[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 05/07/2008 @ 08:29 | gladde voetzolen met "apenlijn" Hallo Ons zoontje is nu bijna 9 maanden en vanaf de 1e dag heb ik het gevoel dat er iets niet klopt. Hij wijkt af van onze andere twee kinderen. Hij sliep éxtreem veel, huilde weinig en bewoog nauwelijks, na 6 maanden komt daar langzaam aan verandering in en kan hij wel heel veel maar doet het nauwelijks. Alleen omrollen en friemelen met z'n handjes doet hij veel. Maar hij wil absoluut niet zitten, hij is sterk hypotoon en heeft inmiddels toch een motorische achterstand van circa 2 maanden (volgens de fysio). Hij loopt ook bij een kinderarts maar die neemt ons niet serieus "elk kind is anders" Hij heeft wel opvallende handjes en voetjes; helemaal glad met een dwarse diepe lijn die de dokter een "apenlijn" noemt. Ze liet zich ontvallen dat je dat eigenlijk alleen ziet bij kindjes met 'een' syndroom zoals downsyndroom. ik weet bijna zeker dat hij geen down heeft maar vrees wel dat er iets niet klopt. herkent iemand dit? groeten, vg |
| 14/07/2008 @ 17:47 evi ![]() | hallo ik zou toch maar eens naar een andere kinderarts gaan hoor. Het kan helemaal geen kwaad om verschillende opinies te vragen he groetjes evi |
| 18/07/2008 @ 14:58 nicole ![]() | Hoi, Mijn zwager heeft ook zo'n dwars lijn over de hand die helemaal doorloopt, en hij is helemaal gezond! Groetjes mij |
| 05/08/2008 @ 15:59 | gladde voe"tzolen met apenlijn hoi, ik wil je niet onnodig ongerust maken, maar mijn zoontje heeft ook die diepe groeven in handpalmen en op zijn voetzolen, en bij hem is een trisomie 8 vastgesteld. Onze kinderarts had wel direct door dat er iets niet klopte, maar de diagnose heeft toch 3 maanden geduurd, vermits het zo zeldzaam is. Ik zou toch eens eerder bij genetica in een universitair zh gaan horen. Is het niks, zoveel te beter! maar heeft je kindje wel een afwijking, dan is het toch belangrijk om zo vroeg mogelijk te starten met therapie en zo. Onze Mats is ondertussen 16 maand en heeft zowel op mentaal als motorisch vlak een achterstand, maar is het allerliefste knuffelbeerke dat er bestaat! Het vraagt veel zorg en tijd, zo'n speciaal kindje, maar zijn knuffels en glimlachen geven ons telkens weer de moed en de energie om door te gaan8 Ik hoop voor jou dat er niks aan de hand is, maar je mag je moederinstinct niet onderschatten!! (het zou ook niet de eerste arts zijn die een flater begaat...) Succes! Nathalie, mama van Niels,Pieter-Jan,Joppe,Anouk en Mats |
| 06/08/2008 @ 09:36 | Hey, Die achterstand qua motoriek zou ik ook opvolgen moest het mijn kleine zijn. Maar van die lijnen zou ik me niets aantrekken: heb namelijk ook zo van die streeploze handen met één lange lijn die loopt van links naar rechts en in de plooi van mijn duim... en heb behoorlijke interesses en studeerde verder... niets aan de hand (alhoewel ik van mijn vriend soms hoor dat ik niet volledig normaal ben...) succes met de kleine en hou da allemaal goed in de mot. melinda |
| 16/11/2008 @ 09:13 | lijn in hand Hallo, Ik heb twee gezonde zonen met beide in elke hand een dwarslijn. Er mankeert hun niets. Ook hun vader en opa hebben zo'n lijn in 1 van de handen. Bij de oudste hebben we voor de zekerheid een test laten doen, ook voor je eigen geruststelling! succes. |
[Reageer]

gladde voetzolen met "apenlijn"