< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » voedingsschema baby 14 weken oud

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
voedingsschema baby 14 weken oud
21/07/2008 @ 20:07
tamara

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo allemaal,

Graag zou ik eenw willen vergelijken hoeveel en wanneer jullie baby's drinken op 14 weken.
Ons Talitha krijgt nu nog 5 flessen namelijk:
7u 180 ml
11u 180ml
15u 180ml
19u 180 ml
23 u 180 ml

Soms drinkt ze haar 180 zelfs niet uit en ik vind dit persoonlijk vrij weinig omdat ze al 6kg 300 weegt.( ze komt wel goed bij in gewicht) Vraag me wel af of ik stilletjes aan moet overstappen op 4 voedingen maar ja dan heeft ze zeker nog minder binnen. Ik merk wel dat ze zou doorslapen moest ik haar maar 4 voedingen geven nu moet ik haar dikwijls wakker maken voor haar laatste voeding.
En dan nog een vraagje vanaf wanneer legden jullie je baby overdag boven te slapen? Nu slaapt ze overdag nog in haar park hier in de living bij ons en dan om 23 u leg ik haar in haar bedje en valt ze in slaap als een blok.
Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen

Groetjes
Tamara

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 22:28
kk

Online Status
hey tamara, hier is het al eventjes geleden (die leeftijd) maar ik had toen alles goed genoteerd, dus ik kan je wel een beetje helpen. Aangezien ik thuis was, kreeg hij smorgens niet altijd op hetzelfde uur zijn fles, ik liet hem uit zichzelf wakker worden, dus soms was dat 7 uur, soms 8uur, soms nog 4 uur. in ieder geval kreeg hij dan nog 5 voedingen, pas tegen de leeftijd van 4 maand zat hij op 4 voedingen. Op 3 maand was zijn laatste voeding tussen 20 en 22u en sliep hij ongeveer een 8 tot 10u door, soms wat langer. ik liet ook zeker 4 uur tussen de voedingen. en kreeg 210 ml
Tegen 4 maand à 4maand en half, werd hij niet voor 8u wakker en zijn laatste fles was tegen 20u ongeveer. zo zie je dat op een klein maandje veel kan veranderen he. sliep toen toch een 11u door.

hopelijk heb je hier iets aan

gr

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 08:31

Hey Tamara,

Bedoel je 180cc + 6 schepjes, of 180cc als het al gemengd is ?
Ons zoontje is nu bijna 19 weken en dronk tot voor kort meestal tussen de 800cc en 850cc per dag in vijf voedingen. Nu eet hij sinds zaterdag ook fruitpap (nochtans niet veel) en wil hij maar vier flessen meer, met max tot. tussen de 700cc en 800cc. Volgens ka is dit allemaal meer dan voldoende hoor, komt ook heel goed bij qua lengte en gewicht. Vind eigenlijk niet dat je meisje te weinig binnen krijgt op haar dag. Heb dat ooit eens gevraagd aan ka, omdat ons zoontje soms slechte drinker was. Hij zei dat ze minimun 500cc per dag en max. 1000cc per dag moeten drinken. Zeker niet meer dan 1000cc want blijkbaar kunnen hun niertjes dat niet verwerken en kan je anders nierbeschadiging hebben.

Vermoedelijke bevalling op 14/03/2008.
Al 76 weken en 1 dag zwanger (190.41% ver), nog 36 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 09:55

hey tamara,

Mijn dochter drinkt niet zo goed ik maak wel elke keer flessen van 180/6 maar ze drinkt maar tussen de 600 á 750 op. Ze heeft wel 5 voedingen en die gaan er moeizaam in. en ik lag haar al 'smiddags boven al vanaf 7 weken want anders slaapt ze niet.

groetjes lyd

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 11:03
an

hallo,

Mijn dochtertje is geboren op 8 april. Zij staat momenteel op 4 voedingen van 180 + 6 schepjes. En ze weegt 6,400 kg en is 63 cm groot. Voor dit schema kreeg ze ook 5 flesjes van 180 maar in elke fles bleef wel wat in en als je dit allemaal optelde was dit eigenlijk een volledige fles dat ze overhad!

Nu is haar schema als volgt en dit gaat prima:

tussen 8 u en 8.30 180 ml
rond 13 uur 180 ml
rond 17.30 180 ml
rond 21u30 180 ml (soms 210 maar dat drinkt ze meestal niet leeg)

Groetjes An
Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 11:05
an

Nog even op je ander vraagje antwoorden.

Onze kleine meid slaapt sinds een aantal weken boven in de namiddag. Ze slaapt dan ongeveer een tweetal uur. Veel beter dan ervoor.

's avonds gaat ze na haar flesje van half tien slapen!
Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 17:56
Sitara

Online Status
Hallo,

Sedert 1 juli zijn we begonnen met ons dochtertje (geboren op 27/03) fruitpap te geven (op aanraden van Kind & Gezin). Dit hebben we geleidelijk aan opgevoerd en nu drinkt ze nadien geen melk meer.

Momenteel is haar schema als volgt :
1ste voeding : 7h à 7h30 = 1 fles van 180cc
2de voeding : 11h30 à 12h = 1 fles van 180cc
3de voeding : 15h à 16h = fruitpap (1/2 banaan met 1/4 appel met pakje Bledina Start) + venkelthee
4de voeding : 19h15 à 20h = 1 fles van 180cc
5de voeding : 22h15 à 23h = 1 fles van 180cc

Fruitpap is soms ook bv 1/4 meloen met pakje Bledina Start of 1/2 peer met 1/4 appel met pakje Bledina Start enzovoort ...
Bij de fruitpap doen we voorlopig geen vers fruitsap/pompoensap wegens allergie.

Van haar flesjes drinkt ze meestal tussen de 120 à 180 uit. Dit schommelt nogal.

Waarschijnlijk zullen we op 1 augustus starten met 's middags een groentenpapje, maar dat zullen we eerst overleggen met de kinderarts.

Na haar eerste voeding wil ze nog wat slapen. Meestal ligt ze dan boven te slapen tot 10h30.
's Middags slaapt ze in haar box beneden of in haar kinderwagen tijdens de wandeling.
's Avonds ligt ze rond 24h in haar bedje ...

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 23:21
tamara

hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties!
Ka het is inderdaad waar dat er op een maand tijd heel veel kan veranderen, deze middag heeft ze haar eerste kreetje van het lachen gemaakt zo prachtig!
prutske: ik bedoel 180 ml en 6 schepjes, heb haar deze avond eens 210 en 7 schepjes aangeboden en ze heeft ze bijna helemaal uitgedronken. Overdag drinkt ze dan soms maar 160 ml uit van een fles van 180 maar ja is heel verschillend. Ben deze morgen nog naar kind en gezin geweest om haar te laten wegen en ze was op 2 weken tijd 400 gr bij ze weegt nu 6kg 620 en meet 62.5cm dus dat is toch wel goed.
Lyd en an: wij vertrekken overmorgen op reis en als we terug zijn denk ik dat ik haar ook in de middag in haar bedje ga leggen slapen want nu zijn het meestal maar korte slaapjes die ze maakt omdat ze altijd wel van iets wakker wordt.
Sitara : op 11 augustus wordt ze 4 maand en dan moeten wij eerst beginnen met groentepap en nog niet met fruitpap.
Ben eens benieuwd wat dit gaat geven ook omdat ze nu gaviscon neemt voor haar verborgen reflux en dat moeten we dan ook stoppen. Drinkt ze bij jou goed van die venkelthee? Heb het soms al eens geprobeert maar ze laat het er gewoon uitlopen.

Groetjes
Tamara

[Laatst gewijzigd door tamara - 22/07/2008 @ 23:22] - Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 16:53
anoniempje

ons Gitte is nu 3 maanden en heeft nog niet echt een vast schema
+- 9u flesje van 180 ml
+-11u een dutje van een half uurtje
+- 12u a half 1 flesje 180 ml
daarna boven in bedje slapen zon 2 uurrtjes
+- 16u flesje 180 ml
+- 17u klein dutje van half uurtje
+- 19u flesje 180 ml
+-22u laatse flesje van 180 ml

ik vraag me soms af of ik dit goed doe maar ik volg mijn moedergevoel maar he.
hebben jullie baby,s van 3 maanden al een vast schema???
Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 20:01
tamara

hey anoniempje,
je doet het zeker goed hoor bij mij is ons Talitha er bijna altijd stipt om de 4 uur. Je kan er bijna je klok op gelijk zetten. Iedere baby is anders he.
Ik ben nu 2 weken naar zuid frankrijk op reis dus zal even niet online zijn. Ben eens benieuwd hoe de pap daar gaat lukken met de hitte.
Groetjes
Tamara

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 22:19
Kaatje

een BV baby is natuurlijk anders zeker? maar Floor eet al een week of 2 hetzelfde: om 9.30, om 13.30, om 17.30 en om 21.30
Die tijden zijn natuurlijk om en bij, niet zoals militaire regelmaat.
Ze krijgt nog niks bijvoeding, ze is nog niet eens 4 maanden he.
Hoeveel ze eet, geeeeen idee! we hebben ze al es een fles gegeven, en dan dronk ze 180 maar da's al een maand geleden ofzo.
Binnenkort overschakelen naar flesjes, benieuwd hoe dat gaat met haar schema dan? en dan een maand later groentjes.... spannend allemaal!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]