< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » December 2008-Club » Kerstkindje 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » December 2008-Club
Kerstkindje 2008
13/06/2008 @ 13:15
Annabel

Online Status Bekijk profiel
Hey Dames
Ik ga hier wat minder komen kijken vanaf nu denk ik. Kom effe afscheid nemen en ik wens voor ieder van jullie een mooi, gezond babytje in December! Veel succes allemaal.
Ik heb hier goed nieuws: mijn ventje heeft me gevraagd om te trouwen. Ik wou helemaal niet trouwen, maar toen hij me vroeg heb ik toch geen sekonde getwijfeld. Dus ergens volgend jaar stappen wij in het huwelijksbootje.
Vandaag heb ik weer contact opgenomen met Life, om te zien hoe het verder gaat. We hebben een afspraak de 25ste voor een gesprek, dan zullen we weten wat de volgende stappen zijn. Ik weet dat ik mijn lichaam wat rust moet gunnen, maar ik zou toch niet te lang willen wachten om opnieuw te proberen.
Groetjes

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 21:54
Tessa

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey dames,

@Annabel Van harte proficiat met jullie verloving.. Hopelijk mag je vlug terug zwanger zijn ik gun het je allesinds van harte..

Ik heb vandaag het hartje gehoord via de angelsound en ben zeer gelukkig, morgen moet ik terug naar de gynea en hopelijk is alles dan ook in orde.. Ik laat jullie morgen zeker iets weten..

Groetjes

Tesje

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 10:39
Merel

@Annabel : ik wens je het allerbeste en een fijne trouwdag!!!

@Tessa : hoe was de echo?

Ik ben maandag op controle geweest en had dan de 12-weken echo. Alles lijkt erop dat het beebje het naar zijn zin heeft. Babytje was nu 6,5 cm (t.o.v. 1,5 cm 4 weken geleden). Het neusbeentje was duidelijk, de nekplooimeting heeft ze niet perfect kunnen bepalen maar ze heeft in de doorsnede gezien dat het er dun en goed uitziet.

's Nachts kreeg ik plots buikpijn en sindsdien heb ik last van diarree en heb ook een ambetante hoest. Vanavond dus nog even naar de dokter en dan vertrekken we op reis!!! Joepie.

@Vé : mijn volgende echo is ook pas midden augustus...maar ja, we mogen nu terug optimistisch zijn eh!!!
Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 13:53
Tessa

Hey dames,

We moesten om 18u20 bij de gynea zijn, maar die had net een bevalling, dus tegen dan we binnen waren was het iets voor 20u, dus dat was effe wachten.. Maar alles was in orde zei hij, ons beebje is nu 6.6cm(t.o.v 2cm 3.5 weken geleden) en was al hevig aan het wippen, het was een echt zotteke zoals zijn/haar papa..De nekplooi was ook ok die was 1.4.. Moet pas 25 juli teruggaan, en ondertussen eens op controle bij de dokter.. Ik ben volgens de echo nu 12w6d dus nu loop ik voor, de vorige keer achter, raar hé.. Allesinds we zijn zeer gelukkig.. De gynea heeft ook bloed geprikt om te zien of daar alles in orde is en die uitslag weet ik binnen een week.. Hopelijk is dat ook in orde..

@Merel leuk hé die 12w echo, amai zo groot al en bweeglijk, had de tranen in men ogen, was echt ontroerd. Ik zou willen blijven kijken, maar er waren wel wat wachtenden na ons dus ja..

Heb me een angelsound gekocht en kan dus thuis het hartje beluisteren, ik ga dat 1 keer per week doen, dat werkt toch geruststellend, ik heb het nu al 1 keer gedaan en het was wel komiek, maar we hoorde het en das het belangrijkste..

Nog veel succes en jullie allemaal..

Tesje

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 13:57
Tessa

Dat van de angelsound had ik blijkbaar al verteld..sorry..
Groetjes

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 22:32

Online Status Stuur bericht
Ziezo terug in ons landje! De reis was heel leuk geweest...

Ik vertelde jullie nog dat ik plots na het bezoek bij de gyne last had van overgeven en diarree. Dat is na een 2tal dagen volledig gestopt en blijkt dat iedereen die op hetzelfde feestje was net de dag ervoor ook zo ziek geweest was. Hebben we nu allemaal iets slecht gegeten of was dat een virusje? Moet ik nu bang zijn dat ik iets verkeerd gegeten heb en toen een bacterie opgelopen heb? ...'k heb verder niets gevoeld in mijn buik ofzo...wat denken jullie? Moet ik dat melden aan de dokter?

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 18:11
Tessa

Hey dames,

Merel hopelijk gaat het al wat beter met je??

Hier goed nieuws althans dat denk ik toch, ik denk dat ik men beebje heb gevoeld, het was rond 14u toen ik achter men pc zat voelde ik onderaan men buik, tussen men navel en schaambeen, in het midden 3 plopjes, net of het waren 3 belletjes die ploften. Heel grappig hoor.. Mijn darmen waren het niet, want dat gevoel kennen we, maar dit was anders, heel klein heel kriebelachtig..Zou het kunnen?? Vind het allemaal zo spannend nu.. Het was allesinds een onbekend gevoel, dus ik vermoed echt dat het dat was.. Ik weet wel dat ik dit nu nog niet teveel zal voelen, maar het is allesinds leuk om te ervaren..

Veel liefs van een overgelukkige mama in spé..

Tesje

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 21:54

Hey Tessa,

Met mij gaat het goed (of zo denk ik toch hé)!!! Volgende week ga ik op controle bij huisarts en pas midden augustus terug naar gyne. Ik had liever elke maand een echo gehad maar ja...
Mijn buik begint serieus uit te zetten, ik zal toch heel binnenkort zwangerschapskledij moeten gaan kopen...

Pas deze week dringt het echt tot me door dat er binnen 6 maanden 2 kindjes zullen zijn en begin ik te denken over de inrichting van de 2de kinderkamer. Ik begin ook te twijfelen of ik het geslacht wel op voorhand wil weten, ik zou het wel spannend willen houden maar ik weet niet of mijn vriend dat ziet zitten, hij is nogal nieuwsgierig

Die plofjes zullen het inderdaad wel zijn, ik heb het vorige week ook al gevoeld, deze week precies nog niet...leuk gevoel eh!!!

Zijn we hier alleen op dit topic overgebleven????

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 23:41
Eef

Hoi meiden,

Ben er ook nog. Alle december topics lijken wel eventjes met vakantie te zijn gegaan, zo rustig.

Nu lijkt t weer op gang te komen.

Zijn jullie al van de kwaaltjes af nu ?

Ben hier niet meer misselijk, ook de hoofdpijn is grotendeels weg. Wel nog steeds enorm moe, ik ga elke middag eventjes liggen. Maar dat valt dan gelijk met het middagdutje van mijn zoontje, en dan slapen we heel knusjes samen in "het grote bed".

Sinds deze week voel ik ook de plopjes. Nou ja, eigenlijk wel eerder al denk ik, maar toen twijfelde ik toch of het de baby zou zijn of enkel luchtbelletjes oid.

Heerlijk gevoel blijft dat toch die schopjes.

Het geslacht weten we al sinds de 12 wk echo (jaa zo vroeg). Vond het deze keer wel zo praktisch om het te weten. Nu hoef ik ook niet uit te kijken naar jurkjes enzo.
De vorige keer wilde ik het dus niet weten (mijn man wel), maar de echografist zei het gewoon en vroeg daarna pas of we het wel hadden willen weten. Grrrr... Ach ja, ik had t anders ook niet uitgehouden denk ik, veels te nieuwsgierig van aard, hihi.

Groetjes,
Eva

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 11:53
Tessa

Hey dames,

@Merel, ik oest normaal ook op controle bij de dokter maar ik zie daar het nu niet van in of doe ik het best wel, binnen 2 weken mag ik alweer naar de gynea. Ik dacht dat dat om de maand was, maar de laatste keer zei hij tot binnen 6 weken, ik schrok toen wel even. Maar dat wil zeggen dat alles goed gaat zeker.. Ik wil zeker het geslacht weten, want ik ben super nieuwschierig, maar ik kan wel niet zwijgen dus iedereen mag het dan ook weten .. Ik heb nu al elke dag men beebje gevoeld, maar nooit lang, zo enkele plofjes.. Super schattig, het is meestal in de late namiddag.. Ik wou dat wel een paar maand verder waren. Ik heb al een enorme buik, ik lijk veel verder dan ik eigenlijk ben, maar trek het me niet aan, ik ben super gelukkig, en das het voornaamste..

