurtje gedaan om alles in te halen en dat lukt haar mooi
Groetjes

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 14:27
doesje

Online Status Stuur bericht
mijn zoontje is nu 11,5 maand en is op tijd geboren. Ook hij trekt zich nog maar sinds enkele dagen op. Kruipen doet hij ook nog maar sinds heel recent.
Wees gerust, dit is niet abnormaal. Er zijn nu eenmaal trage en snelle kindjes.
En van die mensen die steeds vragen of hij al kan stappen, tja das volgens mij omdat ze niks interessanters kunnen zeggen. Niets van aantrekken!

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 00:00
mvNiels&Lobke

Je vraagt om tips.
De tip die ik je kan geven om eens contact op te nemen met een goede kinderfysiotherapeut.

Dit hebben we ook gedaan bij onze Niels. Hij is ruim 7 weken te vroeg geboren.
Toen hij 11/12 maand was, kon hij nog niet kruipen/tijgeren. Na de eerste behandeling van de fysio ging meneer tijgeren.

Hij heeft toen nog een maand of 3 behandelingen gehad van de fysio met goed resultaat.
Het waren meer prikkels die hij kreeg.

groetjes, Monique
Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 18:02
wistaire82

Online Status
idd Julian loopt ook bij de kinderfysio en ik ben erg tevreden,
zelfs is bij ons een osteopaat ingeschakeld.

Julian liet zijn hoofd hangen als je hem rechtop zette, hij bleek een blokkade te hebben in zijn nek (KISS)

na 1 behandeling was dit bijna helemaal verholpen en na een week oefenen tilde Julian zijn hoofd op.

Blijf niet te lang tobben en als je je ergens zorgen over maakt, laat ernaar kijken,en als het niks is, dan is dat toch alleen maar mooi, dat heb ik nu wel geleerd!!!!

Hanneke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]