< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie gaat voor eerste kindje en is 35+ ?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie gaat voor eerste kindje en is 35+ ?
30/07/2008 @ 20:25
Wina

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Myrthe en man, ook namens mij van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie twee zonen. Wat een rijk bezit.
Hopelijk kunnen ze spoedig thuis komen.
Als ik het goed begrijp zijn ze op natuurlijke wijze geboren. Ben je er zelf al weer goed bovenop?

Veel liefs van Wina

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 20:46

Online Status Bekijk profiel
Oh zalig,
Wat een prachtige namen. Hoeveel moeten ze wegen vooraleer ze meemogen naar huis? Heel veel feclicaties van hieruit voor jullie alle vier. Herstel je zelf wel ook een beetje, twee ziekenhuizen, nu moet je de hele tijd over en weer tussen de twee. Heel veel geluk toegewenst.
katrien

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 21:27
Myrthe

Hoi dames,

Hier ben ik weer even. Ik ga morgen weer naar huis. Ik wil proberen om één keer per dag naar Sef te gaan en af en toe naar Ot. Als ik naar Ot ga dan willen mijn schoonouders me wel heen en weer rijden. Mijn vriend gaat vanuit zijn werk naar Ot of Sef. Het is wat geregel en we bekijken het per keer hoe we het doen.

Vanmorgen was het even schrikken. Ot is van de beademing af. En toen ik bij hem was raakt hij in ademnood. Het is gelukkig wel goed gegaan. Hij heeft wat ondersteuning gekregen. Ik weet waardoor het komt en ik hoop dat het extra zetje hem zal helpen.

En verder ik zit tegen een borstontsteking aan. Ik weet wat ik er aan kan doen en ik hoop dat ik het zo kan voorkomen. Ik ben erg moe en ik heb nog niet zoveel kracht.
Mijn hemoglobine gehalte is erg laag geweest, ik heb een lange bevalling gehad en hectische dagen erna. Dus het is niet zo gek natuurlijk. Het betekent wel dat ik nog niet met de fiets naar Sef kan, maar een taxi ga nemen. Ik hoop dat ik thuis wat meer tot rust ga komen dat zal ook wel helpen.

Ot lag er net weer rustig bij. Hij sabbelde lekker op een speentje dus dat is fijn.

Liefs, Myrthe

[Laatst gewijzigd door Myrthe - 30/07/2008 @ 21:29] - Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 23:28
mira

Online Status
He lieve Myrthe: GEFELICITEERD!!! Wat een goed nieuws dat de beide mannent er zijn! Wel heel vervelend dat ze zo ver uit elkaar liggen, maar hopenlijk heb je ze snel thuis!
Wij hadden maandag ons gesprek in het ziekenhuis, ze geven ons heel erg weinig kans dat het gaat lukken, maar omdat ik toch zwanger was geraakt mogen we een volgende IVF doen. Nu dus afwachten tot mijn volgende menstruatie, dan weer vol de gekte in.
Joline, houdt je nog bij of je een eisprong hebt? Met temperaturen ofzo? Ik ga dat nu wel weer bijhouden, 1 van de dingen die de gynaecoloog zei is dat ze niet snapte waarom ik in al die jaren niet natuurlijk zwanger ben geraakt, en wel 2 x met IVF ( 1e keer was hele vroege miskraam, heb ik zelf niet zo meegemaakt, ik dacht dat ik gewoon twee daagjes later ongesteld werd) We gaan er dus ook weer vol goede moed op de natuurlijke manier tegenaan....

Liefs van Mira
[Laatst gewijzigd door mira - 30/07/2008 @ 23:30] - Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 17:32

hallo iedereen,

keb een wonde onderaan mijn been van dinsdag en da zit nu helemaal rood en ook errond wat rood en het doet wel pijn ook. ja ben ergens tegenaan gelopen en open é.
ben bang der wat aan te doen...je kent dat wel é als je zwanger bent.
daarstraks de huisarts ff gebeld of ik er fucidin zalf mag aandoen want da heb ik liggen maar op de bijsluiter stond dat dit nie mag de eerste 3 maand. die mens viel uit de lucht da da op de bijsluiter sta da je da nie zou mogen gebruiken.
wat een moeilijke beslissing weer of ik er vanavond wat ga aandoen of niet.

sofie.

