Vorige reacties:
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
< vorige pagina | volgende pagina >
< vorige pagina volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 17/07/2008 @ 14:29 Fietje | Hoi lieve meiden, Cindy, hopelijk heeft je Djoshua zijn prikjes goed doorstaan. Leander heeft geen last gehad van zijn 2de prikjes en vond het minder erg en pijnlijk dan de 1ste keer. Bij ons is de 2de keer maar 1 prikje ipv 2. Hij huilde wel even na het prikje maar was al vlug getroost. Ik duim dus voor jullie! Trouwens, een typisch belgisch broodje: zou ook denken aan een croque monsieur of madame, of een broodje smoss. Of wat onze nederlandse vrienden uit Veghel erg graag eten als ze bij ons op bezoek komen: een broodje met paté. Dat vinden zij super. Ik ga wel telkens naar een speciale Keurslager om mijn spulletjes en blijkbaar hebben ze die niet in Veghel. Garnaaltje, er niet mee inzitten dat je moeilijk wat kritiek kan verdragen. Dat is typisch mama zijn of een te goede mama willen zijn. Ik heb dat ook. Ik merk dat ik me enorm slecht kan voelen bij kritiek of me zo wat vervelend voelen. Volgens mijn schoonmoeder en mijn man zijn overgrootmoeder mag ik Leander ook niet in slaap wiegen, mag ik hem niet meer bij ons leggen om te slapen maar moet hij in zijn eigen bedje en kamer slapen, moet ik hem meer induffelen, enz...Ik kan me nadien ook erg slecht voelen daardoor maar zoals mijn man zegt: 'wij voelen ons kindje het beste aan en weten wat het beste is voor hem'. Ik merk dan dat mijn schoonmoeder en haar moeder vaak blunders slaan bij Leander en dan weet ik dat mijn opvoedingswijze wel de juiste en correcte is. Maw: volg je moederhart en leg die kritiek naast je neer. Je doet het prima meisje! Over het opnieuw gaan werken: het is een moeilijke stap die je zal moeten zetten. Nu zijn we continu bij onze kindjes en plots moeten we ze loslaten. Kan je geen ouderschapsverlof meer opnemen ofzo? Ik moest in principe ook terug werken 1/08 en ik zag daar ook erg tegenop. Een gouden raad kan ik je niet geven: enkel: geniet volop van de komende weken met Finn en misschien eens overwegen om in een systeem te gaan werken waar je bijv. meer tijd hebt voor Finn tijdens de week? Akiki, ivm Jasper die zo telkens naar je eten grijpt enzo. In het boek van Kind en Gezin staat dat dat een teken is dat ze klaar zijn om op vaste voeding over te stappen. Leandertje deed dat dus ook. Ivm het wennen aan flesvoeding en papjes: Leander was zijn flesvoeding na een 2-tal dagen goed gewoon en wij zijn vandaag 1 week bezig met zijn groentepap. Sinds eergisteren eet hij een volledige groentepap als voeding dus moet ik niet meer aanvullen met een extra fles. Hij eet nu 150 à 200 gr groentepap en nadien drinkt hij wat water. Het is dus erg vlot dat hij is overgeschakeld. Ik denk dat Jasper ook wel enorm eet-gierig zal zijn en het wel snel zal vlotten. Oh ja, Garnaaltje: ik ben super tevreden van de Babycook! Ik zou het iedereen zo aanraden. In 1-2-3 zijn je papjes klaar en je hebt niet veel opkuiswerk in vergelijking met gewone keukenrobots. Je kan er ook dingen in opwarmen enzo. Ivm je vraag van fruitpap: ons werd ook serieus afgeraden om eerst te beginnen met fruitpap door Leandertje zijn reflux. Ik zou dus zeker starten met 'zachte' groenten: de eerste week patatjes en wortel, dan wat bloemkool en witloof, spinazie. Als het goed blijft gaan bij Leander zouden we aan 5 maand misschien beginnen met fruitpap. Maar omdat fruitpap zo zuur is en in samenloop met reflux en krampen hebben ze ons aangeraden om rond 5 maand eerst te beginnen met af en toe een lepeltje fruitsap en kijken hoe Leander reageert. Als hij dat goed doet zullen we het proberen. Als je nu goed bent met de melkvoeding en Finn zijn medicatie zou ik nog even afwachten om over te stappen op vaste voeding tot hij 3,5 maand is ofzo en misschien in een periode dat je bijvoorbeeld een paar dagen vrij hebt: het weekend van 14-15-16 augustus misschien? Dan kan je Finn de mogelijkheid geven om eraan te wennen en niet alles in 1 keer op hem laten afkomen: en creche, en vaste voeding, enz... Hupla, het is weer een gans verhaal geworden! Ik ga Leander dan in bed gaan stoppen, het is zijn uurtje voor zijn middagdutje. Liefs Sophie |
| 18/07/2008 @ 12:05 akiki ![]() | hoi, effe kort: ik heb gereserveerd in een restaurantje waar je zowel broodjes als warme maaltijden kunt eten, op een tiental minuten wandelen vanaf hier. Bij mooi weer kunnen we er buiten zitten, bij slecht weer zullen ze binnen een paar tafels voor ons bijeen zetten. Sweety, je bent ook welkom zonder je man, als je dat wilt? Misschien kan iemand je komen oppikken, als je bij iemand in de buurt woont? Je kunt me evt. mailen op akiki@live.be? En anders zullen we je nog wel een andere keer ontmoeten he... De nacht was hier terug een ramp. Ben bijna om het anderhalf uur moeten opstaan, voor tuutje, borst, enz. Pff. Ik ben gewoon geen mens meer... Ik zal later nog wel reageren op jullie berichtjes, maar moet nu nog vanalles doen. Tot gauw, Akiki ps ik ben echt razend benieuwd naar morgen! |
| 20/07/2008 @ 13:22 Fietje | Hi lieve meiden, Ik kom hier gewoon effe zeggen dat ik echt genoten heb van onze bijeenkomst gisteren! Ik heb me geen enkel moment onwennig gevoeld en ben super blij dat ik jullie in het echt heb leren kennen! Het was net alsof ik jullie al jaren kende en jullie al zoveel keer had ontmoet. Mijn man vond het gisterenavond na het horen van het verloop van onze namiddag erg jammer dat hij er niet bij kon zijn. Hij hoopt dus dat er zeker nog ontmoetingen zullen volgen met ons allen. Hij is nu nog meer benieuwd geworden naar iedereen. Ik vond alle baby'tjes zo mega schattig en vond het toch prachtig dat we na 9 maand praten over onze groeiende baby's in de buik,eindelijk eens ook de baby's in het echt konden zien. Maw: zeker voor herhaling vatbaar voor mij! Leandertje was ook wat onder de indruk gisterenavond en heeft ook tof effe een klein huilmoment gehad. Oeps, de bel gaat! Mijn tante is hier. Lieve groetjes Sophie |
| 23/07/2008 @ 21:40 sunshine ![]() | Ik kan garnaaltje geen PB'tje sturen. Akiki, kan jij eens mijn mailadres eens doorgeven aan haar? Ik zou graag de foto's ontvangen. Thanks! Tot later, Sunshine |
< vorige pagina | volgende pagina >

miskraam bij eerste zwangerschap

Kun je mij dat sms'en als je dit nog leest? Want deze laptop gaat zometeen uit en pas over 2 weken weer aan!