< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » Is mijn melk nog wel voldoende...

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
Is mijn melk nog wel voldoende...
23/07/2008 @ 13:07

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
... of is het echt een 'fletsmoment' ?

Een tijdje geleden opende ik een topic over niet meer doorslapen 's nachts.

Echt he-le-maal niet erg, want ik weet dat ook dit weer voorbijgaat, en écht véél te snel allemaal...
Dus we genieten ervan

Maar wat ik me afvroeg, is mijn melk nog wel goed, heeft ze nog wel voldoende?
Het begon met 1 tot 2 keer per nacht wakker worden en mama's melkje drinken.
Stilletjesaan ging dat over naar om de 3 uur, en nu zitten we aan nachten dat het om de 2 uur is.
Ze drinkt dan ook heel wat.

Voordat er enige kritiek komt (ken 9maand... ) wil ik duidelijk maken dat ik het echt niet erg vind.
In mijn vorige topic schreef ik ookal dat ik toch niet echt een vaste slaapster ben en echt wel intens geniet van de momenten dat ik nog bv kan geven Het leven gaat al veel te snel...

Misschien iemand van LLL die me hierop kan antwoorden?
Is mijn melk nog goed, verzadigend, voldoende??
Of geniet zij gewoon evenveel als ik en maakt ze er iedere nacht een intense gebeurtenis van

Ik ben ook wel benieuwd naar de langvoedsters, hoe ervaren jullie dit?

Ikzelf heb een ervaring van 24 maand voeden achter de rug bij één van mijn vorige kindjes, maar deze fase hebben we niet samen gehad (op enkele nachten na)

xxx

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 13:47
Nuria

Hoi Tinkelbel,

ben benieuwd naar wat LLL je kan vertellen, maar ik kan me niet voorstellen dat er iets onvoldoende kan zijn aan jouw melk. je melk blijft op elk moment aangepast aan de noden van jouw kind.

Zoals je weet genieten wij ook nog regelmatig van onze momentjes samen 's nachts. Als ze echt zo regelatig wakker wordt en wil eten, dan denk ik eerder aan tandjes ofzo. Echt grote honger heeft ze dan niet, maar heeft wel de troost van mijn borst nodig. Of gewoon het dichtbij mama zijn...

Volgens mij gaan onze kindjes op deze leeftijd weer in de richting van een volgend sprongetje. Rond 11 maanden als ik juist ben, is er weer zo'n ontwikkelingssprong. Ik geloof dat ze dan nu al wat hangeriger kunnen worden en veel behoefte hebben om bij mama te zijn.

Geniet van je dochter...

Nuria

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 14:07
Simba

Toen ik het onderwerp las dacht ik direct aan een kersverse moeder en toen: TINKELBEL huh???? hahaha

Ik denk dat je een beetje verwend bent geraakt door je vorige kinderen die mss niet zo vaak kwamen?
Ik moet zeggen dat Enzo ook een periode had dat hij ineens weer vaker wilde drinken en ik denk ook zoiets rond de 10 maanden. Een aantal avonden gaf ik toe maar op een gegeven moment trok ik het niet meer en heb ik gezegd: nee 1 keer is genoeg. Dat was wel even mopperen maar uiteindelijk accepteerde hij het.
Tipisch mammahonger!!!

Hier dus ook 1 die het tottaal niet erg vind om snachts te voeden en er ook stiekem van geniet. Inmiddels is Enzo gaan doorslapen want ik heb hem al een hele tijd niet meer gezien snachts en ik mis hem dus gewoon hè!

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 14:14
Naïlo

hoezo je gaat weer naar die fase van om de twee uur, ik geraak er niet vanaf
Nee kmag niet liegen, hij heeft al paar keer 4 uur tussengelaten.

Ik wou gewoon zeggen dat ik het wel leuk vind dat jullie zeggen dat de nachtvoedingen ook leuk kunnen zijn, het is wat je er zelf van maakt, ik geniet er ook stiekem van en besef door zo'n reacties dat het maar al te snel gedaan kan zijn dus mercikes

maar ja Tinkelbel daar ben jij natuurlijk niet mee geholpen

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 18:31

Nuria weer
Ik heb ook altijd gedacht dat moedermelk altijd voldoende was, maar tja, op een moment ga je toch wel eens twijfelen
Misschien doordat ik door omstandigheden op korte tijd een aantal kg's ben kwijtgeraakt, dan begin je meteen vanalles te denken...
Genieten doe ik hoor, van alle 4. Het besef dat alles echt veel te snel gaat is hier enorm groot.

Hahaha Simba Ik heb ook zo mijn gebreken hoor
Mijn kinderen mij verwend? Mmmm, ik denk eerder andersom
Nee hoor, ik begrijp wat je bedoeld
Mijn vraag is dan eigenlijk ook of mijn melk nog wel voldoende is. Kan het zijn dat de melk door mijn omstandigheden plots niet meer genoeg aan mijn meisje te bieden heeft?
Je ziet, je moet niet altijd een kersverse moeder zijn hé Iedere dag leren we nog bij, en kan je geloven dat ik door de komst van ons 4de prutske heel wat te weten ben gekomen wat ik bij de andere 3 nog niet eens wist

Naïlo, als je eenmaal een 'ritme' hebt gevonden en dat enige tijd hetzelfde blijft dan is het toch wel even 'raar' om plots van dat ritme af te wijken, niet erg, gewoon even raar En dan komen de nodige vragen en ook wel wat twijfels.
Geholpen met je reactie? Ik ben gewoon blij dat je reageert
En ja, het is echt zo, het gaat allemaal razendsnel voorbij!!!
Op sommige momenten lijkt de tijd te kruipen. En dan denk ik vooral aan degene die zwanger zijn. Een zwangerschap duurt véél te lang.
Maar kijk daarna maar eens achterom... waarvan je gekomen bent en waar je nu staat.
Ik weet nog dat ik zwanger was van mijn eerste, hij word in November 9 jaar!!! 9 !!!
Het gaat echt snel...

xxx

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 19:44
goopybike

Tinkelbel,

Ik ben bij ons Tiani te weten gekomen dat ze niet genoeg melk meer binnenkreeg door haar voor en na elke voeding te wegen. (ze kreeg maar 50ml binnen ipv 200ml)
Ik wilde de weegschaal niet geloven en toen heb ik een paar dagen afgekolfd en idd er zat telkens maar rond de 50ml in het flesje.

Ik ben toch nog bv blijven geven, maar gaf nadien een flesje bij. Uiteindelijk hebben we het zo nog een maandje volgehouden en zijn we volledig op fv overgeschakeld.

Misschien kan je het op deze manier ook eens proberen!

Grtz goopje

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 23:49
Nuria

Ik zou voorzichtig zijn met zo'n redenering, goopybike. Je kan uiteraard een dipje krijgen in de bv, waarbij je kindje geen 200ml per keer drinkt, maar als je op verzoek kan blijven voeden, dan hoeft dat ook geen probleem te zijn. Je kindje gaat vaker op een dag willen drinken, en als het 10x 50 ml drinkt, heeft het ook een halve liter binnen hé. Door vaker te drinken, gaat de productie weer omhoog en kan je bv blijven geven, zonder bij te moeten voeden met kv. Als je d'r nog zin in hebt natuurlijk...

Ook heeft dit niks met de voedingswaarde van de melk op zich te maken. Ik weet wel dat snel vermageren niet zo goed is bij bv, omdat er dan afvalstoffen in de melk terecht komen, maar de voedingswaarde zal er niet door veranderen dacht ik. Ik las toch al dat enkel zwaar ondervoedde vrouwen een probleem kunnen hebben met de voedingswaarde in de melk.

Maak je niet teveel zorgen Tinkelbel... je doet het fantastisch!! En dan nog zo'n mooie taarten bakken, waar vind jij de tijd?

Ik hoorde mijn meisje, ik denk dat ik eens in mijn bedje kruip voor ons momentje samen

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 00:26
LLL Myriam

Online Status Stuur bericht
lll to the rescue!
Tadaaaaa, LLL to the rescue wat laat maar soit...

Tenzij je erg zwaar ondervoedt bent, Tinkelbel, is je melk perfect in orde.

Je kleintje is nu 10 maanden zeker. Is je cyclus weer in gang geschoten?
Sommige vrouwen hebben een productiedip rond de eisprong en/of rond de menstruatie... of als ze weer zwanger zijn.
Door vaker te vragen, gaat je baby die dip in bedwang houden

Met 10 maanden zijn sommige kindjes erg actief. Ze drinken overdag vaak veel minder en halen dat 's nachts dan in.

De wereld van zo'n bijna-peutertje kan ook erg indrukwekkend zijn. En dan is er 's nachts een grote mama-melk behoefte.

Geen reden voor paniek, hoor. En als je van de nachtvoedingen kan genieten, des te beter. Er komt allemaal een einde aan. En het gaat zo snel. Voor je het weet komt je "baby" naar huis om je te vertellen dat ze zwanger is

Groetjes,
Myriam
LLL Antwerpen
Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 08:27
Mona

Online Status Stuur bericht
Mijn dames aten met 9-10 maand inmiddels overdag 3 keer 'normaal' eten en waren idd actief en dus soms te druk om overdag rustig bij mama te drinken. En dachten dat te kunnen compenseren door 's nachts wat vaker te komen. Net als Simba heb ik daar een paar keer gewoon aan meegedaan (ach ja, 's nachts ben ik niet zo scherp...) maar ik werd er na wat nachten achtereen 3 keer opstaan ook wel een beetje moe van dus heb daarna duidelijk gemaakt dat ik het best gezellig vond maar dat het geen gewoonte moest worden. Soms even wat langer gewacht met ze uit bed te halen (paar minuutjes mopperen) en toen was het al met al snel weer voorbij. Mijn oudste heb ik een paar keer een slokje water aangeboden 's nachts, dat hielp ook wel.
Mijn cyclus was na beide bevallingen al snel weer op gang, daar lag het bij mij niet aan.
Je melk zal heus prima zijn! Bijvoeden met fv lijkt me echt overbodig (en ook jammer na 9 mnd bv; dan kun je net zo goed gewone zuivel geven)
Veel plezier nog! Ik mis (ben nu 2 mnd gestopt) het bv-en echt nog

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 23:04

Myriam, je bent een schat!

Inderdaad, ik ben momenteel voor de eerste sinds mijn bevalling terug ongesteld. En met de mini-pil is dat niet te voorspellen hoe lang het zal duren...
Je moet het maar allemaal weten!!!

Ze is ook ontzettend actief voor 10 maandjes, ze stapt ondertussen al heel wat metertjes af op een dag

Hihi, Nuria, wat begin je nu over mijn taarten
Tja, waar vind ik de tijd? Tussen de kindjes door

Goopybike, ik ben geen persoon van ml'ers (ook geen klokpersoon, om de zoveel tijd, op dat uur... nee, niets voor mij) Ik zou ook echt niet weten wat ze binnenkrijgt. Wil ze drinken, ok. Wil ze niet drinken, ook ok.
Met de rest van het eten ook. Ze eet en drinkt maar net zoveel als ze zelf wil.
Bijkomen doet ze volgens mij (en aan haar kleren te zien ) nog prima
Ze maken hier zelf hun schema en ik volg hun daarin, andersom vind ik een klein beetje bizzar

Mona, ik moet er 's nachts niet uit, haar bedje staat vlak naast het mijne
Bijvoeden ga ik niet doen hoor, lijkt me veel te overbodig!

xxx

[Laatst gewijzigd door Tinkelbel - 24/07/2008 @ 23:05] - Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 23:06

Ow ja, en zwaar ondervoed ben ik bijlange niet

xxx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]