@Eef mijn kwaaltjes zijn ook zo goed als weg, ik voel me precies herboren, een wereld van verschil, al heb ik niet veel last gehad van misselijkheid, toch was ik doodmoe en liep ik slecht gehumeurd rond, voeld me niet mooi zwanger... Maar nu voel ik me echt super.. Zo leuk dat je het al weet, ik ben zeer benieuwd. Mijn omgeving is iedereen aan het raden en de meesten denken een en wij denken het zelf ook, ik weet niet waarom, maar ik ook omdat ik gehoord had als je de buik al vroeg ziet is het een jongen en bij mag zag je die direct .. Het blijft me gelijk als het maar gezond is. Alleen vind ik het gemakkelijker voor een meisjesnaam dan een jongen.. Binnen 2 weken weten we het, hopelijk..

Geniet nog van jullie zondag..

Groetjes

Tesje

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 21:13

Hallo

hier ben ik ook nog een keer.

Nog drie weken en we mogen terug naar de gyn. Pfff wat duurt dat lang, ik had er 8 weken tussen. Ben wel naar de huisarts geweest maar ja wat doet die, bloedafnemen en wegen. Zelfs geen hartslag gehoord.
Bij de volgende echo hopen we ook te weten of het een jongen of een meisje wordt, na drie jongens zou ik wel graag een meisje hebben maar een vierde zoontje is evenzeer welkom hoor.
Van de twee oudste wilden we het geslacht niet weten en was het een verrassing maar bij de vorige zwangerschap wilde ik het wel weten.
@Eef ons zoontje is een dagje ouder dan jullie kapoen, hij is geboren op 16/03/2007. Ikzelf ben jarig op 17/03.

Ik voel ons kindje al 3-tal weekjes, in het begin was ik niet zeker maar nu voel ik het al regelmatig, zalig is dat.
@Tesse, ik vind met de angelsound nooit de hartslag, vind jij hem makkelijk? Ik hoor wel altijd m'n eigen hartslag

Zijn jullie al veel bijgekomen? Ik probeer het wat te beperken maar vind het deze keer o zo moeilijk, ik zou de hele dag door kunnen eten en dan nog het meest ongezonde eerst. Ben zo'n 2,5 kg bijgekomen nu, wat wel redelijk is maar ik voel me soms zo ongelooflijk slecht in m'n vel. Ik ben ook nog steeds zo moe en vaak humeurig. 's morgens ook nog af en toe last van braakneigingen.

tot later!
Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 21:23

Online Status
Heb me ook even geregistreerd hier

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 21:32
Eef

Hey,

Hier ook zo lang tussen de gyn-bezoekjes, 8 weken/ 2 maanden.
Tussendoor wel elke 4 wk naar de HA, gelukkig laat zij wel steeds het hartje horen. Dat heb je toch wel nodig als mama hè.
Mijn gyn maakt helaas alleen geen echo´s, dus daarvoor moet ik nog heeel lang wachten (eind augustus pas).

"Blij" te lezen dat er nog meer zijn die zich nog niet 100% voelen. Niet dat ik het je gun hè... maar gedeelde smart...
Ik blijf ook maar moe moe moe en veel hoofdpijn. Misselijk gelukkig niet meer.

Bij mijn vorige zwangerschap was ik in totaal (schrik niet) bijna 28 kilo aangekomen. Van 54 naar bijna 82. Daarvan zitten er nog 16 aan. Deze ronde was ik bij de laatste keer wegen 0.2 kilo aangekomen, dus erg netjes. Zal nu meer zijn omdat ik mijn eet- (en snoep-)lust weer terugheb.

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 21:39

Hallooo allemaal,

Nu had ik toch wat bij te lezen, leuk dat jullie er zijn!!!

Donderdag mag ik op controle bij de HA. Ik hoop dat we het hartje kunnen horen...dat zou toch al iets zijn want 8 weken wachten is niet niks hé...op de duur begin je je zo lichtjes ongerust te maken eh...jullie kennen dat gevoel wel hé...ik hoop dat ik niet teveel ben bijgekomen...De laatste weken heb ik dikwijls zin in frieten , de rest laat mij koud...ik heb eigenlijk niet zo'n goede eetlust...

Dragen jullie al zwangerschapskledij? Mijn buik is nog niet zo duidelijk zichtbaar maar mijn broeken beginnen te spannen. Ik heb enkel nog maar een korte zwangerschapsjeansrok en die past wel goed.

@Tessa : net hetzelfde hier wat betreft de namen. Een meisjesnaam is geen probleem maar een jongensnaam, oh ooh...en toch heb ik een licht vermoeden dat het een jongen wordt...vraag me niet waarom...

@Vé : ik hoop dat het humeurig zijn vlug voorbijgaat.Niet leuk hé wat die hormonen allemaal teweegbrengen...

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 13:17

Hoi meiden,
Ik voeg me hier ook maar eens toe, want wij verwachten ook met kerstmis een kindje! Het is nogal een lange weg geweest (nu zwanger van de 2e ivf) en pas sinds een paar weken durf ik echt te geloven dat het zover is....
Aangezien jullie allemaal precies even ver zijn, is het leuk om te lezen wat jullie ervaren! Ik voel me in elk geval prima. Heb al een aardig buikje en weinig klachten. Heerlijk dus eigenlijk.

Groeten Tonneke
Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 13:18

Hoi meiden,
Ik voeg me hier ook maar eens toe, want wij verwachten ook met kerstmis een kindje! Het is nogal een lange weg geweest (nu zwanger van de 2e ivf) en pas sinds een paar weken durf ik echt te geloven dat het zover is....
Aangezien jullie allemaal precies even ver zijn, is het leuk om te lezen wat jullie ervaren! Ik voel me in elk geval prima. Heb al een aardig buikje en weinig klachten. Heerlijk dus eigenlijk.

Groeten Tonneke
Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 16:39

@Tonneke : leuk dat je er bij komt!!!
Fijn dat je nu gerust bent in je zwangerschap!
Ik ga straks naar de HA en dan breng ik jullie een verslagje uit.

Daaaaag

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 22:15
Merel

Hey

We hebben het hartje kunnen horen, de baby zat wel goed verstopt achter een slagader zei ze, hihi...mijn dochtertje van 3 kwam haar hoofdje op mijn buik leggen en vond het nogal spannend.
Hartslag was 152 en dat zou dik ok zijn!!! We zijn nu dus terug even gerustgesteld hé...

Ik ben nu een halve kilo bijgekomen, dat is dus goed, ik ben blij, 't mag zo blijven, ik hoop dat de snoepverslaving uitblijft
Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 01:30
Eef

Hey !

Merel, lekker zo'n goede controle, weer helemaal gerustgesteld. Voor hoelang hè... Die kleintjes moesten maar gauw flink hard gaan trappen, zodat we steeds weten dat ze er zijn. Ik herinner me nog levendig hoe mijn ribben te lijden hadden onder het voetenwerk van mijn zoon. Was (is) een heel actief ventje, zo ook zijn broertje zagen we op de 12 wk echo.
Al had ik wel een beetje "gesjoemeld" door voor de echo een blikje cola te drinken, hihi.
Ohhh, nu heb ik er weer zo'n zin in om het mannetje te zien. Wat duurt het nog laaaang tot de echo, mag pas 31 augustus.

Tonneke, welkom jij en je kerstbeebje. En gefeliciteerd met je natuurlijk ! Nu flink genieten hè.

Hier gaat het "al" twee dagen goed met mij. Had anders steeds vreselijke hoofdpijn, nu eventjes niet, heerlijk. Ben maar snel druk gaan wassen, poetsen e.d., want dat was allemaal blijven liggen natuurlijk.

Ook hier toch echt wel al een zwanger buikje, mensen gaan het nu echt zien. Toch wel weer heel leuk, voel me zo trots dan. Ik draag trouwens nog geen zwangerschapskleding, maar ik hoef ook meestal de deur niet uit en dan draag ik gewoon een trainingsbroek. En voor buiten de duer heb ik een ruime spijkerbroek, daar draag ik zelfs nog een riem bij ! Of nu met dit mooie weer (hier heel erg warm dames) een comfortabele korte broek.
Zaterdag gaan we naar Lissabon voor de uitverkoop, want ik zal tegen december toch niet met een korte broek kunnen rondlopen , brrr... En alles wat ik had heeft de vorige zwangerschap niet overleefd, de rek is er helemaal uit...

Groetjes !

[Laatst gewijzigd door Eef - 18/07/2008 @ 01:32] - Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 16:37

@ Eef : wat bedoel je met cola drinken juist voor de echo? Heeft dat het gevolg dat het beebje actief is?
Cola drinken doet mij heel goed, de laatste weken ben ik zot van nectarines maar nog steeds geen gewone eetlust...niet zo leuk!!!

Vandaag heb ik een dagje vrij maar ik ben echt niet fit genoeg om het huis te poetsen, ik doe het zo in stukjes en beetjes met tussendoor rusten...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >