Vorige reacties:
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
< vorige pagina | volgende pagina >
< vorige pagina volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 21/07/2008 @ 21:40 tam ![]() | ben vergeten te vertellen dat samuel vandaag zich heeft omgerold van rug naar buik. knap he. ![]() ![]() |
| 22/07/2008 @ 18:42 Marjan op een geleende compute | a, ha, daar ben ik weer! Even heel kort want ik ga zo dadelijk Anna naar bed brengen. Maar dankzij Ingrid hebben we dus weer een computer. We mogen een computer van hun lenen. Fijn he? Iedereen nog bedankt voor de felicitaties voor Christa haar 1e verjaardag. We hebben een fijne dag gehad. Hoewel het bericht van Susan over haar man Brian er wel in hakte. Gisteren met Christa naar het cb geweest. Christa is nu net zo groot als Anna destijds. Dat is 75 cm. Ze weegt 9.130 gr. Daarmee zit ze iets onder het gemiddelde (lengte erop) maar nog steeds goed. Ze doet het gewoon goed. Vandaag hebben mijn schoonouders op Christa gepast en zijn we een dagje met alleen Anna weggeweest. Naar een kinderpretpark voor kinderen van 2 t/m 12 jr. Het heet Tivoli. En het was zo enorm leuk. Echt een heel leuk park voor jonge kinderen. We hebben zo genoten! Morgen mijn gesprek met Eleos over ADHD. En hopenlijk wordt het lekker warm. Zo ik moet gaan. Later zal ik wat socialer zijn maar ik heb nauewelijks bijgelezen... Liefs, Marjan |
| 22/07/2008 @ 21:46 Marjan (met dank aan Ingrid) | Nea; wat enorm vervelend dat je zo'n last van de menstruatie hebt en dan ook nog een hangerige Luca. Vind je het erg vreemd dat hij zo is? Enig idee wat het kan zijn? Het kan ook iets anders dan een sprongetje zijn hoor! Misschien een tandje wat doorkomt of zo? Of een combinatie ervan. Maar niet leuk he? Ik hoop echt voor je dat hij het vannacht beter doet. Sterkte hoor! Trouwens bij ons is Christa ook 's nachts wel eens wakker maar dan ligt ze te kletsen of zit rechtop. Gelukkig huilt ze bijna nooit 's nachts. We boffen maar op dat gebied met beide meiden. Ze doen het allebij altijd erg goed 's nachts. Des te meer bewondering heb ik voor moeders en vaders die er wel geregeld af moeten. Bij ons is dat 1 tot hooguit 2 keer omdat Anna moet plassen of omdat Christa even klaarwakker is. Maar dan kunnen we wel direct weer doorslapen. Weet je; Christa heeft nu ook al een kies en de tweede is op komst. Niet te geloven he? Ze heeft 8 tanden en 1 kies nu al! Oooh dat park Tivoli is zo geweldig. Kan ik iedereen echt zo aanraden! Ben er nog vol over. Zo nu duik ik weer in mijn doos met spullen van vroeger. Echt dingtejes (schriftjes, werkjes, tekeningen etc) vanaf mijn kleutertijd zo ongeveer). Heerlijke nostalgie! Groetjes en slaap lekker lieve internetbuis vrienden! En snaveltjes toe! ![]() |
| 23/07/2008 @ 09:40 Nea (vanaf werk) | Marjan, gelukkig slaapt Luca de laatste weken weer gewoon door. Af en toe wordt hij ’s nachts wakker, dan drinkt hij even bij mij en kan ik hem na een kwartiertje weer terugleggen. Met hem hebben we eigenlijk bijna nooit ’s nachts opgelopen. Die keren kunnen we op 1 hand tellen (incl. de eerste – kraam – weken vanwege krampjes). De nacht van maandag op dinsdag was dan ook echt uitzonderlijk. Om 3.15 uur ging hij flink huilen uit protest dat hij terug werd gelegd. En dat hield hij 20 minuten vol. Valt dan eigenlijk ook nog wel mee, he? En een kwartiertje later ging hij weer wat (zachter) huilen. En rond 4.30 uur hoorden we hem weer even piepen (nog zachter). Dat is voor hem zeer ongebruikelijk. En daarom lagen wij er van wakker. Inmiddels ken ik Luca aardig en weet ik zeker dat hij nu midden in een sprongetje zit. Met tandjes reageert hij heel anders. En als hij ziek is, merk ik dat ook. Hij vertoont nu ook alle kenmerken van het ’13 maanden-sprongetje’. Nee, geen twijfel mogelijk, Luca is aan het ‘springen’. Ik hoop dat het niet al te lang duurt. Wat een hoop tanden en kiezen heeft Christa al. Voor zover ik kan zien en voelen, heeft Luca 3 boventandjes en 3 ondertandjes. Afgelopen nacht sliep Luca heerlijk. En wij dus ook. Om 2.00 uur moest hij even huilen, toen heeft hij even bij mij liggen drinken. Daarna sliep hij zo weer verder. En ik ook. Hubbie werd niet eens wakker. Vanochtend voelden we ons weer een stuk fitter dan gisteren. Gelukkig… En Luca was vanochtend ook een stuk rustiger. Ben benieuwd hoe het vandaag op het kdv gaat. |
| 23/07/2008 @ 18:34 Marjan | Anne; nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Thomas. Het spijt me dat ik dat vergeten ben. Echt dom van me. Maar echt nog van harte. Hebben jullie een fijne dag gehad? Nea; wat fijn dat je beter hebt kunnen slapen. Heerlijk hoor! Maar noem je dat nou geen vakantie? Jullie zijn er toch al een keer tussenuit geweest en gaan nog een keer. Dat is toch ook vakantie? Anna is al sinds vorige week dinsdag ziek. Steeds verhoging, koorts, verhoging, koorts. Gaat maar door. Het arme meisje. Kees is maandag met haar naar de huisarts geweest. Weer een oorontsteking. Nu is het zo dat ze er eigenlijk nier veel minder fit door was maar dat wordt nu toch wel zo. Ze heeft vandaag al twee keer op de bank liggen slapen en ik heb haar zojuist al op bed gelegd. Dit terwijl ze al vanaf maandagmiddag antibiotica heeft. Vind het een beetje gek dat ze nu juist zieker lijkt te zijn. Is toch AB die ze al wel eerder heeft gehad. Maar goed. Ik kijk het wel even aan... |
| 23/07/2008 @ 20:21 ingrid ![]() | Anne, ook is het bij mij tussen de oren doorgeschoten. De verjaardag van jouw zoon. Toch nog gefeleciteerd. Een fijne dag gehad? Ingrid |
| 24/07/2008 @ 11:18 a3 ![]() | ik ben bepakt en bezakt en ga tot dinsdag naar mijn ouders. ik wens iedereen fijne, zonnige en warme dagen ![]() |
| 24/07/2008 @ 13:02 Marjan | He Nea; het is goed hoor! Het was ook niet aanvallend bedoeld. Meer vragend. Wat heb jij het dan nog druk zeg! Zo met een gemeentedag voor de boeg. Knap dat je dat er nog bij doet! Gisteravond nog met Anna naar de huisartsenpost geweest. Nadat wij boodschappen hadden gedaan (de buurjongen heeft even opgepast) had ze 39,8 graden koorts. Veel te veel. Toch maar de huisartsenpost gebeld. Het komt niet van de oorontsteking. Gedacht wordt aan een hardnekkig virus. Vandaag gaat het gelukkig stukken beter. Anna gaat alleen steeds maar door en door. Tot ze er dus letterlijk zowat bij neervalt. Kon ze nu maar tot rust komen. Maar er gaat zoveel bij haar om in dat koppie van haar... Willen jullie nog een keer bidden voor Susan? Ze redt het nauwelijks meer nu Brian in het ziekenhuis ligt. De epilepsie begint weer bijna de kop op te steken. Ik ben erg bang dat ze een aanval krijgt terwijl er nu niemand is. Met Brian gaat het redelijk. Maar zijn spraak is erg slecht en ook heeft hij bijna geen gevoel in zijn linkerarm. Hij moet via het ziekenhuis door naar een revalidatiecentrum. Vanmiddag hebben ze het gesprek met de arts. Om 16.30 uur. Ik hoop zo dat het meevalt. En ik hoop ook dat Susan voor zichzelf maatschappelijk werk gaat aanvragen want het gaat niet lang goed meer, vrees ik... |
| 24/07/2008 @ 17:28 ingrid ![]() | Jippie, de pippie ik heb Leef om zien rollen. Hij deed het natuurlijk altijd als ik er niet bij was en ik heb het nu een paar keer gezien. Dus de rest komt er ook aan, Ingrid |
| 25/07/2008 @ 09:25 Nea (vanaf werk) | Marjan, ach zo heeft iedereen toch zijn/haar taken in de gemeente… Bij de meesten is het meestal in de zomer rustig. Bij mij is het dan vaak topdrukte. Heftig zeg, die situatie bij jou buren! Sterkte ook met Anna. Karin, de barbecue gisteravond was heerlijk en erg gezellig. Lekker buiten zitten tafelen. We hadden garnalen-spiezen, wilde zalm-spiezen, kleine steaks, Joegoslavische worstjes en een kip-spies. Ik had een rucola-salade met zwarte zoute olijven, mozzarella, tomaatjes, pijnboompitten en een kruiden-dressing gemaakt. En ik had een vleessalade met wat augurkjes opgemaakt. Verder nog komkommer en fruitsalade erbij en stokbrood met tapenades en een paar lekkere sauzen. Begeleid door een biertje (heren) en witte wijn (dames). Dat noem ik een barbecue! Hahaha. Maar als we met z’n tweetjes barbecuen pakken we ook wat minder uit hoor… Wespen, oh jakkes! Alex wellicht een sprongetje? Dan zie je vaak ook dat je kindje nieuwe dingen gaat doen. Zoals het ‘los staan’ en ‘overpakken’ van Alex… Ingrid, leuk dat Levi nu in jouw bijzijn ook omrolt. Ben je jarig? Of half? Hoe bedoel je? Volgens mij is Marjan 35 jaar. En jij had het erover dat je de oudste bent hier, dus ik denk dat je 36 of 37 wordt. Het was gisteravond erg gezellig. Zie stukje bij Karin. Gisteravond om 22.30 uur (toen onze vrienden net weg waren) werd Luca wakker en wilde even bij ons zitten en bij mij drinken, daar komt hij altijd van bij. Vannacht om 3.00 uur bouwde Luca een feestje. Heeft even bij ons gelegen en bij mij gedronken. Daarna was hij echt niet blij toen ik hem teruglegde. Protesteerde hevig. Na 10 minuutjes viel hij in slaap. En vanochtend om 6.15 uur was hij er weer. Ben toch wel een beetje moe van die rare nachten... |
| 25/07/2008 @ 09:53 Marjan | Karin; Oooh bah! Wespen. Echt niet fijn. Kennen ze daar bij jullie niet ook een bestrijdingsdienst zoals hier in Nederland? Zou mijn hobby ook niet zijn om ze weg te krijgen. En wat doet Alex het toch goed zeg! Super hoor! Tamara; wat leuk zeg van de meiden, dat ze bij elkaar zo de staartjes eruit trokken! Ha, Nea. Wanneer mag ik komen bbq-en? Dan zijn mijn bbq-tjes maar kinderspel. Wij gaan zondag met onze vrienden uit Rhenen bbq-en. Ik heb porq-spinners, iets van een hamburgertje en iets van een beefgehaktstaafje aan een stokje en ik ga zelf sate maken van kip, annanas, paprika, ui en annanas. Voor de kinderen maak ik stokjes van stukjes frikadel met paprika en ik denk ook wat annanas. Dan stokbrood met tzaziki, kruidenboter en een salade van tomaten en mozzarella. Maar dat is het dan ook wel hoor! Kan me voorstellen dat je wat gaar wordt van zulke nachten. Hoop voor je dat het snel weer beter gaat. Ja, ik denk ook wel dat als ik ADHD heb, Anna het ook heeft. Toen ik woensdag in het het gesprek vertelde hoe druk Anna kan zijn, zei de arts al dat een onderzoek dan geen kwaad kan. Het gaat ons ook echt na aan het hart om te zien hoe druk Anna is. Ze kan zo druk zijn in bewegen en in haar hoofd. Even rustig zitten kan Anna echt bijna niet. Nog steeds heb ik regelmatig de beugel van de tripp trapp stoel erop om zo haar wat te beperken. Ze wordt er zelf ook moe van. Dat kun je zien maar toch kan ze het niet goed stoppen. In haar slaap draait ze ook heel veel en ze tandeknarts en praat ook regelmatig. En als ze wakker is, is ze ook direct goed wakker. Eerlijk gezegd is dat soms best heel erg vermoeiend. Zelfs Kees heeft er moeite mee. En toch houden we zoveel van haar zoals ze is. Maar het verschil tussen Anna en Christa (Christa kan nu al heel goed spelen en zichzelf vermaken en is een stuk rustiger en oogt ook veel evenwichtiger) is enorm groot. Daardoor moeten we voortdurend oplettend niet te veel te vergelijken. Als ik daadwerkelijk ADHD heb, dan laten we haar toch ook onderzoeken. Het gesprek van Susan en Brian was ergens heel goed. Maar het gekke is dat er op een MRI-scan niets te zien is van een beroerte terwijl hij er zeker een heeft gehad. Dat vinden de artsen ook vreemd. Het enige positieve kan zijn dat hij misschien daardoor ook sneller geneest. Ook mag hij ondanks dat er een enorme wachtlijst blijkt te zijn, maandag al naar Klimmendaal in Arnhem. Dat is erg goed nieuws. Het lijkt er sterk op dat God hier bezig is... Wat wel heel verdrietig is. Is dat Brian nauwelijks affectie toont naar Susan. Hij begrijpt en beseft niet onder welke druk Susan staat en toont geen enkel begrip en waardering voor Susan. Nu kan dat met de beroerte te maken hebben maar het doet haar toch enorm pijn. Zeker als je erbij denkt dat hun huwelijk niet erg goed is en ze twee weken geleden nog bij hem weg wilde. Een hele verdrietige situatie... |
< vorige pagina | volgende pagina >

Zwanger worden en christen zijn...