[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 23/07/2008 @ 14:19 carolien | Hoii! Misschien kan iemand mij helpen? Pfff tis echt 'n drama hiero... en dat komt omdat mn zoontje de speen maar niet vast kan houden in zn mond.. en daardoor gaat zn middagslaapje dr weer aan. Het is nu 13u en hij heeft dorst.. of zuigbehoefte, hij krijgt om 14u pas weer wat. Als hij nou eens die speen vast kon houden.. zou n boel problemen oplossen. Hij is stil zolang hij de speen heeft, maar floept hij eruit dan is het weer huilen. Keb al verschillende spenen geprobeerd. Wat kan ik doen om hem een speen vast te laten houden, want ik krijg echt de indruk dat hij er baat bij heeft om te zuigen zodat hij 4uur tussen zijn voedingen krijgt. Mn zoon is nu zowat 12 weken oud. Dit is zn schema: 6u 180cc + 6 schepjes friso 10u 180cc + 6 schepjes friso 14u 180cc + 6 schepjes friso 18u 180cc + 6 schepjes friso 22u 180cc + 6 schepjes friso Hij huilt vaak tussendoor, hij heeft dan dorst of zuigbehoefte denk ik want hij hapt constant met zn mond overal naar.. Het is de max. hoeveelheid wat hij mag hebben, soms drinkt hij alles op en soms laat hij ong. max. 50cc staan. Geef ik wel de goede hoeveelheid. Als hij ouder wordt mag hij niks erbij hebben toch? ze mogen toch niet meer dan 1liter per dag? Wat raadt jij aan? Als ik ga minderen bijv. 150cc met 5 schepjes friso of 165 met 5,5 schepjes friso ben ik bang dat hij er helemaal geen 4uur meer tussen laat, of hij moet de speen kunnen vasthouden. Iemand tips??? alvast bedankt! |
| 23/07/2008 @ 16:50 esther | Waarom de tijden zo strak houden? Kan hij na het eten wel het speentje goed in zijn mond houden? Anders zou het kunnen zijn dat hij gewoon honger heeft! Kan natuurlijk prima na drie uur. Ik begrijp je probleem wel hoor. Ik zat bij mijn eerste kind ook continu in de stress over voedingen, tijden en hoeveelheden. Nu bij mijn tweede ben ik veel flexibeler. Gaat hij een keer boven het maximum (niet teveel natuurlijk), dan gaat hij er maar een keer boven. Volgens mij reken je trouwens alleen het water en niet de poeder, dus dan kom je uit op 180 ml per voeding. In totaal heb je dan 900 ml. Ik weet dit trouwens niet zeker, daar hoor ik ook verschillende verhalen over (dus poeder wel of niet meerekenen.) Succes! |
| 23/07/2008 @ 16:50 girly84 | ja maar werkt niet... |
| 23/07/2008 @ 16:54 girly84 | ja maar de tijden wijken vaak ook wel iets af hoor! maar kwil ook niet teveel geven..als hij eerder komt komt het savonds niet uit dan is het te vroeg en moet ie nog wat...dat mag dan volgens mij niet meer.. en met n speen krijg ik hem rustig maar jammer genoeg houdt iem niet vast maar k blijf t proberen |
| 23/07/2008 @ 17:05 girly84 | nee dat maakt ook niks uit maar als hij elke x om de 3uur komt, moet ik minder geven anders krijgt hij toch veel te veel? en ik weet voor een voeding niet hoe lang hij het erop doet. en tis niet n uur verschil maar soms komt hij 2uur na zn voeding al! |
[Reageer]

speenprobleem + voedingsschema