Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 02/07/2008 @ 14:05 danielle | goedemiddag iedereen, ik heb maandag dus na lang wachten toch de diagnose gekregen dat ik placenta praevia wel degelijk heb. Ik heb gevraagd of dit nog kan veranderen in mijn geval blijkbaar nog wel omdat ze niet volledig voor de opening zit en ze tot het allerlaatste moment nog naar bven kan komen. En inderdaad indien het toch niet verbeterd ik een grote kans maak op een kz, maar dat is dus nog altijd afwachten dus, ik mag wel van geluk spreken dat ik nog geen enkele bloeding heb gekregen. Ben opgelucht dat ik dit eens kon vertellen aan mensen die hetzelfde meegemaakt hebben of doormaken. Groetjes van een bezorgde mama |
| 27/09/2008 @ 13:37 Simonne | Mijn placenta lag helemaal voor. Ik wist dan ook op 24 weken zwangerschap dat het zeker een keizersnede ging zijn. De kans zat er niet meer in dat mijn placenta nog omhoog trok, zeker omdat die helemaal voor lag. Op 27 weken ben ik in het ziekenhuis geraakt, omwille van hevige bloeding, waardoor mijn vliezen braken. Ik ben dan bevallen op 32 weken met keizersnede. Mijn zoontje was namelijk helemaal ingedaald en de navelstreng lag gekneld tussen zijn hoofdje en de placenta. Na de keizersnede moest ik nog een weekje in het ziekenhuis blijven. Dus totaal 6 weken plat gelegen! Mijn zoontje komt nu 3 jaar en alles loopt perfect! Groetjes, Simonne |
| 12/10/2008 @ 23:59 Leonie | placenta Praevia Hoi, Ik heb destijds met 28 weken een bloeding gehad, die veroorzaakt bleek te worden door een placenta praevia lateralis (dit is de minst erge vorm, de placenta lag tegen de baarmoedermond aan). Dit was niet gezien bij de 20 weken echo en ze hadden het uitwendig ook niet kunnen zien, bleek achteraf, Ik heb de 1e keer 4 dagen in het ziekenhuis gelegen (mocht pas naar huis na 24 uur bloedverliesvrij) en heb ook 2 corticosteroïden prikken in mijn been gehad. Dit zodat de longetjes van onze dochter sneller zouden rijpen. Het schijnt dat de kans op vroeggeboorte groter is. In principe kan een placenta praevia geen kwaad, maar het bloed kan de baarmoeder prikkelen en dat kan tot weeën leiden. Verder kan een hele zware bloeding wel slecht zijn voor de moeder. Ik mocht dus na 4 dagen naar huis, waar ik af en toe nog wel een bloeding kreeg, maar deze waren minimaal. Met 32 weken hebben ze een inwendige echo gemaakt en toen bleek de placenta niet omhoog geschoven te zijn. Met 35 weken + 6 dagen is uiteindelijk onze dochter geboren na 2 dagen hevig bloeden. Toen lag ik inmiddels ook al weer in het ziekenhuis. Ze is met de keizersnede gehaald en hoefde maar 1 nachtje in de couveuse. Na een week mocht ze al naar huis en het is een gezonde meid. Succes verder met de zwangerschap en de bevalling |
| 17/10/2008 @ 10:32 Yolanda | Hoi, Zelf ben ik nu 27 weken zwanger. Anderhalve week geleden is er placenta praevia geconstateerd, dit nadat ik na een zware bloeding in het ziekenhuis ben beland. Na de bloeding last gehad van harde buiken, maar weeenremmers waren nog niet nodig. Na drie nachtjes mocht ik weer naar huis toe. Een week is het thuis goed gegaan en nu lig ik thuis weer plat op bed, gister weer een (lichte) bloeding gehad .Placenta ligt voor een groot deel voor de baarmoedermond, dus ons kindje zal met een keizersnede ter wereld moeten komen. Hopelijk blijven de bloedingen nu weer even uit en blijft ons kindje nog een week of 10 zitten. Groetjes Yolanda |
| 17/10/2008 @ 14:23 nicky | Bij mij ligt de placenta ook laag en vooraan maar mijn gynae heeft nog nooit iets gezegd dat dit kwaad zou kunnen en hij spreekt ook niet over een eventuele keizersnede. Als ik dat hier zo allemaal lees maak ik me toch ook een beetje zorgen. Of is dit omdat de placenta vooraan zit, dat het dan niet zo erg is. Op de echo kunnen we alles wel altijd heel goed zien. Hij ligt er ook niet voor maar gewoon laag en heb ook nog nooit een bloeding gehad. Nu zit er dan nog 8 weken tussen mijn laatste en mijn volgende bezoek dus moet hij er toch gerust in zijn he. Volgende week moet ik bij de dokter voor urine en bloedafname en dan kan ik het aan haar eens allemaal vragen... |
| 19/10/2008 @ 23:43 | placenta Praevia @ yolanda: ik weet uit eigen ervaring dat die bloedingen heel vervelend zijn. Je bent gewoon heel bezorgd om je kindje. En je gaat ook niet meer normaal naar de wc: altijd kijken of er geen bloedverlies is. Heel vervelend. In principe kan je met een placenta praevia, mits deze niet voor de baarmoedermond ligt normaal bevallen. Dus behalve de bloedingen kan je een gewone zwangerschap hebben, je wordt alleen onzeker. dat had ik ook. Ik surfde ook alles af om maar zo veel mogelijk er over te weten te komen. In mijn geval, lipe het allemaal stukken vervelender en was de keizersnee en spoedgeval, en toch heb ook ik er een mooie gezonde dochter aan over gehouden, dus hou vertrouwen en probeer toch te genieten. Tegen mij is nooit gezegd dat ik moest gaan liggen, etc. Ik mocht alleen niet meer zwaar tillen. Verder ging het leven gewoon weer verder, ondanks de lichte bloedingen eens in de zoveel tijd. Sterkte iig. @ Nicky: Zolang de placenta niet voor de baarmoedermond of er tegenaan ligt is er niks aan de hand, dat ie bij jou aan de voorkant ligt, heeft er volgens mij niks mee te maken. Hij ligt wel laag, maar gelukkig dus hoog genoeg om goed gehecht te zijn. Dat i nl. het probleem bij een laagliggende placenta. Aan de onderkant van de baarmoeder kan het zich minder goed hechten en doordat ie dan aan de randen soms loslaat van de baarmoeder kunnen die vaatjes daat gaan bloeden, wat weer bloedverlies geeft. Iig jij ook nog sterkte en geniet ervan de laatste weken. gr. leonie |
| 02/11/2008 @ 22:59 | Hoi, Allereerst wil ik even kwijtdat een placenta praevia wel degelijk heel gevaarlijk kan zijn,geloof dat leonie zei dat het geen kwaad kan. Ik zelf heb een hele ernstige placenta praevia totalis gehad ,met vanaf week 5 al bloedingen,met 22 weken een hele ernstige bloeding met vuistgrote stolsels met spoed met de ambualnce naar het zieknhuis vervoerd waar ik in totaal 2 liter bloed heb verloren,mijn onderdruk was nog 40 in de ambulance het scheelde niet veel of wij waren er allebei niet meer geweest. helaas heb ikvanaf week 22 t/m week 35 in het ziekenhuis gelegen met alleen maar bloedingen als ik een week schoon was dan was het veel. In totaal 12 bloedtransfusie's ,met 35 weken is mijn zoontje via spoedkeizersnede geboren ook daarna heel veel bloed verloren. Hij is nu een gezond jongetje van alweer net 4 jaar,maar echt een heel groot wonder. sterkte yvonne |
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]

placenta praevia

.