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 18:31
brandy

Myrthe, van harte proficiat met de geboorte van jullie 2 kapoenen.
Hopelijk mogen ze vlug naar huis toe.
groetjes en nog eens GEFELICITEERD

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 21:48

hoi,
vandaag naar de gyn geweest, alles is in orde. 15 weken en 5 dagen, precies op schema en 10 cm groot. Dit is precies goed. 12 augustus moet ik opnieuw, misschien zien ze dan het geslacht.
groetjes
katrien

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 22:01

ik moet ook op 12 augustus naar de gyne katrien.
hoop da alles goed is want 12 augustus is mijn papa zijn verjaardag en vorig jaar op mijn mama haar verjaardag(13 september) had ik die bloeding en was alles voorbij.

ik kan gewoon nu al nie meer in mijn kleren. weeg gewoon 70 kg ikke toen ik bevallen was van nand nand nu bijna 3 jaar geleden woog ik maar 55 kg. niet dat ik buitensporig eet nu ze. ik eet enkel smorgens, smiddags, om 16.00 u (omdat de tijd van smiddags naar savonds te langs is om te overbruggen want anders at ik niet om 16.00 u) en dan eet ik savonds een kom soep mee 2 boterhammen. en grootte hoeveelheden eet ik nu ook niet echt hoor.

vandaag mijn foliumzuur vergeten in te nemen.pfffff.

de misselijkheid is nog niet echt beter...wel is de vermoeidheid wat beter.

sofie.

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 17:23

hallo dames

zit vandaag een beetje in een dip.
keb nogal veel last van mijn buik sederd deze nacht. zo in mijn liesen heb ik pijn en dan soms hoger ook zo een 10 cm boven mijn navel langs de zijkanten. tis net of ik ga ongesteld worden. denk dat weer geen goed teken is. vorige jaar is het deze periode(dan was het wel op 9weken) ook fout gelopen.

sorry dat ik jullie hiermee lastig val maar dacht ga daar eens mijn hartje luchten

sofie.

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 19:14

Hoi,

Sofie, wanneer mag je terug voor een echo, 12 augustus dacht ik? Als je echt heel erg ongerust gaat moet je gewoon er tussen eens gaan, in de vrije consultatie. Dat heb ik nu ook al twee keer gedaan, gewoon tussendoor nog eens gaan als geruststelling, als je dan het hartje hoort kun je er weer een weekje tegenaan. Echt, doen.

Vandaag was het hier rommelmarkt, heb wat spullen gekocht, een park en enkele speeldingen, zo van die activityzaken die muziek maken en een kinderstoel (was trouwens nog nieuw). Nu mag het al, ben 16 weken, maar toch, ben ik dan niet weer het lot aan het tarten.
Heb ook last van een te hoge bloeddruk, ik zal dus heel goed moeten opletten. Ga volgende week zo'n spel halen bij de apotheek om te zien als ik dit dan thuis ook heb, wanneer ik naar de gyn moet (in het ziekenhuis) dan ben ik altijd heel nerveus.

Oh ja Sofie, die pijn die je hebt kunnen ook groeipijnen zijn, de gyn zei tegen me dat hoe meer zwangerschappen, hoe vlugger je baarmoeder uitzet en dus groeit, dan kan flink steken. Heb ik ook en ik voel dit ook in mijn rug. En het doet ook wel een beetje denken aan ongipijnen.

Myrthe, hoe gaat het met de kindjes?

Groetjes
Katrien

[Laatst gewijzigd door Katrien - 03/08/2008 @ 19:16] - Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 19:23

tis beter vandaag.
ja een mens zou zich in alles ongerust maken é na een miskraam te hebben meegemaakt. vandaag was ik ongerust omdak vandaag nie misselijk ben geweest en das de eerste keer. dan ga je natuurlijk denken dat is een slecht teken. want ge hoort toch dat dit aanhoud tot een week of 12. ja raar mss dat ik dat niet weet en dat ik 2 kindjes heb al maar van dante en nand ben ik geen dag misselijk geweest dus alles met de misselijkheid is nieuw voor mij.
vandaag 8weken...tzal de komende week wel moeilijk worden denk ik...de vorige keer is het fout gelopen tussen week 8 en week 9.
ne mens gaat op den duur wa twijfelen ze.

sofie.

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 22:22
joline

Online Status Stuur bericht
Myrthe, als ik de gewichten van jou jochies ziet is het niet zo gek dat je er last van had. Als ze op tijd waren geboren waren het aardige dikkerds geworden. Hoe gaat het nu met ze? En nog borstontsteking gekregen?? Doe je wel rustig aan!!

Mira, fijn dat jullie nog een poging mogen doen en bidden dat het dan wel goed gaat.
Ja, ik hou de cyclus nog wel in de gaten. Vorige maand is het ook raak geweest, daarvan ben ik overtuigd. Op naar de volgende keer, maar weet niet hoelang ik er nog mee doorga.

Tess, ben je al terug van vakantie?? Fijn gehad??
Wina, met jullie ook alles goed??

de zwangeren geniet ervan.
houdoe Joline

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 10:19
Wina

Hallo allemaal,

Fijn dat er weer een aantal zwangeren zijn. Gefeliciteerd en heb vertrouwen dat het goed gaat. Bespaar jezelf de ellende van de onzekerheid. Maar goed, ik weet zelf ook donders goed hoe dat gaat in je hoofd. Altijd maar vergelijken en over een bepaald aantal weken heen moeten zijn. Het is maar net wat je hebt meegemaakt. Alsof het twee keer hetzelfde zou gaan... Dat gebeurt toch in principe nooit?
Hier is alles super. Noa is al één jaar en bijna 4 weken oud.
Ze kan inmiddels al een week goed los lopen dus ze beleefd de wereld weer anders. Erg leuk om te zien allemaal.
We hebben vakantie maar we gaan niet weg. We zijn van plan om gewoon dagjes weg te gaan. Dierentuin, strand zoiets. We hebben zelf een sloep achterhuis dus als het mooi weer is kunnen we zo instappen en het vakantiegevoel is er.
Het weer is nu niet bepaald erg mooi. Het waait hard maar het is wel droog.

Wij gaan nu even boodschappen doen.
Tot een andere keer en succes voor alle klussers.

Liefs van Wina

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 10:43

amai de sfeer is hier allesbehalve goed...mijn man loopt zo chagerijnig nie te doene.
ja tis ook wa als die mannen 3 weken. anders zijn ze der nooit en dan gaan ze es 3 weken zeggen hoe je je huishouden moet organiseren en alles proberen te veranderen. ik kom er zot vanne.lol
keb em voorgesteld da ik volgende week maandag i zijn plaats ga werken zodat hij eens de ware toedracht van een huishouden leert kennen...ie zal agauw weer vragen of ie terug kan gaan werken.hahahahaha

enfin mss ist geen goed teken dat ik boos ben...meestal heb ik dat zo een paar dagen voor ik ongesteld ga worden dak me erger aan mijn man.

sofie.

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 12:07
Myrthe

Hoi allemaal,

Mira hoe is het? Heb je het gesprek op het ziekenhuis al gehad?

Wina wat leuk om te lezen hoe het met Noa gaat. Wat gaat het snel met haar zeg!!

Ik ben inmiddels weer thuis. We pendelen heen en weer tussen Utrecht en Deventer. Met Sef (in Deventer) gaat het goed. Hij drinkt en groeit goed. Met Ot (in Utrecht) ging het gisteren iets minder. Hij had een infectie. Wat was ik 'blij' dat ik gisteren bij hem was. Vanmorgen ging het gelukkig al weer beter met hem. Hij heeft gedronken en kijkt weer iets vrolijker om zich heen.

Ik ben nog steeds erg moe. Ik heb nog geen dag echt kunnen rusten. Dat begint me nu een beetje op te breken. Ik overweeg om met het kolven te stoppen, want dat kost me veel energie.

Liefs, Myrthe

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 17:06
Tess

myrthe, gefeliciteerd!
Wat een goed nieuws na al die jaren dat jullie op een kindje hebben gehoopt, is het nu zo ver en dan nog in tweevoud! Je blijft wel rustig onder alle fysieke kwaaltjes van de mannen. Ik wens je veel rust en genieten toe! Het lijkt me allemaal zo overweldigend toe en dan nog al die hormonen die in je lichaam rondgieren.

Jolien, ik heb een zelfde soort cyclus doorgemaakt. Paar dagen last van ochtendmisselijkheid maar vlak voor het einde ging dat weer over. Misschien kwam het gewoon door de hitte. Maar de deceptie is dan wel weer groot. Ik werd een week te vroeg ongesteld.

Mira, ben je al ongesteld geworden? Of zit je nog in de wachtfase? Verwerken van een miskraam... ik weet niet of het verdriet en het gevoel van onrechtvaardigheid ooit echt overgaat. Bij mij in ieder geval niet. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik nu een zoontje van bijna een jaar had moeten hebben. Maar ja, het leven gaat door en ik dus ook maar.....

Suc6 voor alle andere dames!

Tess
[Laatst gewijzigd door Tess - 07/08/2008 @ 17:26] - Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 14:07

hallo iedereen,

ben der nog es weer.
deze voormiddag ne rabarbercake gebakken. wij ebben da staan 2 rabarberstruiken in onze tuin.
verder nie veel nieuws eigenlijk.
gisteren op ketnet een schone naam gehoord en dan maar direct aan mijn namen lijst toegevoegd. mijne man oort em ook wel graag en past wel goed bij dante en nand. nand ebben we trouwens ook es gehoord op tv in thuis en we vonden hem ook direct leuk toen. tis mss nog vroeg om eraan te denken maar hoorde die naam gisteren toevallig terwijl de jongens naar ketnet waren aan het kijken...mijn man zei ook direct ja dat is mooi en die is nogal kieskeurig daarin...dat heb ik ondervonden als ik zwanger was van dante toen heb ik veel moeite moeten doen om hem te overtuigen.hihihi tis niet zo een moderne naam eigenlijk hihihihi.
ik heb zo altijd mijn bedenkingen bij namen...heb altijd vrees dat iemand da we kennen die ook ga pakken en dan ga denken dat wij het na doen. eigenlijk zou een mens daar nie mogen naar zien é en zijn eerste gedacht doene. had ik bij dante en nand niet zoveel last van omda de kinderen nogal namen ebben die niet zoveel voorkomen maar deze keer denk ik dat het wel een redelijk veel voorkomende naam is.
amai ik loop nu wel enorm op de zaken vooruit want voor je het weet is alles mss weer voorbij.

sofie.

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 17:20
mira

Online Status
hoi hoi,

Tess, ik was inderdaad benieuwd hoe jij dat ervaart. Ik kan me nauwelijks voorstellen hoe je jouw miskraam hebt kunnen verwerken. Ik heb inderdaad ook vaak het idee dat het zoooooo onrechtvaardig is en zoooooo oneerlijk. Ook tel ik soms nog steeds, ik zou nu zo'n 3 maanden zijn en het aan de wereld kunnen vertellen......Ik hoop echt voor jou dat je nog een wonder gegund is. Ook voor Joline, wij wachten al zo lang, nu is het echt wel onze tijd! Vreemd he, dat je voelt dat er 'iets' is geweest. Ik heb dat ook wel eens gehad. Ik ben inderdaad al naar het ziekenhuis geweest, omdat de beide IVF's aangeslagen waren ( allebei miskraam) gaan ze nog door met ons. Ze geven osn wel heel weinig kans op een ( gezonde) zwangerschap en hameren er wel op om ons leven er niet op vast te pinnen. Na ja, na bijna 4 jaar doe je dat ook niet echt meer.
Myrthe; kan me voorstellen dat e.e.a. je zwaar valt, maar vergeet ook niet te genieten he meid!!! Wina, echt heel onwerkelijk dat je meisje alweer een jaar oud is, ik kan me nog heel goed herinneren dat wij hier als 'eersten' op dit forum aan de klets waren.....

Nou meiden, veel liefs weer van Mira!
[Laatst gewijzigd door mira - 08/08/2008 @ 17:22] - Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 17:48

hoi

pff ik kan niet wachten tot ik het voel in mijn buik, tot dan ben ik toch nog altijd ongerust, het is ook zo onwerkelijk, ja nog altijd. Soit, ik denk niet dat het nog lang zal duren vooraleer ik het voel, ze zeggen dat je dit bij een volgende zwangerschap vlugger voelt, alhoewel ik het van Siebe niet meer weet.
groetjes
katrien

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 10:19
Tess

Ha meiden,

Myrthe hebben de jongens en jij een goed weekend gehad? Is er zicht op dat ze allebei in hetzelfde ziekenhuis kunnen verblijven?

Mira, ik heb toen mijn agenda zelfs vervangen omdat ik niet de oude en nieuwe afspraken rond de zwangerschap wilde zien. Moeilijk is ook dat je je boosheid niet echt kwijt kunt. Op wie moet je boos zijn? Kunnen ze je zeggen waarom ze verwachten dat een gezonde zwangerschap er niet of nauwelijks inzit? Je had toch een topkwaliteit eitje?

Gisteren stonden we in ons klushok om wat spullen mee te nemen naar het nieuwe huis en daar saat nog de box en kinderwagen die ik al van een vriendin had gekregen.Ik zei tegen mijn vriend: wat doen we ermee? Hij zei: ïn gebruik nemen". Vind ik wel erg lief maar misschien toch maar wegdoen voor de verhuizing? Het blijft pijnlijk.

Groetjes,
Tess
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >