< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » miskraam bij eerste zwangerschap

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
miskraam bij eerste zwangerschap
14/07/2008 @ 23:06
Garnaaltje

Online Status Bekijk profiel
Hoi meisjes,

Hier heel kort even hallo komen zeggen.
Fietje: goed dat je de knoop hebt doorgehakt. Ik vind dit best ook wel knap, want het zal zeker ook geen evidente keuze geweest zijn!
Hier valt het vooruitzicht naar 28 juli me steeds zwaarder. Ach ja, ik word het ook wel weer gewoon he...

Morgen moeten we opnieuw voor Finns prikjes gaan (vorige week was er een probleem met de koelkast bij Kind en Gezin, waardoor de vaccins niet meer veilig waren). Hopelijk wordt de tweede keer de goede keer. Ik zal proberen al mijn moed bijeen te rapen en bij Finn te blijven. Hadden jullie het eigenlijk moeilijk toen jullie kindjes de prikjes kregen?

Zo, ik duik mijn bed in!

Groetjes,

Garnaaltje

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 10:34
Cindy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi meiden,

Ik schaam mij een beetjeIk zou hier komen reageren op iedereen maar ik heb het zo druk gehad met Djoshua, met werken en het huishouden.We gaan natuurlijk zaterdag (na de meeting) gelijk door op vakantie en ook daarvoor ben ik druk bezig.Dus hierbij mijn excuus!

Garnaaltje, Djoshua krijgt aanstaande donderdag zijn 2de prikjes.Ik kijk daar nu al tegen op.Bij de eerste x moest ik ook even op mijn tanden bijten hoor en een paar traantjes weg pinken.Ook al ging het de eerste x heel erg goed, toch maak ik me al weer wat zorgen.Maar ja het is voor een goed doel he!

Sophie, wat een leuke foto heb je op je profiel!Het lijkt me zeker ook heel leuk om je kleine uk zijn eerste groentehapje/fruithapje te gevenwij wachten er nog heel even mee maar als blijkt dat Djoshua er al behoefte aan heeft dan gaan wij er zeker ook mee starten.

Akiki, ik ben benieuwd naar je woning hoor!En is het nu al zeker dat je bij je nieuwe werk kan beginnen?Ik hoop het voor je!

Sophie, jij ook gefeliciteerd met je nieuwe baan he!

o ik krijg visite!Mijn mama!We gaan even naar de winkel.Ik kom later nog terug hier!

Liefs Cindy

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 18:42
Cindy

Hoi hoi!

Gossie, volgens mij ben ik niet de enige die het druk heeft!
Morgen moet Djoshua dus voor zijn 2de entingen. Ik hoop dat hij het net zo dapper doorstaat als de eerste keer, maak me steeds weer opnieuw druk erover.Heb namelijk alweer hoofdpijn.Zal ook wel vakantie stress zijn want ik kan mij daar ook enorm druk over maken.Hebben we niets vergeten, hebben we alles bij, gaat alles wel in de auto passen, hoe zal het met mijn katjes gaan(Die blijven thuis en mijn schoonmoeder past op), enz!
Maar ja het zal allemaal wel goed gaan denk ik

Mijn vriend vroeg of ik wilde vragen wat een typisch belgisch broodje is?Want als we dan gaan lunchen ergens dan wil hij dat graag nemen!Wij moeten echt rond 3 uur half 4 weer gaan rijden omdat wij de tent dus moeten opzetten en ze helaas voor 80 procent regen gaan voorspellen
Maar hoe het ook zal gaan, ik ben heel blij dat ik jullie eindelijk ga ontmoeten!

Ik ga ff naar Djoshua want hij heeft wat verdriet.Er zit hem echt een flinke poepluier dwars, want de windjes vliegen ons om de oren!Arme kleine manneman, wou dat we hem daar wat mee konden helpen. Maar we geven al venkelwater en we wrijven al over zijn buikje, ik zou dus niet weten hoe we hem meer kunnen helpen bij die krampjes.

ik kom misschien morgen nog even snel vertellen van het consultatieburo en hoe het ging met de prikjes!

Alvast tot zaterdag meiden!!!(en voor wie niet komen kan, tot over 2 weken!Dan zijn wij weer thuis!)

Liefs Cindy.

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 20:05
Garnaaltje

Hoi meiden!

Fietje,

Wat is Leander een knapperd zeg! Hij is al enorm veranderd he. Ik ben best benieuwd om hem in levenden lijve te zien. Wij hebben ook de Babycook; die werd mij trouwens enorm aanbevolen door de vroedvrouw. Naar 't schijnt erg goed materiaal! Ik vraag me trouwens af wanneer we hier best met groentepapjes zouden beginnen. Ik wou dit wegens de reflux eigenlijk al vrij snel doen, maar aangezien de medicatie wel erg goed lijkt te werken, begin ik nu toch wat te twijfelen. Nu ja, wie weet geeft Finn net als Leandertje zelf aan dat hij er klaar voor is... Wij mogen in eerste instantie wel geen fruitpap geven. Door de zuren in bijvoorbeeld sinaasappels zou dit de reflux alleen maar erger maken. Wanneer zijn jullie van plan fruitpapjes te geven?

Cindy,

Tja, die stress van op vakantie te vertrekken he... maar geniet er nu maar van, want zoals je zelf al hebt ondervonden moet je zo weer aan de slag... Man man wat heb ik het er toch moeilijk mee, ik had nooit gedacht dat mijn mannetje me zo 'soft' zou maken. Ik ben steeds nogal op mijn carrière gefocust geweest, maar nu lijkt dit echt naar de achtergrond verdwenen te zijn...
Meid, aangezien een gewaarschuwde vrouw er twee waard is: de dokter vertelde mij wel dat de tweede prikjes iets pijnlijker zijn. Dus ik weet niet of dit effectief klopt, maar hou er misschien rekening mee, zo kan je je kleine man des te beter troosten. Ik ben er ook geen heldin in hoor, om mijn kleintje te zien pijn lijden...

Gisteren heeft Finn zijn eerste prikjes gehad. Hij heeft er al bij al vrij goed op gereageerd. Hij maakte gisteravond wel wat koorts, maar leek er niet echt om te malen. Vandaag is hij wel erg slaperig, maar enorm kalm. Hij heeft nog nooit zo weinig gehuild als nu!
Maar ik heb wel iets beschamends meegemaakt bij Kind en Gezin. De dokter was namelijk zo een typische 'flauwe plezante', die voortdurend grapjes maakte (ik vroeg mijn man bijvoorbeeld om Finns beentje vast te houden tijdens de prikjes, waarna de oneliner "allez, en dan zeggen vrouwen dat mannen het zwakke geslacht zijn HAHAHA" volgde. Hi-la-ri-teit ten top!) . Enfin, wat doet een mens dan? Wat meelachen he. Dus toen ik mijn mannetje opnam om hem te troosten na de prikjes, zei ik zelf al lachend (want ja, ik moest de sfeer er toch in houden he): "Och jongen, wat een stoute meneer he!" Man, wat volgde was een preek zoals een priester het niet zou kunnen... "Dat mag je NOOIT zeggen, kinderen leren heel vlug associeren en op die manier praat je je kind een diepe angst voor dokters aan." Ik natuurlijk met het schaamrood op de wangen, want de dokter zei dit niet bepaald op een zachte manier. Nu, op zich heeft ie wel gelijk hoor, maar ik wou gewoon wat mee dollen.. Natuurlijk werd ik de rest van de dag voortdurend uitgelachen door mijn man ggrrmmppff.
Hebben jullie dat trouwens ook, dat jullie zo gevoelig zijn voor kritiek? Ik voelde me bijvoorbeeld gisteren al een slechte mama hierdoor, bah...

Goed, ik ga er maar eens vandoor. Hoop dat mijn mannetje ook vannacht nog wat slaapt!

Liefs,

Garnaaltje

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 22:57
akiki

hoi,
cindy, idd, het is hier erg druk. We zijn gisteren naar onze living verhuisd en hebben vandaag nog de hele dag verder gewerkt (nog veel schoonmaakwerk, schilderwerk, enz.). We zijn nog niet klaar hoor, en intussen moet er ook nog de gewone was en plas gedaan worden. Soit, ik ben al heel blij dat we eindelijk wat meer leefruimte hebben. Enneuh, een typisch belgisch broodje? Tsja, een croque monsieur dan maar? Of een broodje smos?
Garnaaltje, ik ben ook super gevoelig voor kritiek hoor. Zo is mijn moeder erg kritisch tov het feit dat ik Jasper nog steeds in slaap help. Ik zorg ervoor dat hij in mijn armen heel erg rustig wordt, en leg hem daarna pas weg. Zij vindt dat ik Jasper maar gewoon effe moet laten huilen en gewoon zijn tutje moet geven als hij te lang huilt. Ik kan dat niet...
Ik denk trouwens dat ik vanaf volgende maandag een borstvoeding zal vervangen door een flesvoeding. En vanaf de maandag nadien zal ik beginnen met groentepap. Ik wil Jasper voorbereiden om bij de onthaalmoeder alleen flesvoeding en papjes te eten, en de andere voeding, thuis, zal dan borstvoeding zijn. Ik hoop dat dit zal lukken... Ik heb nog vijf weken vooraleer ik begin te werken, dus dat is een relatief korte tijd om Jasper aan dit nieuwe eten te laten wennen... Maar ik heb wel de indruk dat hij toe is aan vast voedsel. Hij kijkt me het eten uit de mond, en grijpt naar alles wat ik eet of drink!
Zo, ik duik mijn bed maar es in. Ik ben zo moe moe moe. Jasper zijn sprongetje duurt deze keer wel erg lang. Hij drinkt overdag en 's nachts enorm vaak, telkens ong. om de 2,5u.
Tot gauw,
Akiki

ps sweety, daantje?? waar zitten jullie??

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 14:29
Fietje

Hoi lieve meiden,

Cindy, hopelijk heeft je Djoshua zijn prikjes goed doorstaan. Leander heeft geen last gehad van zijn 2de prikjes en vond het minder erg en pijnlijk dan de 1ste keer. Bij ons is de 2de keer maar 1 prikje ipv 2. Hij huilde wel even na het prikje maar was al vlug getroost. Ik duim dus voor jullie! Trouwens, een typisch belgisch broodje: zou ook denken aan een croque monsieur of madame, of een broodje smoss. Of wat onze nederlandse vrienden uit Veghel erg graag eten als ze bij ons op bezoek komen: een broodje met paté. Dat vinden zij super. Ik ga wel telkens naar een speciale Keurslager om mijn spulletjes en blijkbaar hebben ze die niet in Veghel.

Garnaaltje, er niet mee inzitten dat je moeilijk wat kritiek kan verdragen. Dat is typisch mama zijn of een te goede mama willen zijn. Ik heb dat ook. Ik merk dat ik me enorm slecht kan voelen bij kritiek of me zo wat vervelend voelen. Volgens mijn schoonmoeder en mijn man zijn overgrootmoeder mag ik Leander ook niet in slaap wiegen, mag ik hem niet meer bij ons leggen om te slapen maar moet hij in zijn eigen bedje en kamer slapen, moet ik hem meer induffelen, enz...Ik kan me nadien ook erg slecht voelen daardoor maar zoals mijn man zegt: 'wij voelen ons kindje het beste aan en weten wat het beste is voor hem'. Ik merk dan dat mijn schoonmoeder en haar moeder vaak blunders slaan bij Leander en dan weet ik dat mijn opvoedingswijze wel de juiste en correcte is. Maw: volg je moederhart en leg die kritiek naast je neer. Je doet het prima meisje!
Over het opnieuw gaan werken: het is een moeilijke stap die je zal moeten zetten. Nu zijn we continu bij onze kindjes en plots moeten we ze loslaten. Kan je geen ouderschapsverlof meer opnemen ofzo? Ik moest in principe ook terug werken 1/08 en ik zag daar ook erg tegenop. Een gouden raad kan ik je niet geven: enkel: geniet volop van de komende weken met Finn en misschien eens overwegen om in een systeem te gaan werken waar je bijv. meer tijd hebt voor Finn tijdens de week?

Akiki, ivm Jasper die zo telkens naar je eten grijpt enzo. In het boek van Kind en Gezin staat dat dat een teken is dat ze klaar zijn om op vaste voeding over te stappen. Leandertje deed dat dus ook. Ivm het wennen aan flesvoeding en papjes: Leander was zijn flesvoeding na een 2-tal dagen goed gewoon en wij zijn vandaag 1 week bezig met zijn groentepap. Sinds eergisteren eet hij een volledige groentepap als voeding dus moet ik niet meer aanvullen met een extra fles. Hij eet nu 150 à 200 gr groentepap en nadien drinkt hij wat water. Het is dus erg vlot dat hij is overgeschakeld. Ik denk dat Jasper ook wel enorm eet-gierig zal zijn en het wel snel zal vlotten.

Oh ja, Garnaaltje: ik ben super tevreden van de Babycook! Ik zou het iedereen zo aanraden. In 1-2-3 zijn je papjes klaar en je hebt niet veel opkuiswerk in vergelijking met gewone keukenrobots. Je kan er ook dingen in opwarmen enzo. Ivm je vraag van fruitpap: ons werd ook serieus afgeraden om eerst te beginnen met fruitpap door Leandertje zijn reflux. Ik zou dus zeker starten met 'zachte' groenten: de eerste week patatjes en wortel, dan wat bloemkool en witloof, spinazie. Als het goed blijft gaan bij Leander zouden we aan 5 maand misschien beginnen met fruitpap. Maar omdat fruitpap zo zuur is en in samenloop met reflux en krampen hebben ze ons aangeraden om rond 5 maand eerst te beginnen met af en toe een lepeltje fruitsap en kijken hoe Leander reageert. Als hij dat goed doet zullen we het proberen.
Als je nu goed bent met de melkvoeding en Finn zijn medicatie zou ik nog even afwachten om over te stappen op vaste voeding tot hij 3,5 maand is ofzo en misschien in een periode dat je bijvoorbeeld een paar dagen vrij hebt: het weekend van 14-15-16 augustus misschien? Dan kan je Finn de mogelijkheid geven om eraan te wennen en niet alles in 1 keer op hem laten afkomen: en creche, en vaste voeding, enz...

Hupla, het is weer een gans verhaal geworden! Ik ga Leander dan in bed gaan stoppen, het is zijn uurtje voor zijn middagdutje.

Liefs
Sophie

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 22:00
sweety

Hey lieve meiden,
Srry dat ik bijna niets meer laat horen!
Maar heb heel weinig tijd de laatste dagen gehad om te komen piepen.
Drukke weekends gehad en Yano die ng maar net genezen is.
Ik ga enkel reageren op de berichten vn gisteren wnt anders gaat het hier een hele lange reactie worden.

Cindy,

Hoe ging het met kleine Djoshua vr zijn 2de inentingen?
Hopelijk heeft hij niet te veel gehuild achteraf en ondervind hij er geen last van!
Over de krampjes: heeft hij er echt heel heel veel last van?
Want dan kun je dat mss wel zeggen tegen de kinderarts en vragen of je mss over kan schakelen nr andere pap?
Of het kan ook aan het water liggen als je al flesvoeding moest geven.
Ik geef yano evian water en hij krijgt van poederpap nutrilon 1 omneo.

Garnaaltje,
Wij zijn eerst begonnen met Yano zijn groentepap te geven vanaf hij 4 mnd was en met de fruitpap moesten we wachten van kind en gezin tot einde juli.
Vanaf Yano 5 maand wordt dus.
Omdat ze anders te veel andere smaken ineens te proeven krijgen en dat is nr het schijnt ook niet goed.
Hier was het ook ngal een zicht hoor met zijn eerste groentepapje!
We hebben ngal wat afgelachen, nu eet hij zijn groentepapje op alsof het niets meer is.
Hij doet er nu ng een half uurtje over en in het begin was het toch een 3 kwartier tot een uur.
Je gevoel over kritiek herken ik in mij ook.
Telkens als er ng mr iemand een opmerking maakt en ik denk ng mr dat het betekent dat ik een slechte mama ben krijg ik al tranen in mijn ogen.
Mr weet je, uiteindelijk zie je nr je kleintje en dan die lieve lach en je vergeet direct al die commentaar he, wnt wat is er mooier dan je kleintje te zien glimlachen nr je.

Voorbije weekend zijn we nr de ardennen geweest met vrienden vn de voetbal en we hadden yano nr mijn vriend zijn papa gedaan.
2 dagen hebben we ons ventje moeten missen!!!!
Goh, wat was ik blij dat ik hem in mijn armen kon houden!!! Ik begon gewoon te huilen met hem in mijn armen!
Soms verschiet je toch van wat het moeder zijn met je kan doen he!

veel liefs, sweety

O, we kunnen jammer genoeg niet bij de ontmoeting zijn.
Mijn vriend moet werken,
Hopelijk komt er een volgende keer en hopelijk kunnen we dan wel meegaan.

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 12:05
akiki

hoi,
effe kort: ik heb gereserveerd in een restaurantje waar je zowel broodjes als warme maaltijden kunt eten, op een tiental minuten wandelen vanaf hier. Bij mooi weer kunnen we er buiten zitten, bij slecht weer zullen ze binnen een paar tafels voor ons bijeen zetten.
Sweety, je bent ook welkom zonder je man, als je dat wilt? Misschien kan iemand je komen oppikken, als je bij iemand in de buurt woont? Je kunt me evt. mailen op akiki@live.be? En anders zullen we je nog wel een andere keer ontmoeten he...
De nacht was hier terug een ramp. Ben bijna om het anderhalf uur moeten opstaan, voor tuutje, borst, enz. Pff. Ik ben gewoon geen mens meer...
Ik zal later nog wel reageren op jullie berichtjes, maar moet nu nog vanalles doen.
Tot gauw,
Akiki

ps ik ben echt razend benieuwd naar morgen!

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 13:41
Garnaaltje

Akiki, nacht was hier idem.... ppffff..... ik heb echt elk uur gezien. En mijn man werkt nu tijdens de nachtshift, dus ik sta er sowieso alleen voor... vandaag ook vooral gekrijs...
man man ik hoop dat hij het vanaf 28 juli iets beter doet.

sorry meiden, maar ik reageer later wel,of morgen natuurlijk.

liefs
x

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 20:56
Cindy

Hoi meiden!

Ik kom ook even snel reageren!Moet nog veel doen voor we morgen ochtend vroeg vertrekken!Ik kijk er echt naar uit en ik vind het ook best spannend!Je ontmoet niet vaak mensen die je zo dierbaar zijn geworden terwijl je ze nog nooit hebt gezien of ontmoet!

Djoshua deed het (weer) Super!Ben zo trots op hem!Bij de eerste prik gaf hij geen kik!Bij de tweede moest hij heel even huilen maar ik kon hem gelukkig zo troosten en toen bij het weer aan kleden was hij alweer aan het lachen! Hij sliep daarna ook weer heerlijk en heeft er geen koorts of wat van gekregen!Ik maak me ook steeds weer 2 dagen van te voren druk om niets!

Akiki, dat is gezellig dat je ergens hebt kunnen reserveren!Kun je mij ongeveer zeggen hoeveel geld we nodig zullen hebben? Hier is alles zo ontzettend duur!Maar de benzine schijnt in Belgie al goedkoper te zijn dan in nederland dus ik hoop het eten ook?!Kun je mij dat sms'en als je dit nog leest? Want deze laptop gaat zometeen uit en pas over 2 weken weer aan!

Onze auto zit tot aan het dak geladen! Alles is mee!Ik begrijp het nog niet dat het allemaal in die kleine auto is gegaan!We hebben wat niet paste gelukkig kunnen mee geven aan mijn ouders want die gaan morgen ook weg naar dezelfde camping!

Ik ben helaas sinds gisteren ineens heel erg verkouden dus dat wordt voor mij niet knuffelen met de kleintjes

Sweety, jammer als je niet kan komen nu maar het is wat akiki zegt, misschien kan je ook komen zonder je man? En anders denk ik ook wel dat dit niet onze laatste ontmoeting zal zijn en dan hoop ik je zeker een volgende keer te mogen ontmoeten!
Dat geldt natuurlijk voor iedereen die er nu niet bij kan zijn!

Meiden ik moet nu echt gaan afsluiten!
Ik zie jullie morgen!!!!

Liefs Cindy

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 21:07
sweety

Hoi meiden,

En, hoe was jullie ontmoeting vandaag?
Ik vind het echt jammer dat ik er niet bij kon zijn!!!!
Hopelijk gaat het de volgende keer wel!!!
Akiki,
srry dat ik niet meer gereageerd heb op je bericht vn op het forum mr las het nu pas met dat ik kwam piepen.
Wel jammer dat Jasper zo dikwijls terug wakker word he 's nachts.
Ik vr je dat het binnenkort gedaan gaat zijn wnt idd je voelt je niet zo goed in je vel dan en zelf ben je ook doodop de volgende dag.

Cindy,
Dit is al vr binnen 2 weken:
Ik hoop dat jullie hebben genoten vn jullie vakantie als gezinnetje!!!!!
Hopelijk zat het weer ook goed mee!
En ik zal echt mijn best doen om volgende keer mee te kunnen gaan!!!!
Want ben ook wel erg benieuwd nr hoe iedereen er uitziet!

Veel liefs,
sweety

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 11:43
akiki

sweety, jammer dat je er gisteren niet bij was. Ik heb enorm van onze bijeenkomst genoten. Blij dat het ook klikt met iedereen in het echte leven!! En ik ben enorm blij dat ik alle kleintjes nu ook es in het echt heb mogen bewonderen!! Het zijn stuk voor stuk erg knappe babytjes!! Vond het trouwens ook een grote meevaller met de mannen erbij! Fietje, Sweety, volgende keer plannen we het moment wat beter, zodat jullie mannen er ook bij kunnen zijn he!
Jasper heeft wel nog last gehad van alle indrukken. Gisterenavond heeft hij alles een uurtje van zich af moeten huilen. Tsja, ik had dat wel verwacht. Het was uiteindelijk toch wel wat druk he, voor onze kleintjes. Maar vannacht heeft hij dan wel weer mooi geslapen van 23u tot 6u!! En mijn vriend is erg lief voor me geweest: ik was al om 22u gaan slapen, en na de voeding van 6u heeft hij Jasper met zich meegenomen naar beneden, zodat ik nog tot 10u heb kunnen uitslapen!! Ik heb echt zalig geslapen! Maar toch ben ik nog zo moe. Ik geraak gewoon niet meer fris, precies...
Zo, ik ga maar es in de douche springen. Het is een echt luie zondagmorgen geweest... Maar deze middag wil ik nog effe rondwandelen op de gentse feesten!
tot later allemaal!
x

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 13:22
Fietje

Hi lieve meiden,

Ik kom hier gewoon effe zeggen dat ik echt genoten heb van onze bijeenkomst gisteren! Ik heb me geen enkel moment onwennig gevoeld en ben super blij dat ik jullie in het echt heb leren kennen! Het was net alsof ik jullie al jaren kende en jullie al zoveel keer had ontmoet.
Mijn man vond het gisterenavond na het horen van het verloop van onze namiddag erg jammer dat hij er niet bij kon zijn. Hij hoopt dus dat er zeker nog ontmoetingen zullen volgen met ons allen. Hij is nu nog meer benieuwd geworden naar iedereen.
Ik vond alle baby'tjes zo mega schattig en vond het toch prachtig dat we na 9 maand praten over onze groeiende baby's in de buik,eindelijk eens ook de baby's in het echt konden zien.
Maw: zeker voor herhaling vatbaar voor mij!
Leandertje was ook wat onder de indruk gisterenavond en heeft ook tof effe een klein huilmoment gehad.

Oeps, de bel gaat! Mijn tante is hier.

Lieve groetjes
Sophie

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 13:25
sunshine

Hey meiden,

Sweety, inderdaad jammer dat je er niet bij was. Volgende keer moeten we inderdaad plannen dat je er ook bent met je man. En dat Fietje haar man er ook bij kan zijn.

Ik heb ook enorm genoten van gisteren. Ik vond het echt zalig om jullie in het echt te leren kennen. Het klikte gewoon super en was nog stukken beter dan op het forum. Ik vind jullie allemaal stuk voor stuk toffe meiden. (vond ik op het forum ook al maar is nu nog es bevestigd)
Mijn ventje heeft ook genoten van de dag gisteren en kon het ook goed vinden met de mannen. Hij heeft zeker geen spijt dat hij mee gekomen is. Romy, mama en papa vinden het echt super dat we jullie hebben leren kennen.

Ik moet akiki gelijk geven. Het zijn stuk voor stuk knapperds die beebjes van ons. En ze verdienen een dikke pluim voor gisteren. Ze waren allemaal super flink. Romy heeft ook wel alles van zich afgehuild zoals Jasper. Het was inderdaad wat veel hé voor hen.

Akiki: wat fijn voor je dat Jasper zo goed geslapen heeft. Ik hoop echt dat het het begin is van blijvend langere nachten. Zal voor je

Gisteren moest ik er op letten om jullie nick niet te zeggen en nu moet ik er op letten dat ik jullie naam niet typ.

Cindy, zou jij die foto's van de bijeenkomst eens kunnen mailen naar mij? Als je terug bent van Limburg stuur ik je dan als het goed is mijn mailadres in een PB'tje. Garnaaltje, jij hebt ook foto's genomen zeker? Mag ik die van jou ook? Heeft er anders nog iemand foto's genomen?

Ik ben er vandoor, zit nog in mijn pyama . Tja, das het gevolg van es lekker uitslapen, ontbijten samen met middagmaal en eerst nog wat "ravotten" met Romy. Maar nu vlug mijn douche in.

Tot later meiden,
Sunshine

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 18:31
sweety

Hoi meiden,

ben blij te horen dat jullie een prettige dag gehad hebben!
Mr hoop echt dat ik de volgende samen met mijn vriend niet moet missen!
Wij blijven ng langer zitten met de vraag vn hoe zouden ze in werkelijkheid zijn.
Mr blijkbaar hoeven we ons geen zorgen te maken en gn we ons er ook wel snel goed bij voelen.

Akiki,
Ja, vr zo'n kleintjes is dat een hele inspanning he.
Ze willen alles gezien hebben en niet te veel missen!
Mr is wel goed dat Jasper zo lang geslapen heeft en zeker lief vn je man om op te staan en jou ng wat te laten slapen!
Ik begrijp wel dat je je desondanks dat ng moe kunt voelen wnt vn 1 nachtje langer te slapen is je vermoeidheid ng niet weg he.
Hopelijk kun je morgen mss ook ng wat uitslapen dan voel je je mss ng iets beter.

Heb je je wat kunnen amuseren op de gentse feesten?

Sunshine,
Idd, ik hoop het echt dat we volgende keer mee kunen gn nr de afspraak.
Desnoods moet mijn vriend mr een dagje verlof nemen.
Mr nu met het bouwverlof zijn er mensen die meer vrije tijd hebben om thuis iets te doen en is het ngal druk in winkel.
Drom dat we nu niet konden meegn wnt anders had hij een dagje verlof genomen.
En je hebt gelijk om op zondag vr alles eens wat meer tijd te nemen!!!
het is niet vr niets zondag he.

Wij hebben ook veel geluk gehad!
Yano sliep gisteren al om 20.00u.
We zijn toen nr vrienden gegaan en dr werd hij wakker en heeft hij heel de tijd tot aan zijn laatste pap wakker gebleven.
Ja, andere omgeving is veel zien he.
Nadien is hij ng tot 24.00u wakker gebleven en dan zijn we drgegaan en sliep hij al toen we thuis aankwamen.
Vnnacht is hij een keer huilend wakker geworden mr drna sliep hij verder nadat hij zijn tutje gekregen had.
Hij werd rond 08.00u wakker en na 10 minuten was het al terug stil en het was 10.00u toen hij pas terug wakker werd.
Dus papa en mama hebben ook kunnen uitslapen vndaag!

We zijn ook langs het ziekenhuis geweest om het zoontje vn vrienden vn ons te bezoeken, Jens had vorig jaar een longontsteking gehad en blijkbr zat er ng heel wat slijm vast in zijn longen.
Dit hebben ze nu allemaal eruit gehaald en mag hij nrmaal dinsdag nr huis.

Akiki,
ng een vraagje vr je:
Heeft Jasper ook al last vn tandjes?
Mijn vriendin had drstraks gezien omdat Yano altijd ' knauwt' op zijn speen vn zijn papfles en op zijn duim en op alles wat hij mr in zijn mond steken kan.
En ja hoor, zijn tandvlees geeft aan dat het klaarzit vr de tandjes!
Ik ga nu vnaf dinsdag bij de apotheker t-gel halen.
Dit zou nr het schijnt de pijn wegnemen.
Je mag gewoon wat op zijn tutje doen en dan verdoofd dat.

Liefs sweety.

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 09:50
Garnaaltje

Dag meiden!

Ik kan jullie verhalen alleen maar bevestigen! Ik heb heel erg genoten van onze 'babydate'. En zoals jullie ook al schreven: het klikte echt met iedereen zo goed. Ik moet toegeven dat ik aanvankelijk wat vreesde voor onwennige stiltes en zo, maar die zijn er helemaal niet geweest! Ook mijn man heeft zich, ondanks een prangend slaaptekort, erg goed geamuseerd. Onze date is dus zeker voor herhaling vatbaar!

Sweety,
Jouw naam is verschillende keren gevallen hoor op onze date. We vonden het allen jammer dat je er niet bij kon zijn. Maar zoals de andere dames schreven: de volgende keer zorgen we ervoor dat iedereen erbij kan zijn! Ondertussen kan jij je nog de wildste voorstellingen maken over hoe wij eruit zien hah. Ben ook erg benieuwd naar Yano'tje!!

Sunshine,
Ik heb idd een aantal fotookes. Niet erg veel, maar allez, iedereen staat er toch op. Als er nog geïnteresseerden zijn, sturen jullie me dan gewoon een pb'tje met jullie e-mailadres. Er is wel een erg mooie foto bij van Fietje en de foto van onze mannen is ook best leuk.

Fietje,
Laat je zeker eens weten hoe het sollicitatiegesprek verlopen is?

Cindy,
Geniet maar volop van je vakantie! Ik ben ervan overtuigd dat Djoshua de harten van de andere vakantiegangers zal stelen, hij is een erg 'koddig manneke', zoals we hier zeggen!

Akiki,
Heb je al een beslissing genomen betreffende de voedingen? Ik weet trouwens niet of je het boekje 'borstvoeding' van Kind en Gezin hebt? Daar staat wel wat info in omtrent de overschakeling naar kv. Eens je de beslissing hebt gemaakt om naar flesjesvoeding over te schakelen, kan je op het consultatiebureau van K&G het boekje 'een mondjevol melk' aanvragen. Er staat heel veel interessante info in over flesjesvoeding. Voor leken als ons best interessant!
Sunshine en Akiki: welke beslissing jullie ook nemen, weet dat jullie steeds het beste met jullie kindje voorhebben. Maar zoals ik al zei aan Sunshine op onze date: een collega van me vertelde me het volgende: "de dag waarop mijn kind werd geboren, werd mijn schuldgevoel geboren." En inderdaad, ik kan haar alleen maar gelijk geven. Maar vergeet niet, alles wat we doen, doen we voor de bestwil van onze kindjes.

Gisteren zijn we naar het vuurwerk voor de nationale feestdag geweest. Was een beetje een teleurstelling. De apotheose was erg mager, zodat iedereen erg verwonderd was dat het schouwspel ineens was afgelopen. Ach ja, misschien zijn we te verwend?
Uiteraard (oh wonder) voelde ik me schuldig omdat we Finn hadden meegenomen, maar hij heeft zijn ogen tijdens het half uur durende spektakel echt geen seconde geopend!! Supertrots was ik!

Zo, ik ga er maar eens vandoor. Vandaag gaan we naar Sluis. We gaan daar een aantal dozen voeding inslaan, want zeker voor A.R.-voeding is het verschil in prijs erg erg groot (5 euro per doos of zo). Dat maakt het toch wel de moeite waard he...

Liefs,

Garnaaltje

Ps: duimen jullie mee voor Lara? Is een prematuurtje (zie ook topic 'prematuurtje 23w 4d) die het momenteel erg moeilijk heeft. Het ziet er momenteel niet zo goed uit, dus ze kan alle steun gebruiken... ppff, als je daarbij stilstaat...

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 12:29
akiki

hoi
deze nacht was helaas niet zoals de vorige... Jasper werd steeds wakker en viel alleen in slaap als hij naast ons in bed lag. Pff. Vermoeiend...
Sweety, ik vermoed dat Jasper idd ook al soms last heeft van pijnlijk tandvlees. Ik heb die gel ook al in huis gehaald maar heb ze nog niet gebruikt. Maar soms denk ik dat die slapeloze nachten door zijn pijnlijk tandvlees komen?? Jasper kauwt al een tweetal weken op alles wat hij in zijn handen krijgt (mijn vingers zijn zijn favoriete bijt-speeltje!!).
Sunshine, en heb je de knoop doorgehakt over een draagdoek? BIj het forum rond baby-uitzet is momenteel een discussie bezig over de meest praktische draagdoek. Misschien kan je daar ook nog es advies vragen? Ik heb alvast gehoord dat er in de winkel "kiddybips" in Brugge ook heel wat doeken te koop zijn, o.m. ring slings en knoopdoeken. Je kunt ze er ook uitproberen, de verkoopsters geven er goed advies, naar 't schijnt.
Garnaaltje, ik ben toch weer veranderd van idee omtrent de voeding. Ik heb es advies gevraagd aan de "langvoedsters" op dit forum (bij baby's voeding - borstvoedingsmama's) en zij zeggen dat het wel mogelijk zou moeten zijn om bv te blijven doorgeven zonder al te veel op voorhand te moeten afkolven. Ik heb deze morgen voor het eerst gekolfd, ik kreeg er een half flesje uit. Niet echt veel, maar goed, ik heb nog een viertal weken vooraleer ik terug begin te werken he. Zij raden ook aan om toch maar rond zes maand te beginnen met vaste voeding. Dus misschien wacht ik daar ook nog even mee. Ik heb ook eigenlijk nog geen zin om nu al te minderen met bv. Ik ben er te emotioneel mee verbonden... En ja, dat "geboren schuldgevoel" zal ook wel een rol spelen...
Ik heb effe meegelezen ivm Lara. Ken je dat kindje in het echt of alleen via het forum? Amai, houdt dat kleine meisje het al een jaar lang vol? Voor die ouders is het ook wel een lijdensweg, lijkt me. Wens hen veel sterkte!!
Oh, hier spreekt trouwens een heel erg fiere mama: Jasper heeft zich gisteren meerdere keren in echte kruiphouding gezet!! Poep en romp in de lucht, op handen en knieën! En lachen dat hij dan doet!! Precies of hij weet dat hij bijna vooruit kan gaan om de wereld te verkennen!! We schrokken ons de eerste keer wel rot. Het gaat allemaal zo snel vooruit, niet te doen.
Oh ja, Garnaaltje en Cindy, die foto's wil ik ook wel zien!! Mijn live.be adres werkt wel niet altijd even goed, dus evt kan je ze me doormailen naar mijn yahoo-adres?
Zo, ik ga ervandoor. Deze middag ga ik praten met mijn huidige baas, over mijn ontslagregeling. Ik ben poepnerveus. Ik vind het zo rot dat ik deze job moet opgeven. Ook al weet ik dat mijn andere job zoveel meer praktische voordelen heeft. Pff.
Nu maar eerst es de was insteken... Gedachten wat afleiden he...
Groetjes allemaal!

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 22:51
akiki

hoi,
ik kom nog es stoefen met mijn kleine manneke: jasper heeft zich vandaag drie keer van rug naar buik gerold!! ik val gewoon van de ene verbazing in de andere!!
ik ben zo trots!
tot gauw
en allemaal een zoete rustige nacht gewenst!

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 08:39
Garnaaltje

Amai Akiki,

Wat en flinke jongen zeg!! Ik kan me je trots inbeelden!
Hoe was je gesprek met je huidige werkgever trouwens?

Hier alles z'n normale gangetje; alleen denk ik dat Finn één van z'n regeldagen doormaakt want hij is toch zooo lastig... hij verveelt zich ook vaak. Ik zit een beetje met de handen in het haar; ik zou hem graag wat nieuw speelgoed geven, maar hij kan nog zo weinig he. Hoe hielden jullie jullie kleintjes bezig op 12 weken?

Zo, ik ben er maar eens vandoor. Drukke dag vandaag!

Tot gauw!

Garnaaltje

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 21:38
sunshine

Hey meiden,

Akiki: Wat een flinke jongen zeg! Je mag terecht trots zijn.
Ai, ik hoop dat je de komende nacht een goeie nacht zal hebben.
Ik heb beslist: ik heb online de bebina draagdoek besteld. Ik heb hem kunnen kopen via 2dehands.be voor 40 euro ipv 99,95 en hij is nog nieuw in de verpakking. Heb gebeld en ze hebben me verzekerd dat hij nieuw is. Is ook een niet rekbare draagdoek. Verlang al tot hij aankomt.
Zoals garnaaltje al vroeg: hoe is je gesprek geweest bij studio globo?

Garnaaltje: pfff, hoe hield ik Romy bezig? Op de arm wiegen en ook met de handen in het haar. Volgens het boek oei, ik groei zit Finn in de leeftijd dat hij een sprongetje maakt en dat was idd ook zo bij Romy. Ik kan je helaas niet veel tips geven omdat ik zelf een ganse dag ermee op mijn arm liep. Mss de draagdoek opnieuw proberen? Finn leek er helemaal tot rust in te komen zaterdag.
Wat erg zeg van Lara, zal zeker een kaarsje branden.

Ik ben er weer vandoor, Romy moet in bedje.
Ze is trouwens weer lastig. Ik denk dat er ook hier een sprongetje in aantoch is. Na een fles van 240ml wil ze nog steeds aan de borst savonds en ze wil weer niet meer weg van de mama. Enfin, ik hoop dat het deze keer niet zo lang duurt en ze gauw wil slapen.

Meiden, tot later,
Sunshine

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >