Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 18/07/2008 @ 12:23 Vera | Het is hier al een tijdje zo stil, dat ik dacht nog maar eens iets te posten. Kan voor de rest toch niets meer doen. Vanaf vandaag moet ik dus in rust, nog geen platte rust, maar mag eigenlijk niets meer doen, behalve liggen, zitten, plassen en me wassen. En ik zit nog maar in de helft. Ben vandaag bij de dokter geweest en heb dus al geregeld harde buiken bij de minste inspanning. Nu moet ik dagelijks suppo's gaan opsteken om contracties tegen te gaan. Waarschijnlijk heb ik ook weer een blaasontsteking omdat mijn blaas niet meer volledig ledigd owv de ligging van het onderste kindje, dus nog maar eens een antibioticakuur. Gelukkig was mijn baarmoederhals nog hetzelfde, dat gaat om de 2 weken gecontroleerd worden. 1 placenta ligt er wel tegen, wat mss eens bloedingen zou kunnen geven. 1 kindje ligt dus behoorlijk laag, wat nadelig is voor mijn zwakke baarmoederhals, hopelijk gaat het kindje nog wat verhuizen. Maar voor de rest is alles prima hoor. Mijn gewicht is nog onder controle (+ 3kg), ben niet te misselijk soms enkel wat maagzuur en ik voel ze continue bewegen . IK probeer optimistich te blijven, ook al heb ik enorme angsten om een miskraam of vroeggeboorte. En we kunnen al zeker 1 roze tutje kopen, mama content . Jammer kan ik niet gaan shoppen, mss toch binnenkort een rolstoel gaan huren, zou toch ook graag zelf de lijst gaan leggen.Ik ga vanaf dinsdag 2 weken op loge bij mijn ouders, omdat mijn man moet werken en we geen opvang hebben voor mijn zoontje. Daarna kan hij terug naar de onthaalmoeder en vanaf september naar school. Allez, ik zal maar stoppen met mijn gezaag en geklaag. Hopelijk gaat het met de rest wel wat beter. @ Flairtje: ik denk nog dagelijks aan jou, veel sterkte |
| 20/07/2008 @ 11:36 Maartje | Hoi Vera, Blij dat er nog eens iemand op de topic reageert. Dacht al dat het volledig stilgevallen was. 't Laatste nieuws was ook niet zo fijn, vandaar waarschijnlijk. Hopelijk is alles OK met Flairtje. Het laat mij ook niet los. Wel jammer dat je al moet rusten. Ik zou de muren er van oplopen want ik ben daar veel te zenuwachtig voor en met 2 bengels in huis zou het al helemaal niet evident zijn. Ben gisteren naar de gyn geweest. We weten nu ook het geslacht van onze 2 sterretjes: 2 jongens. Dat zal nogal vonken geven met 5 mannen in huis ;) Groetjes, Maartje |
| 07/10/2008 @ 21:22 Cinneke | Hallo, Als het een troost mag wezen... ik lig ook al plat sinds 7 juli... en ben ondertussen al 4 keer geopereerd (nieren die niet meer goed werkten en ze hebben dan maar telkens een nieuwe stent gestoken). Het is inderdaad om de muren van op te lopen... altijd maar liggen, liggen en nog eens liggen. Bij het minste ik een inspanning doe krijg ik harde buiken. Ik ben de voorbije maand al 2x opgenomen om een weeënremmers-kuur te volgen. We moeten nog even volhouden. Mijn bevallingsdatum is voorzien op 22/12, maar dat ga ik nooit halen. Als ik 7 november haal, zal ik al héél blij zijn. ![]() Véél sterkte Cindy |
| 08/10/2008 @ 10:23 Cinneke | Barbara, zo te zien heb jij al een 3D-echo laten nemen. Dat hadden wij ook graag gehad, maar dat mocht niet meer omwille van de harde buiken. Ben jij ook al thuis? Of ga je nog werken? Doe het maar rustig aan, want tegen mij hebben ze van in het begin gezegd "een tweeling zwangerschap is een risico-zwangerschap". Hopelijk vliegt de tijd snel voorbij, want het begint nu voor mij wel serieus door te wegen... om zot te worden tussen deze 4 muren ![]() |
| 15/10/2008 @ 11:30 Cinneke | Ik ben een tijdje weggeweest, omdat ik weer ben opgenomen in het ziekenhuis met vroegtijdige weeën. Ik heb vorige week een virale infectie opgelopen, waardoor ik veel moest braken met alle gevolgen vandien.... Maar vandaag mag ik terug naar huis. Het zijn onze eerste kindjes. Ze hebben deze week het gewicht geschat en ze wegen elk 1,320kg, dat is een goed gewicht. Hopelijk blijven ze goed bijkomen (er kan wel een marge zijn van 300gr). Loopt bij jou nog alles gesmeerd? Woon jij ook in België? |
| 16/10/2008 @ 11:20 Cinneke | Hey Barbara, Ik woon in Mechelen, tussen Antwerpen en Brussel. Amaai, uw kindjes hebben wel al een goed gewicht. Zei jou gynae dat ook niet? Bij mij liggen ze beide met hun hoofdje naar beneden (maar dat kan nog veranderen, al is de kans klein). Mijn ballon van natuurlijk te kunnen bevallen hebben ze al bij het begin van de zwangerschap doorprikt... zowieso epidurale. Zeker bij een tweeling, zodat ze onmiddellijk kunnen ingrijpen dmv keizersnede moest er iets mislopen. Ik hoop nog steeds natuurlijk te kunnen bevallen, maar als het een keizersnede is, dan is het ook zo (ze zeggen dat de kindjes er dan mooier uitkomen.. hihi). In het ziekenhuis zeiden ze me ook al "wie weet als we de weeënremmers stopzetten, dat ze nog niet willen komen"... dat zou nog de beste zijn. Ik denk zo "elke dag is er eentje gewonnen" en ik ben al héél blij dat de gevarenzone voorbij is. Allé, er kan altijd iets mislopen, maar ik voel ze toch goed bewegen en de hartjes kloppen ook goed. Ik begin wel minder en minder beweeglijk te worden... een serieus tonneke is zich aan het vormen. Bij jou ook al? Ik ben nu al 12,5 kg bijgekomen en jij? Groetjes Cindy |
| 16/10/2008 @ 17:43 | hey allemaal, wil jullie allemaal een hart onder de riem steken,ik ben in juni bevallen van een tweeling 2 geweldige jongens,maar heb sinds pasen al volledige rust moeten hebben. ik begon ineens bloed te verliezen en mijn baarmoedermond was al aan het verweken en de baarmoederhals was al wat korter geworden. als je je kids na de bevalling in je armer kunt houden weet je dat het je allemaal waard is geweest. liefs wendy |
| 23/10/2008 @ 13:12 Barbara ![]() | Cinneke, alles oké? |
| 23/10/2008 @ 18:42 Tammy | Hoi, Is hier nog plaats voor een tweelingmama in wording? Onze kindjes zijn uitgerekend voor 20 december, al zullen ze wellicht iets vroeger gehaald worden daar ik verplicht ben via keizersnede te bevallen vanwege 2 eerdere keizersneden. Hoe gaat het met de mama's in spé? Groetjes |
| 28/10/2008 @ 17:06 Maartje | Hoi Cinneke, In welk ziekenhuis ben jij in behandeling? Ik ben zelf ook al thuis sinds mijn 22 weken (zit nu in mijn 32ste) maar heb geen verplichte platte rust. Sinds een week heb ik het een pak zwaarder: terug misselijk + kortademig, moe (al was ik dat al weeeken), menstruatiepijnen en tot 20 harde buiken per dag. VOlgens mijn gyn moet ik mij van die harde buiken niet te veel aantrekken, zolang het er geen 50 à 60 zijn. Ik ga zelf naar Imelda bij Dr Bosteels. En jij? Vandaag nog op controle geweest: mijn gyn laat bij meerlingen de zwangerschap niet verder gaan dan 37 weken. Ik weet niet hoe dat zit met die epidurale. Mijn 1ste kind was met epi en uiteindelijk een keizersnede (na vele uren) en mijn 2de was eveneens met epi. Ik zou dan ook zeer graag eens 'normaal' willen bevallen. Zal hem volgende keer eens vragen of dat dus wel mogelijk is. Nog veel succes en groetjes, Maartje |
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]

tweeling voor december
. IK probeer optimistich te blijven, ook al heb ik enorme angsten om een miskraam of vroeggeboorte.
. Jammer kan ik niet gaan shoppen, mss toch binnenkort een rolstoel gaan huren, zou toch ook graag zelf de lijst gaan leggen.

! Maar ik voel me nog steeds een grote gelukzak dat ik dit mag meemaken, al is het zwaar en zullen de eerstkomende jaartje een uitputtingsslag zijn... Maar als ik later naar mijn nestje van 4 zal kijken