Hey,
Marick heeft dan wel een lange spurt van rond de 12 weken

.
Neen, ik denk dat hij die nachtvoeding echt wel nog nodig heeft, anders komt hij maar aan 4 voedingen en dan heeft hij te weinig denk ik.
Nu ja, als hij nog eens tegen 23uur eet, als we weg geweest zijn of zo, dan slaapt hij meestal wel tot 7 uur of zo, maar ik krijg het niet over mijn hart om hem er wakker voor te maken.
Gisteren had hij om 21uur gegeten, en toen we thuis kwamen (van op de gentse feesten), hebben we hem gewoon in de maxi-cosi laten zitten

(bij ons op de kamer) en nu was hij er om 7 uur.
Dus ja, ik weet niet wat ik zou doen. Hem beginnen wakker maken "s avonds, of gewoon hem volgen en dus "s nachts ook blijven opstaan.
Ik blijf zowiezo enkel borstvoeding doorgeven tot 6 maanden. Ze hebben nu nog geen bijvoeding nodig, dus waarom zou ik er al mee beginnen. Nu ja, ik ben thuisblijfmama, dus moet geen rekening houden met crêche en werk en zo.
Ik hoef dan ook niet onmiddellijk een melkvoeding door vaste voeding te vervangen, ik zal dit geleidelijk aan doen. In het begin zullen ze daar toch niet veel van binnen hebben en hebben ze nog steeds melk nodig. Ik ga Marick geleidelijk aan laten wennen aan groentjes en fruit. Dan is er nog de keuze tussen eerst melk aanbieden en als hij genoeg heeft even nog wat groenten, ofwel omgekeerd, eerst groenten aanbieden, en als hij dan nog honger heeft nog wat melk.
Dit kan jij natuurlijk beginnen doen, natuurlijk wel een poosje voor je gaat werken. En mss, tegen dat je gaat werken, eet hij voldoende patatjes dat je geen melk meer hoeft bij te geven erna.
Zelf ben ik er nog niet uit. Bij de andere 2 ben ik na 6 maanden volledig BV begonnen met puree, maar blijkbaar zou dat niet echt nodig zijn en nu zou ik mss toch proberen om vooral melk te blijven aanbieden en Marick rustig aan laten wennen aan vast voedsel. Alleja, ik ben er nog niet uit.
Vorige week dus naar Parijs geweest. Viel wel goed mee met Marick erbij. De eerste dag had hij het wel wat lastig, maar ja, vroeg moeten vertrekken, dan de trein op, gewoon op de schoot. Hij was niet op zijn gemak in de metro. Maar toen hij even wat had kunnen bijslapen, viel het heel goed mee.
Morgen de 2 meiden naar zee bij mijn schoonmoeder en als Marick eens bij mijn zus of zo kan logeren, gaan we even met ons tweeën naar de gentse feesten.
En nu wachten op mooi weer, het is hier toch wel weer aan het regenen
Groeten,
Valérie