< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » onverwacht zwanger van zevende kindje

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
onverwacht zwanger van zevende kindje
16/07/2008 @ 09:56
Wen370

Online Status Stuur bericht
ik ben van belgie. jij ook dacht ik he?
wij laten die 3d doen in ons ziekenhuis bij een gyne (andere dan de mijne) ja ik hoop het ook dat het kindje goed ligt, want heb al vaak gelezen dat ze anders geen mooie fotos enzo kunnen maken. 125euro vind ik ook veel hoor. wij zullen ook rond de 50-60 euro moeten betalen. het was ook mogelijk geweest dat onze vaste gyne ons een doorverwijzing had gegeven en dan trokken we nog een deel terug van de ziekenbond, maar hebben lang getwijfeld en heb dan rechtstreeks een afspraak gemaakt.

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 10:51

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ja wij zijn echte vlamingen :) vond het antwerpse.
wist niet dat je dokter ook zo'n 3 en 4d kon maken zal eens vroeger of zij dat ook doet.
wij rijden helemaal naar wateloo ervoor een heel eind maar vind het wel oké hoor. je moeteens piepen op http://www.studio9months.be staan vanalles over te lezen en zie je ook afbeeldingen van 3,4 en 5d echo's :)

greats nic

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 11:56
Wen370

ja bij ons (in lier) doet een gyne dat.
ben toen ik aan het rond kijken was voor zoeen echo ook op die site terecht gekomen, maar als het hier op 5 minuten vandaan kan dan gaan we hier wel.

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 17:01

hehe wist het helemaal niet en lier is niet zo ver hé, swat men afspraak ligt ondertussen 2maand vast dus zal er maar heen rijden, is met muziekje op de achtergrond, moet een lege dvd meenemen en krijg 2 foto's .

succes straks ben benieuwd

greats nic

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 09:09
Wen370

even verslag van onze 3d cho

was niet zo super lang en uitgebreid maar we hebben osn kleintje in 3d gezien en het was heel mooi. alles was prima in orde.
het weegt 1.5kg en meet rond de 37cm ik ben eigenlijk al 30 weken volgens de echo, dus binnen 2 weken moet ik dat toch even met de gyne bespreken of mijn beval datum dan wel nog klopt, want ik wil echt graag thuis bevallen en als ik echt 2 weken voorop loop...
maar alles was dus super in orde!!!

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 10:47

he fantastisch om te horen , is al een flinke baby dus.
ja die datums he, als ik voor mezelf uitrekende( methode laatste regels kom ik uit op 12 nov; de arts beweert volgens haar methode 23 nov dus ben benieuwd wanneer ons zevende wondertje eraan komt hopenlijk na de vakantie van de kids , is dan iets rustiger hé)

eten vanavond mosseltjes met bruin brood of friejes krijg al honger haha .
de blabla over de prijs trekt op niets ze zijn zelf goedkoper tov vorig jaar betaalde toen 1.25€ meer voor een kilo :)

zie ook al uit naar volgende arts bezoek en zeker naar de 3d

greats nic

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 10:59
Wen370

bij mij ook zo. bij mijn 1e echo was ik normaal 7weken, gekeken naar mijn cyclus, maar ik was pas 5weken, ik zal 2weken later pas mijn eisprong hebben gehad zei ze. maar ik zit er telkens 1week voorop en nu zelfs2.
voor mij is het echt belangrijk mijn 37weken te halen en thuis te kunnen bevallen, oke als het medisch neit mogelijk is dan is het geen probleem, maar als er een verkeerde telling is gebeurd is eht gewoon zoeen zonde als het niet moest gaan...
ik zit altijd al met een angst om vroeger te bevallen en dan nu dit, binnen 2weken kunnen we naar onze eigen gyne en dan vraag ik het haar zeker, maar zij zal waarschijnlijk ook gewoon zeggen dat het gewoon een groot kind is en ik daarom niet vroeger zal bevallen zeker... maar ja, als ik dan al zo lang met een groot kind rond loop zal alles misschien in mijn lichaam ook sneller gaan en ik misschien wel sneller moeten bevallen, maar het wil dan neit zeggen dat de organen, longen enzo al voldoende in orde zijn he. ik loop daar echt over te piekeren...

ik heb biefstuk klaar liggen voor vanavond, maat twijfel ook nog met wat, heb ook wel zin in fritjes...
ik eet nu vaak savonds voor de tv nog iets, wat koekjes of een pizzal of een frit van het fritkot en dan kan mijn man al een een zaagje doen daarover, ik gisteren tegen hem, ge ziet naar waar die fritjes gaan he, recht naar ons kindje se, dat dat goed groeit... meosten we beiden wel eens lachen.

[Laatst gewijzigd door Wen370 - 17/07/2008 @ 11:01] - Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 00:01

maxnic, als je van rond het antwerpse bent kan je die 3/4D echo laten maken in het sint augustinus ziekenhuis, daar komen de mijne ook vandaan.
Ik wordt door mijn gyn doorgestuurd van het middelheim naar sint augustinus, omdat het middelheim de apparatuur niet heeft en de twee ziekenhuis op nog geen km van elkaar liggen, dus niet de moeit om dubbel aan te kopen.
De gyn die de 3/4D echo's maakt is lekker gestoord en neemt er echt de tijd wel voor. heb al elke keer een zeer mooie foto meegekregen en een mooi verslagje. De vorige keer lag onze Kobe niet goed en de gy heeft toen bijna 20 minuten aan het plagen geweest met de echoscanner tot hij zich omdaaide en we een bangelijk mooie foto kregen. En tip : laat je doorverwijzen door je eigen gyn, het scheelt echt enorm veel wat je dan maar moet betalen.

en wat betreft de uitgerekende datums en resultaten van echo's, elke echo genomen op een andere machine geeft een ander resultaat. is zoals bij een typmachine, alle letters staan op dezelfde plaats, maar de spaties zijn net allemaal verschillend. Als je dus bij je gyn een echo krijgt enje gaat op een ander voor een echo of 3D echo zal je altijd een ander resultaat krijgen. kwestie van "afwijkingen" op de meetapparatuur.

[Laatst gewijzigd door michele - 18/07/2008 @ 00:03] - Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 09:33

hoi michele, dank voor de tip ga op 23 juli bij de gyn langs zal het er eens vragen om me eventueel door te zenden naar het antw ziekenhuis voor een 3d. krijg je daar ook een dvd met achtergrond muziek en foto's (2) mee ?

@wen370 ja kan best begrijpen dat het heel belangrijk voor je is.zou zeker nog eens praten met de arts want 2w is inderdaad een vrij groot verschil zeker ivm longrijpheid enz...

de knabbelzinnetjes s'avonds ken ik een lekkere pitta, donner, potje yoghurt (in mindere mate haha) of gesopte frietjes met tartaar en stoofvleessaus.
momenteel zou ik alle dagen vis eten, vispannetje, gebakken stukje vis, gestoomd, mosselen, garnaaltjes en scampi's tot ergernis van men ventje.
de kids vinden dat oke maar papa vind het maar vies ruiken (da idee zit tussen zijn oren want verse vis stinkt niet haha) .
moa de mosselen gisteren waren vrij snel op hoor .

greats nic

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 09:58
Wen370

had er hier ook een topic over geopend en er zijn er nog bij wie het zo is, daarom bevallen ze niet sneller. een kennis is een paar dagen geleden ook bevallen, zij was 15juli uitgerekend, kindje weegt 4kg710 en 55cm... dus we zien dat het best mogelijk is, maar ik bespreek het zeker binnen 2weken met mijn gyne, en dan 3weken later nog is met met mijn vroedvrouw.
ik heb soms nogal veel tijd om na te denken, ale te piekeren eigenlijk... ik kan nu al niet wachten tot ons 3e kindje er is, van mij mogen die 2maanden nog voorbij vliegen, zo ongeduldig ben ik.
en dan tegelijk zit ik alweer aan een 4e kindje te denken, na deze 3 weet ik dat het even genoeg ik geweest, toch zeker 1.5tot 2 jaar voordat er een volgend zou mogen komen, maar tegelijk denk ik ook dat ik tevreden moet zijn met onze 3kids op 3jaar tijd gezond en wel op de wereld te zetten. langs de andere kant zijn we ook nog jong, 21en 25, 22en 26 worden als ons 3e er al is. dus hebben nog tijd zat voor kindjes te krijgen he, maar toch, ik weet niet of ik binnen 5jaar ofzo er dan opnieuw nog is wil aan beginnen. 3kan je meer geven dan 4... etc etc... ik heb dan ook zoveel bewondering voor grote gezinnen en zou er ook graag zelf 1 hebben maar er zijn zovele aspecten die mij een beetje tegenhouden, verwarren misschien, ... das echt gewoon om gek van te worden die tegenstrijdige gevoelens. misschien last avn mijn hormonen?? geen idee, die twijfels had ik ook toen we voor een 3e bezig waren hoor... pff... mijn hoofdje staat momenteel weer niet stil. ook de plaats in huis, 3 kinderen kunnen makkelijk liggen hebben 2kamers boven en een hele grote zolder waar we later (als ze ouder zijn er ze dat willen) 2kamers van gaan maken, komt er nog een 4e zullen ze met 2 op de kamer (1verdiep) moeten liggen of even met 3 op zolder en later 1alleen op een kamer en de andere met 2, is helemaal geen drama heb ook altijd samen met mijn zus geslapen, maar echt zoveel twijfels...

hier hebben we gisteren dus de biefstuk gegeten, ik had een smsje naar mijn man gestuurd om te vragen wat hij bij de biefstuk wou eten, hij wist al hoe laat het was, want hij smste terug frietjes :-) hihi, hij kent mij zo goed he. dus met frietjes, jammie jammie, heeft lekker gesmaakt.
waren de mosseltjes al lekker? want vaak de allereerste zijn nog klein en toch nog wat flauw van smaak, maar ja als ge zegt dat ze snel opwaren dan zullen ze wel lekker geweest zijn.

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 13:49

@maxnic, een DVD/video met de film en foto's wel, achtergrond muziek niet, maar die kan je er naar eigen zin nadien via de pc opzetten. Van die DVD ben ik eigenlijk niet zeker, je moet het eens vragen als je een afspraak maakt. ik had een video mee, heb naar DVD niet geinformeerd eigenlijk.
die commerciele 3D bureau's doen het ook maar enkel voor het geld hé, dus 't is normaal dat die er wat van die extra fantasiekes opzetten. Zij kunnen totaal geen medische informatie verstrekken. Ik geef toch nog steeds de voorkeur aan een wetenschappelijk correct onderzoek met de leuke extra's van een mooie 3D foto mee te krijgen. Moet niet zoveel van die pretecho toestanden (zoals ze ze in nederland noemen) hebben.

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 10:48

hoi,

ja de kamer indeling breek men hoofd hier ook over maar zijn er na 3 maand eindelijk uit, we kunnen perfect de grotere jongens samen leggen. ruime kamer dus perfect mogelijk.
de meisjes liggen voorlopig alleen, zärgon krijgt boven een eigen kamertje sliep nog steeds naast ons op de kamer in eigen bedje maar zal een verademing zijn dat dat kleine prutske een eigen kamer heeft.
de baby op komst komt dan zeker de eerste 6maand in het kleine bedje naast ons bed te liggen en daarna zien we wel weer :)

daar ikzelf been probs heb is onze kamer beneden ingericht maar kan perfect opesplits voor 2 grote kamers dus dat is nog een optie :)

amaai 4.7...kg is een perfect babytje he dat lukt me nooit (gezien ik sinds 4j zonder maag leef en ontzettend op men veding moet letten qwa opname van vitaminnen zijn onze babytjes iets kleiner ) maar ik doe men best.
ik slik ook tonnen (haha) vitaminnen extra en meestal na de bevalling heb ik de pech om transfusie (bloed en plasma) te moeten krijgen .
maar het loont de moeite hé.

ivm die3d ik weet dat die in waterloo comersieel draaien maar ik wou het gewoon als leuk aandenken omdat ik het bij de andere kids niet deed en nu echt wel de laatste zwangerschap is vin ik het een leuk hebbeding :)
vandaar de keuze met dvd/muziek ....

moet nu woensdag op controle men buik wil niet zo mee (buik en nagelvet doen behoorlijk pijn maar is gewoon even doorbijten.)

de kids zijn terug in the house , de drukte dus ook :) maar het is zalig.
ze hebben zich goed gehad maar zijn blij dat ze terug thuis zijn.
gisteren dus mosselen met friet zijn (waren) ze dol op, camerhône at vroeger hopen mosselen nu braakte ze erop ! ze begint met er ogen te eten dus geen mosselen meer voor er voorlopig toch niet .
meisjes van 6 hé.

drukke week, artsen bezoek, vrijdag ventje paintbollen met vrienden, ga niet mee is te ver en te laat voor de kids.
zondag uit eten met een hele boel vrienden zie er naar uit is altijd een heel gezellige bende .

greats nic

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 10:55
Wen370

hebben jullie veel kamers dan?

wij plakken daar niet echt een tijd op hoelang ze bij ons op de kamer liggen, ik denk wel dat ze beiden rond de 3maanden waren als ze naar hun kamer zijn gegaan. ik heb bij de 2e 2maanden bv gegeven en toen ze dan op ft goed begon door te slapen is ze verhuisd. ga jij bv geven of ft? ik ga terug bv geven en we gaan voor langer dan 2maanden nu, ben toen door verschillende redenen gestopt. nu zal ik niet werken tot ons kleintje 3maanden is (ongeveer), toen was ons meisje 2maanden als ik al terug begon en dan kloven en zat te klungelen met tepelhoedjes... dus hopelijk gaat dat nu allemaal vlotter en hebben we het na die 3maanden niet werken goed onder de knie dat we nog even kunnen blijven geven.
ik tel al volop af naar mijn bevallingsverlof want het wordt toch wat zwaarder nog 28 werkdagen (1september begint mijn bevallingsverlof) dan is het nog ff wachten tot aan de geboorte. ook al is dat zo kort op elkaar, elke keer is toch nieuw en anders. ook weer zoeen kleine kleine baby in huis, spannend.
vrijdag in de gb en gisteren in de delhaise waren alle mosselen al uitverkocht. ach we eten er binnenkort wel nog eens.
torben die heeft nu ook zoeen periode, dat hij niet veel meer wilt eten, dingen die hij vroeger binnen schrokte moet hij nu niet hebben, ach, hij blijft het voor zijn neusje krijgen en dan komt dat wel weer in orde.

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 17:35

wij hebben boven 4 kamers (2 vrij ruime en 2 kleinere) en beneden 1 supergrote kamer .

zärgon zit in de ondekkingsperiode, alles zien en aanraken maar als je foei zegt luisterd ie perfect.
ook hij eet sinds 3d minder, de drukte is terug en die is merkelijk voelbaar hoor.
petatjes in het algemeen laat zijn neusje krullen.
soep dronk ie zo graag raakt ie amper aan, met moeite een stukje brood, fruit lukt wel nog flink en zijn mondje trekt gekke bekjes als ie de andere met een koekje ziet.
toch ben ik daar streng in niet eten is geen koekjes hoor .

niet altijd makkelijk met zoveel kids in huis die prullen vaak ongezien iets in zijn mondje.
ook geven ze soms een fles en dan smult ie daar van !!

bwa verhongeren doen ze niet als ze echt honger hebben eten ze wel dat leerde ik door de jaren heen een gevecht van maken doe ik niet, we reiken het aan aan hun de keuze of ze het eten hé.

fruit vliegt hier de laatste dagen de fruitmand uit is ook positief vind ik enkel snoepjes moeten ze vragen want die worden dagelijks echt beperkt .

ja kan geloven dat je aftelt naar je zwangerschapsverlof is toch een stukje extra genieten hé.

morgen op controle bij de arts ben benieuwd.
men linkerborst doet behoorlijk pijn en gloeit denk dat die ontstoken is , vooral als die kleine kapoen op de arm zit trekt het behoorlijk tegen .

greats nic

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 12:45
Wen370

ach, de kinderen kunnen slapen he, das het voornaamste.

hier zit er nog wat anders te broeden denk ik (omdat torben de laatste tijd nogal kieskeurig is) gisteren namiddag had hij plots 38.8 koorts, verder hebben ze wel een verkoudheid maar anders is hij prima in orde. soms hebben die echt onverklaarbaar koorts he.

mag ik eens een rare vraag stellen ... hoeveel broden per dag verbruiken jullie? gisteren gingen we brood halen in de automaat en alles was op, en dus heb ik de halve stad af gereden om brood te vinden en dan vroeg ik mij af hoeveel jullie met jullie groot gezin er nodig zouden hebben, ik koop er steeds 2, komen wel toe met iets meer dan 1 max 1.5 hoor.

alles goed gegaan bij de dokter? hier nog geen last van mijn borsten, wel als ze geplet worden door 1 van de andere 2 kinderen, maar zelfs nog geen melk verlies ofzo, wel wat restjes stillaan, maar niet dat er iets van nat wordt.

[Laatst gewijzigd door Wen370 - 23/07/2008 @ 12:48] - Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 11:21

amaai gisteren een emotionele zware dag, mama was echt niet te genieten pffffffffffff.

we gebruiken 1 groot wit en 1 groot waldcorn per dag, s'morgens eten ze vers fruit met yoghurt en cornflakes .dus 2 broden voor 1 broodmaaltijd ongeveer (papa en mama smullen als ontbijt wel brood) .

met de baby gaat alles goed met mezef iets minder , loeddruk amper 8.6 .moet volgende week dinsdag en vrijdag binnen voor dagopname krijg dan baxtrs met vochtafdrijving (been is ontzettend dik en ontstoken) , ijzer, vitaminnen en antibiotica .

heb een beetje schrik, het netvlies van de herstellende navelbreuk operatie belemmert de kleine in plaats.de baby zit er volledig onder (placenta duwt er ook tegenaan )resultaat: arts vreest dat de groei op termijn zal belemmert worden en dat de baby ; die nu dwarsligt; niet kan draaien wat zal uitdraaien op keizersnede.
voorlopig heeft ie nog een beetje ruimte op overschot maar hoelang nog.
de pijn is soms behoorlijk maar ik bijt door zolang de baby oke is volhard ik , kan niet echt anders hé.

de arts verbaasde zich erover dat ik niet klaag, mja haalt niet echt iets uit.

ik voel me doodmoe en draaierig , maar hopenlijk verhelpen de baxters aan dit gevoel een beetje .

probeer men gedachte op iets anders te richten maar lukt niet zo best.

tel af naar volgende week 2dagen van huis en dan die pijnlijke prikken (ben moeilijk te prikken (baxters plaatsen kan enkel door anestisist ).
bwa zal wel meevallen hoop ik .

greats nic

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 11:47
Wen370

dat valt idnerdaad nog mee, maar 2 broden per dag, maar ja als alle kids smorgens cornflakes eten begrijp ik dat wel.
mijn man neem 8sneetjes mee om te werken, mijn 2 kids eten er samen 4smorgens, ik normaal 2 maar nu eet ik er meestal ook 4
smiddags kan torben er ook wel 4 op en itteke 2of3. maar hun korsten eten ze niet op als ze dat al eens zouden doen zouden we een sneetje minder nodig hebben he...
elke ochtend vers fruit bij de cornflakes, das ook veel werk, maar super gezond natuurlijk.
ik heb een tijdje zelf brood gebakken (in zoeen broodmachine he) maar ben daar bij de vorige zwnagerschap mee gestopt omdat het mij plots niet meer smaakte, maar we denken eraan om er terug mee te beginnen.

ja, hopelijk helpen die baxters enzo he, dat je toch wat beter te been bent dan. en nee met klagen geraken we niet vooruit hoewel het er wel een uitmoet he!!
kunnen ze dan niets doen om je kleintje wat meer plaats te geven?

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 13:59

je kids hebben gelijk ik eet ook niet graag korstjes hihi.
maar als ze deze mee opsmullen scheelt het inderdaad een sneetje.
bakte vroeger zelf handmatig brood maar de kids verkiezen brood van bij de bakker, eens de school start heb ik meer brood nodig want dan nemen ze een lunchpakketje mee.

ik vroeg de arts of ze bvb onder plaatselijke verdoving het net niet kunnen verwijderen maar dat gaat niet .
in het beste geval (voor de baby gezien dan) knakt het door waardoor het iets meer ruimte heeft maar moet een pijnlijke bedoening voor mezelf zijn, toch hoop ik stiekem dat het gebeurt omdat zo ons kleintje het toch comfortabler zou hebben .
afwachten en zien dus .

greats nic

ps een prachtige dag he, de kids zitten deels in het zwembad er hanger er een paar op de trampoline en enkele zitten aan de tafel te dsen (zitten zo'n 5 extraatjes in de tuin ,kids van de buren :) )

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 14:26
Wen370

ja als we zelf terug beginnen maken dan zouden we nog 1 gaan kopen ook, dan kunnen ze kiezen als ze een voorkeur hebben he.
lijkt mij ook zeer pijnlijk als ik dat zo lees, maar ja, als het beter is voor je kindje, hopelijk is de pijn dan snel afgenomen he.
het is inderdaad goed weer, net warm genoeg voor mij hoor, in de keuken, waar de pc staat is het zelfs te warm, das met een ganse rij plastieken dak zo en das daar enorm warm onder. hier hebben ze ook al goed buiten gespeeld, nu zijn alle kindjes weer wakker dus zijn ze even binnen aan het kleuren. straks begin ik dan het fruit te maken en dan daarna beginnen ze iedereen op te halen, ga blij zijn als ze allemaal weer naar huis zijn.
ga nu maar weer eens gaan kijken welke kunstwerken we aan de ouders kunnen afleveren.

Link naar deze reactie
25/07/2008 @ 09:25

zalig buiten ontbijtje gehad echt van genoten :)

heb een hond (berner senner) van kenissen te logé , prachtdier .

straks gaan de kinderen buiten body-painten grote plastiek buiten daarop een oud wit laken handjes en voetjes erop verven... en als de klus geklaard is buiten douchen . een hele bedoening maar wel leuk.

voor vanmiddag koud schoteltje met veel rauwe groentjes, stukje gebraden kip en koude petatjes met vinaigraitte krijg al honger.

om 11u even met zärgon bij de arts langs ie blijft enkel drinken en maakt lichte koorts (max 38.5°) maar wil een chec-up want eens weekend is het lastig om een dokter te vinden.echt ziek ziek is ie niet maar denk dat er iets aan het broeden is vooral zijn oortje ziet rood en ie wrijft er regelmatig aan .

bijna al onze kids hebben buisjes gehad, amandelen en poliepen zijn verwijdert , hadden vroeger regelmatig oorontstekingen, de jongste is erop geen uitzondering.
vooral met het goede weer en dus airco aan en windmolentjes doet ie makkelijk een kou op in die kleine oortjes .

vanavond gaat ventje met vrienden paintbollen ben beneieuwd kleine kinderen soms he die mannen haha ze zullen wel fun hebben .
blijf gezellig thuis, boek lezen buiten of filmpje kijken maar denk eerder genieten van het weertje .

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >