Haai,
ik denk toch dat je kindjes nog wat te jong zijn, dat hun darmen er nog niet aan toe zijn. het is ook nog niet nodig he, met 4 maanden. en 100-150 gram vind ik wel heel veel voor als je net begonnen bent. 2 eetlepels of minder is echt genoeg. moet je eens voorstellen dat je zelf 4 maanden alleen maar vla, melk, yoghurt (zuivel) zou eten. gewoon een voorbeeld he, en dat je na 4 maanden opeens een bord eten van 500 gram (lekker aardappels met groente) opeet. ik weet zeker dat je last van je buik krijgt, misselijk wordt en je darmen gaan opspelen.
dat kan ook met je kleintjes gebeuren. niet zo verwonderlijk toch, die darmen moeten daar helemaal aan wennen. en bijvoeden voor de 6 maanden is niet noodzakelijk.
dus als ik jou was, zou ik er mee stoppen, een dag of 5-10. in ieder geval dat ze weer fijn slapen en geen krampen meer hebben. en dan opnieuw proberen, maar veel kleinere hoeveelheden, gewoon een paar lepeltjes voor ze een fles/borst krijgen. gaat dat goed, dan na een paar dagen wat meer enz. want het is echt een misverstand dat ze het nu al nodig hebben. dat is echt pas na een half jaar, en dan nog hoeven ze niet perse een bepaalde hoeveelheid te eten, maar gaat het erom dat ze met plezier eten.
o ja, het kan ook misschien nog een sprongetje zijn, dat ze slechter slapen? er is er een rond die leeftijd. dus misschien is het niet van het eten en kan je daar mee door gaan.
succes ermee.
groetjes Jacintha