< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » relatie stopzetten of niet?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeder worden/zijn...
relatie stopzetten of niet?
03/07/2008 @ 14:12
nijntje

Ik heb een zoontje van bijna 4 en sinds een 9-tal maanden een nieuwe relatie. Voorheen 1,5 jaar alleen.
Op relationeel gebied zie ik het effe niet meer zitten. Door omstandigheden (koppel wiens huis ik kocht was aan het bouwen en duurde langer dan voorzien) heb ik samen met mijn zoontje bijna 2 jaar opnieuw bij mijn ouders ingewoond. Nu ben ik sinds vorige maand verhuisd naar mijn eigen stekje. Voorheen ging mijn vriend regelmatig 's zaterdags alleen op stap - mijn zoontje is elke vrijdag bij zijn papa. Vond het soms wel vervelend, maar hij beloofde me dit te minderen zodra ik mijn eigen huis had. Nu zit het zo: 1ste weekend bleef hij bij mij; 2de zaterdag liet hij me echter al alleen om met vrienden iets te gaan drinken en dit tot 4u15 's nachts; nu gaat hij komende zaterdag opnieuw naar feestje en volgende weekend is hij van vrij tem zondagavond naar festival. Gaat hij naar de voetbal, blijft hij meestal hangen. Tijdens de week zien we elkaar heel weinig omdat hij heel onregelmatige uren heeft. Ik vind dat we sowieso heel weinig tijd voor elkaar kunnen vrijmaken en aangezien we elke vrijdag zonder mijn zoontje samen zijn vind ik het niet nodig om hem dan ook op zaterdag weg te doen. Gisteren heb ik er met mijn vriend over gepraat, maar hij vindt door niet naar dat feestje te gaan hij zijn kameraad in de steek laat. Was boos toen ik naar huis vertrok en tot hier toe nog altijd niet gebeld. Heb hem ook al eens betrapt op het roken van wiet. Hij beloofde me ermee te stoppen, maar toen ik hem betrapte was ik natuurlijk kwaad. Verweet hij me nadien dat hij niks mocht en hij er toch niemand mee kwaad deed terwijl hij weet dat ik het niet goedkeur. Merk dat ik de laatste tijd liever alleen met mijn zoontje ben dan met hem erbij. Ik vind dat als hij voor mij en mijn zoontje kiest, hij zich ook moet aanpassen aan mijn levenswijze (ik kan niet te pas en te onpas uitgaan).
Bye the way we zijn allebei 32, oud genoeg dus om niet meer de puber uit te hangen. Zie hem nog wel graag, maar zo'n relatie wil ik niet. Vraag me dan af hoe het binnen 1 jaar zal zijn als hij nu regelmatig alleen uitgaat. Iemand raad of advies? Soms denk ik dat het aan mij ligt en ik mss wel overdrijf?
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 15:21
irene

Online Status Stuur bericht
kan je er met hem over praten, over hoe hij de toekomst met jou ziet? wat hij zelf verwacht van een relatie? ik en mijn vriend zijn ook 32. hij gaat regelmatig alleen weg en komt dan ook redelijk zattekes thuis. hij beloofd telkens van minder te drinken en dat het de laatste keer zal zijn want dat hij nu verantwoordelijk moet worden. maar hij verbergt zich ook steeds achter de zin: mannen blijven altijd kinderen en dat hij niet wil opgroeien. nu zolang het niet wekelijks is, dan maak ik er geen probleem van. want uiteindelijk moet hij zich ook eens kunnen uitleven.
bij jou is het anders natuurlijk. hij kiest voor jou, en dat kindje hoort er sowieso bij, daar kan hij niet onderuit, maar hij heeft ook dat geoel waarschijnlijk nooit gehad van ik moet verantwoordelijk beginnen worden wnat ik word papa. maar dat praat natuurlijk zijn uitgaansgewoonte en wietgerook niet goed.
praat met hem over wat hij verlangt in een relatie, is het niet wat je wil horen, of wat jij zoekt in een relatie, laat hem dan gaan en bespaar je een hoop pijn achterafzegt hij wel wat je wil horen, maar handelt hij er niet naar, wijs hem er dan op. doet hij het nog niet, tja, dan meent hij het niet en is hij het niet waard, hoe cru dit ook klinkt. wie weet valt zijne frank ooit wal, maar hoe lang ga je er op moeten wachten? en heb je het er voor over om je zo te blijven voelen?het is niet makkelijk, ik weet het, elke relatie heeft zijn dingetje wel en dan hangt het er van af vooral of jij je er gelukkig bij voelt of niet. en dat moet je zelf beslissen

succes

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 15:24
barbara

Online Status
Hoi,

ik kan je hierbij niet helpen maar heb je het hem al eens voorgelegd
, vraaag hem gewoon eens joh hoe denk jij dat je over een jaar in het leven staat, nog steeds op deze manier of anders.?

ik zou het gewoon eens met hem bespreken, succes

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 11:17
nijntje

Ik heb dit dus woensdagavond proberen te doen, maar hij werd boos omdat hij vond dat niet naar die fuif gaan hij zijn vriend in de steek laat. Hij mag van mij af en toe eens alleen uit, maar vind dat hij wel overdrijft. Ik voel me er niet goed bij. Normaalgezien belt hij me elke dag, maar sinds woensdagavond niks meer gehoord.
Denkt er dus blijkbaar niet hetzelfde over als ik.
Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 12:19
barbara

Online Status
Je moet hem , hoe moeilijk het ook is echt duidelijk maken dat jij dat niet tof vind he,

mijn vriendje is er ook zo 1, alleen dan is hij wel thuis maar gaat nooit optijd naar bed!
en ik zeg er elke dag wat van! en als ik erover begint zegt ie : daaar gaaan we weer!

jaaa idd net zolang totdat ie eens luisterd! hier is het dan niet zo erg hij komt alleen altijd laat naar bed, is een avondmens, en ja wel vroeg op, en dann is ie moe!
niet echt handig maar ooit gaat hij het leren.

maar je moet dit echt niet over je kant laten gaan hoor! gewoon blijven herhalen, niet echt boos maar gewoon erover praten he, vragenn waarom en zeg dat hij heus wel eens weg mag, maar niet altijd!! ja toch, maar ja mannen luisteren slecht he.. pff

succes!

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 08:45
nijntje

Hij heeft na ons 1ste gesprek 3 dag niks van hem laten horen en stuurde de 4de dag sms waarin hij schreef dat hij morgen z'n kleren kwam halen 'want voor de rest is het over zeker'? We hebben die dag nogmaals gepraat, maar zitten hierover totaal niet op dezelfde golflengte. Hij vindt dat hij niet zoveel uitgaat. Toen ik vroeg of het niet mogelijk was om op deftig uur naar huis te komen en niet om 4u of later antwoordde hij dat ik weet dat hij niet zoveel nodig heeft om te blijven hangen. Voilà, daar moet ik het dan maar mee doen hé. Voorbije weekend was hij op festival en heb dus heel veel tijd gehad om na te denken. Blijkbaar moet ik mij er maar bij neerleggen. Dit is niet wat ik wil. Trouwens merk dat hij steeds dichtklapt wanneer we over probleem moeten praten. Is al de 4de keer dat hij z'n boeltje wil nemen (ter duidelijkheid we wonen niet samen - enkel wat kledij dat bij mij ligt). Vraag me soms af of hij wel klaar is voor een serieuse relatie. Dit is echt frustrerend. Zie hem nog graag, maar zo wil ik het niet. Twijfel of de relatie dus wel kans heeft op slagen...
Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 08:54
ellen_

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi, ik heb zo een beetje een idee over je gevoel denk ik, zelf ben ik 20 maar daarom kan ik best wel weten hoe je je voelt hoor, er zijn nu eenmaal sommige mannen die zomaar voor het minste hun boeltje pakken en weglopen, enkel en alleen om een beetje impact te hebben en ervoor te zorgen dat jij jezelf wel zal aanpassen aan hun levenswijze zodat ze zelf geen water bij hun wijn hoeven te doen, is misschien raar dat ik dit zomaar zeg maar misschien als je hierover nadenkt dat je een beetje beter weet of jij zo iemand hebt of niet?

Succes!
Groetjes

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 09:27
irene

ik heb ook zo iemand gehad die steeds zei, ik ga terug naar mijn huis wonen dan, ook al woonden we niet samen toen. en die het bij de geringste ruzie aftrapte... totdat ik eens zei van awel jongen doe da dan maar en ik ook zei en ge moet niet denken dat je terug binnen geraakt na een tijd, de sleutels zullen op de deur zitten langs binnen. hij is dan enorm verschoten. uit angst hem kwijt te raken gaf ik altijd direct toe en is hij het ook effectief nooit afgestapt, omdat ik hem altijd bij me hield, dus weet ook niet of hij het effectief ook zou gedaan hebben. want na die dreiging heeft hij nooit meer gezegd, ik ga terug naar mijn huis. en das op veel vlakken zo geweest, ik was altijd diegene die toegaf en me zwak opstelde, maar dat deed mij meer zeer dan goed. ik heb me dan één keer in een situatiet heel hard opgesteld tov hem, en gezegd kijk man, das uw keuze, gij met er maar mee leren leven. en dat deed ook pijn om dat te zeggen hoor, want hij had me toen enorm gekwetst.
maar kijk, hij heeft geleerd en we zijn nog steeds samen.
het enige wat ik jou kan zeggen is, doe niets waar jij je niet goed bij voelt of waar jij je na lange tijd niet goed bij gaat voelen. geef toe als je wil toegeven, als het het waard is en als je je het niet gaat beklagen. word je er alleen maar ongelukkiger van, dan is hij al die moeite niet waard. graag zien is niet gemakkelijk hé meid

succes

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 23:23
nijntje

Hoi nijntje,
Er is meer nodig voor een relatie dan elkaar alleen maar graag zien.
In een relatie moet je ook investeren, communiceren en een balance zoeken tussen relatie en vrienden/familie etc. Dit lijkt allemaal een beetje uit balance.
Hoe ziet hij een goede/leuke relatie voor zich? hoe zie jij dat voor je? Wat zijn zijn verwachting wat betreft jullie relatie? Wat zijn jouw verwachtingen m.b.t jullie relatie. Spreek die uit naar elkaar.
Houden jullie nog van elkaar? Een relatie is ook compromissen maken, zo kun je naar elkaar toegroeien, als je alleen ik-gericht een relatieinstapt dan groei je alleen maar uit elkaar. Als jullie op 1 lijn zitten w.b. kijk op relatie en verwachtingen en liefde dan zou ik met z'n 2-en keihard werken. Zitten jullie niet op 1 lijn w.b. deze punten en geen van beide wil zich aanpassen of doelen bijstellen, wat heeft het dan nog voor zin om verder te gaan?
Denk ook in het belang van jouw kind. En zorg ervoor dat je in deze situatie niet zwanger wordt van hem, want dan heb je ook een 2e kind die hiervan de gevolgen moet ondergaan.
veel sterkte
groetjes, natalie
Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 23:23
natalie

oeps, had per ongeluk nijntje neergezet i.p.v. mijn naam natalie.

Aantrekkelijke naam :-)
Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 23:43
piekeraar

Hello,

ikzelf denk echt dat je relatie op een dood spoor zit. Met een kind van vier erbij kan je je zo'n fratsen toch echt niet permitteren. Op deze manier blijf je natuurlijk ook ter plaatse trappelen. Je wil toch ergens komen in het leven. Ik kan aannemen dat een beslissing niet gemakkelijk is, zeker niet als je hem graag ziet. Maar een relatie is toch echt meer dan dat. Je moet toch een basis hebben waarop je in minder 'verliefde' tijden kan verdergaan. De speeltijd is toch al over zeker. Ik zou mezelf in zo'n doodlopende relatie niet goed voelen. je wil toch een man en geen extra kind/puber in huis.
Of hij ziet je ook graag en is bereid aanpassingen door te voeren (allebei wat water en wijn kan echt geen kwaad) of jij kiest voor jezelf en je zoontje.

Veel sterkte
K en co

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 08:24
greet

ik vrees ook dat je je gelukkiger zult voelen zonder hem.
zoals ik het nu lees , voel je je er echt niet goed bij. jij hebt een man nodig die niet enkel jou graag ziet , maar ook voor je zoontje wilt gaan , dat verdient het kind tenslotte. ze weten dat je een kindje hebt , en moeten daar rekening mee houden.
veel sterkte in elk geval en veel plezier met je zoontje.

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 08:27
nijntje

Er is nogmaals over gepraat en eerst wou hij zijn ongelijk niet toegeven, dag nadien dan weer wel.
Maar heb het gevoel dat er bij mij iets gebroken is. Mss overdrijf ik wel. Is ook niet makkelijk momenteel om een evenwicht te vinden tussen mijn huishouden - werk - opvoeding zoontje - vrienden & familie. Misschien ligt het wel voor een deel aan mij ook. Woon sinds 1 juni alleen met mijn zoontje en dit heeft een redelijk grote impact op mijn leven. Voel mij gelukkig in mijn nestje, maar er blijft heel weinig tijd voor mezelf over. Is allemaal niet makkelijk en zie hem wel graag, maar heb dikwijls het gevoel dat ik alleen wil zijn met mijn zoontje dus waarschijnlijk is er toch iets dat niet klopt hé.
Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 13:14
piekeraar

Hey Nijntje,

volgens mij is het voor jezelf ook wel duidelijk, maar twijfel je nog even. Doe wat het beste is voor jou en je zoontje. Begin overnieuw, zonder je vriend. Geniet van je knul en als de tijd rijp is zal er wel iemand je pad kruisen die jou en je zoon volledig aanvaard. Waarbij het niet constant een strijd is.
Veel succes
K en co

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 13:35

persoonlijk vind ik dat als iemand keer een jointje rookt dat geen probleem zolang het maar niet bij mijn kinderen gebeurd!

je vriend is nog niet klaar voor het huisje boompje beestje bestaan zo te lezen.

mijn ex is ook 32 en was daar ook nog niet klaar voor ik heb nu een vriend van 20 en die is er nog meer klaar voor als ik hihi.
qua uitgaan zou ik zeggen waarom gaan jullie niet keer met zijn 2en uit ofzo.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]