< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie gaat voor eerste kindje en is 35+ ?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie gaat voor eerste kindje en is 35+ ?
20/07/2008 @ 17:46
Myrthe

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi allemaal,

Ik ben net terug van een extra controle op het ziekenhuis. Ik had gebeld vanwege de pijn tegen de rechter ribben. Toen ze mijn buik zagen begrepen ze meteen waarom het zeer doet. Sinds vrijdag heb ik er meer last van en het is niet minder geworden. Het valt onder de mechanische ongemakken en er is niet zo veel aan te doen. Ik probeer steeds maar om een andere houding te vinden. Verder hebben ze een ctg gemaakt van de hartjes van de kindjes en die was goed. Het is dus gewoon afwachten hoe het verder gaat.

Ik was wel een beetje in de stress, want het huis is een puinhoop. Mijn vader zou komen om grondig schoon te maken, maar hij heeft gordelroos. Iedereen is met vakantie dus dat schiet ook niet op. Ik heb nu via marktplaats iemand gevonden die wil komen schoonmaken (voor één keer). Ik begin zelf aan de baby kleertjes strijk. Gelukkig hebben we het geboortekaartje bijna af en ik ben ook al bij de drukker geweest.

Joline ik werk niet. Ik was op zoek naar werk toen ik zwanger raakte. Ik wil even kijken hoe het gaat als de kindjes er zijn en dan verder gaan zoeken. Ik had het nu ook echt niet getrokken om te werken.

Wat ontzettend balen dat je kwaaltjes weer weg zijn. Het gaf toch hoop. Een dikke . Het is zo'n contrast mijn situatie en die van jou, Tess en Mira. Ik zou het zo leuk vinden als jullie het ook mee zouden mogen maken.

Liefs, Myrthe

[Laatst gewijzigd door Myrthe - 20/07/2008 @ 17:49] - Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 19:18
mira

Online Status
Hoi hoi,

Jeetje Myrthe, wat een toestand! Fijn dat je meteen terecht kon en toch ook weer gerust gesteld bent! Hou ze zo lang mogelijk lekker bij je hoor, dat is toch het beste he?
Joline, erg hé, hoe je lichaaam je voor de gek kan houden......het is echt zenuwslopend! Ik herken het wel hoor, ik heb ook al vaker allerlei symptomen gehad waarvan ik dacht dat het raak was....
We zijn vannacht terug gekomen van vakantie, heerlijk 10 dagen in de zon met heerlijk eten en veel windsurfen! O ja, en heel, heeeeeel veel cocktails en flesjes wijn, want tja, dat mocht nu weer... Ook veel tijd gehad om na te denken en alles een plekje proberen te geven. Ik voel me nog steeds 'bestolen' en heb heel erg het gevoel:'waarom ging het nou mis???' Ook met terugkomen dacht ik gister; 'anders zou ik deze week weer een echo hebben gehad'....helemaal verwerkt is het denk ik dus nog niet. Morgen ga ik het ziekenhuis bellen om de afspraak te maken en dan gaan we voor de 3e IVF. Ik wil het echt heel graag nog een keer proberen, we waren zoooooo dichtbij. Tess, ik heb ook steeds meer bewondering voor jou; hoe vreselijk moet het geweest zijn om na al die weken (je was toch al 24 weken?) je kindje op te moeten geven.... Ik was na 7 weken al helemaal van de kaart.....
Nou meiden, hopenlijk binnenkort meer positive vibes hier!

Veel liefs, Mira
Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 22:19

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

Sofie, ik duim voor je.
Wat leuk, jij woont in West-Vlaanderen, ik ook, ik woon in Veurne.
Ik heb hetzelfde als jij gehad, heb twee mk (een aan negen weken en een aan zes weken) gehad en ben nu opnieuw zwanger. Ik mocht van mijn gyn om de twee weken een echo hebben. Dat hield ik niet vol en heb er nog enkele tussendoor gehad tot ik 13 weken was, vorige week dus. Dan bloed genomen en nekplooi en nu daarop wachten. Als dat goed is, ziet het er waarschijnlijk naar uit dat het zal houden. Ik vond het zeer lastig die eerste maanden omdat de schrik er goed in zit, maar het lukt dus wel opnieuw en het kan ook opnieuw goed gaan en ergens moeten we daar proberen vertrouwen uit te putten. Het is ook goed dat het opneiuw kan lukken, op die manier krijg je opneiuw vertrouwen in jezelf. Ik hoop echt dat het goed gaat voor je dinsdag. De gyn zei bij mij vanaf het begin dat het goed zat. Ze zien het wel, aan de hartslag, de vruchtzak ... niet sluitend maar het was toch helemaal anders als bij de mk. En iedere keer als ik opnieuw ging zei hij dat het er zeer goed uitzag. Dat had ik bij de mk niet, ik voelde toen dat het fout zat. Veel succes dinsdag!!
Myrthe, gaat het opnieuw wat beter. Als je zo een pijn blijft hebben spreken ze dan van de kindjes iets vroeger te laten komen?
groetjes
katrien

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 22:41

sofie, ik heb eens teruggeblikt in het archief. Jij voelde het toen ook heel sterk aankomen. Ik voelde dat ook heel sterk bij mijn mk. Ergens weet een vrouw het wel als er iets zal misgaan, dat vind ik heel bijzonder. Nu voelt het anders. Na dinsdag zul jij het ook voelen.

Groetjes
Katrien

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 22:56
joline

Online Status Stuur bericht
Sofie gefeliciteerd met je zwangerschap, fijn hoor, geniet ervan.

Mira, fijn dat jullie er weer voor willen gaan, het is je zo gegund.

Myrthe, voor jou een flinke knuffel hoor, je doet het zo goed.

Hier hou ik de spanning er even in. Ben me toch misselijk, paar druppeltjes bloed verloren (innestelling? ) en temp hoger dan gister.
houdoe Joline

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 09:30

goedemorgen iedereen

ja deze keer weet ik niet ik voel. de ene keer voel ik me er wel goed bij en de andere keer dan weer niet. ik ga almaar gaan vergelijk bij vorig jaar en soms raak ik dan in de war of in paniek. heb wel veel last van pijn in mijn onderbuik en last van pijn onderaan mijn rug en da denk ik terug aan vorig jaar of ik dat toen ook had en dan weet ik het niet meer. pffff ik vind het heel lastig de laatste week. hopelijk komt mijn man nu gauw met het ontbijt want straks ga ik overgeven denk ik. dan lees je ergens dat je na een miskraam de volgende keer meer kans maakt op een goede zwangerschap en dan weet een mens niet meer dat te geloven. ik vind het heel verwarrend. want ikd eze keer wel nog niet heb gehad zijn die vlekken voor mijn ogen...ik had dan veel alst van lage bloeddruk en deze keer lagen mijn hcg waarden ook veel hoger dan vorig jaar. in april heb ik weer een fout zwangerschap gehad. toen wilden mijn hcg waarden niet stijgen die bleven op 18 steken en ben toen ongesteld geworden.
we dureven hier echt niet dromen ervan het is. mijn man zegt dat ik positief moet denken maar die mannen begrijpen niet goed wat voor een impact zoiets heeft op een vrouw een miskraam en dat dan heel je vertrouwen zoek raakt.
ik vind het echt heel moeilijk.

sofie.

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 12:22
Myrthe

Oh Joline je houdt de spanning er in zeg!! Mijn draaien.

Mira dat klinkt heerlijk je vakantie. Vooral de zon daar heb ik zin in. Succes met het maken van een afspraak. Ik zou er ook weer voor gaan voor een derde ivf poging.
Je kunt zwanger raken dan zou ik de kans niet kunnen laten liggen. Wat ik me af vroeg zou icsi een optie kunnen zijn bij jullie? Of maakt dat niets uit?

Sofie gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop dat je de positieve fibes kunt vinden.

Katrien ik heb vrijdag weer een controle. Dan wil ik ook vragen of de kindjes eerder mogen komen vanwege de pijn. Aan de andere kant merk ik dat ik me ook een beetje aan het neer leggen ben bij de pijn. Het zeurt constant met af en toe een hevige vlaag, maar ik kan er niet zo veel aan doen. Dus ik ga zo maar strijken.

Voor jou ziet het er wel goed uit he. Wanneer krijg je de uitslag van de bloedtest?

Nog even en het zonnetje komt er weer aan.

Liefs, Myrthe

[Laatst gewijzigd door Myrthe - 21/07/2008 @ 12:23] - Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 14:49

hoi,

brr, morgen moet ik bellen voor die bloedtesten, dan vind ik het weer net iets te spannend.
Wat ik mij heel goed herinner van die mk dat is dat ik mij gedurende die negen weken niet echt zwanger heb gevoeld. Mijn Hcg waarden waren ook niet goed, maar ik kan niet vergelijken want ik heb toen geen echo's gehad. Wat ik mij wel nog herinner dat is dat ik bij de mk een eerste echo had bij ongeveer zes weken en er was nog geen hartslag, dus de gyn dacht dat het minder lang was, maar ik wist wel beter. En nu ben ik ook geweest met zes weken, ik zei tegen mezelf als er een goede duidelijke hartslag is dan zit het goed en die was er deze keer, dus dat zat goed. Ik was ook zeer misselijk en dat hielp om er in te geloven. Als jij zegt dat je bijna moet gaan overgeven, sofie, dan ben je misselijk he?
Joline, we duimen heel hard voor je!!
katrien

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 15:38

ik heb toen wel echo's gehad en de hartslag gezien...bij mij is pas op 9weken weken fout gegaan...dus ik had al wat echo's gehad. ik heb de echo's en de zwangerschapstest enzo nu bewaard in een houten kistje da staat nu in de vitrinekast met een kaarsje erbij waar ook de schoentje van de 2 andere kindjes staan. ik zeg nu dat dit ons vierde kindje word...raar mss maar zo voel ik het aan.

toch mee mijn hoofd in de wc pot gehangen deze morgen...man en kindjes waren naar de bakker...er kwam niets uit...ja er zat ook nog niets in hé.hahahaha maar moest er wat ingezeten hebben dan was het er vast uitgekomen. ik ben bij de 2 jongens nooit nie misselijk geweest.

amai ik voel me zo ontzettend leeg en energieloos vandaag...heb ik nooit niet gehad bij de andere 2. tegen de middag dan moet ik alweer es rusten op bed...nooit nie meegemaakt van de jongens. ik ben anders zo een energiek mens en nu hang ik hier rond als een vod. zelfs mijn bloed druk is nogal laag. gelukkig is mijn man nu in verlof en kan hij het ff overnemen van me met de jongens.

ben toch bang voor morgen...echt bang eigenlijk.

sofie.

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 10:51

Sofie ik voor je.
veel succes vandaag!
Liefs Stephanie

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 11:11

bedankt iedereen.
amai keb weer en helse voormiddag achter de rug.
daarstraks weer boven de wc gehangen. mijn maag keerde weer nie te doen...maar wat er niet inzit kan der ook niet uitkomen é.
net ne cola en ne megamindykoek geten en nu is het weer wat beter.keb wel grootte schrik voor straks want ik weet niet of al da gedoe een goed of een slecht teken is ja ik van de andere 2 da nooit nie had allemaal hoor. mss ad ik gewoon geluk dat ik van de andere 2 geen dag ziek ben geweest.
mijn man is in verlof en we kunnen nie weg...ik voel me te futloos en te ziek...tzal vakantie in de tuin worden dit jaar vrees ik.

sofie.

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 19:06

Hallo hallo

Heb gebeld naar de gyn en het ziet er goed uit de bloedafnames. De kansen zijn hoog genoeg om geen vructhtwaterpunctie te moeten doen, wij zullen deze dan ook NIET doen. Wordt al bang als ik er aan denk. Ik begin mij ietske beter te voelen, vandaag een goede dag, minder moe en minder misselijk, dat is prima; ik ben nu echt over de drie maanden. Ik kan nu ook weer studeren (ik,studeer 'master actief leren' aan de OU (open universiteit) in Nederland met filiaal Gent hier in Belgie). MIjn studies hebben drie maanden stil gelegen en dat is echt mijn grootste hobby, gelukkig kan ik me daarop nu opnieuww concentreren, dat ging echt niet de eerste maanden, zo overdonderend was dit begin van de zwangerschap. Geleidelijk aan begin ik me weer een beetje de oude te voelen.

Sofie, hoe was het bij de gyn??

groetjes
Katrien

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 19:57

hallo iedereen,

nu de 2 kindjes inbed zitten ff nieuws van hier.
het is goed gegaan bij de gyne.
eerst keer dat ik bij deze gyne ging zwanger zijnde. ik heb in maart een andere genomen zoals jullie wel weten omdat die andere nogal arrogant werd na mijn miskraam.
we hebben een goed start zei hij. de grootte was goed voor de aantal weken dat ik zwanger ben en we hebben het hartje ook zien kloppen, de bloeddruk was ook oké. we kunnen nu terug op 12 augustus...hij stelde het zelf voor om wat meer te gaan deze keer aangezien mijn history van het afgelopen jaar. kalm aandoen zei hij en op tijd wat rust nemen. we hebben ook een eerste echo gehad en heb die daarstraks aan de dante(bijna 5 jaar) laten zien. ja hij maakt zich ook wat zorgen of mama deze keer een gezonde baby in de buik heeft. ik ga me ook een banner aanmaken. om 20.30 tot 21.30 gaan ik en mijn beste vriendin ons kaars es doen branden. we hebben een paar maanden geleden elk dezelfste kaars gekocht en hebben afgesproken die wekelijks 1 keer samen te branden...ze eeft ze mee op verlof haar kaars en ik hebd e mijne hier thuis en ik heb haar daarstraks gebeld of we ze vanavond om 20.30 kunnen aansteken tot 21.30.

sofie.

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 23:29

dag Sofie,

Dat is allemaal heel goed nieuws!! En nu heel hard duimen dat alles goed blijft gaan. Ik zat vanavond ook weer es in een dipje. Hadden ze het over mk bij 15 weken. Mijn ventje heeft vlug de TV uitgezet maar te laat ik had het al gehoord. Heeft niet lang geduurd hoor, maar toch, zo'n berichten zie ik liever niet.
fijne nacht iedereen.
groetjes
katrien

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 08:32

ik begrijp dat ik heb ook soms een dipje. en meestal komen die zo heel plots opzetten en dan probeert mijn man me weer ff op te peppen. ik kijk bewust niet naar programma's over zwanger zijn en dergelijke.dat is nu al ongeveer een jaar zo eigenlijk...begonnen mee de miskraam wil ik niet dat zulke programma's opstaan hier. rare reactie mss van mij.
gisteren was zo een dag na de echo dat ik plots weer alle vertrouwen had maar vandaag weer aan de twijfel geslagen toch. ja tis altijd allemaal een dubbel gevoel als je een miskraam hebt meegemaakt vind ik.
dat had ik bij de zwangerschappen van de jongens niet...ik heb er toen nooit nie bij stilgestaan dat er iets kon mis gaan, nooit bij stilgestaan dat er iets kon fout lopen. ik heb altijd uitgekeken naar een nieuwe zwangerschap het laatste jaar maar had nooit gedacht dat een nieuwe zwangerschap zo een impact aan twijfels en angst met zich mee zou brengen.

sofie.

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 13:50

Hoi,

Sofie,
T zit wel goed, we moeten er van uitgaan dat het goed gaat, hoe moeilijk dat soms is. Kijk naar mij, ik had noooooooit gedacht dat ik dit nog zou mogen meemaken, wij hadden het allang opgegeven, het is nu drie jaar geleden van die miskramen. En nu ben ik bijna 15 weken. Het lukt je wel!! Hoe voel je je?
Myrthe,
Hoe gaat het met je?
Joline,
Voel je het nog? De kwaaltjes?

groetjes
Katrien
wij vertrekken naar zee, is hier niet ver, het weer is nog niet echt vast maar het lukt wel.

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 14:14

heb net weer ff een dip gehad. tis raar van de 1 op de andere moment slaat da ier plots over.

sofie.

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 23:14
joline

Online Status Stuur bericht
Katrien, gefeliciteerd hoor met de goede uitslag, lekker genieten nu hoor!!

Hier zijn alle klachten verdwenen. Mijn gevoel zegt me dat ik zwanger ben ( geweest? ).

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 09:03

oepsie mijn banner is verdwenen.

sofie.

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 09:14

zo daar is ie weer. wilde de code halen voor op onze website en had blijkbaar iets fout gedaan. heb er deze keer een rand rond gedaan want anders was hij nauwelijks zichtbaar op onze site.

sofie.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >