< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » Moeders uit West-Vlaanderen ?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
Moeders uit West-Vlaanderen ?
26/08/2008 @ 09:40
Lize

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Heyhey,
Hier ook nog een keer een teken van leven... Ik ben sinds begin augustus weer aan het werk en de tijd vliegt. Niet te doen! En het zal deze week niet beteren. Er is deze week een congres in Gent rond landbouweconomie (mijn vakgebied) en daar komt 800 man op af. Het is wordt een opeenvolging van presentaties, lunchen, nog meer presentaties, netwerking en recepties. Toffe is we dat ze ook kinderopvang voorzien hebben en dat Lize vanaf morgen meekomt. Het zal een keer iets anders zijn voor haar, want er zijn maar twee Belgische kindjes.

Vorige week is Lize op safarikamp geweest en dat vond ze super. Kaatje was werd intussen rot verwend bij oma en die had natuurlijk ook niet te klagen. Vanaf deze week gaat ze weer naar de dagmoeder en daar was ze gisteren blijkbaaar heeeel erg blij mee.

Maandag dan weer naar het schoolritme, maar dat zal wel goed meevallen. Lize kijkt er echt naar uit om de kindjes van haar klas terug te zien. Wij wonen niet in de buurt van het school, dus veel kindjes heeft ze niet gezien. zondag was het wel speelstraat in de straat van haar vriendinnetje en dan hebben we er toch weer een aantal gezien. Vrijdag mogen ze al een keer kijken in school en een symbooltje gaan kiezen. Dan gaat ze zeker weten in welk klasje en bij welke juf ze zit.

Oei Joke, zo fel eczeem! Weet je daar wat het uitgelokt wordt of moet de zoektocht nog beginnen? Zou het niet van melkproducten kunnen komen? Dat is toch het eerste waar ik aan denk aangezien Thomas ook heel felle krampjes had...

Daaag
Anne

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 20:35
CindyVW

Update'je ...

Soms wens ik dat ik de macht had
om alles voor je in orde te maken
Soms wens ik dat ik genoeg geld had
om je de dingen te geven waar je van droomt
Soms wens ik dat ik kostbare dingen had om aan je te geven

Maar ik heb je geschonken wat ik kon:
Je vijf zintuigen,
de wereld om je heen.
Neem wat je wilt,
voeg je eigen wonder toe aan de som van alle menselijke wonderen
en geef de gift van liefde door
Dat is voldoende

En nog een soort "overdenking":
Nee, het gaat niet over hebben,
hooguit over krijgen.
Neem een kind dat zijn eerste stappen zet.
Het gaat niet over vasthouden.
maar over - zou ik?- loslaten
En héééél lang nakijken....
(Herman de Coninck)

Om maar te zeggen ... Het 'loslaten' kan beginnen ... De eerste woensdag dat ik niet voor Ellatje kan zorgen was het meteen al raak. Mijn schoonma was supertrots ! Ze stapt !!! En heeft het dan maar meteen vanavond ook aan mij en Koen gedemonstreerd !

Joke, ja, het spuiten gaat goed; hij voelt zich stukken beter nu !
Oei, heeft Thomas zoveel last van eczeem ? Heeft hij een voedselallergie of zo ? Lactose-intolerantie of zo ?

Anne, leuk dat ze vrijdag al eens naar het klasje mogen !

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 09:57
Lize

Goeiemorgen,
En? Zijn alle kindjes weer vlot naar school gegaan? Lize was deze morgen heel erg blij, maar wel een beetje stilletjes. Bij Kaatje daarentegen was het groot drama. De dagmoeder was vandaag de eerste stop, maar Kaat was niet van plan om daar te blijven: "mee weg boektasj sool". Probeer dan maar een keer aan haar verstand te brengen dat ze nog moet wachten tot 1 februari... Gelukkig kwam er toen net nog een kindje toe en was ze afgeleid.

Cindy, wat flink van Ella! Het babytje gaat er nu ook stilaan uitgroeien!

Joke, veel plezier op reis. alles nog een beetje klaar gekregen?

Groetjes
Anne

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 14:46

Hallo, hier ben ik nog eens, zit niet veel meer achter de pc.

Vandaag eerste schooldag, dus rustig in huis. Arne was blij dat het terug school was.

Eerst en vooral proficiaat aan de jarigen, beter laat dan nooit zeggen ze.

Met mezelf gaat het nog niet zoals het zou moeten zijn, die vervelende medicatie, altijd bijwerkingen.

Ik lees hier van kindjes die al droog zijn 's nachts, hier lukt het niet bij Arne. Soms zelfs zijn bed nat met pamper.

Dit was het dan in het kort, ben weer weg, daaaaaaag.
Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 22:13
Joke

Goeieavond !

Terug thuis ! Een héél leuke Zwitserse vakantie gehad, een echte aanrader (met intersoc van de ziekenbond), een oekkie-vakantie (voor kids met allerlei animatie, verrassingen, uitstapjes, ..)héél veel lekker eten en drinken en all-in ...
Vandaag lekker veel was en plas (gisterenavond thuisgekomen) ..

ps: http://picasaweb.google...sels/Zinalseptember2008

Daar kun je al wat foto's vinden van ons, maar je moet wel zoeken hahaha, mijn meiskes staan al in de bovenste rij met hun 'achteraanzicht' en dan bij het knutselen en nog wat familiekiekjes met de rode buggy, hebben diavoorstelling gekregen daar, collage van alle toeristekes daar!)

Alles goed met alle mama'kes & kindjes verder ?

Bie fijn je nog es te horen !!! Hopelijk tot snel nog es !

Later meer ... (moe'kes)
xxx

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 10:46
Lize

Hey Joke,
Super dat jullie het zo goed gesteld hebben! Ik heb een collega die ieder jaar met Intersoc op vakantie gaat en het is al iedere keer goed meegevallen.

Hier een rotnacht achter de rug: Lize is wakker geweest met buikpijn van 1 tot 3, rond 4 uur en van 5 tot 6. Vanmorgen kon ze natuurlijk niet uit haar bed, maar de buikpijn was gelukkig wel weg. En dat natuurlijk op een moment dat het op het werk weer razend druk is.

Ga verder doen,
Saluutjes
anne

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 16:42

welkom terug joke, leuk dat je je geamuseerd hebt hoor

hier alles gewoon zen gangetje he

aaron heeft ook al paar daagjes last van zen buikje, heeft 2 nachten na elkaar overgegeven en wenen dat ie deed gisteren, was echt nie te doen

tibo had de dinsdag de eerste maal huiswerk, en vandaag ook terug, bjon helpt hem wat mee dan,

maar voor de rest alles oke hier,

dagelijkse sleur he, werken, thuis werken,enzo...

de tijd vliegt alweer!

tot later
doei

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 16:43

ik kan de fotokes nie zien joke

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 14:37
Joke

Hihi'kes!

Wendy, oei lukt het niet ?
na google komt johan.hessels , denk niet dat het zo genoteerd wordt hier ! misschien nog es proberen !
Heb je de andere fotootjes niet gekregen ?
En de anderen ? (Bie, Anne, Cindy, ...) zonee, geef je es jullie mailadresje door aub ?! alvast bedankt !

Anne, lize nog buikpijn gehad ?! En hoe gaat het verder, nog steeds zo superdrukjes ?

Wendy, kan geloven dat je veel werk hebt, vijf kids en nog es gaan werken pfjew, dikke chapeau zunne !
En jaja voor Tibo ook al mét huiswerk !! Valt het een beetje mee ?
Aaron niet meer ziekjes ?
Als er virussen in huis zitten dan heeft iedereen er meestal wel es van hé helaas ...

Thomasje heeft vanmiddag z'n patatjes niet moeten hebbenocharme, heeft het daar op een krijsen gezet ! En dan maar gewoon bv, morgen terug proberen hé !
maar ondertussen zit ie wel al boven d ehoogste curve met z'n 8kg540 en 68cm hihi.
Volgende week terug naar k&g met hem voor z'n prikjes ...
En dan eind september nog es voor controle naar de dermatologe. (eczeem is al een stuk beter oef)
De meisjes starten vrijdag met zwemlessen en gaan ook kleuterturnen doen op dinsdag eind september.
Wat doen jullie spruiten nog zoal ?

Dikke zoentjes! Joke x

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 17:14

hey,

amaai joke Thomas is een beer seg, aaron weegt nog maar 8 kg500 en is 13 maanden
hij ligt in het ziekenhuis , heeft darmontsteking
maar gaat al vele beter met hem nu hoor!

ja tibo zen huiswerk gaat goed hoor, bjorn helpt hem veel, hij heeft een keurig gehad met zen vorig huiswerk, hj moest dan het woordje ik schrijven, en de K en de I enz...

vandaag moet hij het woordje maan schrijven en de letters ook eens appart

ik zou tibo willen laten voetballen, en caro dansen ofzo, volgende jaar neem ik haar mee naar de schaatsles, ik start terug op 9 november met de schaatsles

maar voor de rest gaat alles heel goed hier,
juist het zwanger worden lukt niet , onregelmatige cyclus enzo..

maar ja ben nog jong en bkorn ook, dus tijd genoeg nog

eerst wat genieten van elkaar en de kindjes en veeel werken he haha

zo ga beginnen aan men eten hier,

tot later
dada

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 19:17

Hallo,

Joke geen foto's ontvangen, blijkbaar een leuke vakantie gehad.
Zeg Thomas is al een grote jongen, kan hij al in zijn kleertjes van ons of is hij er al uit gegroeid?

Wendy, Tibo al huiswerk, zit dus in het eerste leerjaar.
Hier leert Arne het alfabet via een liedje en een werkje de juiste letter bij elkaar leggen, in het derde kleuterklasje.
Hoe is het met Aaron, al terug uit het ziekenhuis?

An met jou meisje al beter?
Jammer dat we elkaar dit jaar niet gezien hebben al tesamen.

Bij mij is het nog altijd zoeken naar de juiste dosis van medicatie en combinatie, nog wel veel moe tijdens de dag.
Tot later allemaal, moet nog even weg.
Daaaaaaaaaaaag
Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 14:52
Lize

Heyhey,
Ik ben hier ook nog een keertje! De drukte is nu weer even voorbij, ik ben het projectvoorstel daarnet gaan indienen in Brussel. Deze middag ga ik nu mijn bureau aan de kant leggen en mijn werk voor de volgende tijd plannen. Dan kan ik er weer direct invliegen.

Met de meisjes gaat het intussen héél goed. Lize amuseert zich rot op school en Kaat zou maar al te graag meegaan. Helaas moet ze nog wachten tot 1 februari.

Joke, neen, ik heb geen fotootjes ontvangen en kan die website ook niet opendoen. Ook niet met die wijziging die je hebt doorgegeven.

Bie, Arne zit nog een stapje verder. Al het alfabet leren! Hier vraagt Lize wel vaak om letters te benoemen, maar op school zijn ze daar nog niet mee bezig.

Wendy, jij hebt echt wel de grootste jongen. Huiswerk al! Wel super dat Björn hem dan helpt!

Groetjes
Anne

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 08:43
CindyVW

Wendy, beterschap voor Aaron !
Zo'n fijntje ...
Hier is Ella ook zo, hoor. Ze is bijna 15 maand en weegt ook nog maar 9,700 kg. Tja, niets aan te doen, hé.
Het was een druk weekend hier, Tijl was maandag jarig en het feest van Ella's verjaardag was uitgesteld en dat hebben we dus nu samen vorige zondag gevierd. Jammer genoeg hadden Tijl, Ella en ik buikgriep, maar allé, we zijn er heelhuids door geraakt.
Ik kon het niet meer afgelasten, want iedereen was uitgenodigd en ik had eten voor 25 man in huis, dus ja ...

Daag !

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 10:14
Lize

Goeiemorgen,
Nog een late gelukkige verjaardag voor Tijl! Wel jammer dat jullie ziekjes waren, maar was je blij met de cadeautjes?

Wendy, ik had erover gelezen dat Aaron in het ziekenhuis lag. Is hij intussen alweer thuis?

Groetjes
Anne

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 14:47
Joke

Hey hey !

Eerst en vooral van mij ook nog een late maar dikke proficiat voor Tijl !!!
Hoe is het allemaal gegaan, nu beseffen ze dat al goed hé, dan is't des te leuker hihi.
Wel spijtig van de buikgriep, hopelijk toch een beetje genoten !
Verder alles goed met jullie allen ?

Anne, de drukte voorbij ?! dan nu even lekker rustig aan ! (hopelijk !!)
Hihi, die Kaat zou dus ook graag meegaan naar school met grote zus ! Nog eventjes ... is wel leuk hoor, twee zusjes (of zus-broer of broers natuurlijk) samen naar schooltje !!
Dan al geen klein kindjes meer hé thuis, oh gaat zo snel !!!
Lize geen last meer gehad eigenlijk ?

Bie en Anne en Wendy !!! GEEF je AUB dan es je emailadresjes door ! dan kan ik nog de fotootjes doorsturen hé !!!!

Bie, ja hoor, was een fantastische reis, een echte aanrader ! We zouden zo graag terug gaan eind februari .. maar eerst nog verlof vragen (hahaha, ben nog niet eens terug gestart!) oepsie.
Thomas draagt nu volop dat truitje met de lange mouwtjes trouwens, staat ie geweldig knap en stoer mee ! De broek wacht nog eventjes (tailleert ruim hé) en de tshirt heeft ie ook al aangehad (op reis hihi).
In de 3de kleuterklas worden ze al een beetje voorbereid hé op't eerste leerjaar ! Wel leuk zo die werkjes ... wat worden ze groot !
(Lisa wilt ook niet anders dan woordjes schrijven!)
Hopelijk vindt men nu eindelijk snel es de juiste medicatie (en dosis) ... knuf en misschien tot 4 oktober ?!?

Wendy, hoe is't nog gegaan met je kleinste spruitje ? weer lekker gezond thuis hopelijk ?
Jij hebt je deel van ziekenhuizen ook al gehad hé meid ;..
Oh terug gaan schaatsen binnenkort, leuk hé ! Echt een toffe hobby !
Als je eens een showtje hebt, laat es weten, 'k zou dat wel es willen zien !
En ja hoor, je (jullie) hebt (hebben) tijd genoeg, niets forceren, dat komt wel !

Voor de site,ik zal 't hier nog es neerzetten si: http://picasaweb.google...sels/Zinalseptember2008
zal er wel nog eventjes opstaan,maar niet zo lang meer ;...

Bie, ga je trouwens nog naar de computerlessen ?!

hier alles goed hoor, een voorbeeldig klein ventje en twee grote flinke lieve dochters .. hoe mooi het kan zijn, genieten van het kleine ..
Ons Thomasje eet ook al patatjes nu (groentjes met hihi), gaat al tamelijk vlotjes.
Zal hem binnenkort ook es flesje moeten leren hé (slik en snif) ...

Veel liefs ! Joke xxx

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 20:41
Lize

Hey,
Joke, jullie vakantie zag er echt wel super uit. De meisjes hebben zich vast geamuseerd met al dat knutselen! Zal een pb sturen met mijn email.
Thomasje al patatjes, amai, flink ventje. En jij ook al zo'n grote meisjes, het gaat zooo snel hé.

Onze dametjes groeien nu ook als kool. Lize wordt alweer bijna 4, en spreekt er bijna dagelijks over: wie er naar haar feestje moet/mag komen, welke cadeautjes ze wil, hoe de taart er moet uitzien, welke versiering er moet zijn. Ze is trouwens niet ziek geworden, gewoon een slechte nacht???
En Kaat praat nu steeds meer en meer. Nog niet zoals Lize op die leeftijd, maar ze kan zichzelf nu toch al verstaanbaar maken. Ze ziet Lize trouwens echt als een mini-mama. Als ze bang of verdrietig is en wij zijn niet in de buurt gaat ze een dikke knuffel bij grote zus halen. Zooo schattig

En de mama, ja die zal het wel superdruk blijven hebben. Ik heb een nieuwe job , maar moet eerst nog heeeeel veel afwerken op mijn huidig werk. In november ga ik de twee halftijds combineren zodat ik zoveel mogelijk kan afwerken. Ik kijk er wel naar uit, maar het nadeel is wel dat het in Brussel is. En ik die graag dichter bij huis wilde werken. Nu ja, het is iets wat ik graag wil doen, dus de extra trein nemen we er wel bij.

Allé, ik ga effe TV kijken. Heb net al eten gemaakt voor morgenavond, want dan is het informatie-avond op school. Ik ben keer benieuwd wat de juf allemaal te vertellen heeft.

Saluutjes
Anne

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 19:09
Joke

Hallo !

Anne, heb je de fotookes ondertussen doorgestuurd hé !
Proficiat nog met je nieuwe job !!!!
Wordt wel drukjes maar hopelijk valt alles een beetje mee !
Jouw meiden komen dus ook zo goed overeen ? leuk hé als je dat ziet, onbeschrijflijk hihi.
Ja, de feestjes (verjaardag) beginnen ook weer haha, wij hebben er nu al twee weken naeen waar de meiden naartoe gaan ... wel tof dat dat er is vind ik !
Hoe was de informatie-avond ?!? (leuk dat er zoiets is, wij hebben dat niet!)

Hier alles prima, deze namiddag een mama-meiden namiddag, boekjes lezen, tekenen, wat tv, ZALIG, echt van genoten. (Thomasje sliep lang)
Hij heeft toch wat last van de prikjes gisteren merk ik ... (voelt nogal warm aan en gisterenavond nogal huilerig)
Ondertussen weegt ie al 8kg920 !! ferm bazeke hé hihi.
Ben smoorverliefd !
Puur genieten ...
Meisjes zijn nu zwemmen met de papa (ja, echte waterratten), ik ga van m'n dame blanchke genieten si mmm.

Kus ! Joke x

Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 08:23
CindyVW

Anne, succes met je nieuwe job(s) !!!
Hoe was de info-avond ? Ik moet volgende week maandag naar de info-avond van Tijl ... Ben benieuwd.

Joke, amai, zo'n ferm bazeke al ! Daar kijk ik van op, zulle !
Ella is dinsdag naar K&G geweest en ze weegt nu nog maar 9,300 kg !!!

Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 09:40
Lize

Goeiemorgen,
Bedankt voor de felicitaties. Ik kijk er wel naar uit, maar aan de andere kant is het natuurlijk ook superspannend.

De info-avond was leuk en interessant. We kregen uitleg wat de structuur van de dag is, wat ze allemaal doen en wat ze eigenlijk zouden moeten kunnen aan het einde van het jaar. In de 2de kleuterklas ligt de nadruk iets meer op "werken" (knippen, knutselen, rangschikken van klein naar groot, puzzelen) ipv puur spelen en ze zien daar wel grote verschillen in. Waar ze sommige kindjes moeten aansporen om wat vaker te komen werken is Lize net het omgekeerde. Iedere opdracht die ze kunnen doen heeft ze tot nu toe ook gedaan.
Ik ben wel blij dat ze zoiets doen, het brengt je echt wel dichter bij hun leefwereld.

Bij ons is het trouwens vanavond K&G tijd voor Kaat. Ik zal blij zijn als ze 11 kg haalt...

Groetjes
Anne

PS: ik heb een paar nieuwe fotootjes op mijn profiel gezet

[Laatst gewijzigd door Lize - 25/09/2008 @ 10:03] - Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 18:50
Joke

Hallo'kes !

Anne, waw leuke fotootjes zeg !! Ook twee héél schattige dochtertjes hihi ... En Lize ook een echte poppemie zo te zien ... Kaat eerder het stoere (stoerdere) type heb ik deindruk of vergis ik mij ?
Klinkt héél interessant zo'n info-avond op school !!! Ben eigenlijk best wel dat dat bij ons niet is ...
want van de meiskes zelf hoor ik ook niet veel helaas !
Krijgen ze bij jou ook een mapje of een heen-en-weer-schriftje ofzo dan mee ?
Benieuwd hoe het bij k&g gaat geweest zijn !!!
Is het de laatste keer dat je langsmoest ?

Cindy vw, alles goed bij jullie ? geen zieken meer ?
De winter begint weer hé ... bah !
(snottebellen zijn hier alweer een eindje 'in', ik geef al terug een week van die goei siroop met kruiden)

Vandaag superveel kleertjes voor Thomasje gekocht !!! Aja ... geld moet rollen hahahaha.
Maar nu even de rem erop hoor, want vijf mensen kleden amai ! hihi

Morgen terug zwemles, zie er zelf al naar uit ! (dan gaan papa en Thomas en ikke colruyt-shoppen haha)

dikke knufs, Joke & co x

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >