< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » 2 weken achter met gewicht

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
2 weken achter met gewicht
17/07/2008 @ 17:58

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

ik heb even een vraagje voor jullie.
Afgelopen dinsdag is ons kleintje geschat op 2300 gram, evenveel als 2 weken geleden; Het is de laatste 2 weken dus niks bijgekomen. Ben nu 36 weken zwanger dus het gewicht zou nu ongeveer op 2700 moeten zitten; Volgens de gyne is het nog niet alarmerend laag maar moet het de komende 2 weken zeker wel bijkompen anders word ik ingeleid.
Nu hebben we natuurlijk wel wat schrik; stel dat ons kleintje niet meer bijkomt en geboren wordt met een gewicht van 2300 dan gaat het waarschijnlijk in de couveuse moeten is het niet?
Wat staat er ons dan allemaal te wachten?
ijkomend probleem is dat we weten dat ons kleintje zal geboren worden met schisis, wat meestal problemen geeft bij de voeding, iets wat te vroeg geboren kleintjes toch zeker nodig hebben.
Hebben jullie raad , tips, geruststellend woorden?
Maak me toch wel zorgen over ons kleintje.

groetjes Akoos

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 19:46

geen zorgen
Ik heb juist hetzelfde van jou te horen gekregen op 36 weken.Mijn kleintje was te klein en met ondergewicht....Zelfs de dag dat ik uitgerekend was,vond hij het kindje naar de kleine kant.Wel,ik ben 5 dagen overtijd gegaan en bevallen van een gezonde knul van 50 cm en 3.190 kg.
Maak je dus maar geen zorgen. Ze zijn nooit juist met hun schattingen en de laatste weken zijn de moeilijkste om een schatting te maken want uw kindje ligt met zijn benen opgetrokken waardoor dat ze de lengte en gewicht dus moeilijk kunnen zien.
Groetjes Tessa
Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 11:44

Hallo!!

Is inderdaad niet alarmerend hoor volgens mij.

Bij mij zaten ze bij mijn jongste dochter er ook naast. Ze hadden haar 500 gr. minder geschat. Is minder makkelijk te meten gezien de baby al zo groot is. Als ze een paar mm. te weinig meten scheelt dit al een pak op zo'n lijfje.

Dus geen paniek meid!

Grtz,

Lies en Co

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 12:37
Leigh

hier was de schatting juist, ben bevallen op 35 weken zwangerschap van een dochter 2,500 kilo en 45 cm. Ons meisje deed het zo goed dat ze niet in de couveuse is gemoeten en direct mee op de kamer. Ze is wel afgevallen tot 2,200 kilo en toen begon ze beter te eten de eerste weken waren de voedingen een hel maar kijk nu... Die komen er wel door en zijn zeer sterke boelekes!!

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 10:57
Leen

Hej,

Het gewichtje is een schatting, en die schattingen zitten er behoorlijk vaak naast. Ze schatten dat door de schedelomtrek, de buikomtrek, afstand kruin-stuit en het dijbeentje te meten. Mss heb je de gyn dat ooit zien aanduiden en zien klikken ofzo. Als hij er één mm naastklikt, krijg je in je berekeningen een hemelsbreed verschil. Op een voldragen zwangerschap is dat een flinke foutmarge. Vandaar dat vooral de volgende meting belangrijk is.

Om je een concreet voorbeeld te geven. Mijn oudste zoon was dysmatuur (te klein voor z'n leeftijd). Op donderdag (22/11) werd zijn gewicht dmv de echo geschat op 1800 g (met uitgerekende datum 31/01 ipv 19/12 op de berekening van de echo), op zaterdag braken mijn vliezen, op zondag werd hij geboren en woog hij 2230 gram. Hij lag niet in een couveuse, maar wel op de neonatale in een verwarmd bedje. Hij is nog tot 11/12 in het ziekenhuis gebleven. Hij deed het prima, alleen de bv liep niet zo goed door tepel-speenverwarring (hij kreeg bijvoeding) en het ontbreken van de zoekreflex.

Groetjes!

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 14:18
linda'84

Bij Jade dachten ze op dinsdag dat ze 3 weken achter lag met groeien. Ik ben op zondag zomaar ineens bevallen en was toen 36 weken en 4 dagen ver. Qua groei zou ze volgens de arts dus pas 33 weken zijn en dachten ze ook aan een couveuse. Dit was ook helemaal niet waar want ze was mooi 2595 gram bij haar geboorte en 45 cm. Ze moest wel een tijdje bij neonatologie op de warmte kamer maar zo erg was dat niet. Het was zelfs wel gezellig met de artsen daar die ze zo goed in de gaten houden en haar allemaal de liefste baby vonden van allemaal. (maar...dat zeggen ze vast tegen alle ouders) Na een weekje waren we alweer thuis!
Zo zie je maar bij hoeveel mensen het anders uitpakt. Ik denk dat je je eigen geen zorgen hoeft te maken hoor. En moet ze wel in de couveuse dan is er helaas niets aan te doen en is het alleen maar beter voor de baby.

liefs linda

[Laatst gewijzigd door linda'84 - 21/07/2008 @ 14:20] - Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 13:28
petitje

ik kreeg op 33 weken te horen dat er een serieuze groeiachterstand was, als beebje zo verder deed zou ie op 40weken amper 2kg halen...
ik ben toen elke week 2x op controle moeten gaan want als beebje een 4 dagen niet bijkwam werd ie gehaald.
Ik ben er toen enorm van geschrokken, heb meer moeten rusten en ons pruts is uiteindellijk op 40 weken gehaald ( om alle risico te vermijden) en woog toch netjes 2700, goed geschat van de gyn want die zei altijd tussen 2,5-3kg haha wel ruime marge natuurlijk.
Afgevallen tot 2,5kg en zo mee naar huis gemogen na 48u.
Nog geen zorgen maken, je goed laten opvolgen, beebjes kunnen best nog goed bijkomen de laatste weken
Link naar deze reactie
25/07/2008 @ 11:46

hoi iedereen,

Wij zijn ondertussen terug naar de gynecoloog geweest.
en eigenlijk was alles nog net hetzelfde
deze keer was het de collega van onze vaste gyne en ook hij schatte het gewicht op 2300 zo een 600gram onder het gemiddelde zeg maar.
Wat ons toch een beetje gerststelt is het feit dat ik genoeg vruchtwater nog heb, dat het hartje mooi stevig klopt en dat de doorbloeding van de navelstreng mooi gelijkmatig en stevig is.
En wat ons ook moet gaf, op de echo konden we heel goed zien dat ons kleintje z'n ademhaling aan hetoefenen was en volgend de gyne zouden ze daar gen energie aan verspillen als ze zich niet goed zouden voelen;

oja en gelukkkig voelen we ons kleintje nog steeds goed schoppen.
Heb al eens gedacht, dat het maar normaal is dat hij/zij niet bijkomt tligt geen minuut stil in mijn buik

Groetjes Akoos

Link naar deze reactie
25/07/2008 @ 12:37

hey akoos,

allereerst erg veel succes met je zwangerschap.

yano is ook te vroeg gehaald.
met 32 weken woog hij naar schatting 1300 gram.
nog diezelfde dag van de echo stond zijn hartje stil en is hij gehaald.
zijn gewicht was 1200 gram.
maar ik moet je zeggen dat hij goed gevochten heeft en nu een heerlijk ventje is.
dus ookal word hij/zij eerder gehaald is de kans wel erg erg groot dat hij/zij het gewoon overleeft.

ik hoop dat er niks ergs aan de hand is en je nog rustig kan genieten.

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 18:52
nicole

Hoi,

Ik heb een vraagje,

Mijn zus was woensdag 36 weken zwanger, haar baby heeft een hartafwijking avsd. en de dunne darm zit onder de maag dicht dus na de geboorte moet het eigenlijk direct aan de darm geopereerd worden.
Waarschijnlijk heeft de baby ook het down syndroom.

Nu ging ze vandaag voor controle en moet ze meteen blijven de baby weegt 2 kg, veel te weinig dus en nu willen ze haar houden in het ziekenhuis tot de baby er is.
De hartslag van de baby was soms onregelmatig en de baby is te zwak om een bevalling te doorstaan.

Weten jullie hoe dit verder gaat?

Liefs mij

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 11:57
wensje

Online Status Bekijk profiel
Bekende van me is nu 35 wkn zwanger en de kleine geeft 30wkn aan...
Eerst was de achterstand 3 wkn..toen 4 en nu 5...
Nu is ze opgenomen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging...
Heftig allemaal...iemand dit ook meegemaakt?

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 14:07
Loekie

Ik heb dat ook meegemaakt.

Onze meid had vier weken achterstand door slechte doorbloeding in de navelstreng en ben met 26,5 opgenomen in het ziekenhuis zodat ze tijdig konden ingrijpen moest ze niet meer groeien. Twee dagen later heb ik HELLP ontwikkeld en ben dan nog eens twee dagen later bevallen van ons kleine prinsesje.

Ze was 550gr en 31,5cm "klein".

Loekie

[Laatst gewijzigd door Loekie - 16/10/2008 @ 14:08] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]