< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » Baby 8 weken: weigert borst! Help!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
Baby 8 weken: weigert borst! Help!
20/07/2008 @ 12:32
Lara

Hallo,

Mijn zoontje is net 8 weken en krijgt voornamelijk borstvoeding (soms 1 flesje kunstvoeding/dag). Sinds een paar dagen weigert hij de borst (vroeg deed hij dit ook, maar slechts af en toe). Wat ik ook doe, niets helpt: hij hapt, zuigt een paar keer, trekt aan de tepel, laat los en begint te krijsen! En dit keer op keer, aan beide borsten. Spruw heeft hij niet, ik ook niet; het is ook geen borstonsteking. Er is genoeg melk, maar hij wil niet drinken. Misschien krampjes, daar doe ik ook alles aan om het te verhelpen.
Gisterenavond weigerde hij weer de borst en na een paar uurtjes sukkelen heb ik hem dan uiteindelijk de fles gegeven en daarna wat melk afgekolfd.
's Nachts lijkt hij dit probleem weinig of niet te hebben en drinkt hij redelijk goed, maar overdag is dus een ramp! 's Morgens om 6u wakker geworden, het is middag en nog steeds slaapt hij niet. Ik zie aan zijn oogjes dat hij doodmoe is, maar hij vecht ertegen.
Het afgekolfde melk heeft hij daarnet wel gedronken uit een fles!
Zijn stoelgang is heel erg lopend. Ik weet dat dit normaal is bij borstvoeding, maar nu is het echt waterachtig (kleur is dezelfde).
Ik word hier zo moedeloos van en voel me een mislukkeling. Waarom lukt het niet. Schakel ik best over naar FV, want dit hou ik niet vol. Weet iemand raad?!

Lara
Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 12:41
SiLLie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,
heb je een tepelhoedje?
dan kan je kindje makkelijker drinken en moet het niet zoveel moeite doen om er iets uit te krijgen.
ik gebruik dit ook en als ik het nog eens zonder probeer, dan laat ze ook los en gaat het niet zo goed.
misschien dat het bij jou ook helpt?
groetjes van SiLLie

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 13:02
v&b

hoi,

je verhaal komt me vrij bekend voor.. mijn dochtertje doet ook al een weekje lastig als ik haar wil voeden...
ze drinkt 5 à 10 minuutjes vrij goed, laat dan los en begint te huilen/krijsen... hapt dan (soms) weer aan en drinkt nog wat, opnieuw los en huilen.. heel vreemd..
ik zie ook helemaal geen sporen van spruw, noch bij haar, noch bij mezelf... melk is er genoeg, m'n borst blijft vaak gewoon lekken als ze heeft losgelaten... tepelhoedje lijkt me niet nodig aangezien mijn tepels niet vlak of ingetrokken zijn en ze tot hiertoe wel altijd goed heeft kunnen aanhappen...

maar verder slaapt ze goed, is vrolijk en alert als ze wakker is, ...
zolang ze goed blijft groeien, kijk ik het nog even aan... als het echt blijft duren, ga ik wel eens deskundige hulp inroepen...

flesje geven is hier geen optie, We hebben al een paar keer geprobeerd maar tot hiertoe wil ze daar niet meer uit drinken dan 20cc (met veel moeite) en als dan de grootste honger gestilt is, krijst ze de boel bijeen tot ze weer aan de borst mag...

Ik zou de BV niet zomaar opgeven, als je dat nog niet echt wil... Misschien kan je contact opnemen met een lactatiekundige.. of LLL ...
(en je moet je zeker geen mislukkeling voelen.. zoveel BV-moeders hebben wel eens een probleempje en twijfelen af en toe)

SUCCES en sterkte !!!
Valerie

[Laatst gewijzigd door v&b - 20/07/2008 @ 13:03] - Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 14:03
binni

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Ik kan geen raad geven uit ervaring,want borstvoeding is bij mij nog nooit goed gelukt.Maar nu wil ik opnieuw proberen en ik heb me al uitgebreid geïnformeerd,kwestie van de slaagkansen te verhogen!
Aanrader om je antwoord te vinden(want ik denk dat je juist niet de fles moet geven:baby vindt dit te gemakkelijk en weigert nadien te gemakkelijk de borst!Maar ja,zeker weet ik het ook niet!):ga eens kijken naar de raadgevingen en filmpjes van Jack Newman,via de website http://www.borstvoeding.com http://www.borstvoeding.../index.html#jack-newman
Echt goed advies,ook bv over zelf compressie uitvoeren telkens de baby begint te zuigen,zodat dat makkelijker wordt,nadien normaliseerrt alles weer en zal je niet meer moeten "helpen",...Nogmaals:ik spreek niet uit ondervinding,maar het lijkt me allemaal zeer nuttige informatie als je problemen hebt.Ik ga alvast al deze tips gebruiken om deze keer wel goed borstvoeding te geven aan mijn kleintje!
Veel succes en niet opgeven hoor!
Binni

Vermoedelijke bevalling op 07/09/2008.
Al 50 weken en 6 dagen zwanger (127.35% ver), nog 10 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 18:20

Hoi Lara, het zou misschien kunnen dat je kindje het drinken aan een flesje gewoon veel makkelijker vindt omdat de melk sneller stroomt (door een te groot gaatje in een speentje bijvoorbeeld) en dat je kindje daarom ongeduldig is.
Ik raad je aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met iemand van LLL, vzwborstvoeding of iemand anders (ik weet niet vanwaar je bent). Adressen en telefoonnummers en raad kan je ook vinden op borstvoedingsforum.nl, zeker een aanrader!!!

Ik zou het niet meteen opgeven, bv gaat met ups en downs, er kan vanalles zijn waardoor ze onrustig gaan drinken, meestal kan je dit ook wel oplossen.

Veel succes!!

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 13:49
v&b

hoi,

ik heb bij mij gemerkt dat de TSR nogal heftig is soms... (serieuse fonteintjes soms)... ben nu aan't proberen in een andere houding te voeden... ik liggende op m'n rug, ietwat overeind (alsof je in een tuinstoel ligt, dus met heel wat kussen in m'n rug).. Iza op haar buikje op mijn buik... wel wat onhandig om aan te laten happen soms (of ik heb de truk nog niet gevonden? tips altijd welkom) maar het lijkt tot hiertoe wel te helpen...

groetjes
Valerie

[Laatst gewijzigd door v&b - 21/07/2008 @ 13:49] - Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 23:51
katrien

hey,

je kan ook voeden door op je zij te liggen en de baby naast je te leggen op zijtje (handdoek og kussen achter rug voor steun). geef zo steeds bv 's anchts:minder belastend voor de rug en armen hé!!

'k Zou nog niet opgeven indien ik jo was. Was ook van plan op " weken af te bouwen maar heb gedeeltelijk overgeschakeld op fv om de spanning wat weg te nemen en geef nu nog met plezier bv.
let je er op dat je speentjes van je flesjes van rubber zijn? Kindjes die bv gewoon zijn drinken blijkbaar niet graag van siliconen spenen, zijn te hard.

Veel succes en zet nog even door, 't wordt leuk (geloof me!!)

Groetjes,

Katrien

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 00:44
LLL Myriam

Online Status Stuur bericht
Hoi Lara,

Ik begrijp je goed dat je BV toch nog een kans wil geven?

Ik denk dat de boosdoener dat flesje kunstvoeding/dag is.
Uit de borst of uit de fles drinken zijn twee totaal verschillende technieken.
Flesdrinken is gemakkelijker (ook al is het veel ongezonder) en dat is natuurlijk aantrekkelijker. Baby wil dus gewoon de fles.
Zuigverwarring noemt men dat.

Wat je kunt doen om je baby terug aan de borst te krijgen:
1) fles weglaten
2) héél veel huid-op-huid. Bereid je voor op een knuffel & voedingsmarathon. Neem een paar dagen daarvoor.
Maak een gezellig nestje met veel kussens en ga lekker liggen. Niet plat op je rug, maar zo achterover liggend gelijk op een strandzetel. Zo ergens tussen liggen en zitten.
Nu pak je je (blote) baby en leg je die op je (al dan niet blote)buik. Jou lichaam steunt zijn volledige voorkant. Baby kan met zijn lichaamsas op de jouwe liggen, of wat diagonaal. Je gaat wel zien wat hem bevalt. En laat hem so aan de borst: laat hem snuffelen, happen, erop in slap vallen...
Zo liggen wakkert reflexen in een baby aan om te zuigen. Het proberen waard.

Success ermaa,
Myriam
LLL Antwerpen
http://www.lalecheleague.be
03/213.36.31
Draag hem veel, als je dat aangenaam vindt.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]